بایگانی تیر ۱۳۹۵ :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۳۰ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است


این پروژه در دو بخش کلی مدار فرستنده و مدار گیرنده طراحی شده است
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 5694 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
پروژه خانه هوشمند

فروشنده فایل

کد کاربری 25170
کاربر

پروژه خانه هوشمند

این پروژه در دو بخش کلی مدار فرستنده و مدار گیرنده طراحی شده است . در بخش فرستنده مدار ما شامل سنسورهای نور (Photocell) و دود (MQ2) و همچنین دو Stepper Motor و یک LCD است که در ادامه مقاله به تفصیل به آنها اشاره خواهیم کرد و توضیحات مربوطه را ارائه خواهیم داد . اطلاعات کنترلی از طریق ماژول بیسیم با فرکانس MHz915 برای گیرنده ارسال میشودو پس از دریافت و اعمال دستورات لازم ومحاسبات نتیجه روی نمایشگر نشان داده میشود.

 ولی بطور کلی اگر بخواهیم به عملکرد و وظیفه این پروژه بطور خلاصه اشاره کنیم باید از اینجا شروع کنیم که در ابتدا زمانی که مدار را روشن می کنیم سنسورهایی که از قبل کالیبره شده اند شروع به کار می کنند به این صورت که برای هر سنسور یک رنجی در نظر گرفته شده که بر اساس آن مقدار ، موتورها شروع به چرخش می کنند و همان میزان در LCD موجود در مدار گیرنده نمایش داده می شود.

فهرست مطالب

فهرست مطالب

چکیده:1

مقدمه:1

فصل اول 3

1-1)پیشینه کار و تحقیق:4

1-2)روش کار و تحقیق:4

2-1) آشنایی با برنامه CodeVision. 7

3-3)آشنایی با سنسور های گازی سری MQ.. 15

فصل چهارم :21

4-1)آشنایی با ماژول RF12. 22

4-2)ویژگیهاماژول RF12. 22

4-3)کاربرد‌های عمومی‌ ماژول RF12:23

4-4)واحدهای داخلی.. 24

4-4-1)فیلتر کردن داده ها و بازیابی کلاک:24

4-4-2)بازیابی کلاک.. 24

4-4-3)اسیلاتور کریستالی Crystal oscillator. 25

4-4-4)کاشف ولتاژسطح پایین باطری Low Battery Voltage Detector. 25

4-4-5)تایمر بیدار ساز Wake-Up Timer. 26

4-4-6)راه اندازی رخدادها Event Handling. 26

4-4-7)واسط کنترلی Interface and Controller. 26

4-5)شرح وظا یف پایه های ماژول. 27

4-6) مشخصه های کاری DC ماژولRF. 28

فصل پنجم:29

5-1)تفاوت میکرو کنترولر و میکرو پروسسور30

5-2)ساختار داخلی میکروکنترلر. 30

5-3)رجیستر های همه منظوره(General Purpose Register)31

5-4)معماری AVR. 31

5-5)انواع میکرو های AVR. 32

5-6)انواع حافظه در میکرو های AVR. 32

5-7)قابلیت ها:33

5-8)وسایل جانبی:33

5-8-1) AVR Timer/ Counter:33

5-8-3)مبدل آنالوگ به دیجیتال ADC(A to D):35

فصل ششم :39

6-1) المان‌های الکترونیکی فرستنده‌:40

6-3) بررسی‌ نرم افزار و کد های سیستم فرستنده.44

6-4)توابع مربوط به ماژول بیسیم:46

6-5) شماتیک مدارگیرنده:48

6-6) بررسی‌ نرم افزار و کد های سیستم گیرنده:49

فصل هفتم 50

7-1)نتیجه گیری:51

ضمیمه. 53

ضمیمه1. 53

منابع و ماخذ:76

فهرست منابع فارسی:76

سایت ها77

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۲
علیرضا نعمتی


مقاله در مورد حقوق زوجین
دسته بندی حقوق
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مقاله در مورد حقوق زوجین

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

مقاله در مورد حقوق زوجین

 

فهرست:

نگاهی بر نقش زوجین در خانواده و حقوق آنان

تعریف خانواده

اصول و مبانی

اهداف

راهبردها

سیاستهای اجرایی

حق سلول هاى بنیادى جامعه، ماده۱۶ از حقوق زوجین

حقوق زوجین در ایران

حقوق زوجین در رابطه با فرزندان

حقوق زوجین در ارتباط با یکدیگر

...........................................................................

چکیده:

 

نگاهی بر نقش زوجین در خانواده و حقوق آنان

خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون در بین تمامی جوامع بشری، به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی؛ زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است، پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌اش، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است.

اسلام به عنوان مکتبی انسان‌ساز بیشترین عنایت را به تکریم، تنزیه وتعالی خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت و مهد مودت و رحمت می‌شمرد وسعادت و شقاوت جامعه انسانی را منوط به صلاح و فساد این بنا می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای مادی، عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به سکون وآرامش برمی‌شمارد. دستیابی به این اهداف والای مکتب اسلام و حفظ و حراست دقیق ومستمر از آن، نیازمند توجه جدی به خانواده و پیاده ‌کردن قوانین مربوط به آن دراسلام است و ضروری است کلیه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها در تمام سطوح، حق مدارانه و ملهم از نگرش توحیدی و در راستای تعالی و مصالح خانواده باشد.

شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان براساس بند سوم شرح وظائف خود مبنی بر «سیاستگذاری وبرنامه‌ریزی جهت تقویت نهاد مقدس خانواده بر مبنای آسان کردن تشکیل خانواده،پاسداری از قداست آن و استوار ساختن روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامـی» و نیز با بهره‌گیری از قرآن و سنت، قانون اساسی و دیگر قوانین جاری در نظام اسلامی ایران و رهنمودها و فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری در مورد خانواده، اقدام به تهیه سیاست‌های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده نموده است.

...

حق سلول هاى بنیادى جامعه، ماده۱۶ از حقوق زوجین

۱ - هر مرد و زن بالغ حق دارد بى هیچ محدودیتى از بابت نژاد و ملیت یا مذهب ازدواج کند و تشکیل خانواده دهد. زن و شوهر از حقوق برابر در ازدواج و در طول مدت ازدواج و در انحلال آن برخوردار خواهند بود.

۲ - ازدواج تنها با رضایت کامل و آزادانه زن و شوهر صورت خواهد گرفت.
۳ - خانواده واحد گروهى طبیعى و بنیادین جامعه است و حق دارد از حمایت جامعه و دولت برخوردار باشد.

این ماده که به اختصار مى توان آن را «حق ازدواج و حمایت خانواده» نامید علاوه بر ماده ۱۶ اعلامیه در ماده ۲۳ «میثاق بین المللى حقوق مدنى و سیاسى» و ماده ۱۰ میثاق بین المللى حقوق اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى ذکر شده است. در اصول ۱۰ و ۲۱ قانون اساسى جمهورى اسلامى، اهمیت خانواده و بنیادى بودن آن براى جامعه و رعایت حقوق زن در تمامى جهات با توجه به موازین اسلامى مورد تاکید قرار گرفته است.

در این خصوص ماده ۲۳ «میثاق بین المللى حقوق مدنى و سیاسى» مقرر داشته است:

۱ _ خانواده عنصر طبیعى و اساسى جامعه است و استحقاق حمایت جامعه و حکومت را دارد

.۲- حق نکاح و تشکیل خانواده براى زنان و مردان از زمانى که به سن ازدواج مى رسند به رسمیت شناخته مى شود

.۳ _ هیچ نکاحى بدون رعایت آزادانه و کامل طرفین آن منعقد نمى شود

۴ _ دولت هاى طرف این میثاق تدابیر مقتضى به منظور تساوى حقوق و مسئولیت هاى زوجین در مورد ازدواج در مدت زوجیت و هنگام انحلال آن اتخاذ خواهند کرد. در صورت انحلال ازدواج پیش بینى هایى براى تامین حمایت لازم از اطفال به عمل خواهند آورد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۱
علیرضا نعمتی


مقاله آسیب شناسی مطالعه
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مقاله آسیب شناسی مطالعه

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

مقاله آسیب شناسی مطالعه

مقدمه :

مطالعه ، امری بسیار مهم است و یکی از عواملی است که باعث می شود دانش آموزان دچار افت تحصیلی شوند، مشکلاتی است که در امر مطالعه دارند . بارها والدین ، مربیان و خود دانش آموزان می پرسند: چگونه باید مطالعه کرد؟ گاهی نیز روشهای مطالعه خود را مورد بررسی وارزیابی قرار می دهند و درصدد بهبود شیوه های مطالعۀ خود بر می آیند . اما این امر زمانی تحقق پیدا می کند که آنها بر صحت و سقم روش های مطالعۀ خود وقوف یابند . از سوی دیگر یکی از اموری که باید به نحو جدی بدان پرداخت و متأسفانه کم تر مورد توجه قرار می گیرد ،آشنا کردن شاگردان با شیوه های مطالعه کردن و نحوۀ یاد گرفتن مطالب است.

شاید اغراق آمیز نباشد اگر بگویم که تمامی معلمان و دبیران دلسوزی که سالها در خدمت آن بزرگواران تلمّذ کرده ایم ، بارها تأکید می کردندکه باید مطالعه کنید ، اما به ما کم تر شیوۀ مطالعه کردن را می آموختند . به هر حال هر یک از دانش آموزان هم به گونه ای مطالعه می کرد ، یکی راه می رفت و مطالعه می کرد ، دیگری بلند بلند می خواند ، دانش آموز دیگر مطالعه خود را از کتابهای آسان شروع می کرد و چون به کتابهای دشوار می رسید دیگر توان خواندن نداشت و یکی به طور مداوم می خواند و خسته می شد . خلاصه هر کس با شیوه ای خو گرفته بود که قطعاً نیاز به اصلاح و باز نگری داشت ، ولی غالباً این بازنگری ها صورت نمی گرفت و رفتارهای غلط شاگردان در امر مطالعه سالها دوام می یافتند و به عنوان عاملی در جهت افت تحصیلی شاگردان نقش ایفا می کردند.اینک به منظور آشنایی هر چه بیشتروالدین به آسیب پذیری های عمده درمطالعه و شیوه های برخورد با آن مطالبی را به رشته تحریر می کشیم، تا در پرتو توجه به آنها در امر مطالعه فرزندان این مرز و بوم اسلامی بهبود و اصلاحی صورت بگیرد و در اثرتوجه به مطالعۀ فرزندان و ترسیم روشهای مطلوب مطالعه برای آنان از نرخ افت تحصیلی در کشورمان هر چه بیشتر کاسته شود ، عزیز ان ما بتوانند روند رشد و تعالی و شکوفایی هر چه بیشتر علمی را با موفقیت طی کنند .

 آسیب پذیری های عمده در مطالعه

بارها از والدین دانش آموزان شنیده ایم که : " فرزندان ما مطالعه می کنند و وقت زیادی هم صرف آن می نمایند ، اما بازده کار آنان متناسب با زمان مطالعه آنها نیست." به راستی چه معمایی درکاراست که حاصل زحمات طاقت فرسای دانش آموزان را بر باد می دهد ؟ عمده ترین آسیب های مذکور عبارت اند از :

1- بلند خوانی در مطالعه

یکی از عوامل آسیب زا در مطالعه که از عمر مطالعه می کاهد،بلند خواندن مطالب کتاب و محتوای دروس است.حال سؤال این است که چرا بلند خواندن به مطالعه مطلوب آسیب می رساند ؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که اگر چه بلند خواندن در سال اول ابتدایی امری ضروری است ، زیرا می خواهیم از صحت و سقم مطالبی که فرزندمان می خواند مطلع شویم ( اگر کودکی دچار اختلال در خواندن باشد برای اطلاع یافتن از نحوۀ خواندن او تا مدتی که اختلال وی کاهش جدی نشان دهد به این روش ادامه داد .)

...

8- وجود اضطراب

عوامل دیگر آسیب زا در مطالعه که لطمه جدی به مطالعه می زند ، اضطراب است . در تعریف اضطراب گفته اند :" اضطراب ترس مبهم است "  ونیز " بروز حالتی هیجانی است که همراه با افزایش ضربان قلب و فشار خون است و در فعالیتهای شناختی آدمی اختلال ایجاد می کند ." در تعریف دیگر آمده :" اضطراب عبارت است از واکنش فرد در مقابل یک موقعیت ضربه آمیز یعنی موقعیتی که زیر تأثیر بالا گرفتن تحریکات اعم از بیرونی و درونی واقع شده و فرد از مهار کردن آن ها ناتوان است .

اضطراب عوارض خاصی در پی دارد که از جمله آنها ترشح هورمون هایی در هنگام اضطراب است که در روند فعالیتهای شناختی آدمی ایجاد وقفه و اختلال می کند . توانایی تمرکز و قدرت حافظه بر اثر اضطراب دچار اختلال می گردد و این امر باعث می شود که فرد هنگام مطالعه ، نتواند به خوبی مطالب را فرا بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۱
علیرضا نعمتی


پایان نامه دماسنج و سیستم اعلام حریق وایرلس
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 3659 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
پایان نامه دماسنج و سیستم اعلام حریق وایرلس

فروشنده فایل

کد کاربری 25170
کاربر

پایان نامه دماسنج و سیستم اعلام حریق وایرلس

هدف از انجام این پروژه نمایش دمای محیط بر روی LCD به صورت وایرلس و فعال کردن یک رله زمانی که دما به مقدار مشخصی رسید می باشد که این دما را می توان به صورت دستی از طریق یک صفحه کلید مقدار دهی نمود. همچنین همانطور که از عنوان پروژه مشخص است این سیستم قادر خواهد بود در صورت افزایش ناگهانی دما که ممکن است بر اثر آتش سوزی رخ داده باشد هشدار دهد.

مدار این پروژه از دو بخش تشکیل شده است .بخش فرستنده که در آن سنسور دمایLM35DZ به میکروکنترولر متصل شده وبا استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال یا ADC ،دما که یک سیگنال آنالوگ می باشد به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط ارتباط سریال و یک ماژول فرستنده HM-TR به سمت بخش گیرنده فرستاده می شود.در سمت گیرنده سیگنال ارسال شده توسط یک ماژول HM-TR دریافت شده و به یک میکروکنترولر داده می شود و بر روی یک LCD که به میکروکنترولر متصل است نمایش داده می شود. در این بخش دو LED وجود دارد که یکی زمانی که دما به طور ناگهانی بالا رود ودیگری زمانی که دما از مقدار یکه خودمان مشخص کرده ایم بالاتر رود روشن می شوند.

فهرست مطالب

چکیده: 1

فصل اول : 2

آشنایی با AVR Atmega16 2

تفاوت microprocessor با microcontroller :3

ساختار کلی میکرو کنترلر AVR Atmega32 :3

انواع حافظه در میکرو کنترلرهای خانواده AVR :5

حافظه SRAM :6

حافظه EEPROM :7

نحوه برنامه ریزی حافظه FLASH :7

Codevision AVR :7

AVR studio : 8

BASCOM AVR :9

پورتهای میکرو کنترلر Atmega 32 :10

Timer/Counter در میکرو کنترلر Atmega32 :11

مبدل آنالوگ به دیجیتال ADC(A to D):17

فصل دوم : 20

Key pad 3×4 آشنایی با20

روش scanning :22

نحوه تعیین فواصل زمانی در روش scanning :23

فصل سوم : 24

آشنایی با LCD 2×16 24

ال سی دی های کاراکتری :25

نحوه فرمان دادن به LCD :29

فصل چهارم : 33

آشنایی با Programer 33

ساختار یک Programmer :34

کابل انتقال فایل از کامپیوتر به میکرو. 35

پروگرام کردن میکرو بوسیله کامپایلرها :36

پایه های مربوط به پروگرام کردن میکرو. 36

برنامه پروگرامر PROGISP :39

فصل پنجم : 41

آشنایی باسنسور LM35. 41

فصل ششم : 44

Micro Box 44

برد سوراخ دار :45

BOX : 47

تک سویچ : 48

فصل هفتم : 49

مبدل آنالوگ به دیجیتال.. 49

ارتباط سریال USART. 49

فصل نهم : 52

نحوه اتصال قطعات.. 52

شماتیک کلی مدار. 52

فصل دهم : 56

سورس برنامه ها56

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۰
علیرضا نعمتی


تحقیق در مورد حقوق اساسی
دسته بندی حقوق
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
تحقیق در مورد حقوق اساسی

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

تحقیق در مورد حقوق اساسی

 

فهرست:

تعریف حقوق اساسی

موضوع حقوق اساسی

اهداف حقوق اساسی

منابع حقوق اساسی

قانون اساسی

متن حقوق اساسی بشر کوروش پادشاه باستانی ایران

مشروعیت نظام به اجرای صحیح قانون اساسی بستگی دارد

 ............................................................................................

چکیده:


تعریف حقوق اساسی :  

حقوق اساسی رشته ای از حقوق عمومی داخلی است که سازمان و شکل حکومت , وظایف و مسئولیتهای قوای حاکم , حقوق و تکالیف افراد در برابر دولت و وظایف دولت در رعایت حقوق و آزادیهای افراد ملت را مشخص می سازد .

بنابراین اولا حوزه اجرای حقوق اساسی قلمرو کشور است و مستقیما نمی تواند از مرزهای کشور فراتر رود .ثانیا : قواعد آن شکل نظام سیاسی کشور و ترتیب تقسیم قدرت و کیفیت حفظ و رعایت حقوق و آزادیهای اساسی را معین می سازد .

ثالثا : همه دیگر رشته های حقوق اعم از عمومی و خصوصی در دامن حقوق اساسی وجود و توسعه پیدا می کند .

...

مشروعیت نظام به اجرای صحیح قانون اساسی بستگی دارد 

امامی، نماینده مرند و جلفا: مشروعیت نظام به اجرای صحیح قانون اساسی بستگی دارد نماینده‌ مرند و جلفا در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ گفت‌: مسوولان‌ از اختیارات‌ قانونی‌ خود برای‌ پاسداری‌ از حقوق‌ اساسی‌ ملت‌ و اجرای‌ صحیح‌ قانون‌ اساسی‌ استفاده‌ کنند.

باقرامامی‌ نخستین‌ ناطق‌ پیش‌ از دستور جلسه‌ علنی‌ روز چهارشنبه مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در سخنانی‌ که‌ از رادیو فرهنگ‌ پخش‌ شد گفت: نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با اکثریت‌ قریب‌ به‌ اتفاق‌ واجدان‌ شرایط مشروعیت‌ و مقبولیت‌ یافت‌ و برای‌ تداوم‌ آن‌، قانون‌ اساسی‌ وظایفی‌ را برای‌ نهادها وقوای‌ سه‌ گانه‌ معین‌ کرده‌ است‌.

وی‌ با بیان‌ اینکه‌ مشروعیت‌ نظام‌ به‌ ادای‌ وظایف‌ نهادها و اجرای‌ صحیح‌ قانون‌ اساسی‌ بستگی‌ دارد، افزود: کارایی‌ و کارآمدی‌ نظام‌ در مدیریت‌ و فعالیت‌ کارگزاران‌ در عرضه‌ خدمات‌ به‌ مردم‌ نشان‌ داده‌ می‌ شود و براین‌ مبنی‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ، امسال‌ را سال‌ نهضت‌ خدمت‌ رسانی‌ به‌ مردم‌ نامگذاری‌ فرمودند که‌ بی‌ توجهی‌ به‌ آن‌، مردم‌ را از آینده‌ خود دلسرد و از مسوولان‌ نا امید و روگردان‌ می‌ کند.

نماینده‌ مردم‌ مرند و جلفا خاطر نشان‌ کرد: در قاموس‌ سیاسی‌ جهان‌ دولت‌ مستقل‌ و نیرومند به‌ دولتی‌ گفته‌ می‌ شود که‌ رفاه‌ اجتماعی‌ ، عدالت‌ و توانایی‌ بالای‌ نظم‌ پذیری‌ را داشته‌ باشد زیرا حکومت‌ پلیسی‌ و قدرت‌ نظامی‌ و سایر اشکال‌ سیاسی‌ قدرت‌ در تعریف‌ دولت‌ نقش‌ ندارند.

امامی‌ تاکید کرد: دموکراسی‌ زمانی‌ ماهیت‌ واقعی‌ و اساسی‌ خود را به‌ دست‌ می‌ آورد که‌ وظایف‌ دولت‌ و ملت‌ در کنار یکدیگر تعریف‌ شده‌ باشد و عناصر نظام‌ در قالب‌ قانون‌ تعریف‌ شده‌ ، حفظ حریم‌ کنند.

وی‌ با اشاره‌ به‌ فرمایشات‌ حضرت‌ علی‌ (ع) دراین ‌مورد خاطر نشان‌ کرد: مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در دیدار با مردم‌ زنجان‌ با اشاره‌ به‌ وظایف‌ دولت‌ و تاکید بر حل‌ مشکلات‌ مردم‌ به‌ ویژه‌ مقابله‌ با بیکاری‌ و گرانی‌ درباره‌ ضرورت‌ مشارکت‌ مردم‌ در انتخابات‌ فرمودند: زمینه‌ مشارکت‌ مردم‌ زمانی‌ به وجود می‌ آید که‌ احساس‌ کنند نماینده‌ آنها درمجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و مسوولان‌ دولتی‌ که‌ برگزیده‌ مجلس‌ هستند به‌ وظایف‌ خود عمل‌ می‌ کنند و دلسوزانه‌ در پی‌ حل‌ مشکلات‌ واقعی‌ مردم‌ هستند، اگر این‌ احساس‌ درمردم‌ ایجاد شود مردم‌ با شوق‌ و رغبت‌ در انتخابات‌ شرکت‌ می‌کنند.

این‌ ناطق‌ پیش‌ از دستور با بیان‌ اینکه‌ مردم‌ فقط برای‌ بالا بردن‌ آمار شرکت‌ کنندگان‌ و جلوگیری‌ از تهدیدات‌ نیروهای‌ بیگانه‌ و یا جریان‌های‌ داخلی‌ در انتخابات‌ حاضر می‌ شدند، اظهار داشت‌: زمانی‌ که‌ این‌ تهدیدها از بین‌ رفت‌ و یا بوسیله‌ رای‌ مردم‌ ، قله‌ رفیع‌ قدرت‌ را گرفتند دیگر خبری‌ از ملت‌ نیست‌ و مردم‌ به‌ اطاعت‌ از اربابان‌ خود در زمینه‌ مذهبی‌ و یا حکومتی‌ موظف‌ شدند و در مقام‌ اعتراض‌ باید آماده‌ پرداخت‌ هرگونه‌ هزینه‌ باشند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۹
علیرضا نعمتی


بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

بخشهایی از متن:

 

مقدمه:

راندن در جاده ها حرکت در مسیر خطر،«کم نیاوردن» در رانندگی

راننده تریلر وقتی تابلوی جاده کم عرض می شود را می بیند، می آید وسط جاده را می گیرد. او اتومبیل زانتیا را از آینه بغل سمت چپ دیده است که با چه سرعت بالایی نزدیک می شود. بوق های ممتد و چراغ زدن های پی در پی سواری تیز رو اثری در رفتار راننده تریلر ندارد. سواری می خواهد از چپ یا راست سبقت بگیرد اما این امکان وجود ندارد چرا که یک طرف جاده کوه است و سوی دیگر دره. پس از مسافتی حدود 500 متر، تریلر که یک پیچ خطرناک را پشت سر گذاشته کنار می رود و راننده سواری تیزرو ناسزاگویان و بوق زنان سبقت می گیرد جلوی تریلر کمی ویراژ می دهد و ترمز می زند و راننده تریلر را به زحمت می اندازد سپس پا روی پدال گاز می فشارد و نقطه می شود...

دقایقی بعد تریلر به قهوه خانه بین راهی می رسد و راننده به قصد سبک کردن استخوان و تجدید قوا توقف می کند. ناگهان راننده زانتیا را می بیند که دوان دوان و معترض به سوی او می آید. می خواهد با راننده تریلر گلاویز شود که چند نفر واسطه می شوند و آنها را از هم جدا می کنند. وقتی عصبانیت راننده سواری فروکش می کند تریلرران میانسال می گوید: 20 سال است که این جاده را می روم و می آیم. آنجا که راه را بستم جاده کم عرض است به شکلی که دو خودرو خیلی سخت از کنار هم عبور می کنند. یک طرف کوه است و سوی دیگر دره و یک پیچ هم چند متر جلوتر قرار دارد که دید را کور می کند. دیدم داری با سرعت بالایی می آیی که سبقت بگیری. جاده را بستم چون می دانستم نمی توانی رد بشوی بنابراین یا می رفتی زیر ماشین من و یا پرت می شدی ته دره و اگر ماشینی از روبرو می آمد شاخ به شاخ می زدی به آن.

چند راننده دیگر و صاحب قهوه خانه هم با شنیدن نام دره و آن پیچ، حرف راننده تریلر را تایید می کنند.

راننده زانتیا فهمید که اشتباه کرده اما گویی نمی خواست به آن اعتراف کند. بی هیچ حرفی سوار ماشینش شد، در را به هم کوفت، پا روی پدال گاز فشرد و باز نقطه شد.
این نمونه ای است از رفتار حرفه ای یک راننده باتجربه در جاده های ما که گاه از سوی رانندگان کم تجربه فهمیده نمی شود. هر چند که این رفتار از نظر قانون خلاف است و پلیس توصیه می کند که رانندگان قانون را اجرا کنند. راننده ای که در شهر قدرت ویراژ دادن و تند رفتن ندارد، وقتی به جاده می رسد هوس سرعت به سرش می زند و پا روی پدال گاز می فشارد این در حالی است که به دلیل کم تجربگی و ناآشنایی با رانندگی در خارج شهر، خطرات بسیاری را برای خود و دیگران می آفریند. مشکلاتی که رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین برای هم به وجود می آورند، ناشی از کم تجربگی یا نبود فرهنگ صحیح رانندگی و گاه خرابی و استاندارد نبودن جاده هاست. اشکالات فنی خودروها و فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر مشکلات رانندگی در جاده ها و اتوبان های خارج شهر است.

...

مشخصات راننده حرفه ای

بعضی ها ویراژدادن، کورس گذاشتن و رانندگی با سرعت بالا را حرفه ای بودن تلقی می کنند درحالیکه راننده حرفه ای آن است که در مواجهه با خطر، بهترین راه را انتخاب کند و خود و خودروهای دیگر را از خطر برهاند. نیز با شعور و تجربه بالای خود، به ترافیک جاده و اتوبان نظم ببخشد و حق دیگران را ضایع نکند. راننده حرفه ای وسیله سنگین نباید بار اضافه بزند و به یکباره وارد جاده شود. حتماً راهنما بزند، وقتی جاده شلوغ است کنار بکشد تا سواری ها بروند و ترافیک جاده روان شود. این ها حرف های احمد رضاپور راننده تریلر است. او می افزاید: «ماشین های دیزل، دیر دور می گیرند بنابراین وقتی پشت سر خودروی دیگری قرار می گیرند سرعت خود را کم نمی کنند و با همان وضعیت سبقت می گیرند که بسیار خطرآفرین است». حالا معلوم می شود که چرا در تصادفات شاخ به شاخ، سنگین ها بیشترین تقصیر را دارند. این راننده جوان با گلایه از ده چرخ ها می افزاید: «بدون چراغ راهنما و کاملا بی احتیاط از شانه خاکی وارد جاده می شوند».

مجید بهارلویی با ذکر مثالی از رانندگی حرفه ای می گوید: «در گردنه های با زاویه کم و شیب زیاد، ماشینی که به سرازیری می رود در موقعیت بهتری نسبت به خودرویی که سربالایی را می آید، قرار دارد. من به شخصه وقتی با کامیون یا تریلری که با بار، سینه کش گردنه را بالا می آید، روبرو می شوم چند متری مانده به پیچ، کاملا به طرف راست خود می روم و توقف می کنم تا خودروی روبرو، بدون ترمز زدن دور بگیرد و بالا بیاید. چون اگر ترمز بزند ممکن است نتواند ماشین را کنترل کند و یا فشار زیادی به ماشین وارد شود تا دوباره به راه بیفتد و راننده را دچارمشکل نماید».
این عمل در مواقع شلوغی جاده، باعث ایجاد ترافیک شدید می شود و از نظر پلیس خلاف است بنابراین مسئولان راه و ترابری کشور باید برای تعریض جاده ها چاره ای بیندیشند.

درک متقابل عامل جلوگیری از حادثه

رعایت حقوق یکدیگر در رانندگی جلوی بسیاری از حوادث را می گیرد. گذشت نسبت به یکدیگر و پرهیز از اعمال خطرناک و لج و لجبازی در هنگام رانندگی، مسئله مهمی است که در صورت توجه به آن، بخش اعظم تصادفات رخ نخواهد داد.
جاده های ما درهر ساعت 3 کشته می گیرد حال آن که 90 درصد سفرها در کشور ما، جاده ای است. عامل 50 درصد از تصادفات منجر به مرگ شامل شتاب و سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، خستگی و بی حوصلگی و نداشتن دید کافی عنوان می شود.

...

ترانزیت ریلی؛ افقی دست یافتنی

بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد هر کشوری می باشد. این بخش یکی از شاخص های مهم سطح توسعه یافتگی به حساب می آید. بعبارت دیگر حمل و نقل ریلی است که انقلاب صنعتی بر روی آن حرکت می نماید و در یک جمله صنعت حمل و نقل نیروی محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری می باشد.
به زعم نگارنده در حالیکه کریدور شرق به غرب امکان مناسبی را برای ترانزیت کالا مهیا کرده اما هنوز زیرساخت های مورد نیاز برای ترانزیت کالا از طریق کشور فراهم نشده است. (مانند حمل بار ترانزیت بوسیله کانتینر، تعویض بوژی، تکنولوژی و...)
یکی از فرصت های مهم درآمدزائی برای کشور، ترانزیت کالا از طریق خاک ایران می باشد که این مهم باید با برنامه ریزی های کارشناسانه و سرمایه گذاری های هدفمند که در راستای سند چشم انداز بیست ساله کشور و برنامه توسعه چهارم می باشد بتواند سهم صنعت حمل و نقل ریلی و بویژه ترانزیت را بالا ببرد که در پایان برنامه چهارم توسعه باید به رشد 8 درصدی نائل شویم.

ترانزیت در لغت به معنی عبور، گذر و راه است. ترانزیت کالا به معنی ورود کالا به یک کشور و خروج از مرز دیگر می باشد که ممکن است با استفاده از امکانات حمل و نقل کشور نیز همراه باشد.

در جهت گسترش هرچه بیشتر ترانزیت کالا می بایست به نکاتی از جمله: بین المللی بودن ترانزیت، مقرون به صرفه بودن وجود تسهیلات و امکانات لازم و مناسب بودن وضعیت حمل و نقل توجه داشت تا جریان ترانزیت کالا با موفقیت همراه باشد. ایران به لحاظ شکل خاص شبکه راه آهن خود و اتصال آن در مرز رازی و از طریق راه آهن ترکیه به شبکه راه آهن های خاورمیانه و اروپا اتصال می یابد.
شبکه ریلی ایران در مرز جلفا از طریق راه آهن جمهوری های آذربایجان به شبکه سراسری راه آهن های قفقاز و ماوراء قفقاز و نهایتاً به راه آهن روسیه متصل است و در مرز سرخس از طریق راه آهن پاکستان، پل ارتباطی غرب به شرق و شمال به جنوب ایران کامل می شود. طول شبکه راه آهن کشور حدود 8500 کیلومتر می باشد و تعداد 320 ایستگاه تشکیلاتی و غیر تشکیلاتی جهت ارائه خدمات در شبکه موجود است.

بررسی بین المللی کانتینر:

کانتینر از نظر سازمان بین المللی استاندارد (Iso) دارای تعریف زیر است:
کانتینر محفظه ای است با دوام و مستحکم و مناسب برای استفاده مکرر، که امکان جابجا کردن کالا توسط آن با یک یا چند روش حمل (دریا، ریل، جاده) و بدون نیاز به تخیله کردن امکان پذیر است. به طور کلی کانتینرها وسایلی هستند که جهت ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر در حمل و نقل به کار می روند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۸
علیرضا نعمتی


<

مقاله نگهداری و تعمیرات
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله نگهداری و تعمیرات

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

مقاله نگهداری و تعمیرات

نگهداری و تعمیرات

کلیه فعالیت هایی است که حفظ شرایط اولیه دارایی های فیزیکی و آماده بکار نگه داشتن آنها جهت استمرار فرآیندهای پیش بینی شده انجام می شود. این فعالیتها سبب افزایش عمر مفید ماشین آلات، کاهش مصرف قطعات یدکی، انرژی و هزینه ها می شود و بازده عملی ماشین آلات را افزایش می دهد. مهمترین هدف نگهداری و تعمیراتکه به اختصار " نت "نامیدهمیشود، بهینه سازی توانایی ماشین آلات جهت رسیدن به حداکثر میزان تولید و کاهش میزان فرسایش و خرابی هاست.

با این تعریف، نگهداری به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که به طور مشخص و بیشتر به صورت برنامه ریزی شده و با هدف جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات و تجهیزات و تأسیسات انجام می گیرد و موجب افزایش قابلیت اطمینان و در دسترس بودن آنها می شود. تعمیرات نیز مجموعه فعالیت هایی هستند که روی یک سیستم دچار خرابی و یا از کارافتادگی انجام می شود تا آن را به حالت آماده و قابل بهره برداری باز گرداند.

سیستم نت

مجموعه ای است از کارکنان، تجهیزات و ابزار، قطعات یدکی، مواد مصرفی، اطلاعات و مدارک فنی، روشها و دستورالعملهای کاری و کارگاههای تعمیراتی که به شکل مناسبی در کنار هم قرار می گیرند تا اهداف تعیین شده مانند حداکثر سازی راندمان تجهیزات و حداقل کردن هزینه های نت اصل شود.

...

پایش وضعیت ( Condition Monitoring )

اندازه گیری و پایش مستمر پارامتری از دستگاه در حال کار است که بیانگر وضعیت آن باشد و قابل trend کردن باشد،یعنی تکرارپذیر باشد و در عین تکرارپذیری، قابل مقایسه کردن نیز باشد. همچنین اطلاعات مفیدی را جهت عیب یابی سیستم ارائه کند. از سوی دیگر، پارامتری در CM مهم است که اندازه گیری آن وقفه ای در فعالیت ماشین ایجاد نکند.
استراتژی CM بر این باور است که اغلب خرابی های ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، پس از رسیدن به یک مرحله مشخص، نشانه هایی از خود بروز می دهند که می توان این نشانه ها را به صورت ارتعاشات، صدا، امواج آلتراسونیک، ذرات فرسایشی، دما و... تشخیص داده و وقوع خرابی را پیش بینی کرد؛ لذا می توان قبل از رسیدن خرابی به مرحله بحرانی، با برنامه ریزی فعالیت تعمیراتی و اجرای آن پیشرفت خرابی را متوقف ساخت.

تاریخچه CM

- در سال 1936 نیروی دریایی امریکا یک برنامه نت پیشگیرانه را با برنامه آنالیز روغن مورد توجه قرار داد.

- در سال 1940 راه آهن امریکا و به دنبال آن ارتش امریکا آنالیز روغن را در CMماشین های خود به کار بستند.

/p>
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۷
علیرضا نعمتی


تحقیق جایگاه گلکاری در ایران
دسته بندی کشاورزی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
تحقیق جایگاه گلکاری در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

تحقیق جایگاه گلکاری در ایران

بخشهایی از متن:


اهمیت تاریخی:

  قدمت کشت و کار و نگهداری گل‌ها در ایران شاید همزمان با شروع کشاورزی بوده است. با نگاهی به تاریخ و فرهنگ ایران بنظر می‌آید که همواره ایرانیان در زمینه موضوعات مرتبط با گل‌ها جایگاه خوب و ارزنده‌ای داشته‌اند. اهمیت اقتصادی: شاید قدیمی‌ترین گلخانه‌های موجود در ایران که در حال حاضر هم فعال هستند قدمتی در حدود 75 – 70 سال دارند. در حقیقت اهمیت اقتصادی این رشته، سابقه طولانی در ایران دارد. زمانی که بسیاری از کشورها نامی در زمینه پرورش گل و گیاه نداشته اند کشور ما با داشتن گلخانه‌های خوب و قابل قبول در زمان خود وضعیتی مناسب داشته است. کشت و کار پرورش گل‌های زینتی در ایران بعنوان یک رشته اقتصادی سابقه‌ای به قدمت احداث گلخانه‌ها ندارد اما از زمان‌های گذشته، گلخانه‌دارها کار تکثیر و پرورش گیاهان را برای سرگرمی، و گذران اوقات فراغت انجام می‌دادند. در سال‌های اخیر بدلیل نیاز روز افزون بازار و خواست افراد جامعه و بدلیل محدود شدن فضای زندگی مردم این وضعیت کاملاً تغییر کرده است. بطوری که در سال‌های اخیر احداث گلخانه‌های نسبتاً مجهز و کارآمد بمنظور کشت و پرورش و تکثیر گیاهان زینتی و نیز توسعه اقتصادی پیشرفت زیادی داشته است. ایران یکی از خواستگاه‌ها و زادگاه‌های طبیعی گیاهان زینتی از جمله لاله، سنبل، زنبق، سیکلمه و برخی از درختچه‌ها و تعداد زیادی از درختان میوه بشمار می‌آید، و در منابع علمی دنیا اسناد و مدارک مربوط به این موضوع موجود است. ولی از نظر اقتصادی و صادرات گل و گیاه هنوز موقعیت مناسبی در سطح دنیا ندارد.

...

کنترل رطوبت در گلخانه­ها

تأ­مین رطوبت یکی از پارامترهای مهم در گلخانه­ها است. برای رشد و نمو گیاهان، البته باید نیازهای رطوبتی گیاهان را بشناسیم. بعضی از گیاهان به رطوبت‌های خیلی بالا نیاز دارند و بعضی دیگر به رطوبت کمتری نیاز دارند، مثل گل کاغذی. بعد از شناخت نیاز رطوبتی گیاهان، آن‌ها را در گلخانه­های خاص خود جایگزین می­کنیم یعنی همه گیاهان در یک نوع گلخانه نگهداری نمی‌شوند. در سطوح تخصصی و بزرگ، هر گلخانه برای یک محصول و یا تعدادی محصول مشابه با نیاز­های یکسان در نظر گرفته می‌شود.

...

محیط‌های پرورشی گیاهان کشت خاکی

- متداولترین محیط کشت شناخته شده خاک یا Soilاست. تعریف خاک و انتظاری که از خاک برای نگهداری طولانی یک گیاه می‌رود، بسته به نوع گیاه و نیاز خاص غذایی آن گیاه متفاوت است. گیاهان علفی و آپارتمانی نیاز به یک بافت بسیار سبک دارند، بافتی که تخلخل کافی دارد و آب را به اندازه مناسب در خود نگهداری می‌کند و ریشه‌ها در آن بخوبی تنفس می‌کنند.
- ترکیبی با نسبت مساوی از خاک برگ، ماسه بادی و خاک زارعی و دارای یک بافت خوب و مناسب برای پرورش گیاهان آپارتمانی اصطلاحاً خاک سبک نامیده می‌شود.
- خاک سنگین در باغبانی کاربرد خیلی زیادی ندارد، فقط گیاهانی که ساختمان ریشه‌ای بسیار قطور و قوی دارند مثل گل کاغذی و هم‌چنین شاه‌پسند درختی و درختچه ختمی چینی در خاک‌های سنگین بهتر رشد و نمو می‌کنند.

- غیر از خاک ترکیبات مصنوعی دیگر مثل پیت هم استفاده می‌شود. Peatخاکی است که از بقایای در حال تخمیر اندام‌های مختلف گیاهی بوجود آمده است. پیت‌های طبیعی حاصل تخمیر خزه‌ها هستند. دو خزه معروف بنام‌های Sphagnum و Hyponum در اروپای شمالی به وفور یافت می‌شوند و معادنی که از این خزه‌ها در اروپای شمالی بدست آمده تحت عنوان تورب یا پیت خالص به بازار عرضه می‌شوند. پیتPH بسیار پایینی دارد و برای گیاهان اسید پسند و آن‌هایی که نیاز به PH پایین دارند بسیار مناسب و ایده‌آل است.

هیدروپونیک کشت بدون خاک گیاهان

- پرلایت؛

- ورمیکولایت؛

- پشم سنگ؛

- پوکه معدنی.

البته این مواد فاقد هر گونه ذخیره غذایی هستند و مواد غذایی بطور مصنوعی به این سیستم‌ها باید اضافه شوند. پرلایتی که مواد غذایی لازم به آن اضافه شده باشد بحث محیط کشت هیدروپونیک Hydroponic را به میان می‌آورد. معادن خاک پیت در چند ناحیه (عمدتاً در شمال ایران) شناسایی شده‌اند ولی این معادن دقیقاً حاصل تخمیر دو خزه معروف هاپونوم Hyponum و اسفاگنوم Sphagnum نیستند. پیت یا تورب ایران رنگ روشن‌تری دارد در حالیکه پیت اروپا دارای رنگ قهوه‌ای بسیار تیره است. PH پیت در معادن ایران خیلی زیاد و گاهی بیش از 7 می‌باشد (یعنی از حد خنثی کمی بالاتر است) ولی PH پیت‌های اروپایی حدود 5/4 است.

م‌چنین معادن کشف شده در ایران قابل توسعه در سطح وسیع نمی‌باشند.

رشد و نمو

مهم‌ترین عامل بعد از بستر رشد، عوامل موثر در رشد و نمو گیاه می‌باشند. ابتدا تفاوت بین رشد و نمو را یادآور می‌شویم (البته این تفاوت در فرهنگ نامه انگلیسی بیشتر نمایان است).
رشد یا Growthبزرگ شدن سلول‌ها و افزایش تعداد سلول‌ها را گویند. به عبارت دیگر منظور از رشد افزایش تعداد و حجم سلول‌هاست.

نمو یا Developmentبه مفهوم اختصاصی شدن و تمایز سلول‌هاست. ممکن است سلولی رشد زیادی داشته باشد ولی نمو نکرده باشد. هر وقت گیاه از مرحله‌ای وارد مرحله‌ی دیگر شود نمو یافته است. مثلاً گیاه گلخانه‌ای را در نظر بگیرید که چند سالی رشد رویشی داشته ولی تا زمانی که وارد فاز گل‌دهی نشده باشد نمو نداشته است. به معنای دیگر نمو پدیده‌ی تخصصی شدن سلول‌هاست.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۵
علیرضا نعمتی


سونامی و امواج لرزه ای دریا
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 151 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
سونامی و امواج لرزه ای دریا

فروشنده فایل

کد کاربری 25170
کاربر

سونامی و امواج لرزه ای دریا

چرا راجع به سونامی صحبت میکنیم؟

بیست و چهار سونامی مخرب در دویست و چهار سال اخیر در ایالات متحده وقلمروهایش اتفاق افتاده است.منحصراً از سال 1946 ،شش سونامی بیش از 350 کشته وبیش از نیم بیلیون دلار خسارت مالی،در هاوایی،آلاسکا،ساحل غربی، به بار آورده است. هنگامی که یک سونامی نزدیک خط ساحلی میشود،ممکن است چندین فوت یا در موارد نادر، ده ها فوت ارتفاع بگیرد که میتواند باعث از بین رفتن جان های زیاد وخسارت های مالی فراوان در کرانه ی دریا شود.سونامی میتواند در خلاف جهت ساحل رودخانه هاو مصب ها با گسترش موجهای مخرب در ساحل دریا تا سواحل نزدیک بالا برود.سونامی در هر فصلی از سال ودر هر زمانی از شبانه روز میتواند رخ دهد.

فهرست مطالب

چکیده1

سونامی.. 2

سونامی ها چه هستند و علت پیدایش آنها چیست؟. 3

اطلاعات هشداری:4

تدبیری برای سونامی:5

از اموال خود چگونه حفاظت کنیم؟. 6

رسانه و نظریه آموزش عمومی.. 7

بعد از سونامی چه کنیم؟. 9

ناهمواری کف دریا چطور بر ارتفاع امواج سونامی تاثیر میگذارد؟. 12

ارزیابی الگوی موج دریا13

نظریه موج کشتی:14

ارزیابی الگوی امواج دریا:.. 27

پیوست: آبخور. 31

استفاده از امواج سرکش:.. 51

نتایج:54

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۴
علیرضا نعمتی


مقاله عایق های حرارتی
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مقاله عایق های حرارتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

مقاله عایق های حرارتی

فهرست:

عایقکاری حرارتی تا 50 درصد هزینه سوخت خانه ها را کاهش می دهد.

روش های پیشنهادی برای بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان

عایق‌کاری حرارتی در ساختمانها و نقش مؤثر آن بر کاهش مصرف سوخت

عایق‌های حرارتی

مبانی تعیین حداقل میزان عایق حرارتی

عوامل مؤثر در تعیین بهینه عایق حرارتی

شیشه های پخش نور عایق های حرارتی ساختمان ها

انواع شیشه ها از لحاظ کاربرد در ساختمان

شیشه های دو جداره نوعی عایق حرارتی

منابع

....................................................................................

چکیده:

 

عایقکاری حرارتی تا 50 درصد هزینه سوخت خانه ها را کاهش می دهد.  

کاربرد عایق حرارتی در پوسته ساختمان شامل دیوارهای خارجی، سقف و کف ها، مصرف سوخت خانه ها را تا 50 درصد کاهش می دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، ساختمان ها به واسطه نوع مصالح مصرفی و چگونگی قرار گیری اجزای پوسته خارجی با محیط اطراف خود دارای تبادل حرارتی هستند به همین سبب، عایقکاری حرارتی نقش بسیار مهمی درگرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک بودن در فصل تابستان دارد.
این گزارش می افزاید، برای عایقکاری حرارتی پوسته ساختمان باید از یک لایحه حرارتی مانند عایق های معدنی، پلیمری، اسفنجی و عایق هایی با تکنولوژی بتن سبک استفاده شود. همچنین در عایقکاری سقف ها زیر پوشش نهایی بام یک لایه عایق رطوبت و زیر عایق حرارتی یک لایه بخار بند استفاده می شود و در دیوارها نیز امکان نصب عایق حرارتی در سمت داخل و یا خارج وجود دارد.

بر اساس این گزارش، عایق های حرارتی در اثر فشرده و یا مرطوب شدن کارایی خود را تا 50 درصد از دست می دهند. همچنین عایق ها باید به صورت کامل تمام سطح مورد نظر را بپوشانند زیرا حتی خالی ماندن تنها 5 درصد از سطح، تا 50 درصد کارایی عایق را کاهش می دهد.

...

امروزه شیشه هایی که با تکنولوژی پیشرفته تولید می شوند علاوه بر تامین روشنایی روز دارای کیفیات دیگری همچون کنترل خورشیدی، آسایش و راحتی از نظر دما (محافظت از گرمای تابستان و سرمای زمستان) با مشخصه هایی همچون قابلیت بازیافت، دوام پذیری، عدم نیاز به پاکیزه نمایی، محافظت از رنگ پریدگی تدریجی اشیای داخل بنا در مقابل نور خورشید و… هستند. توسط شیشه های تولیدی با تکنولوژی مدرن، عبور نور با شیشه تخت، از 88 درصد به 94 درصد افزایش یافته، در باشگاه های ورزشی وضوح دید و عدم اعوجاج و انعکاس از سال 1997 عملا حذف شده، انعکاس شیشه در حالت معمول از 8 درصد به یک درصد کاهش یافته و وضوح دید بر محیط آنسوی پنجره افزایش یافته است.

انواع شیشه ها از لحاظ کاربرد در ساختمان:

۱ - شیشه با کاربرد مدیریت انرژی

2 - شیشه مقاوم در برابر آتش

۳ - شیشه کنترل صدا

۴ - شیشه ایمن با کاربرد حفاظتی و امنیت

۵ - شیشه با کاربرد در دکوراسیون

۶ - شیشه تامین کننده نور و روشنایی

۷ - شیشه با کاربردهای خاص

۸ - شیشه نما با قابلیت های مقاوم در برابر باد و ضربه

۹ - شیشه هوشمند (چند منظوره)

۱۰ - شیشه کلتکتوری (نور و گرما)

شیشه های دو جداره نوعی عایق حرارتی

بیش از 80 سال است که شیشه دو جداره به عنوان ضرروت اصلی برای فراهم آوری عایق حرارتی در ساختمان ها شناخته شده است. پیشرفت های اخیر برعایق سازی مناسب و افزایش بهینه سازی حرارت متمرکز شده است که دلایل آن می تواند به خاطر اقتصاد و ضرورت کاهش یابی میزان انتشار دی اکسیدکربن باشد که عمدتا با بازدهی حرارتی و نحوه استفاده از انرژی در ساختمان ها ارتباط مستقیمی دارد.

هدرروی گرما در یک ساختمان به معنای مقاومت کم مصالح آن است. این امر تا کنون عمدتا از طریق شیشه پنجره یا به عبارت بهتر، شیشه کاری نامناسب و ضعیفی همچون شیشه تک جداره حادث می شده است. با روش های پیشرفته که مانع فرار گرما از ساختمان است می توان تنوع انتخاب زیباشناسانه و تنوع عایق سازی را به صورت توأمان، فراهم آورد.
نور خورشید به سه طریق: انعکاسی، انتقالی و جذبی پخش می شود. این امر در ایده تولید شیشه های کنترل خورشیدی و عایق حرارتی منظور شده است. شیشه های کنترل خورشیدی و عایق حرارتی تضمین آسایش و جلوگیری از هدرروی گرما هستند. عواملی همچون حذف رطوبت، نم و تقطیر در فضای میانی شیشه های دو جداره، شیشه های رنگی با خاصیت فتوولتائیک و پوشش های مختلف با ضخامت های مختلف، شیشه را در مقابل ذخیره سازی انرژی تقویت می کند.

اهمیت حفظ ذخایر انرژی غیر قابل بازیافت و کمبود ذخایر انرژی فسیلی در بسیاری از کشورها، مسئولان را بر آن داشته تا به بهینه سازی انرژی دقت وسواسانه تری مبذول دارند. صنعت ساختمان همچون سایر صنایع از عمده ترین مصرف کنندگان انرژی است و شیشه به لحاظ ماهیت خاص خود نقش عمده ای در هدرروی انرژی ایفا می کند. با تلاش در جهت تقویت قابلیت های شیشه همچون انتقال نور و حذف معایب آن، با تدابیری همچون استفاده از شیشه های دو جداره و ترکیب انواع شیشه ها با هم ، استفاده از شیشه ها با قابلیت انتقالی، انعکاسی و جذبی، ممانعت از گریز اشعه فرابفنش از داخل ساختمان به بیرون یا ممانعت از انتقال گرمای خورشید به داخل ساختمان و... و تلفیق جنبه های معمارانه با مهندسی و تکنولوژی ساخت پیشرفته در این محصول، می توانیم در جهت مدیریت انرژی گام برداریم.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۳
علیرضا نعمتی


مقاله چگونگی مفهوم معماریها انتزاع در تفکر معماری (نور و سکوت)
دسته بندی معماری
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
مقاله چگونگی مفهوم معماریها - انتزاع در تفکر معماری (نور و سکوت)

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

مقاله چگونگی مفهوم معماریها - انتزاع در تفکر معماری (نور و سکوت)

چگونگی مفهوم معماری ها

1- انتزاع در تفکر معماری

کاملا امکان آن هست که کلیه فرمها را در ذهن ساخت بدون آنکه هیچ ماده ای را وارد جریان کرد، با طراحی کردن و تعیین مدارهای ثابت و ارتباط خط های گوناگون و زاویه ها. (لئون باتیستا آلبرتی. 1755b.1. 1. چیز سختی نیست تصور کردن اینکه دو تا بچه نمی توانند با همدیگر تقسیم کنند کیک شگریشان را وخش خشر rattle خشر و مابقی خرت و پرت های کوچکشان را، تا زمانیکه آنها ابتدا با همدیگر تعداد زیادی اجزای جدا از هم را تلفیق نکنند، بنابراین در ذهن آنها ایده های انتزاعی کلی شکل می گیرد، و آنها را با هم پیوند می دهند با هر اسم معمولی که آنها از آن استفاده می کنند. (جورج برکلی) اصل دانش بشری. 146

دلیل و هدف هنر شامل نگه داشتن سوژه ها و اشیاء در نهایت درستی و زیبایی آنهاست، و جمع آوری آنها در تعداد کمی نظرات کلی که تمامی نظرات و ایده ها را به روشنی بیان کند، و سازمان دهی استوار حقایق در اطراف آنها (آلفرد نورت وایت هد). 1914 نشانه های برگزیده برای سازمان ریاضیات شاخه لندن – ثبت شده در لاوسن 1980: 146.

بدون انتزاع هیچ چیزی از هر نوعی وجود ندارد که فکر بتواند روی آن جمع شود و مهارت انجام کاری را داشته باشد. علاقه خاص من استفاده کردن از قطعات آشناست، بیشتر قطعات ارزان و کم ارزش، و قرار دادن آنها در کنار همدیگر به شیوه ای که قبلا هرگز نبوده است. بنابراین به چیزی برسم که عجیب و انقلابی (آوان گارد) و ذهنی و اغلب دیریاب باشد، اما تنها با استفاده از قطعات و وسایل معمولی. من فکر می کنم که بهترین روش است برای درست کردن چیزهای نو و انقلابی. در مقایسه با خلق صرف یک مجموعه کاملا نو از اشکال دیوانه وار.

چارلز مور – در آشپزی و کلوتز، 1973: 235

البته، انتزاع همیشه جزء جدایی ناپذیر شکل های هنری بوده و قطعا خواهد بود، حتی در قوی ترین و بیشترین اثرهای هنری طبیعت گرا، کاملا فاقد انتزاع نیستند و در میان عاملهای ترکیبی و عینیت زیبایی شناسی وجود دارند – انتزاع و هنر عناصری نه تنها مفهومی بلکه عملا غیر قابل تقسیم هستند. آنها متعلق به antinomoise هستند که هنر دیالکتیک مدیون وجود آنهاست. پیدایش آبستره قطعاً، مانند دبرک های مخالف آن، در درجات مختلف و موقعیت های تاریخی متفاوت، اجبار اجتماعی، و جنبش های سبکی اتفاق افتاده است. آنورلد هاوستر 1974: 691

هنگامیکه ساختمان سازی در روند تکنولوژیکی نثر است، معماری شعر است، و ضرورتاً یک برنامه انتزاعی به خودی خود یک تشیبه ناشی از آن است برای تصویری از جهان و بودن (آلبرتو – پریز – گومز 226-1984 اثر – انتزاع (آبستره) واژه ای است که به راحتی مشخص شود با پیدا کردن آن در فرهنگ لغت، اگرچه از لحاظ ریشه شناسی از لاتین ab – به معنی off خاموش و +trahere به معنی طراحی است.

لویی کان

سکوت و نور

سکوت چندان چیز خاموشی نیست. مثل اینست که بگویید بی نوری، ناتاریکی، اینها کلماتی ساختگی هستند. ناتاریکی با چنین ترکیبی وجود ندارد. اما چرا؟ بی نوری و ناتاریکی می خواهند که باشند می خواهند اظهار شوند. آیا مرزی میان این دو کیفیت (نور و سکوت) – قابل اندازه گیری و غیر قابل اندازه گیری  وجود دارد. آیا یک مرز می تواند به اندازه ای نازک باشد که مرز میان این دو  نیرو و کیفیت در نور باشد؟ هر چیزی که مرز قرار دهید خود ضخامتی دارد حتی اندیشه ها و فکرها هم ضخامتی دارند. اما می شود گفت در تابش نور بر سکوت و سکوت بر نور این مرز محقق می شود و آن لحظه الهام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۵
علیرضا نعمتی


تحقیق درمورد شک
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 1
فرمت فایل pdf
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
تحقیق درمورد شک

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

تحقیق درمورد شک

در 17 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش

چکیده:

شک چیست؟

از نظر معنایی شک به معنی تردید و دودلی، ظن و گمان است. به طور کلی شک حالتی بین اعتقاد و عدم اعتقاد است ، یعنی شک بطور کل با عدم اعتقاد متفاوت است زیرا نداشتن اعتقاد به معنی رد کامل یک چیز یا موردی در خصوص یک شخص است اما شک عدم آگاهی کامل نسبت به آن می باشد. 

در حقیقت ما دو نوع شک داریم : شک (موقتی) و شک ویرانگر و سیاه (پایدار و دائمی) .

 

شک اگر به عنوان معبر باشد مقدس است و اگر به عنوان منزل باشد ویرانگر ونامطلوب است. شک مقدس این خاصیت را دارد کا انسان را به فعالیت و تکاپو برای رسیدن به حقیقت وا می دارد. اما شک ویرانگر و سیاه آدمی را قدم به قدم به تاریکی و ضلالت نزدیک و نزدیکتر می کند تا جایی که همه اندیشه فرد را شکاکیت و انکار در برمی گیرد و در نهایت به شرک و کفر می انجامد .

از اصل شک کردن نباید ترسید چرا که شک مقدمه یقین است. در شرح حال بسیاری از بزرگان دینی چنین شک های مقدسی را می توان دید. از جمله جندب که یکی از یاران امیرالمومنین(ع) بود که در برهه ای از حیات خویش دچار شک و تردید در دین شد اما با توکل و استعانت از نماز و نیز پایداری در مسیر ولایت امیرالمومنین (ع) توانست از شک خویش به سلامت عبور کرده و از دالان شک به نور یقین برسد.

فهرست مطالب:

شک چیست؟

شک در تصمیم گیری

شک به خود

شک به همسر

چرا برخی از همسران شکاک هستند؟

با همسران شکاک و بدبین چه باید کرد؟

شک به خدا و دین

سخنان بزرگان در مورد شک کردن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۴
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی اسید لاکتیک درس بیوفیزیک مهندسی پزشکی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم پزشکی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
مقاله بررسی اسید لاکتیک درس بیوفیزیک مهندسی پزشکی

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی اسید لاکتیک درس بیوفیزیک مهندسی پزشکی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش  

 

* معرفی

-         چشم انداز تاریخی

-         خصوصیات فیزیکی و شیمیائی

* تکنولوژی تهیه و تولید

-         میکروارگانیسم‌ها و مواد خام

      ·  میکروارگانیسم‌ها

      ·  مواد خام

-         فرآیند تخمیر

      ·  محفظه بلند و پیوسته غلظت و جمع‌آوری در راکتورها

-         فرآیند بهبود

      ·  فلیتراسیون، رفتار کربنی و تبخیر

      ·  کریستال کردن Caleium Lactate

      ·  تقطیر مایع

      ·  تقطیر استرهای شیر

      ·  فرآیندهای دیگر بهبود

-         تهیه به صورت ترکیبی

* اقتصاد

-         سایز بازاری، تولید کنندگان، قیمت‌ها

-         استفاده و کارکردها

* خلاصه

 

 

* معرفی

چشم انداز تاریخی:

اسید لاکتیک (2 تا هیدورکسی پروپانیک اسید+ 2 تا هیدورکسی پروپیونیک اسید) به لحاظ ساختاری یک هیدورکسی اسید است که به وفور در طبیعت یافت می‌شود. اولین بار به صورت تجاری در سال 1894 توسط چارلز ای آوری[1] در لیتون[2] ماساچوست[3] امریکا تهیه و تولید شد. این تولید در نیل به هدف فروش Calcium Lactate به عنوان جانشینی برای خامه‌ی تارتار در پودر نان پزی موفق نبود.

اولین کارکردهای موفق آن در صنعت چرم و منسوجات در سال 1894 آغاز شد (گریت[4] و 1930) تولید سالانه در آن دوره حدود 5000 کیلوگرم بود. در سال 1942 حدود نیمی از تولید سالانه‌‌ی آمریکا که حدود 106* 7/2 کیلوگرم بود به مصرف صنعت چرم می‌رسید و 20% آن به مصرف صنایع غذائی (فیلاچیون[5] و 1952).

تولید آمریکا طی جنگ جهانی دوم به اوج خود یعنی 106* 1/4 کیلوگرم در سال رسید اما پس از آن به 106* 3/2 کیلوگرم تنزل کرد. یک بازار سالانه‌ی 106* 90 کیلوگرمی (یندل[6] و آریز[7]) در صنعت پلاستیک در اواخر دهه پنجم و اوایل دهه‌ی ششم قرن نوزدهم پیش‌بینی شد که این پیش‌بینی منجر به یک تحقیق و بررسی وسیع اما ناموفق در جهت کاهش هزینه و افزایش خلوص تولید شد.

یک دهه بعد، نیاز به یک حرارت ثابت برای اسید لاکتیک در جهت تولید Stearoy 1-2- lactylates  در صنعت شیرینی‌پزی دری به سوی تولید ترکیبی اسید لاکتیک گشود. (آنون[8]، 1963).

تولید جهانی سال 1982 به سرعت به 106* 28-24 کیلوگرم رسید. بیش از 50% اسید لاکتیک تولیدی در صنایع غذائی به عنوان ماده جلوگیری از فساد غذائی استفاده می‌شد، تولید Stearoyl –2- lacty lates  نیز 20% تولید اصلی را در برمی‌گرفت و بقیه‌ی تولید سالانه در صنعت داروسازی و یا سایر کاربردهای منتوع صنعتی به مصرف می‌رسید. تخمیر نیز به سرعت برای تولید نیمی از کل تولید جهانی استفاده شد.

خصوصیات فیزیکی و شیمیائی

نخستین بار اسید لاکتیک توسط اسکیل[9] در سال 1780 از شیر ترش گرفته شد (لاک وود[10]، 1965). خصوصیات فیزیکی و شیمیائی اسید لاکتیک به طور وسیعی توسط هالتون[11] مورد بررسی قرار گرفته است. اسیدلاکتیک به دوفرم فعال قابل نمایش وجود دارد. لاک وود بیان کرد اگر چه شکل (+)L دکسوترو روتاتوری[12] به نظر می‌رسد، اما ممکن است واقعاً به صورت لوروتاتوری[13] باشد یعنی همانگونه که در نمکها و استرهاست واژگونی آشکار در چرخش قابل نمایش ممکن است به واسطه شکل‌گیری پل اکسیداتلین بین اتم‌های کربن 1و2 به وسیله‌ی جابه‌جائی تاتومریک گروه هیدورکسیل روی اتم کربن 2 به گروه رادیکال کربوکسیل کربن 1 باشد. نمک‌ها و استرهای +L اسیدلاکتیک نمی‌توانند این حلقه‌ی اپوکسید را تشکیل دهند ولذا لوروتاتوری هستند ایزومر (+)L (سارکولاکتیک اسید، پارالاکتیک اسید) در انسانها وجود دارد اما هر دو ایزومر (+)L و (-)D در سیستم‌های بیولوژیکی یافت می‌شود. برخی از خصوصیات عمومی اسیدلاکتیک در جدول 1 آمده است:

عرق گیری استرهای لاکتات

اسید لاکتیک با کیفیت بالا که عاری از شکرهای باقی مانده و ناخالصی های دیگر می باشد از طریق استری سازی اسید لاکتیک با الکل مولکولی پایین، عرق گیری استرلاکتیک، تجزیه آبی استر عرق گیری شده برای رهایی از الکل و اسید لاکتیک و عرق گیری الکل از اسید لاکتیک بازیافت شده می باشد. چیلدز و ولسبی اظهار می دارند که استرسازی شخصی و ناخالصی های تخمیر مایع، مشکلات بارزی را به وجود می آورد. دیتزو همکارانش اسید لاکتیک را استری کردند تا نوعی لاکتات آلکیل به وجود آورند و سپس استر را داخل حلالی چون دیکلورتان 2 و 1 استخراج نمودند. فیلاکیون و کوستلو جزئیاتی را برای فرایند ساختن اسید لاکتیک از لاکتات آمونیوم را ارائه می دهند که اگر آمونیوم یا یکی از نمک های آن، در طول تخمیر برای خنثی سازی اسید بکار رود محصولی تخمیری به شمار می آید. اسکوپامیر به بحث درباره عملکرد یک واحد تجاری که مکرراً توسط تعریق لاکتات متیل برای تصفیه اسید لاکتیک به کار می رود می پردازد. محصول به دست آمده عاری از خاکستر بود و میزان ناخالصی های دیگر در آن اندک بود. فرسایندگی ستون های استیل محصول را با آهن درمی آمیخت. وسیله سرامیک غیرمناسب بود چرا که تغییرات دمایی غالب و اسید قوی در آن موجود بود.

سایر فرایندهای بهبود

اسید لاکتیک توسط رونشینی اسید لاکتیک بر روی رونشین های جامد یا رونشین سازی لاکتات بر روی رزین های مبادله یون بهبود می یابد. لوئیس آیوسواس آ (اسپانیا) برای بهبود اسید لاکتیک از لحاظ تجاری، از مبادله یون یا فرایند استخراج مایع به مایع استفاده می‌کند. اما هیچ یک از جزئیات فرایند، شناخته شده نمی باشند. سوگیموتو و دستیارانش، فرایندی را برای تولید اسید لاکتیک بوجود آوردند که در آن رزین های بسیار اسید و یون قلیایی برای جداسازی اسید از آب مورد استفاده قرار می گرفت.

هفت راه دیگر برای خالص کردن اسید لاکتیک وجود دارد اما هنوز استفاده تجاری نشده است. Claborn , Smith در (1939) و Molini (1959) در مورد چند مورد از این روشها بحث کرده اند. لاکتیک مگنزیم یا مس ‌ممکن است دوباره متبلور می شود و در آب حل نمی شود. مس ممکن است ترکیب شود با سولفید هیدروژن و منیزیم با سولفید منیزیم ترکیب می شود. درجه خوراکی می تواند تولید شود به وسیله اکسید شدن جداگانه مایعی که شامل اسید آزاد و یا نمک لاکتیک است. برنامه های متفاوت تقطیر که باعث ایجاد بخار، هوای داغ و گازهای بی کنش و خلاء می شود با موفقیت به دست می آید. Dxy , Krumphanzel (1964) از اکستره دیالیز برای از بین بردن مداوم اسید لاکتیک از طریق تخمیر استفاده کردند. دیگر انواع در حال حرکت در تخمیر مشکلات دیگر هستند. 4. 2. 38 صنعت ترکیبی. صنعت ترکیب اسید لاکتیک در حالت تجاری حدود 1963 در ژاپن شروع شد و هر زمان در ایالات متحده امروزه این دو کشور به ندرت 50 درصد از اسید لاکتیک جهان را تولید می کنند. تولید ترکیبی اسید لاکتیک براساس هیدرولایز لاکتیک با استفاده از اسید قوی نظیر HCL انجام می گیرد.

 

نمک آمونیوم به عنوان یک محلول جنبی می باشد. لاکتونیتریل هم به عنوان محصول جانبی هیدرولیز استی تیلن از سنتز اکرونیتریل به دست می آید اما از هیدروژن و استالدهید گرفته می شود.

 

 


[

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۳
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی استراتژی برای مدیریت کیفیت جامع در 54 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
مقاله بررسی استراتژی برای مدیریت کیفیت جامع

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی استراتژی برای مدیریت کیفیت جامع در 54 صفحه ورد قابل ویرایش  

 

مقدمه :

       مدیریت کیفیت جامع TQM  ، برای فرازیر(1997) پیوستگی پیشرفت کیفیت است .
(CQT) ، CQT‌ صرفاً واژه فنی نیست .دلایل مهمی برای معنی کلی وجود دارد . اینجا تاکید در تداوم (پیوستگی) کوشش ها در پیشرفت کیفیت است ، بعلاوه کیفیت
مثل یک سفر بی پایان است . مثل یک موضوع تمرین شده  کیفیت بطور قرار دادی
 در لیست آیتم هایی که در موسسه آموزشی مدیریت می شود شکل نمی گیرد .
سطوح مدیریت کیفیت شبیه دلفین ها است مثلاً زمانیکه یک بحرانی یا یک
رانش ناگهانی که بستگی به تغییر در گارد نگهبان موسسه دارد یا چالش های خارجی و تهدید و غیره وجود دارد .

       چالشی که از پس جهانی شدن می آید در یک مقایسه تند ، TQM فلسفه طرح شده توسعه را تشویق می کند . این دلالت بر این دارد که روش اینجا و حالا یا مدیریت وضع کننده مناسب نیست ، موسسه نیاز به ایده آتی جائیکه آن قصد رفتن به 5 سال یا 10 سال بعدی را دارند . ایده و پیش بینی درون اهداف و فعالیت ها تبدیل شده اند ، روشهای کامل کننده آنها به دقت توضیح داده شده بودند . از این رو برنامه ریزی یک عنصر سازنده ضروری در قبول TQM در موسسات آموزشی
می شود . تقریباً هر نویسنده ای عبارت  «برنامه ریزی استراتژیک  » را نسبت به برنامه ریزی به کار برده است . چرا برنامه ریزی استراتژیک ؟
آن چه معنی ای می دهد ؟

 

برنامه ریزی استراتژیک :

       کلمه « استراتژی  یک  معنی ضمنی از روش های قبول مقدماتی در جنگ دارد. معنی هندی کلمه , استراتژی “ ران – نی تی است (ران برای جنگ و نی تی برای روش یا اصول  ) . اما چه دلیلی باید برای  ا همیت کلمه استراتژی از زبان میانجی جنگ درناحیه مدیریت  کارخانه ای خدمات یا آموزش باشد ؟

در جنگ ، استراتژی تمرکز در یک هدف مفرد دارد : پیروزی و پیروزی ، نه برنامه ریزی برای شکست .

آن حتی تصور مفهوم یادگیری از شکست را ندارد . دومین و شرکت کننده
 دستور برای پیروزی آخرین بهای زندگی انسان ،‌مجهز سازی و پول است
سومین ، جنگ باید در کوتاهترین زمان به پیروزی بیانجامد .
چهارمین جنگ برای حمله کردن بیشترین درجه جراحت پذیر ی
 در مخالفت با بزرگترین قدرت برنامه ریزی می شود .

پنجمین زمانبندی حمله بینهایت برای استراتژی جنگ مهم است .
ششمین صف آرایی ماهرانه ارتش ، نیروی دریایی و نیرویی هوایی تعیین
کننده است بنابر این آنها همدیگر را کامل می کنند و جمع افزایی را در
 مقابل جنگ بوجود می آورند . اینجا می تواند تعداد جزئیات دیگری
از استراتژی جنگ باشد . اما چطور آنها برای آموزش و مدیریت کیفیت مهم هستند ؟ در نتیجه ما با عبارات زیر آنرا تعبیر می کنیم :

        ·  آغاز کردن استراتژیک TQM مثل یک حمله به کیفیت ضعیف است .

        · حمایت یک تلاش ابتکار ی شبیهه TQM از شکست است .

        · موفقیت مجمع کیفیتی در آخر ارزش دارد .

    · بهتر کردن کیفیت در زمان کوتاه ، کاهش دوره رشد نهفته و
 آغاز کردن زمان .

    · پیدا کردن یک موضوع ثبت شد ه امن ، بکار گیری اصول  کازین برای شناسایی یک منطقه جائیکه موفقیت می تواند حتمی شود و تلاش آتی و موفقیت ساخته شود .

        · زمانبندی وتربیت  وقایع در TQM برای بدست آوردن بهترین فواید

        · تضمین جایگیری از بهترین منابع انسانی و کارتیمی برای تضمین اصلاح مداوم .

پس برنامه ریزی استراتژیکی باید برای توسعه دادن برنامه ریزی طولانی
مدت با  برنامه ریزی های داخلی متوسط و کوتاه مدت برای کسب
 ماموریت ها و اهداف سازمانی در زمانی درزمان کوتاه با آخرین بها توسط جایگزین منابع در دسترس و به حد کمال رساند ن قابلیت های انسانی دلالت داشته باشد در این فصل ، ما تعداد ی مدل های موجود از برنامه ریزی استراتژیکی را که توسط مدل در نظر گرفته شده در موسسات هندی پیروی شده است را تجدید نظر خواهیم کرد.

مدل های برنامه ریزی استراتژیکی :

       چندین مدل های برنامه ریزی استراتژیکی  وجود دارد . مورگاتورید و
مور گا ن (1993)  یک کالبد جالب بر آنچه که پارامتر های برنامه ریزی می تواند مناسب باشد را پیشنهاد کردند . آنها چهار مدل کلی بر پایه دو پارامتر – دسترسی و خدمات توسط تقسیم شدن هر دو دسترس و خدمات درون دسترسی با ز و موقعیت خوب ،‌ و به ترتیب  خدمات اصلی و افزودنی ساختند . موسسات دسترسی باز نظیر موسسات جائیکه هر شخصی می تواند در آن قدم بزند و بدست آوردن پذیرش اگر اویکمرد یا او یکزن کیفیت  های معلوماتی ضروری را تکمیل کند .

محدودیتی در اساس شایستگی ، طبقه ، عقیده ، مذهب ، جنس ، زبان ، کلاس اقتصادی و غیره نیست .

موسسات با دسترسی موقعیت خوب اینها جائی هستند که ورود دانشجویان در آن ضوابط از پیش تعریف شده کنترل شده است .

 درصورتیکه میانگین اهداف مدارس دولتی و کمک دولتی موسسات با دسترسی باز هستند ، دستمزد مدارس خصوصی ، مدارس دختران و مدارس فرقه ای موسسات با دستر س موقعیت خوب هستند .

مدارسی  که پیشنهاد کردن که دوره های معمولی را در طول تحصیل
 با فعالیت های با هم برنامه درسی معمولی می تواند مثل موسسات گسترده یا خدمات اصلی طبقه بندی می شوند مدارسی که ویژه اند حرفی در
ورزش ها یا هنر های خلاق یا علوم آموزشی دارند  مثل موسسات
با خدمات افزونی دسته بندی می شوند تا آنها هم خدمات اصلی را مهیا کنند .

برنامه ریزی  اجرایی :

       توضیح فنسی شبیه “ ما برنامه ریزان خوبی هستیم اما مدیران بدی هستیم” توسط  برنامه ریزان صندلی کسانی که میل ها از واقعیت های عوامانه به
دور هستند ساخته می شود . TQM مثل یک فلسفه نمی تواند هیچ گوشه دنجی برای برنامه ریزی  رمانتیک عرضه نمی کند . برنامه ها باید قابل اجرا باشند . برنامه ریزی  اجرایی که ترکیبی از برنامه ریزی  استراتژیکی است می تواند فعالیتها ، ساختار زمانی ، تخصیص منابع ، دیده بانی جزئیات و شاخص موفقیت را مو به مو شرح دهد. به عبارت دیگر ، برنامه ریزی  اجرایی . جواب هایی را به یکسری سوالات که مربوط است ، با هر هفت مرحله برنامه ریزی  را جستجو می کند. سوالات به فعالیت‌ها. شاخص های موفقیت، منابع و دیده بانی مربوط است. فقط دو نمونه سوال
برای هر چهار معیار ، برای هر هفت مرحله در نمودار 6- 10 داده شده است .
شما باید توجه کنید که سوالات هم در برنامه اجرایی تولید شده است .
 فقط سوالات نمونه وجود دارد. هر موسسه TQM باید قادر به تولید سوالات
مناسب برنامه ریزی  اساس زمینه و شخصیت خودش باشد .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۲
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی اثر پیش کاهش کاتالیزور بروی هیدروژاناسیون ایزوبوتان بر کروم و آلومینیوم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله بررسی اثر پیش کاهش کاتالیزور بروی هیدروژاناسیون ایزوبوتان بر کروم و آلومینیوم

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی اثر پیش کاهش کاتالیزور بروی هیدروژاناسیون ایزوبوتان بر کروم و آلومینیوم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش  

اثر پیش کاهش کاتالیزور بر دی هیدروژناسیون ایزوبوتان بر کروم / آلومینیوم

اثر پیش کاهش مونوکسید کربن و هیدروژن بر فعالیت اولیه و غیرفعال کردن آلومینیوم/ کروم در روند دی هیدروژناسیون ایزوبوتان بررسی شد، ارزیابی ها در 58 درجه در یک واکنشگر با سطح ثابت شده انجام شده و با پخش در محل x اشعه مادون قرمز اسپکتروسکوپی انتقال (DRIFTS) Fourier با اسپکترومتری انبوه ترکیب شد. پیش کاهش با هیدروژن فعالیت دی هیدروژناسیون را در مقایسه با یک کاتالیزور با ایزو بوتان کاهش یافته، کم کرده و پیش کاهش توسط مونوکسید کربن فعالیت شکاف گذاری را افزایش داد کاتالیزور با زمان در جریان و به دلیل شکل گیری رسوبات حاوی کربن غیرفعال شد. کربوکسیلاتها و آلیفاتیک و گونه های هیدروکربن خوشبو/ غیراشباع شده اثرات مشاهده شده عمدتاً به گروههای هیدروکسیل شکل گرفته در طول پیش کاهش هیدروژن و برای کربنات و شکل دادن گونه ها در طول کربن پیش کاهش مونوکسید نسبت داده شد. به علاوه سطح مونوکسید پیش کاهش یافته کربن احتمالاً تعداد بیشتری از محل‌های کرومیم فعال انتخاب شده برای دی هیدروژناسیون را شامل می شد.

 

مقدمه

کرومیوم حمایت شده در آلومینیوم یک کاتالیزور فعال در دی هیدروژناسیون آلکانهای سبک در آلکن ها است. آلومینیوم/ کروم اکسید شده عمدتاً کرومیوم Cr6+ , Cr3+ و در مقادیر کم Cr5+ را شامل می‎شود. مقادیر نسبی و ساختارهای Cr3+ و اکسیدهای Cr6+ به مقدار کرومیوم کاتالیزور بستگی دارد. در بارهای کرومیوم کم زیر حدود %4-8wt) 5atcm2 بسته به سطح محل کاتالیزور)، Cr6+ غالب شده و مونو و پلی کرومات ها را شکل می‎دهد. با مقدار فزاینده کرومیم، مقدار Cr6- ثابت می‎شود. در حالیکه مقدار Cr3+ اضافه می‎شود. مرحله اکسید Cr3+ ابتدا نامنظم است، کریستال Cr2O3 شناسایی شده، مثلاً پخش اشعه ایکس بالای حدود 10-8 است. در شرایط هیدروژناسیون، وضعیت اکسیداسیون بالا و گونه های کرومیوم توسط آلکان با آزادسازی اکسید کربن و آب کاهش یافته است. سپس محصولات دی هیدروژناسیون شکل می گیرند.

یونهای مرتبط اشباع نشده و شکل گرفته در کاهش یا موجود در کاتالیزور اکسید شده به طور کل به عنوان محل های فعال در هیدروژناسیون بررسی شده اند. دوره اولیه احتراق غیرانتخابی را می‎توان توسط پیش کاهش کاتالیزور مثلاً با هیدروژن یا مونوکسید کربن جلوگیری کرد. اما این گازها بر فعالیت دی هیدروژناسیون در مقایسه با کاهش با تغذیه آلکان اثرگذار هستند.

پیش کاهش با هیدروژن کاهش دهنده فعالیت دی هیدروژناسیون و پیش کاهش توسط مونوکسید کربن افزایش دهنده واکنش های فرعی است. مثل شکاف پیدا کردن و شکل گیری کک در طول دی هیدروژناسیون است. این اثرات توسط شکل گیری گونه های سطح جذب شده متفاوت یا وضعیتهای اکسیداسیون کرومیوم در طول کاهش با گازهای مختلف دیده شده است. قبلاً ما با اسپکتروسکوپی انتقال fouried اشعه قرمز و انعکاس پخش در محل (DRIFTS)، خصوصیت گونه های سطح شکل گرفته در طول کاهش کرومیوم آلومینیوم توسط مونوکسید کربن، هیدروژن، پروپان، ایزوبوتان را بررسی کردیم- گروههای هیدروکسیل در کاهش توسط هیدروژن یا آلکان ها شکل گرفتند و گونه های کربن حاوی اکسیژن در کاهش توسط مونوکسید کربن یا آلکانها شکل گرفتند- هدف این مطالعه ارزیابی اثر این گونه ها بر فعالیت اولیه کرومیم/ آلومینیوم در دی هیدروژناسیون ایزوبوتان است. هدف دیگر این مطالعه تعیین اثر پیش تولید مونوکسید کربن بر غیرفعال کردن آلومینیوم/ کرومیوم بود. کربن حاوی رسوبات در طول دی هیدروژناسیون شکل گرفته که کاهش دهنده فعالیت کاتالیزوری و بازتولید دوره ای ضروری کاتالیزور است- قبلاً ما انحلال کک در کاتالیزورهای آلومینیوم/ کرومیوم با هیدروژن پیش تولید شده پروپان و دی هیدروژناسیون ایزوبوتان در محل DRIFT و اسپکتروسکوپی های Raman را بررسی کردیم- این 2 روش مکمل اطلاعاتی را در مورد انواع گوناگون رسوبات کربن به دست می‎دهد- اسپکتروسکوپی دارای اشعه مادون قرمز را می‎توان برای پیگیری در شکل گیری گوشه های هیدروکربن معطر و آلیفاتیک و رسوبات اکسیژن (مثل کربنات ها و کربوکسیلات ها) و نمونه های اکسید به کار برد. ارزیابی های اسپکتروسکوپی شاید نشان دهنده گونه های هیدروکربن معطر و رسوبات مشابه گرافیت باشد. ارزیابی های DRIFT ما نشان داد که بر آلومینیوم / کرومیوم ابتدا کربوکسیلاتها و رسوبات هیدروکربن و سپس با افزایش زمان بر جریان گونه های معطر/ اشباع شده شکل گرفتند. به علاوه، ارزیابی های اسپکتروسکوپیک شکل گیری رسوبات مشابه گرافیت در زمان طولانی تر در جریان را نشان داد. پیش کاهش هیدروژن، کاهش دهنده نسبت رسوب کک بوده اما بر خصوصیت رسوبات اثری

نتایج:

ارزیابی‌های فعالیت دی‌هیدروژناسیون ایزوبوتان فعالیت دی‌هیدروژناسیون کاتالیزور 5/13 در یک واکنشگر بستر ثابت شده پس از کلسیناسیون و پس از پیش کاهش توسط هیدروژن یا مونوکسید کربن ارزیابی شدند این نمونه برای آزمایش نزدیک‌تر انتخاب شده بود چون بالترین مقدار کرومیم را داشته و بنابراین مشارکت توسط حمایت آلومینیوم کمترین بود.

کاهش کاتالیزور توسط ایزوبوتان اکسیدهای کربن آزاد کرده و هیدروژن آب را آزاد کرده و توسط مونوکسیدکربن به دی‌اکسید کربن آزاد شد. کاهش سریع بود. محصولات و کاهش گازی برای کمتر از 1 دقیقه در جریان شناسایی شدند. همانطور که قبلاً بررسی شده بود، هیچ آبی از ایزوبوتان آزاد نشد، اگر چه شکل‌گیری آن را انتظار داشتیم و مقدار هیدروژن کمتر از مقدار پیش‌بینی شده براساس مقدار ارزیابی شده Cr6+ قابل کاهش در کاتالیزور بود. برآورد شده بود که حدود 50-30% از مقدار تئوری آب شکل گرفته از هیدروژن در کاتالیزور باقی بماند. حفظ هیدروژن یا گونه‌های حاوی کربن از پیش کاهش گازها توسط باز تولید نمونه‌ها توسط هوا مستقیماً پس از پیش کاهش تائید شدند آب از کاتالیزور پیش‌کاهش یافته هیدروژن آزاد شده و دی‌اکسید کربن از مورد مونوکسید پیش‌کاهش یافته آزاد شد.

وضعیت متوسط اکسیداسیون (aos) از کرومیوم کاهش یافته براساس مقدار Cr6+ در کاتالیزور جدید و مقادیر ارزیابی شده محصولات کاهش گازی ارزیابی شدند.

در محاسبه فرض شد که 50% از آب شکل گرفته در پیش کاهش توسط هیدروژن در کاتالیزور باقی بماند- aos در نزدیکی به +3 پس از کاهش توسط ایزوبوتان، هیدروژن، یا مونوکسید کربن محاسبه شد. هیچ تفاوت واضحی میان سه گاز دیده نشد. این بر طبق ارزیابی‌های جداگانه xps است: که نشان داد (r3+) عمدتاً پس از کاهش‌ها موجود بوده و نیز با نتایج دیگران مرتبط است.

تصویر 1 نشاندهنده تبدیل ایزوبوتان و انتخاب کرده آن در ایزوبوتان به دست آمده باکاتالیزور 13.5 پس از پیش آزمایشاتمتفاوت است. نتایج ارائه شده از 1 دقیقه در جریان شروع می‌شوند چون قبل از این اکسیدهای کربن در کاتالیزورهای کلسین شده به دلیل کاهش وسط تغذیه ایزوبوتان شکل گرفتند. محصول اصلی در کاتالیزورهای کاهش یافته ایزوبوتان بود. شکاف هیدروکربنهای C4 به هیدروکربن‌های C1-C3 به عنوان واکنش فرعی شکل گرفت. محصولات ایزوبوتان و هیدروکربنهای C1-C3 در تصویر 2 ارائه شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۱
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی اتیلن اکساید و موارد استفاده آن در 10 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
مقاله بررسی اتیلن اکساید و موارد استفاده آن

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی اتیلن اکساید و موارد استفاده آن در 10 صفحه ورد قابل ویرایش  

تاریخچه:

اتیلن اکساید (Ethylen Oxide) برای اولین بار در سال 1859 توسط میثمی دان فرانسوی چارلز آدولف ورتز (Charles Adolphe Wurtz) بدست آمد. این دانشمند اتیلن اکساید را از ترکیب 2- کلرواتانول با یک پایه به دست آورد.

 در طول جنگ جهانی اول این ماده از لحاظ صنعتی اهمیت پیدا کرد و از آن برای تولید دو محصول اتیلن گلایکول (خنک کننده رادیاتور) و همچنین ساخت بمب شیمیایی گاز خردل استفاده شد.

در سال 1931 دیگر شیمی دان فرانسوی روشی برای تهیه اتیلن اکساید به طور مستقیم از اتیلن و اکسیژن با استفاده از کاتالیزور نقره پیدا نمود. از سال 1949 تقریباً تمام تولید اتیلن اکساید صنعتی، به همین روش انجام می‎گیرد.

به طور خلاصه، اتیلن اکساید از واکنش اتیلن و اکسیژن روی کاتالیزور و نقره در دمای 200 تا 300 درجة سانتیگراد به دست می‎آید. فشار این فرایند در محدوده 1 تا 2 مگاپاسکال و معادله شیمیایی آن به صورت زیر است:

بازدة این واکنش معمولاً بین 70 تا 80% است. روشهای گوناگونی برای تولید اتیلن اکساید وجود دارد که از لحاظ صنعتی هیچ یک ارزش روش ذکر شده را ندارند.

موارد استفاده:

گاز اتیلن اکساید، توانایی از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و کپک ها را داراست و بنابراین برای استریل کردن موادی که نمی توان آنها را با استفاده از حرارت استریلیزه نمود، کاربرد فراوانی دارد. (موادی که در اثر حرارت تخریف می‎شوند) استریلیزه کردن با اتیلن اکساید برای حفاظت ادویه جات در سال 1938 توسط شیمیدان آمریکایی به کار گرفته شد و هنوز هم استفاده می‎شود. علاوه بر این، اتیلن اکساید برای استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی مانند باند و لوازم جراحی و بخیه استفاده می‎شود.

بیشترین مصرف اتیلن اکساید به عنوان مادة واسطه در تولید دیگر محصولات شیمیایی است. عمده مصرف آن در تولید اتیلن گلایکول است. اتیلن گلایکول برای تولید پلی استرها (مانند پلی اتیلن ترفتالات) برای ساخت فیبرها، بطری ها و فیلمهای مخصوص و همچنین تولید ضدیخ برای رادیاتور اتومبیل ها به کار می رود. اتیلن اکساید هم علاوه بر مصارف ذکر شده، به عنوان یک ماده واسطه در تولید گسترة وسیعی از مواد شیمیایی مانند اتانول آمین ها، گلایکول اترها برای پوشش سطوح و اتوکسی لات ها برای فرمولاسیون سورفکتانت ها.

اتانول آمین ها را می‎توان از واکنش اتیلن اکساید با آمونیاک به دست آورد. از اتیلن اکساید در تولید شوینده ها نیز استفاده می‎شود.

نکات بهداشتی:

استنشاق اتیلن اکساید سمی است. نشانه های این مسمومیت سردرد و سرگیجه بوده و پیشرفت بیماری با تشدید نشانه های آن و همچنین تشنج همراه است. در ضمن شوک ناگهانی و حالت اغما (کما) نیز به دنبال دارد. تماس اتیلن اکساید با پوست، خارش ایجاد کرده و بخار آن تنفس را مشکل می‌کند. استنشاق بخار آن منجر به پر شدن ریه از این سیال می گردد که عواقب بدی را به دنبال دارد. حیوانات آزمایشگاهی که در معرض تماس با این ماده قرار گرفتند، دچار درجات بالایی از سرطان کبد شدند، در حالیکه نشانه ای از سرطان در انسانهایی که برای مدت طولانی با آن سروکار داشتند و یا مقدار ناچیزی (دوز پائین) از اتیلن اکساید به آنها تزریق شد، دیده نشد. تماس طولانی با اتیلن اکساید ممکن است احتمال بیماری آب مروارید را در انسان تقویت کند. اتیلن اکساید تاثیرات وراثتی بی شماری روی حیوانات دارد و با جهش ژنتیکی نرخ بالایی از سقط جنین را به همراه دارد. تاثیرات وراثتی اتیلن اکساید روی انسانها به خوبی مطالعه نشده است، اما به وضوح معلوم شده است که تاثیرات مشابهی روی انسانها دارد.

خواص فیزیکی اکسید اتیلن

اکسید اتیلن یک گاز بی رنگ است که در دمای پایین به گاز تبدیل می‎شود. اتیلن اکساید با هر نسبتی با آب، الکل، اتر و حلال های آلی دیگری به هر نستبی قابل امتزاج است. بخار اتیلن اکساید شعله ور و قابل انفجار می‎باشد. خواص فیزیکی اتیلن اکساید در جدول ضمیمه آمده است.

تولید اتیلن اکساید

فرایند تولید اتیلن اکساید هنگامی که به وسیله اکسید کردن مستقیم کلروهیدرین انجام شود بسیار اقتصادی می‎باشد. دانشمندان آلمانی این روش را در جنگ جهانی اول معرفی کردند. اتحادیه کاربیت در آمریکا اولین کمپانی می‎باشد که به طور عمده فرایند کلروهیدرین را مورد استفاده قرار داده است. اتحادیه کاربیت همچنین اولین اتحادیه می‎باشد که فرایند اکسیداسیون مستقیم را به صورت اقتصادی و تجاری درآورده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۰
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی NRBCs در نوزادان تازه متولد شده در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 332 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مقاله بررسی NRBCs در نوزادان تازه متولد شده

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی NRBCs در نوزادان تازه متولد شده در 30 صفحه ورد قابل ویرایش  

بیان مسئله و ضرورت توجیه و انجام تحقیق

NRBCs گویچه‌های قرمز نارسی هستند که در خون محیطی نوزادان تازه متولد شدة سالم یافت می‌شوند. بلافاصله بعد از تولد کاهشی سریع در شمارش سلولهای بنیادی خونساز عمدتاً در نوزادان سالم دیده می‌شود. افزایش شمارش NRBC بندناف بعنوان یک شاخص هیپوکسی داخلی رحمی جنین بصورت حاد و مزمن و بعنوان یک پیشگویی‌کنندة نتایج بدنوزادی پیشنهاد شده‌است (نظیر درجة آپگار پایین، اسیدمی نوزادی، نیاز به پذیرش در واحد مراقبت نوزدای و تشنج‌های نوزادی زودرس (1)).

هدف اصلی از مانیتورینگ ضربان جنین بهبود نتایج پره‌ناتال با تشخیص زودرس هیپوکسی جنین بوده است، برای این منظور مانیتورینگ قلب جنین بطور گسترده‌ای در طی زایمان در دسترس قرار گرفت (2).

از طرفی مطالعات خوب کنترل شده مشخص کرده است که روش سمع متناوب با مانیتورینگ مداوم جنینی وقتی در فواصل زمانی خاص و با نسبت یک‌به‌یک بین پرستار و بیمار انجام شود کارایی یکسان دارد (3).

بنظر می‌رسد هم افزایش NRBC بندناف و هم الگوهای غیرطبیعی ضربان قلب هیپوکسی جنینی را منعکس می‌کنند. مطالعات قبلی نشان داده که در هیپوکسی جنینی شمارش NRBC در طناب نافی افزایش می‌یابد، از طرفی بین الگوهای غیرطبیعی ضربان قلب و هیپوکسی جنینی رابطه وجوددارد (1).

ارتباط بین NRBC و الگوهای ضربان قلب از طریق سمع متناوب کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین هدف از انجام این تحقیق بررسی ارتباط بین الگوهای غیرطبیعی ضربان قلب جنین در یکساعت آخر زایمان و شمارش NRBCs بندناف می‌باشد.

این الگوها شامل: تاکیکاردی، برادیکاردی، افت زودرس، افت‌دیررس، افت متغیر و افت طولانی می‌باشد. با توجه به اینکه مانیتورینگ جنین در این تحقیق به روش Doppler ultrasound Fetal Heart Detector و به طریق متناوب انجام می‌شود تعیین وجود یا حذف تغییرپذیری ضربان قلب و فاصلة آخرین تسریع ضربان قلب تا زایمان که در مطالعات قبلی بعنوان شاخص قابل اعتماد پیشگویی‌کنندة جنین غیرهیپوکسیک مطرح شده‌است (1) امکانپذیر نمیباشد.

بازنگری منابع و اطلاعات موجود

در مورد الگوهای ضربان قلب جنین در سیرلیبر و NRBC بندناف مطالعات متعددی صورت گرفته که به پاره‌ای از آنها اشاره می‌شود:

    ·  Jeffrey P. & Ahn در مقاله‌ای با عنوان گریچه‌های قرمز هسته‌دار؛ شاخصی برای آسفیکسی جنین در 1995 در مجلة obstet Gynecol مطالعه‌ای را برای تعیین ارتباط بین حضور NRBC و انسفالوپاتی  هیپوکسیک – ایسکمیک و معایب نورولوژیک طولانی مدت نوزادی طراحی کردند. در این مطالعه NRBC بندناف نوزادان تک قل با مشکل نورولوژیک با نوزدان سالم مقایسه شدند. آنها نتیجه گرفتند که نوزادان دچار مشکل فوق سطح NRBC بالاتری داشتند. از طرفی مدت پاک‌شدن این گریچه‌ها از خون در گروه اول بیشتر بود. بنابراین نتیجه گرفتند که NRBC می‌تواند به تشخیص حضور آسفیکسی جنینی کمک کند و وقتیکه آسفیکسی نزدیک به تولد اتفاق بیفند تعداد پایین‌تری NRBC در خون حضور دارند لذا این گریچه‌های هسته‌دار می‌توانند در زمان صدمه نورولوژیک کمک کننده باشند (4).

    · در مطالعة Kathleen & Kusseil در 1999 با عنوان NRBC بعنوان یک شاخص اسیدمی در نوزادان ترم ارتباط بین NRBC بندناف نوزادان ترم و دیگر شاخص‌های احتمالی هیپوکسی جنینی بررسی شد. نتیجة مطالعه این بود که شمارش گریچه‌های قرمز هسته‌دار بطور قابل توجهی در نوزادان ترم متفاوت است. افزایش NRBC با اسیدمی، مکونیوم و پذیرش NICU ارتباط داشت (5).

    · Serafina &Marina در 1999 در تحقیقی با عنوان گریچه‌های قرمز زمان تولد بعنوان شاخص آسیب‌مغزی پره‌ناتال، ارزش پروگنوستیک NRBC بدو تولد در مورد نتایج  نوزادی و آسیب مغزی پره‌ناتال در نوزادان در معرض خطر آسیب نورولوژیک بررسی شد. ارتباط قابل توجهی بین شمارش گریچه‌های قرمز هسته‌دار و سن حاملگی و آپگار دقیقه‌ اول، PH، base deficit، کسر O2 مصرفی، محتوی O2 خون و وزن تولد وجوددارد. نهایتاً آنها نتیجه گرفتند شمارش NRBC در زمان تولد نه فقط منعکس‌کنندة نتایج نوزادی ثانویه به هیپوکسی پره‌ناتال است بلکه اندکس قابل اعتمادی از آسیب مغزی پره‌ناتال نیز می‌باشد (6).

    · Sean & Honor & Soina در مقاله‌ای با عنوان ارتباط بین NRBC و تشنج‌های زودرس نوزادی زمان آسیب نورولوژیک در نوزادان با تشنج‌های زودرس را از طریق ارزیابی سطوح NRBC بررسی کردند. آنها متوجه شدند که در گروه مبتلا سطح NRBC در مقایسه با گروه کنترل بالاتر بود. آنها این فرضیه را مطرح کردند که آسیب‌ نورولوژیک منجر به تشنج‌های زودرس نوزادی اغلب قبل از دورة زایمان اتفاق می‌افتد (7).

    · Dollbery S. در 2000 اثر Passive Smoking را روی NRBC در حاملگی بررسی کرد. شمارش NRBC در نوزادان ترم و AGA (مناسب برای سن حاملگی) در زنانیکه در معرض سیگار به صورت غیرفعال بودند با گروه کنترل مقایسه شد. او نتیجه گرفت سیگار کشیدن غیرفعال بعنوان یک متغیر غیروابسته ارتباط مهمی با شمارش NRBC نشان می‌دهد (8).

    · Dollberg S. در سال 2000 سطح NRBC جنین‌های سالم زنان مبتلا به دیابت بارداری را بررسی کرد. NRBC بندناف نوزادان LGA (سنگین‌تر نسبت به سن حاملگی) از زنان مبتلا به دیابت بارداری با نوزادان AGA زنانی با یا بدون دیابت بارداری مقایسه شدند در این مطالعه مشخص شد در گروه اول در مقایسه با دو گروه دیگر سطح NRBC بالاتر است (9).

    · در سال 2001 در مطالعه‌ای شمارش NRBC در سندرم آسپیریشن مکونیوم بررسی شد. در این مطالعه نوزادان با آسپیریشن مکونیوم که علائم تنفسی داشتند با جنین‌های دچار آسپیریشن بدون علائم تنفسی و نوزادان بدون آسپیریشن مقایسه شدند سطح NRBC در گروه اول بیشتر بود (10).

    · در 2003 در مطالعه‌ای اثر زایمان فیزیولوژیک روی شمارش NRBC بررسی شد در این تحقیق NRBC در سزارین انتخابی بدون Trial of Labor با زایمان واژینال مقایسه شد. شمارش HCTو RBC بطور قابل توجهی در گروه زایمان واژینال بالاتر بود ولی شمارش مطلق RBCهای هسته‌دار بطور قابل توجهی در دو گروه مشابه بود. آنها نتیجه‌گرفتند که لیبر شمارش NRBC را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این مطالعه از این یافته حمایت می‌کند که زایمان فیزیولوژیک سبب هیپوکسی جنینی شدید یا طولانی در حدی که سبب ایجاد شواهد هماتولوژیک افزایش اریتروپویزیس باشد نمی‌شود (11).

    · در 2003 در تحقیقی که توسط Ferber و همکاران انجام شد ارتباط بین الگوهای ضربان قلب با گویچه‌های قرمز هسته‌دار در تولد بررسی و نتیجه‌گیری شد که ارتباطی قابل توجه بین نتایج بد پره‌ناتال و افزایش شمارش گویچه‌های قرمز هسته دار وجود دارد و با توجه به نتایج مثبت کاذب بالایی که الگوهای غیرطبیعی ضربان قلب در پیشگویی نتایج بد پره‌ناتال دارند، نتایج این تحقیق از مطالعات قبلی که نشان می‌دهد حضور تسریع ضربان قلب قبل از زایمان تنها متغیر غیروابسته‌ای است که می‌تواند پیشگویی‌کنندة قابل اعتماد جنین غیر هیپوکسیک باشد حمایت می‌کند (1).

    · در تحقیقی با عنوان ارزش پروگنوستیک تسریع‌ها در 1982 نوار قلب جنین‌ها را برای ارزیابی ارزش پروگنوستیک تسریع در مراحل اولیه لیبر و درست قبل از زایمان بررسی کردند. تسریع‌ها به انواع اسپورادیک و پریودیک براساس عدم وجود ارتباط یا وجود ارتباط با انقباضات رحمی تقسیم شدند. نشان داده شد که  تسریع اسپورادیک در عرض 30 دقیقه نامطلوب است ولی  >3 تسریع سلامت جنین را نشان می‌دهد. ضربانهای غیرطبیعی همراه با >3 تسریع اسپورادیک پیش‌آگهی بهتری نسبت به ضربانهای غیرطبیعی همراه با  تسریع اسپورادیک دارند.

جنین هایی که تغیرپذیری ضربان قلب کمتری دارند بطور معمول فاقد تسریع هستند و تغیرپذیری نرمال همیشه با تسریع‌های اسپورادیک همراهی دارند. آنها نتیجه گرفتند که تسریع‌ها نشانگر سلامت جنین‌اند در حالیکه فقدان تغییرپذیری ممکن است نشانة هیپوکسی شدید جنینی و اسیدوز باشد. این نتیجه‌گیری با نتایج نوزادی و شاخص PH پوست سرجنین تأیید می‌شود (12).

    ·  در 1983 در تحقیقی با عنوان افت قلب‌های متغیر آتیپیک ارزش و اهمیت پروگنوستیک افت‌های متغیر ضربان قلب ارزیابی شد. در نوارهای قلب بررسی شده 19% از نوارهایی که افت متغیر در 30 دقیقه آخر زایمان داشتند نشانه‌های آتیپیک زیر را مکرراً‌ نشان دادند:

اهداف اختصاصی:

1)     سنجش NRBC بندناف

2)  بررسی الگوهای ضربان قلب در فاز فعال زایمان (یکساعت آخر فاز فعال) از نظر تاکیکاردی، برادیکاردی، افت زودرس، افت دیررس، افت متغیر و افت طولانی از طریق روش سمع متناوب

فرضیة کلی: بین NRBC بندناف و الگوهای ضربان قلب که از طریق روش سمع متناوب بررسی می‌شوند ارتباط وجود دارد.

فرضیه‌های جزئی:

1)     بیم NRBC بندناف و افت زودرس به روش سمع متناوب رابطه وجوددارد.

2)     بین NRBC بندناف و افت دیررس به روش سمع متناوب رابطه وجود دارد.

3)     بین NRBC بندناف و افت متغیر به روش سمع متناوب رابطه وجود دارد.

4)     بین NRBC بندناف و افت طولانی به روش سمع متناوب رابطه وجود دارد.

5)     بین NRBC بندناف و تاکیکاردی به روش سمع متناوب رابطه وجود دارد.

6)     بین NRBC بندناف و برادیکاردی به روش سمع متناوب رابطه وجود دارد.

متغیرهای تحقیق و مقیاسهای سنجش آن

متغیر

مقیاس سنجش

واحد سنجش / تقسیمات مقیاس

NRBC

کمی گسسته

برحسب تعداد در 100 گویچه سفید در یک میدان بزرگ میکروسکوپی (HPF)

شمارش ضربان قلب

کمی گسسته

برحسب شمارش

الگوی ضربان قلب

کیفی اسمی

تاکیکاردی- برادیکاردی – افت زودرس- افت دیررس- افت طولانی- افت متغیر

سن جنین

کمی پیوسته

هفته

سن مادر

کمی‌پیوسته

سال

تعداد حاملگی

کمی گسسته

برحسب شمارش

نوع زایمان

کیفی اسمی

طبیعی/سزارین

وزن تولد

کمی پیوسته

کیلوگرم

آپگار

کمی گسسته

بر حسب نمره از صفر تا 10

جنس نوزاد

کیفی اسمی

دختر، پسر

نوع مایع آمینون

کیفی اسمی

شفاف، مکلونیومی، خونی

وضعیت بندناف

کیفی اسمی

شل، محکم، دور کدام اندام

وضعیت پرزانتاسیون

کیفی اسمی

بریچ، سفالیک، عرضی

روش و تکنیک و نحوة اجرای کار

الف) نوع مطالعه: مطالعة Cross-Sectional

ب) تکنیک جمع‌آوری اطلاعات: مشاهده و فرم اطلاعاتی      

ج) روش کار: تمام بیمارانیکه جهت زایمان در بیمارستان مهدیه از یکم آبان 83 بستری شدند و دارای کرایتریاهای ورود بودند واجد شرایط شرکت در این مطالعه بودند.

کرایتریاهای ورود: تک قلو، فقدان آنومالی مادرزادی یا کروموزومی ظاهری، سن حاملگی بین 37-41 هفته براساس آخرین پریود و سونوگرافی اوایل تریمستر دوم

کرایتریاهای خروج: مادران سیگاری، چندقلو، معتاد، پره ترم، پست ترم، IUGR، SGA، LGA، دیابتی، فشار خون مزمن، بیماری قلبی مادر.

بررسی الگوهای ضربان قلب شامل تاکیکاردی، برادیکاری، افت زودرس، متغیر، دیررس، طولانی، در یک ساعت آخر مرحلة فعال زایمان به روش سمع متناوب با دستگاه اولتراسونوداپلر انجام شد. فواصل سمع در مرحلة اول فاز فعال هر 15 دقیقه و در صورت تحریک با اکسی‌توسین بدنبال هر انقباض رحمی انجام گرفت و در مرحلة دوم با خروج جنین هر 5 دقیقه و در صورت تحریک با اکسی‌توسین بدنبال هر انقباض رحمی صورت گرفت.

بیشترین الگوی غالبی که در ساعت آخر زایمان مشاهده شد یادداشت گردید. خون بندناف بلافاصله بعد از زایمان در شیشه سیتراته جمع‌آوری شد و شمارش NRBC به صورت تعداد به ازای هر 100 گویچه سفید در یک میدان دید بزرگ میکروسکوپی بعد از رنگ‌آمیزی به روش Gimsa انجام شد. تمام اطلاعات بصورت Prospective جمع‌آوری شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۹
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی ISP Internet Service Provide اینترنت در 47 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 948 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مقاله بررسی ISP Internet Service Provide اینترنت

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی ISP Internet Service Provide اینترنت در 47 صفحه ورد قابل ویرایش  

اینترنت

اینترنت در واقع اصلا یک شبکه نیست، بلکه مجموعه ایست از شبکه های مختلف که از پروتکلهای خاصی استفاده کرده، و سرویسهای مشخصی را ارائه می‌کند. ویژگی غیرعادی اینترنت اینست که توسط فرد خاصی طراحی نشده، و هیچکس هم آنرا کنترل نمی کند. برای درک بهتر این مطلب، اجازه دهید ببینیم اینترنت از کجا شروع شد، و علت آن چه بود. یکی از جالبترین تاریخچه های اینترنت را می توانید در کتاب جان نافتون- 2000- ببینید. این کتاب نه تنها برای افراد عادی، بلکه برای مورخان نیز جالب است، برخی از مطالب ذیل از  این کتاب اقتباس شده است. البته کتابهای فنی بیشماری نیز دربارة اینترنت و پروتکلهای آن نوشته شده، که از آن میان می‎توان به
(Maufer, 1999) اشاره کرد.

 

آرپانت (ARPANET)

داستان ما از اواخر دهة 1950 شروع می‎شود . در اوج جنگ سرد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا به فکر ایجاد یک شبکه فرماندهی و کنترل افتاد که بتواند حتی در مقابل حملات هسته ای دوام بیاورد. در آن زمان تمامی مخابرات نظامی به شبکه تلفن عمومی متکی بود، که مستعد آسیب تشخیص داده شده بود. با یک نگاه به شکل زیر (الف) می‌توانید مبنای این استدلال را دریابید. در این شکل نقاط سیاه نماینده مراکز سوئیچینگ شهری هستند که هزاران خط تلفن از آنها منشعب می‎شود. این مراکز نیز به نوبة خود به مراکز بین شهری بزرگتر متصل هستند، که در مجموع شبکه تلفن کشوری را می سازند. آسیب پذیری این سیستم از آنجا ناشی می شد که تخریب چند مرکز بین شهری کلیدی می توانست تماس تلفنی را در کل کشور مختل کند.

 



 
 

 

 

 

 

 

 

 

در سال 1960 وزارت دفاع قراردادی را با شرکت راند امضاء کرد که در ان وظیفه یافتن یک راه حل به آن محول شده بود. یکی از متخصصان این شرکت، بنام پل بارن طرح یک شبکه توزیع شده (distributed) و تحمل پذیر خطا (fault- tolerant) را پیشنهاد کرد، که آنرا در شکل (ب) می بینید. از آنجائیکه در این شبکه طول مسیر بین مراکز سوئیچینگ طولانیتر از آن بود که بتوان از سیگنالهای آنالوگ استفاده کرد، بارن پیشنهاد کرد در این سیستم از تکنولوژی سوئیچینگ بستة دیجیتالی (digital packet- switching) استفاده شود. بارن گزارشات متعددی برای وزارت دفاع نوشت، و جزئیات سیستم پیشنهادی خود را تشریح کرد. مقامات رسمی پنتاگون به ایده نهفته در این سیستم علاقمند شدند و از AT&T (که در آن زمان انحصار شبکه تلفن کشوری را در دست داشت) خواستند که یک نمونة اولیه از آن بسازد. AT&T طرح بارن را رد‌ کرد. بزرگترین و ثروتمندترین شرکت دنیا تحمل نمی کرد که یک جوان تازه از راه رسیده به آنها بگوید چگونه شبکه تلفن بسازند! آنها ادعا کردند که طرح بارن قابل اجرا نیست و بدین ترتیب ایده آن را در نطفه خفه کردند.

سالها گذشت، و وزارت دفاع همچنان به دنبال سیستم فرماندهی و کنترل ایده آل خود بود. برای درک بهتر اتفاقات بعدی،‌ باید کمی به عقب برگردیم: به اکتبر 1957، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی (سابق) با پرتاب اولین قمر مصنوعی به نام اسپوتنیک در مسابقة فضایی از ایالات متحده پیشی گرفت. آیزنهاور، رئیس جمهور وقت ایالات متحده در جستجو برای یافتن علت عقب افتادگی کشورش با وحشت دریافت که نیروهای زمینی، دریایی و هوایی آمریکا مشغول دعوا بر سر تقسیم بودجة تحقیقاتی پنتاگون هستند. وی بلافاصله تصمیم گرفت که یک مرکز واحد برای تحقیقات نظامی بوجود آورد، مرکزی که آرپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته Advanced Research Projects Agency- ARPA نام گرفت. آرپا هیچ دانشمند یا آزمایشگاهی نداشت در واقع آرپا چیزی نبود جز یک دفتر هماهنگی کوچک با بودجه ای ناچیز (البته با معیارهای پنتاگون). آرپا کارش را با عقد قرارداد یا واگذاری امتیاز به شرکتها یا دانشگاه هایی که ایده های جالبی داشتند، انجام می داد.

در سالهای اول، آرپا بیشتر سعی داشت خطوط کلی ماموریت خود را روشن و ترسیم کند، ولی در سال 1967 توجه مدیرعامل آن، لاری رابرتس، به موضوع شبکه جلب شد. او با متخصصان بسیاری مشورت کرد و یکی از همین متخصصان بنام وسلی کلارک بود که پیشنهاد ایجاد یک زیر شبکه سوئیچینگ بسته را مطرح کرد.

کاربردهای اینترنت

بعد از آنکه در اول ژانویه 1983 TCP/IP بعنوان تنها پروتکل رسمی آرپانت معرفی شد، تعداد شبکه ها، کامپیوترها و کاربران متصل به آن به سرعت افزایش یافت؛ و وقتی آرپانت و NSFNET به هم متصل شدند، رشد آن حالت نمایی به خود گرفت. بسیاری از مناطق و کشورها (از جمله کانادا، اروپا و اقیانوسیه) به شبکه ملحق شدند.

در اواسط دهة 1980 دیگر افراد به این مجموعه به عنوان شبکه ای از شبکه ها (که بعدها به اینترنت معروف شد) نگاه کردند، بدون آنکه هیچگونه بخشنامه رسمی در کار باشد، یا حتی مراسم افتتاحیه ای (با قیچی و نوارهای رنگی، و تشویق و هورا) برگزار شده باشد.

چسبی که اینترنت را به هم متصل نگه می دارد، مدل TCP/IP و مجموعه پروتکلهای آن است، پذیرش TCP/IP باعث شد تا سرویسهای جهانی بتوانند جنبه عملی به خود بگیرند.

اما واقعاً «روی اینترنت بودن» چه معنایی دارد؟ طبق تعریف ما، ماشینی روی اینترنت است که مجموعه پروتکلهای TCP/IP را اجرا کند، یک آدرس IP داشته باشد و بتواند بسته های IP را به تمام ماشینهای دیگری که روی اینترنت هستند بفرستد. صرف توانایی ارسال و دریافت ایمیل به معنای بودن روی اینترنت نیست، چون سرویسهای ایمیل می‎تواند به شبکه های خارج از اینترنت هدایت شود. با این حال اوضاع با وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد (میلیونها کامپیوتر شخصی می‎توانند با مودم به یک ISP وصل شده یک آدرس IP موقتی بگیرند، و بسته های IP در و بدل کنند) کمی مغشوش و مبهم است. اما مادامیکه این کامپیوترها به مسیریاب ISP متصل هستند پر بیراه نیست که آنها را روی اینترنت بدانیم.

اینترنت سنتی (از 1970 تا اوایل دهه 1990) چهار کاربرد عمده داشت:

1-  ایمیل (e- mail) - نوشتن، ارسال و دریافت نامه های پست الکترونیک از همان روزهای اول آرپانت جز سرویسهای آن بود، و همچنان یکی از محبوبترین هاست. امروزه بسیاری از افراد روزانه دهها و صدها ایمیل دریافت می‌کنند و به آن به عنوان دریچه ای برای ارتباط با دنیای خارج نگاه می‌کنند- بسیار بیشتر از تلفن یا پست معمولی.

2-  اخبار (news)- گروه خبری (newsgroup) یک محفل اختصاص یافته برای تبادل پیام در یک زمینه خاص است. امروزه هزاران گروه خبری در زمینه های فنی و غیرفنی (از جمله کامپیوتر، علوم، هنر و سیاست) وجود دارند. هر گروه خبری برای خود قواعد و مقرراتی دارد که سرپیچی از آنها را برنمی تابد.

3-    ورود از راه دور (remote login) - هر روز هزاران نفر در سراسر دنیا برای ورود به کامپیوترهای دیگر از طریق اینترنت (البته آنهایی که حق ورود به آنها را داشته باشند) از برنامه هایی مانند rlogin , telnet یا ssh استفاده می‌کنند.

مدل مرجع ATM 

شبکه ATM برای خود یک مدل مرجع مستقل دارد که با مدلهای TCP/IP , OSI فرق دارد- این مدل را در شکل 1-32 ملاحظه می‎کنید. این مدل سه لایه دارد: لایه فیزیکی، لایه ATM، لایه انطباق ATM (و هر چند لایه که کاربرمایل باشد روی این لایه ها سوار کند).

لایه فیزیکی با مشخصات فیزیکی سیستم (ولتاژها، زمانبندی بیت ها و غیره) سروکار دارد. مدل ATM هیچ پیشنیازی در مورد این مشخصات ندارد و می‌گوید که ارسال سلولها می‎تواند به صورت مستقیم یا از طریق سیستمهای انتقال دیگر انجام شود. بعبارت دیگر ATM مستقل از سیستم انتقال است.

لایه ATM با خود سلولها و انتقال آنها سروکار دارد. ایجاد و رها کردن مدار مجازی، تعریف فیلدهای سرآیند سلول، و کنترل ازدحام (congestion control) از وظایف این لایه است.

از آنجائیکه اکثر برنامه های کاربردی تمایلی به کار کردن با بسته هایی به کوچکی سلولهای ATM ندارند یک لایه دیگر بالای لایه ATM تعبیه شده تا این قبیل برنامه ها بتوانند بسته های بزرگتری به ATM بفرستند. این لایه (در سمت فرستنده)بسته های داده را به سلولهای 53 بایتی
می‌شکند و در طرف گیرنده آنها را دوباره سرهم می‌کند. نام این لایه لایه انطباق
(ATM Adaptation Layer- AAL)ATM است.

برخلاف مدلهای قبلی که دوبعدی بوند مدل ATM یک مدل مرجع سه بعدی است (شکل صفحه بعد را ببینید). صفحه کاربر (user plane) با انتقال داده، کنترل جریان، تصحیح خطا، و دیگر عملکردهای کاربر سروکار دارد. از طرف دیگر، صفحه کنترل (control plane) مدیریت اتصال را بر عهده دارد. وظیفه صفحه های مدیریت لایه (layer management) و مدیریت صفحه (plane management) مدیریت منابع سیستم و هماهنگ کردن لایه های بینابینی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۸
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی FPGA CPLD زمان برنامه نویسی VHDL در 30 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مقاله بررسی FPGA & CPLD  زمان برنامه نویسی VHDL

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی FPGA & CPLD  زمان برنامه نویسی VHDL در 30 صفحه ورد قابل ویرایش  

مقدمه ای درباره FPGA & CPLD

برای آنکه بتوان بخش بزرگی از یک طرح را داخل یک تراشه منتقل نمود و از زمان و هزینه مونتاژ و راه‌اندازی و نگهداری طرح کاست، ساخت تراشه‌های قابل برنامه ریزی مطرح شد از جمله مزایای استفاده از تراشه‌های قابل برنامه ریزی در طراحی پروژه‌ها عبارتند از :

-         کاهش ابعاد و حجم

-         کاهش زمان و هزینه طرح

-         افزایش اطمینان از سیستم

-         حفاظت از طرح

-         حفاظت در برابر نویز و اغتشاش

FPGA ها ابزار سخت افزاری قابل برنامه ریزی ارزان قیمت را جایگزین کاربردهای فعلی کنترلرهای داخلی (Embedded Controllers) نموده‌اند. به همین دلیل بازار آنها رشد گسترده‌ای داشته است. علاوه بر این به جهت ارائه راه حل‌های مناسب برای IC های سفارشی با عملکرد بالا موفقیت زیادی به دست آورده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد که FPGAها با توجه به ارزان بودن، نسل فعلی تراشه‌های ASIC را از رده خارج کنند. همین مزیت هزینه و عملکرد توجه زیادی را درحوزه تحقیقات به خود معطوف کرده است.

ویژگی‌ استفاده از قطعات منطقی قابل برنامه ریزی (PLD)  و FPGA، ارزان بودن قیمت و سرعت ورود آنها به بازار است.

قطعات ASIC، هزینه‌های توسعه مهندسی غیر قابل برگشت بالاتری   دارند و در نتیجه اغلب، قیمت این محصولات بالاتر است، اما اساساً کارایی بالاتری دارند. این شیوه‌های مختلف طراحی محیطهایی را با مجموعه‌ای از متدولوژی و ابزاهای مختلف CAD پدید می‌آورند.

در طول یک دهه گذشته، انواع مختلفی از سخت افزارهای قابل برنامه ‌ریزی به سرعت پیشرفت کرده‌اند. این قطعات نام‌های مختلفی دارند مثل سخت افزار قابل آرایش مجدد، سخت افزار قابل آرایش، سخت افزار قابل برنامه ریزی مجدد.

ایده اصلی و زیر بنایی معماری FPGA و CPLD بسیار ساده است. به طوری کلی میتوان مدارهای ترکیبی و ترتیبی را مستقیماً روی بستر سیلیکون ایجاد کرد. تراشه‌های ASIC با اینکه کارایی بالایی دارند اما تنها می‌توانند یک نوع عملیات را انجام دهند.

از آنجایی که امکان توزیع هزینه توسعه بین چند کاربر وجود ندارد، قیمت ASIC ها معمولاً بیش از سیستمهای مبتنی بر ریز پردازنده معمولی می‌شود.

تکنولوژی تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی

قابلیت برنامه ریزی شدن مدارات مختلف و اتصالات متفاوت بر روی PLD به دلیل سوئیچ‌های قابل برنامه ریزی است که در این تراشه وجود دارد، این سوئیچ‌ها می‌بایست علاوه بر اشغال فضای بسیار کم دارای کمترین تأخیر زمانی باشند بطور کلی سوئیچ‌‌های قابل برنامه ریزی در PLD با استفاده از سه نوع تکنولوژی قابل پیاده سازی است.

1-استفاده از Anti – Fuse

2-استفاده از سلولهای حافظه موقت Sram

3-استفاده از گیتهای شناور EEPROM یا EPROM

Anti – Fuse

خصوصیت اصلی Anti – Fuseها تنها یک بار قابلیت برنامه‌ریزی بودن، اشغال فضای کم و بالا بودن فرکانس کاری، به دلیل پایین بودن اثر مقاومتی و ظرفیت خازنی آنها است.

عیب اصلی این روش نداشتن قابلیت برنامه ریزی مجدد است و زمانی که یک بار برنامه‌ریزی گردد دیگر به حالت اولیه برنمی‌گردد و مزیت اصلی آن فرکانس کاری بالا  و اشغال فضای کم آن است این نوع PLDها نسبت به انواع دیگر PLDها نسبتاً گرانتر هستند.

SRAM

در روش SRAM از سلولهای حافظه به دو طریق استفاده می‌شود، در روش اول از یک سلول حافظه برای کنترل روشن یا خاموش شدن یک ترانزیستور استفاده می‌گردد که در این حالت خروجی سلول  حافظه به بیس ترانزیستور یا گیت فت متصل می شود،‌ با  روشن یا خاموش شدن ترانزیستور یک مسیر وصل یا قطع می‌شود. در روش دوم سلول حافظه به ورودیهای انتخاب مالتی پلکسر وصل می‌شود. در این حالت با صفر یا یک شدن سلول حافظه مسیر خطوط عوض می‌شود، مهمترین عیب این روش پاک شدن برنامه ریزی با قطع تغذیه می‌باشد، تراشه‌هایی که با این روش برنامه ریزی می‌گردند، می‌بایست با استفاده از یک سیستم جانبی با هر بار وصل شدن تغذیه تراشه برنامه ریزی گردد، این روش نسبت به روش Anti – Fuse فضای بیشتری اشغال می‌کند و تأخیر زمانی نیز بیشتر است.

VHDL  چیست؟

VHSIC از حروف اول VHSIC Hardware Description Language به معنی زبان توصیف سخت افزاری VHSIC گرفته شده است.

VHDL نیز خود از حروف اول Very High Speed Intergrated circuits تشکیل شده است و به پروژه VHSIC توسط وزارت دفاع آمریکا (DOD)  با هدف توسعه نسل جدیدی از مدارهای مجتمع با سرعت بالا حمایت می‌شد. همزمان با اجرای این طرح و پیشرفتهای پیاپی که در زمینه فناوری نیمه هادیها و بسته‌بندی (packaging) به وجود آمده بود، امکان پیچیده‌تر شدن روز افزون سیستمهای الکترونیکی، دفاعی و فضایی را ازخود به جای گذاشت.

بیشترین سهم در هزینه طول عمر این سیستمها، مربوط به هزینه تعمیر ونگهداری بود.

توسعه این زبان به گروهی از پیمانکاران DOD واگذار شده و اولین نسخه آن در سال 1985 عرضه گردید. پس از آن در مراحل بعدی توسعه، استاندارد سازی زبان با همکاری نمایندگانی از صنعت، دولت و دانشگاه به IEEE واگذار شد. درنهایت این زبان در سال 1987 تأیید شده و به صورت استاندارد 1987- 1076 IEEE معرفی گردید. پنج سال بعد طی نظر خواهی مجدد ویژگیهای جدیدی به آن اضافه شد و به صورت نسخه 1993- 1076 ارائه شد.

از زمانی که VHDL به صورت استاندارد IEEE در آمده است، کاربرد فراوانی در بین جامعه طراحان سیستمهای الکترونیکی با CAD (طراحی با کمک کامپیوتر) پیدا کرده است. DOD نیازمند این بود که توصیفهای VHDL برای کلیه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASICs)  مورد استفاده قرار گیرد. با ایجاد بسته استاندارد 1164 IEEE قابلیت کاربرد مدلهای ایجاد شده در محیطهای مختلف VHDL که توسط عرضه کنندگان مختلف ارائه شده بود، افزایش پیدا کرد. به همین صورت امکان پشتیبانی سنتز با تشکیل نسخه سنتز بسته 1164 IEEE فراهم شد. در عمل اکثر عرضه کنندگان اصلی CAD ،VHDL را پشتیبانی می‌کنند.

انواع تأخیر در VHDL

1-تأخیر اینرسی (inertial)

مدارهای دیجیتالی دارای مقدار اینرسی معینی هستند. برای مثال عکس‌العمل خروجی گیت به  هر تغییر در ورودی، مقدار زمان و مقدار انرژی معینی را صرف می‌کند. این نشان می‌دهد که هر تغییر در ورودی باید در یک دوره زمانی معین دوام داشته باشد تا خروجی به آن پاسخ دهد. چرا که اگر زمان ماندگاری به اندازه کافی نباشد، رخدادها در ورودی به خروجی انتشار پیدا نخواهد کرد. این مدل تأخیر انتشاری را مدل تأخیر اینVسی می‌نامند که در برنامه‌های VHDL مدل تأخیر `یش فرض می‌باشد.

2-تأخیر انتقالی (transport)

سیگنالها از سیمها همانند ادوات سوئیچینگ با یک آهنگ معین عبور می‌کنند و با تأخیری متناسب با طول مسیر مواجه می‌شوند. اما سیمها بر خلاف ادوات سوئیچینگ  نسبتاً اینرسی کمتری دارند. در نتیجه سیمها، سیگنالهای با عرض پالس بسیار کوچک را انتشار می‌دهند و ما می‌توانیم سیم‌ها را به عنوان محیط انتشار تغییرات در مقدار سیگنال مستقل از عرض پالس مدل کنیم. در فن‌آوریهای جدید با رشد کاهش ابعاد، تأخیرهای سیم نیز مطرح می‌شوند، از این رو باید در پی راه‌هایی برای کاهش طول سیمها بود، زیرا در این مدارات تأخیر سیمها قابل اغماض نخواهد بود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۸
علیرضا نعمتی


مقاله بررسی گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn) در 19 صفحه ورد قابل
دسته بندی علوم پایه
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
مقاله بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn)

فروشنده فایل

کد کاربری 25235
کاربر

مقاله بررسی  گیاه‌شناسی (Story chos huxvomica linn) در 19 صفحه ورد قابل

 

(kuchala)

نام گیاه شناختی: Strychnos huxvomica linn

خانواده: Strychraceae

گونه: Strychnos colubrinal., Strychnes Potatoum

نام بومی: انگلیسی: Nuxvomica، سانسکریت kuchala هنر: kuchalag

این درخت برگ‌ریزه بوده و رشد خوبی در سراسر هنداستوایی دارد. یک پوست باریک خاکستری و برگهای بیضی شکل درخشان دارد. گلها به شکل سایم‌های ترمینالی مرتب شده‌اند و سفید و سبز هستند. میوه‌ها هسته قرمز تلخ دارند -  دانه‌ها از کشورهای جنوبی خصوصاً آندراپراوش، تامیل نادو و کرالا جمع‌آوری شده‌اند.

کاربردها: پوست درخت، دانه‌ها، هسته‌ها ارزش دارویی دارد – دانه‌ها منبع داروی nuxvonica هستند که به عنوان داروی تقویتی، محرک و در درمان فلج و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – حالت بالقوه سمی درخت Strchnes توسط تمام فرهنگهای قدیمی‌ جهان شناخته و بهره‌برداری شده‌است – متخصصان و پزشکان Ayurwedic از خصوصیات پزشکی این گیاه با فرآوری محصولات آن از طریق Shuddni استفاده کردند، یک روش سم‌زدایی- بنابراین بنابراین ترکیب به عنوان درمان اسهال و اختلالات عصبی استفاده می‌شود – دانه‌ها به آبجو اضافه می‌شوند تا آن را سم‌زدایی کند – چوب نرم بوده و برای کاربردهای کشاورزی، کابینت‌سازی و پانل‌های تزئینی استفاده می‌شود.

آلکالوئیدها از تمام بخشهای درخت گرفته می‌شوند – Sttychnine بیشترین مطالعه را به خود اختصاص داده است – پوست و برگها سم، بروسین، مصنوعی را در بردارند – و نیز سم مصنوعی و بتا کلبرین را شامل می‌شوند – ریشه‌ها 99% آلکالوئید دادند و مقدار سم 0.7% است و بروسین –276% روشهای گوناگون عصاره‌گیری برای افزایش اندش تجاری آلکالوئیدها مورد تحقیق قرار‌ گرفته‌اند – آب پوست تازه برای درمان و با و اسهال‌خونی استفاده می‌شود. پوست خشک شده به عنوان یک جوشانده یا چسب استفاده می‌شود. – یک ضماد ساخته شده از برگها برای زخم‌های مزمن استفاده می‌شود. – دانه‌ها در شیر جوشانده شده و به شکل چسب در می‌کنید و برای افراد معتاد در مواد مخدر استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که در درمان اعتیاد هم سودمند باشد -

 تمرینات زراعت

تکثیر – رشد آن توسط دانه‌ها است – دانه‌ها در آب به مدت 2 ساعت قبل از قراردادن آنها در کیسه‌های چندتایی، فرو می‌روند – این فرآیند باعث پاک شدن راحت و آسان دانه‌ها می‌شود – قلمستان باید در سایه پراکنده شده‌باشد و آبرسانی باید توسط روش چشم انجام شود – دانه‌ها باید در ماه اکتبر کاشته شوند – وجین کردن باید به طور منظم انجام شود، گیاهان در ماه جولای برای پیوند در مزرعه آماده خواهند بود.

پیوند زدن در مزرعه: در ماه می – ژوئن یک محل جوی 2×2 را حفر کنید – فاصله میان 2 درخت باید 15 باشد – در هفته اول ماه جولای، جویه‌یها باید با kgs 20 فضولات گاو و 5kg. Neem یا برگ‌های روناس madar پرشده باشند – در طول هفته دوم و یا سوم جولای وقتی 2-1 باران بیاید – گیاه باید به دقت در جوی پس از برداشتن کیسه‌های چندتایی کاشته شود.

آبیاری – سریعاً پس از کاشت گیاه، آبیاری باید انجام شود – آبیاری زیاد باید در فواصل 5-7 روز در مقدار کم انجام شود – گیاه در یک حالت متوسط رشد می‌کند – و به ارتفاع40-30 در یکسال می‌رسد – در مرحله اولیه رشد، گیاه نیازمند حمایت است – پس از 2 سال وقتی که به درخت تبدیل می‌شود، حمایت آن در برابر حیوانات لازم نیست (گله گاو)

درو کردن

گل دهی در جولای – آگوست سال سوم شروع شده و تا اکتبر، میوه‌ها رسیده می‌شوند – در زمان رسیدن، میوه‌ها به خاطر وزن خود روی زمین می‌افتند – ولی با دست هم می‌توان آنها را چید – میوه‌ها باید به 2 تکه شده و خشک شوند – سپس دانه‌ها باید از میوه‌ها جدا شده و قبل از قرار گرفتن در کیسه‌های گونی برای ارسال به بازار برای فروش کاملاً‌ خشک شوند –

محصول – مثل این جدول – از 6 سالگی به بعد، تا 60-50 سالگی، kg8000 دانه در هر 1000 درخت به دست می‌آید – نرخ بازاری دانه‌ها Rs 20.00 تا 60000 برای هر kg است 0 و تا مدت 2 سال سالم می‌ماند –

بازار: دانه‌های آن در دهل، بمبئی، کلکته – در بازار عمده‌فروش به فروش می‌رسد – اینها را می‌توان به داروخانه‌های تولید‌کننده دارو فروخت و نیز قابل صادر کردن به کشورهای دیگر از طریق صادرکنندگان است – این درخت است، پس نیازمند نگهداری یا حمایت کمتر است – وقتی درخت کاملاً رشد کرد آبیاری ماهی یکبار لازم است – با کاشتن درختان Strychosuns، در بخشهای زمینهای کاشته‌نشده، در‌آند بیشتری به دست خواهد آمد –

کابردها

میوه‌ها منبع مازو هستند و عصاره میوه به مقدار زیاد برای درمان استفاده شده و در داخل آبرسان لوکوموتیو به کار می‌رود و به عنوان یک ماده اضافه در ترکیبات روغنی به کار می‌رود – میوه‌ها همچنین در داروهای ملین، مربوط به معده، تقویتی و مسهل کاربرد دارد – روکش بیرونی میوه مورد استفاده است میوه‌های خشک و نرسیده با نام میروبالان سیاه یا هندی به عنوان مسهل توصیه شده‌اند – با ترکیب خوب آن در مقدار برابر Harra – Acaciacatehu در درمان مشکلات لکنت زبان استفاده می‌شود – زخم پیدا شده روی برگ‌ها مشابه غده حاصل تخمک رسوب کرده برخی حشرات، به عنوان منقبض کننده به کار می‌رود این‌ها در درمان بسیار مؤثر اسهال کودکانه به کار می‌روند – در داخل به عنوان یک مسهل و در خارج به عنوان منقبض‌کننده عمل می‌کند، همچنین در درمان بیماری‌های پوستی و زخمها به کار می‌رود – افزایش دهندة هضم و مزه بوده و تقویت‌کننده چشم است-

محصول درخت صمغ است – چوب برای کار و ساختمان و نیز گاری‌ها و دسته‌های ابزار به کار می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۷
علیرضا نعمتی


تحلیل و طراحی میکروبلاگ
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 1047 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
تحلیل و طراحی میکروبلاگ

فروشنده فایل

کد کاربری 25170
کاربر

تحلیل و طراحی میکروبلاگ

پروژه ی پیش رو طراحی یک میکروبلاگ می باشد. این وب سایت، وب سایتی اجتماعی که قابلیت اطلاع رسانی نسبتاً گسترده ای در قالب وبلاگ نویسی دارد، ولی با وبلاگ نویسی سنتی متفاوت است. در میکروبلاگ کاربران محتوای پست های خود را با تعداد کاراکتری محدود و یا از طریق یک عکس ، یا ویدئو یا یک لینک به مخاطبان خود اطلاع رسانی می کنند، که این اطلاع رسانی در صورتی که شخصی، شخص دیگری را دنبال کرده باشد قابل دسترسی می باشد.

 کلمات کلیدی :میکروبلاگ ، وبلاگ نویسی

فهرست مطالب

چکیده1

مقدمه. 2

فصل اول:کلیات پروژه. 3

1-1-مقدمه. 4

1-2-قابلیت ها4

1-2-1-قابلیت ورود یگانه. 4

1-2-2-تعیین سطح دسترسی به اطلاعات.. 4

1-2-3-عضویت... 4

1-2-4-حساب کاربری.. 4

1-2-5-جست و جو کردن.. 5

1-2-6-ارسال و دریافت پیام. 5

1-2-7-پیشنهادات.. 5

1-2-8-دنبال کردن افراد. 5

1-2-9-رویدادها5

1-3-تکنولوژی.. 5

1-3-1-Entity Framework. 6

1-3-2-ASP.Net MVC3. 6

1-3-3-LINQ. 7

1-4-متدولوژی.. 8

1-4-1- تعریف متدولوژی.. 8

1-5-ذینفعان.. 9

1-5-1-اعضای سایت... 9

 

فصل دوم:پروژه میکروبلاگ... 10

2-1-مقدمه. 11

2-2-شرح نمودار Usecase. 11

2-2-1-روابط بینUsecase. 11

2-3-جزئیات Usecase و فرم های مرتبط.. 13

2-3-1-Usecaseجستجوی فرد. 13

2-3-2- فرمSearch User14

2-3-3-Usecaseثبت پست... 15

2-3-4- فرمCreate Post16

2-3-5-Usecaseثبت نام کردن.. 16

2-3-6- فرمRegisteration. 18

2-3-7-Usecaseجستجوی پست... 18

2-3-8-Usecaseارائه پیشنهادات.. 19

2-3-9-Usecaseنظردادن در مورد پست... 20

2-3-10-فرم Create Comment . 21

2-3-11-Usecaseدنبال کردن شخص 21

2-3-12-فرم Following. 22

2-3-13-Usecaseارسال دعوتنامه. 23

2-3-14-Usecaseثبت پست در لیست... 23

2-3-15-Usecaseاعلام رویداد به افراد. 24

2-3-16-Usecaseارسال پیام. 25

2-3-17-فرم Send Message. 26

2-3-18-Usecaseورود به سیستم. 26

2-3-19-فرمLogin. 27

2-3-20-Usecaseتنظیمات کاربری. 28

فصل سوم:جداول پایگاه داده29

3-1-مقدمه. 39

3-2-مدل موجودیت... 39

3-3-Entity های پروژه40

3-3-1-Account Setting. 40

3-3-2-Users. 40

3-3-3-Posts. 41

3-3-4-Messages. 41

3-3-5-Follows. 42

3-3-6-Comment42

3-3-7-Categories. 43

3-4-جداول پروژه36

3-4-1-AccountSetting 43

3-4-2-Aspnet_Users44

3-4-3- Category44

3-4-4-Comment 44

3-4-5-Follow 45

3-4-6-Message. 45

3-4-7-Posts46

نتیجه گیری.. 47

پیوست الف- فهرست واژگان. 48

پیوست ب– نمونه کدها49

منابع و ماخذ. 61

 فهرست جداول

شماره جدول شماره صفحه

جدول3-1:جدول AccountSetting32

جدول 3-2:جدول Users 32

جدول 3-3:جدولCategories33

جدول 3-4:جدولComments33

جدول 3-5:جدولFollows34

جدول 3-6:جدولMessages34

جدول 3-7:جدولPosts35

 فهرست شکل ها

شماره شکل شماره صفحه

شکل 1-1: معماری سه لایه …...............…...…………………………………………..……6

شکل 2-1:نمودارUsecase..…...........…...…………………………………………..……12

شکل 2-2:فرمSearch User……..…..……………………….....…………………..……14

شکل 2-3:فرمCreate Post..…....….................………………............……………..……16

شکل 2-4:فرمRegisteration……..…....………...……………….....……………..……18

شکل 2-5:فرمCreateComment…......…........………..…………….....…………..……21

شکل 2-6:فرمFollowing….......…...........……….....……………………………..……22

شکل 2-7:فرمSend Message ……..……....…………….....……………………..……26

شکل 2-8:فرمLogin…….......…....…………….....………………..……………..……27

شکل 3-1:نمودار موجودیتMembership....…........……….……..…………………..……30

شکل3-2:نمودار موجودیت..….........………...……………………………………..……31

شکل3-3:AccountSetting.….......…….…...………………………………………. 42

شکل3-4: aspnet Users..…........………...….…………………………………..….43

شکل3-5:Post..…........………...……………………………………..…..................…44

شکل3-6: Message...….......………....……………………………………..……......44

شکل3-7: Follow..….......………...……….……………………………..…...........….45

شکل3-8: Comment..….......………...……………………..….……………..……45

شکل3-8:Category ..…........………...……………………..………………..…..…46

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۵
علیرضا نعمتی


مرجع واقعی سوالات آزمون های MSRT و Tolimo
دسته بندی زبان های خارجی
بازدید ها 1
فرمت فایل pdf
حجم فایل 39182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 900
جامع ترین و جدیدترین منابع آزمون MSRT و Tolimo سال 95

فروشنده فایل

کد کاربری 25291
کاربر

این بسته شامل جامع‏ترین و کامل‏ترین منابع آزمون  MSRT و Tolimo می باشد:

1-منابع جدید و واقعی بخش ریدینگ آزمونMSRT و Tolimo شامل ریدینگهای ازمون های اخیر با کلید که در هیچ جای دیگر مشاهده نمیکنید.
2- کتابهایی برای امادگی در این آزمونها:
الف/ گرامر Longman
ب/ کتاب Essential Words for TOEFL
ج/کتاب پرکاربردترین لغاتی که در آزمونهای تولیمو و ام اس ار تی تکرار شده اند. با معنی فارسی
د/کتاب کامل گرامر به زبان فارسی با مثالهای تمرینی از نمونه سوالات آزمون تولیمو و ام اس ار تی
و/کتاب TOEFL_IBT_Y.Tips
چ/ 400.Musthave.Words.for.the.TOEFL
خ/Toefl Kit
س/کتاب کامل 504

3-نمونه سوالات شامل:
الف/تمامی ریدینگهای آزمونهای تولیمو و ام اس ارتی در سه سال اخیر با کلید
ب/ نمونه سوالات گرامر آزمون با کلید
ج/ نمونه سوالات لیسنینگ با پاسخ و فایل صوتی



دوستان خوبم این بسته نتیجه سه سال زحمت و تلاش اینجانب میباشد که بسیاری از این منابع را با هزینه ای خیلی بیشتر از هزینه این بسته خریداری نمودم. سختی های زیادی کشیدم و میخواهم که این بسته برای شما نتیجه بخش باشد. به شما قول میدهم با مطالعه این بسته صد در صد به نمره خوبی در ازمون دست پیدا خواهید کرد.
هر چیزی که برای این ازمونها لازم باشد در این پکیج موجود میباشد.


این پکیج فقط در این سایت موجود است و مطمئن باشید هزینه ای که پرداخت میکنید خیلی کمتر از هزینه واقعی این پکیج فوق العاده است و هیچ وقت از خرید این پکیج پشیمون نخواهید شد چون همه کسانی که قبلا این بسته را از من گرفتند به راحتی توانستند با نمره عالی این آزمون ها رو پشت سر بگذارند.
موفق باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۱
علیرضا نعمتی


پایان نامه بررسی روشهای بهسازی لرزه ای ساختمانهای خشتی و گلی با مولفه های معماری
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 7887 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 104
پایان نامه بررسی روشهای بهسازی لرزه ای ساختمانهای خشتی و گلی با مولفه های معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه بررسی روشهای بهسازی لرزه ای ساختمانهای خشتی و گلی با مولفه های معماری

مقدمه 

 در کاوش های باستان شناسی که روی طبقات سوم تپه های سیلگ کاشان انجام شده است کاربرد خشت خام را از هزاره سوم قبل از میلاد در بناهای مسکونی آن زمان دیده شده است . ساخت بناهای خشتی در هر زمان مورد توجه بوده ، زیرا به راحتی از خاک محل برداشت کرده و پس از ساختن خشت ، آن را به مصرف بناها می رسانده اند. به طور کلی بناهای خشتی قسمت قابل توجهی از بناهای ایران را چه در روستاها و چه در شهرک ها و یا شهرهای بزرگ تشکیل می داده وهنوز هم در بسیاری از موارد کاربرد فراوان دارد و در اقلیت های مختلف به خصوص در نواحی معتدل کم باران و خصوص اً در اقلیم های گرم و خشک و کویری به ص ورت بناهای عظیم منفرد به مانند کاروانسراها، بازارها و مساجد و... یا بناهای مسکونی ص دها سال مورد استفاده بوده است . 

خشت آسفالتی

 مطال عه در مورد بهبود کیفیت خشت و افزایش مقاومت آن در مقابل نیروها و رطوبت انجام شده است ؛ امول سیون رسی قیر پس از آزمایشات مختلف روی امول سیون های نفتی از طرف امور پژوهش شرکت ملی نفت ایران به عنوان مناسب ترین ماده برای افزایش مقاومت خشت تشخیص داده شده و از نظر کیفیت و قیمت مناسب بوده است . مشخصات امول سیون قیر عبارتست از:[۴]

•  قیر ۵٠ درصد

•  آب ۴٧.۵ درصد

•  خاک رس بتتونیت ٢ درصد

•  مواد تجزیه کننده ٠.۵ درصد 

محاسن بناهای خشتی

 الف ) خشت و ملات آن اکثرًا خاک رس و یا ملات خاکی بوده که مخلوطی از خاک و ماسه می باشد که با خشت پیوند جال بی به وجود می آورد. بدیهی است اگر گرد و غبار نشسته بر سطوح خشت کاملاً گرفته شود و در موقع کار کردن با پارچه خیس کف مال و مرطوب گردد، سپس با ملات ورزیده با ضربه زدن به کار رود، اسکلت خشتی به ص ورت قامتی یکپارچه به وجود می آید. به علت ترکیب در ضخامت دیوارهای خشتی بنا دارای مقاومتی می گردد که اتکا و درگیری عضوها در یکدیگر تا حدی در برابر زل زل ه های خفیف مقاوم می شود.

 ب) از وجود خشت بیشتر در مناطق گرمسیری و کویری استفاده می گردد به علت عدم رطوبت در زمین های خشک ، بناهای خشتی نزدیک به هزار سال با قامتی استوار و پابرجا مانده است . چنانچه خواسته شود از خشت جهت اقلیم های معتدل استفاده شود حتماً بایستی ریشه و پی سنگی و آزاره سازی آن به شکل کرسی چینی تا ارتفاع یک متر از سنگ و ملات ماسه آهک که در مقابل رطوبت مقاوم می باشد استفاده گردد. چنانچه سطح تمام شده کرسی چینی سنگی با پستی و بلندی هایی ساخته شود سبب درگیری رجهای خشتی با کرسی سنگی می شود. قابل توجه خواهد بود اگر در رج انتهایی کرسی چینی ، سنگ های عمودی به شکل منفرد و بلند به ص ورت

«میخ دوبل » به کار رود و ما از تنه درختان مقاوم که اندود قیری شده باشد جهت «دوبل » کرسی چینی و اسکلت خشتی استفاده کرده باشیم اتصال و پیوند خوبی در مقابل حرکات زمین و زل زل ه های خفیف می توانیم بدست آوریم . 

فهرست مطالب
عنوان                                                                        صفحه
چکیده ............................................................................ ١
مقدمه ............................................................................. ٢
فصل اول : مقدمه ومرور کارهای دیگران
١- اهمیت موضوع ........................................................... ۶ -١
٢- خشت ..................................................................... ٧ -١
١- خشت آسفالتی .......................................................... ٩ -٢-١
٣- محاسن بناهای خشتی ...................................................... ١٠ -١
۴- معایب بناهای خشتی ....................................................... ١٣ -١
۵- اثر زلزله بر بناهای خشتی ............................................... ١۴ -١
١- تقویت قوسها ............................................................ ١۴ -۵-١
٢- اتصال و کلاف بندی پوشش گنبد ....................................... ١۵ -۵-١
٣- دیوار پشتبند در مقابل حرکات زلزله .................................. ١۵ -۵-١
۶- طاق .......................................................................... ١٩ -١
٧- گنبد ........................................................................... ٢٠ -١
٨- قوس .......................................................................... ٢٢ -١
٩- مرور کارهای انجام شده ................................................... ٢۶ -١
١- تحقیقات دانشگاه پرو .................................................... ٢٧ -٩-١
٢- تحقیقات موسسه گتی .................................................... ٢٩ -٩-١
٣- ایجاد مقاومت لازم با بدست آوردن نیروی برشی .................... ٣٢ -٩-١
۴- آزمایشات انجام شده در لس آنجلس .................................... ٣۴ -٩-١
١٠ - معرفی رساله حاضر .................................................... ٣۵ -١
فصل دوم: مدلسازی و بررسی نمونه هایی از ساختمانهای خشتی
١- چگونگی انتخاب مدلهای مورد نظر ...................................... ٣٨ -٢
١- مدلهای طاقی و قوسی شکل ............................................ ٣٩ -١-٢
٢- مدلهای دارای المان کششی ............................................. ۴١ -١-٢
٣- مدلهایی با تغییر مقاومت کششی و ضخامت .......................... ۴٢ -١-٢
١ مد خرابی دیوار بر اثر تسلیم فشاری ................................ ۴٣ -٣-١-٢
۴- مدلهایی با افزودن ماهیچه و پشتبند .................................... ۴۴ -١-٢
٢- معرفی برنامه کامپیوتری مورد استفاده ................................... ۴۶ -٢
١- فاز پیش پردازش ......................................................... ۴۶ -٢-٢
٢- فاز حل مسئله ........................................................... ۵٢ -٢-٢
٣- فاز پس پردازش .......................................................... ۵٣ -٢-٢
٣- مشخصات زلزله مورد استفاده ............................................. ۵٣ -٢
فصل سوم: انجام تحلیلها و ارائه نتایج حاصله
١- تحلیلهای مجزا ............................................................... ۵٧ -٣
١- تفاوت در جهت زلزله های ورودی ..................................... ۵٧ -١-٣
٢- تفاوت در نوع زلزله ها ................................................... ۵٨ -١-٣
٢- تحلیلهای مقایسه ای .......................................................... ۵٩ -٣
١- تحلیل تغییرات در ضخامت .............................................. ۶٠ -٢-٣
٢- کاهش ضخامت سقف ...................................................... ۶٣ -٢-٣
٣- تحلیل با تغییر شکل معماری سقف ...................................... ۶۵ -٢-٣
۴- تحلیل با تغییر در مقاومت مصالح ....................................... ۶٧ -٢-٣
۵- کاربرد المان کششی ....................................................... ۶٨ -٢-٣
۶- تاثیر اضافه کردن پشتبندها و ماهیچه ها ................................ ٧٠ -٢-٣
فصل چهارم : جمع بندی و نتیجه گیری نهایی
١- جمع بندی نهایی ................................................................ ٨٢ -۴
٢- پیشنهادهایی برای کارهای تحقیقی آینده ..................................... ٨۵ -۴
(Ansys پیوست ١(مشخصات المانهای مورد استفاده در برنامه
پیوست ٢ (طریقه ترسیم چفد پنج اُهفت)
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع لاتین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۱
علیرضا نعمتی


پایان نامه تحلیل پایداری لرزهای سدهای وزنی بتنی ترک خورده
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 6019 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125
پایان نامه تحلیل پایداری لرزهای سدهای وزنی بتنی ترک خورده

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه تحلیل پایداری لرزهای سدهای وزنی بتنی ترک خورده

چکیده :

سد یکی از زیرساخت های مهم هر کشوری است .میدانیم که از جمله اثرات زلزله درسدها ایجاد ترک در آنهاست که میتواند خطرناک باشد.بطوریکه پایداری سد را به خطر بیندازد.درپژوهش حاضر هدف بررسی رفتار سد بتنی وزنی ترکخورده تحت اثر زلزله میباشد.در این پژوهش سد کوینا مدل شده است و برای بدست آوردن طول ترک با استفاده از تحلیل استاتیکی ابتدا یک طولی برای ترک در پاشنه سد فرض شده و افزایش طول ترک تا جایی در نظر گرفته شده است که تنش کشسشی انتهای ترک از تنش کششی مجاز بتن مصرفی کمترشود برای المان بندی بدنه سد با استفاده نرم افزار  ANSYS از المان هشت گرهی ١٨٣ PLANE و برای المان بندی داخل ترک از المان تماسی  ١٧٨ CONTA استفاده شده و نفوذ آب در داخل ترک در نظر گرفته شده است . آنالیز دینامیکی غیرخطی در حال حاضر ابزاری برای بررسی ایمنی لرزهای سدهای بتنی وزنی میباشدکه در این پژوهش تحلیل دینامیکی غیرخطی تحت اثر پنج زلزله مختلف با   PGA یکسان حدود g ٠.٥ ومحتوای فرکانسی متفاوت  انجام شده و اندرکنش دینامیکی سد و دریاچه با روش جرم افزوده مدل شده است و برای مدل غیرخطی بتن در تحلیل دینامیکی غیرخطی از معیار گسیختگی دراکر-پراگر استفاده شده است .

مقدمه :

رشد سریع جمعیت و متناسب با آن افزایش نیاز آبی اعم از مصارف شرب ، صنعت ، کشاورزی و توسعه شهری و محدودیت های موجود، ضرورت برنامه ریزی در جهت استفاده بهینه از این منبع حیات بخش را بیش از پیش ایجاب مینماید. دانش کافی در مورد بارش ، مقدار جریانهای سطحی، زیرزمینی و تبخیر و تعرق ، سهم بسزایی در شناسایی منابع آب دارد.

با مقایسه متوسط بارندگی سالانه ایران که تقریباً رقمی معادل  ٢٥٠ میلیمتر است ، ملاحظه خواهد شد که مقدار بارندگی در ایران حتی کمتر از یک سوم متوسط بارندگی در سطح دنیاست . علاوه بر این زمان ریزش نزولات جوی و محل ریزش آن با نیازهای کشاورزی که مصرف کننده اصلی آب است ،

مطابقت ندارد که باید سعی کرد تا حد ممکن از ریزشهای جوی، جریان آبهای سطحی و منابع زیرزمینی به نحو مطلوب استفاده نمود و این کار تنها با شناخت پدیده های هیدرولوژیکی عملی خواهد بود پس میتوان نتیجه گرفت یکی از ضروریترین و حیاتیترین نیازهای بشر "آب " است ، که بخصوص باافزایش جمعیت انسانی درسراسرنقاط جهان وبه تبع آن ضرورت رشدکشاورزی وصنعت از یک طرف ، محدودیت مخازن و منابع آبی از طرف دیگر و نیز ایجاد رفاهی نسبی سبب تغییر و تحولات بیشتری درطبیعت شده است ، که مهار آبهای سطحی بوسیله ء انواع سدها از جمله این تغییرات میباشد و روز به روز حساسیت آن بیشتر میشود و پیش بینی میگردد در آینده ای نه چندان دور بحران کمبود آب مهمترین مسئله کشورها بخصوص مناطق خشک و نیمه خشک گردد.

قسمتی از متن

مقررات طراحی ساختمان بر این اصل متکی هستند که ساختمان ها باید قادر باشند: ١-در برابر زلزله های کوچک بدون آسیب دیدن مقاومت کنند.٢-زلزله های متوسط را بدون وارد آمدن خسارت سازه های ولی با بعضی صدمات غیر سازهای تحمل کنند.٣-درمقابل زلزله های بزرگ بدون اینکه تخریب شوند ولی با پذیرش بعضی خسارت سازهای ایستادگی نمایند.با اینکه ممکن است این اصلبرای طراحی ساختمانها کافی به نظر رسد،سدهای مهم باید محافظه کارانه ترطراحی گردند،همانگونه که در معیارهای طراحی موجود در روش های سنتی طراحی سدهاکه در بالا اشاره شدمنعکس گردیده است .لیکن آنچه روش های سنتی قادر به شناختنش نبوده اند،این است که به منظور دست یابی به این معیارها سد باید برای ضرایب زلزله بزرگتر نظیر طیف پاسخ شتاب سازههای الاستیک طراحی گردد(شکل ١-١-الف ). 

معیارهای طراحی سدها:

 برای تحلیل دینامیکی سدها،نیاز به برقراری رابطه بین زلزله های رخ داده در گذشته وزلزله هایی که در آینده ممکن استدر محل ساخته شدن سدرخ دهندمیباشد.تحلیل و طراحی سدها نیز همچون سازه های

دیگر،برمبنای دو معیار کلی صورت می گیرد:

١.حالت حدی جهت سرویس دهی

٢.حالت حدی برای بار نهایی

 فروپاشی سدها نه تنها خسارات اقتصادی سنگین به دنبال دارد،بلکه ممکن است تلفات انسانی دردناکی نیز در بر داشته باشد.لذا این سازه ها باید در برابر حداکثر زلزلهای که ممکن است در طول عمرمفیدشان رخ دهد،بدون خرابی و فروپاشی مقاومت کنند.حتیدر مناطقی که کمتر لرزه خیز هستند،حداقل بزرگی زلزلهای که برای طراحی سد در نظر گرفته می شود باید ٦.٥ ریشتر و یا حتی بیشتر باشد.چنین زلزله ای دارای شتابی معادل ٠.٥ خواهد بود.در یک سد بتنی تحت بارگذاری حداکثر زلزله محتمل ،تنش های کششی ایجاد شده در سدبیش از مقادیری خواهند بودکه بتن می تواند تحملکند در نتیجه در بدنه سد ترک هایی پدید خواهند آمد که با تحلیل های خطی قادر به تشخیص رفتار واقعی سد نمی باشند.یکی از گزارشات مجمع ملی تحقیقات آمریکا [٣٠ ]مدل سازی غیرخطی بتن را به منظور تعیین پایداری سدها در برابر زلزله ،به عنوان موضوع تحقیق مهمی بر شمرده است . 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                         شماره صفحه

چکیده ...........................................................................................................................................................١

مقدمه .............................................................................................................................................................٢

فصل اول :کلیات

١ -١ مقدمه ............................................................................................................................  ٥

١ -٢ خطرات زمین لرزه برای سدهای بتنی وزنی ............................................................٦

١ -٣ تحلیل و طراحی سنتی .................................................................................................٦

١ -٤ معیارهای طراحی سدها...............................................................................................٩

١ -٤ -١حالت حدی نیروهای زلزله ..........................................................................................١٠

 ١ -٤ -١ -١  حالت حدی جهت سرویس دهی ................................................................١٠

 ١ -٤ -١ -٢  حالت حدی جهت باربری نهایی ..................................................................١٠

١ -٤ -٢تنش های کششی ..........................................................................................................١١

١ -٥  مروری برتحقیقات انجام شده .....................................................................................١٣

١ -٦ هدف از انجام پایان نامه ................................................................................................٢٢

١ -٧ طرح کلی پایان نامه    .................................................................................................٢٢ 

فصلدوم :انواع ترکها در سدهای وزنیبتنیدوبعدیو روشهایمدلکردنآنها در تحلیلهای استاتیکی و دینامیکی

٢ -١  مقدمه  ..........................................................................................................................................٢٤

٢ -٢  انواع وعلل ایجاد ترک ...............................................................................................................٢٤

٢ -٣ ترک در سدهای بتنی وزنی ........................................................................................................٣٢

٢ -٤ گسترش ترک خوردگی ................................................................................................................٣٢

٢ -٥ مفهوم مکانیک شکست ................................................................................................................٣٣

٢ -٦ روشهای مدلکردن ترک ............................................................................................................  ٣٥

 ٢ -٦ -١ مدل ترک پیوسته CCPM ...............................................................................٣٥

 ٢ -٦ -٢ مدل ترک ناپیوسته  DCPM ...........................................................................٣٧

 ٢ -٦ -٣ مقایسه دو مدل ترک ارائه شده ..........................................................................٣٧

٢ -٧ تشخیص ترک ..................................................................................................................................٣٨ 

٢ -٨ رفتار بتن قبل از شروع  ترک ...................................................................................................٣٩

٢ -٩ معیار شروع ترک در المان ها....................................................................................................٤٠

٢ -١٠ رابطه بین تنش و کرنش در طول مرحله  نرم شدگی المان ...............................................٤١

٢ -١١ سختی برشی .................................................................................................................................٤٢

٢ -١٢ باز وبسته شدن ترک ها...............................................................................................................٤٤ 

 فصلسوم : مدلسازی

 ٣ -١مقدمه .........................................................................................................................................٤٦

 ٣ -٢معرفی سد ....................................................................................................................................٦٤

 ٣ -٢ -١ مشخصات وهندسه ی سد ........................................................................................٤٧

 ٣ -٢ -٢ خصوصیات مصالح .......................................................................................................٤٧

 ٣ -٢ -٢ -١  خصوصیات الاستیک ومقاومتی مصالح ...................................................................٤٧

 ٣ -٣بارگذاری .......................................................................................................................................٤٨

 ٣ -٣ -١ بار وزن .............................................................................................................................٤٨

 ٣ -٣ -٢ فشارهیدرواستاتیک ........................................................................................................٤٨

 ٣ -٣ -٣ بارگذاری زلزله ................................................................................................................٤٨

 ٣ -٤مدل المان محدود .........................................................................................................................٥٦

 ٣ -٥روشهای مدلسازی تاثیر فشار هیدرودینامیک دریاچه برپاسخ سد به زلزله ......................٥٦

 ٣ -٦روشهای تحلیل دینامیکی ..........................................................................................................٥٧

 ٣ -٦ -١ روش تحلیل دینامیکی طیفی با استفاده از آنالیز مدها......................................٥٩

 ٣ -٦ -٢ روش تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی..................................................................٥٩

 ٣ -٦ -٢ -١  طیف عکس العمل ......................................................................................................٦٠

 ٣ -٦ -٢ -٢  طیف های طرح ...........................................................................................................٦٠

 ٣ -٧ مدل غیر خطی بتن ...................................................................................................................٦٠

 ٣-٧-١  روشهای پلاستیسیته و معیارهای گسیختگی  ........................................................٦١

 فصلچهارم :آنالیزهای سد وزنی بتنی  Koyna

٤ -١ مقدمه ..........................................................................................................................................٦٥

٤ -٢ چگونگی پیشرفت ترک ...........................................................................................................٦٥

٤ -٣ تحلیل استاتیکی ..................................................................................................................٦٩

٤ -٤  تحلیل مودال .......................................................................................................................٧٠

٤ -٤ -١تحلیل مودال سد بتنی وزنی کوینا بدون ترک..............................................٧١

٤ -٤ -٢تحلیل مودال سد بتنی وزنی کوینا ترک خورده .............................................٧١

٤ -٥ تحلیل دینامیکی ...................................................................................................................٧٥

 ٤ -٥ -١ تحلیل دینامیکی خطی ........................................................................................٧٧

 ٤ -٥ -٢ تحلیل دینامیکی غیر خطی .................................................................................٨١

٤ -٦راستی سنجی ......................................................................................................................................٩٢ 

 فصل پنجم : نتیجه گیری

٥ -١ نتیجه گیری ....................................................................................................... ..........٩٧

٥ -٢ پیشنهادات .....................................................................................................................٩٩

منابع وماخذ .................................................................................................................................................١٠٠

فهرست منابع انگلیسی ................................................................................................................................١٠٠

فهرست منابع فارسی ..................................................................................................................................١٠٢

چکیده انگلیسی ..........................................................................................................................................١٠٣ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۰
علیرضا نعمتی


پایان نامه بررسی تأثیر پیش بارگذاری بر روی عضو سازه جاکت حین ضربه کشتی
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 7798 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 181
پایان نامه بررسی تأثیر پیش بارگذاری بر روی عضو سازه جاکت حین ضربه کشتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه بررسی تأثیر پیش بارگذاری بر روی عضو سازه جاکت حین ضربه کشتی

چکیده  

در گذشته رفتار اعضای لوله ای تحت اثر ضربه جانبی مورد بررسی نسبتاً مبسوطی قرار گرفته است . اما مطالعات کمی درباره عملکرد اعضای استوانه ای پیش بارگذاری شده تحت اثر ضربه یافت می شود. از آنجا که عموماً عضو سازه ای حین برخورد همچنین بارهای دیگری (پیش بارگذاری ) را تحمل می کند، درنظر گرفتن اثرات این پیش بارگذاری (بار بهره برداری ) در تحلیل رفتار اعضای تحت ضربه بسیار مهم است .

 این پایان نامه به مطالعه عددی اثر پیش بارگذاری محوری فشاری بر روی رفتار شبه استاتیکی و دینامیکی عضو  استوانه ای تحت ضربه عرضی می پردازد. به منظور شبیه سازی پاسخ یک نمونه عضو مهاری جاکت که در معرض تصادم کشتی قرار دارد از نرم افزار المان محدود ٥.٦ ABAQUS  VER استفاده شده است . اثر ضربه کشتی به وسیله یک تیغه ضربه زننده که جرم و سرعت آن مطابق با توصیه آئین نامه های طراحی سازه های دریایی در مورد مشخصات کشتی ضربه زننده با لحاظ ضریب عدد جرمی و اثر هیدرودینامیک مدلسازی شده است . 

مقدمه

استوانه های فولادی کاربرد وسیعی در صنعت و سازه های فراساحلی دارند،که این عمدتاً به سبب عملکرد خوب آنها تحت بار محوری ، مقاومت کمتر آنها در برابر جریان سیال و کارکردن آسان با آنها در مراحل ساخت و انتقال می باشد. این اعضای لوله ای عموماً در معرض بارهای تصادفی در ضمن ساخت و نصب در حین بهره برداری قرار می گیرند. تصادفات ناشی از کشتی با پایه ها و مهاربندیهای سکوهای فراساحلی نفتی ، ضربه ناشی از افتادن وسایل روی این اعضا و یا دندانه شدگی عضو هنگام نصب سازه های دریایی نمونه هایی از این تصادفات می باشد. پیش از تمام این اتفاقات ، عموماً اعضای استوانه ای بار بهره برداری (عموماً بار محوری ) را تحمل می کنند. مقدار و نوع این بار، تأثیر زیادی در برآورد خصوصیات دینامیکی یا ظرفیت باربری این اعضا دارد. 

اثرشرایط مرزی

در تحقیق عددی Zeinoddini و همکاران در سال ١٩٩٩ لوله هایی تحت ضربه با سه نوع شرط مرزی مطابق شکل زیر در نظرگرفته شده است [١٩] .

1) در این شرایط تکیه گاهی به استوانه اجازة لغزش طولی داده می شود، نیز در یک انتها مجاز به دوران می باشد. لذا مفصل های پلاستیک و عملکرد غشایی طولی در تکیه گاهها ایجاد نمی  گردد.

٢) دیافراگم صلبی به هر انتها اضافه می شود، از حرکت در راستای طولی جلوگیری نمی شود،  اما صلبیت خمشی خوبی برای جلوگیری از دوران انتهای استوانه فراهم می کند.

٣) در اینجا انتهای استوانه قادر به چرخش و یا لغزش نمی باشد. لذا ممانهای پلاستیک کامل و  نیروهای غشائی افقی در هر دو انتهای عضو گسترش می یابند. 

فرورفتگی موضعی جداره عضو مورد اصابت

آسیب دیدگی موضعی در دیواره لوله به نوع برخورد، نسبت  قطر به ضخامت ، نسبت طول لوله به قطر و نیز فاصله محل از نقطه برخورد بستگی دارد. برای یک کشتی با جرم و سرعت ثابت در هنگام برخورد از جلو، به دلیل شکل گوه ای و تیزتر آن نسبت به برخورد از پهلو، نیروی متمرکزتری را وارد می سازد و بنابراین جذب انرژی موضعی متناظر با آن (در عضو ضربه دیده ) بیشتر خواهد بود. 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                                       صفحه

چکیده ...............................................................................................................................................١

مقدمه .................................................................................................................................................٣ 

فصل اول : کلیات

١-١-بیشینه تحقیق .............................................................................................................................٦

١-١-١-برخورد کشتی با سکوهای دریایی از دیدگاه آئین نامه ها.....................................................٦

١-١-٢-مکانیسم تصادف ...................................................................................................................٧

١-١-٣-فرورفتگی موضعی جداره عضو مورد اصابت .........................................................................١٠

١-١-٤- اثر شرایط مرزی ...................................................................................................................١٢

 ١-٢- اثر پیش بارگذاری ...................................................................................................................١٣

١-٢-١-کارهای قبلی انجام شده بر روی استوانه تحت اثر پیش بارگذاری به روش آزمایشگاهی ........ ١٣

١-٢-٢-کارهای قبلی انجام شده بر روی استوانه تحت اثر پیش بارگذاری  به روش عددی ................١٤

١-٣- بررسی کارهای انجام شده در زمینه سکوهای ثابت دریایی تحت اثر ضربه کشتی ......................١٨

١-٤-نتیجه گیری ...............................................................................................................................٤٢ 

فصل دوم : نرم افزار المان محدود ABAQUS  و مبانی مدلسازی

٢-١-روشهای مختلف طراحی سکوهای دریایی تحت اثر ضربه کشتی ...............................................٤٥

٢-٢-آشنایی با نرم افزار المان محدود ABAQUS............................................................................47

٢-٢-١-المانهای موجود در نرم افزار  ABAQUS..............................................................................48

٢-٢-١-١- المانهای پیوسته (Continum Elements) .......................................................................٤٨

٢-٢-١-٢- المانهای سازه ای (Structural Elements) .....................................................................٤٩

٢-٢-١-٣- المانهای لختی (Interia Elements) ...............................................................................٥١

٢-٢-١-٤- المانهای واسط (Connector Elements) .......................................................................٥١

٢-٢-٢-تماس (Contact)  در مدلهای المان محدود (FE)...................................................................52

٢-٢-٢-١-المانهای نوع GAP ...........................................................................................................٥٤

٢-٢-٢-٢-المانهای نوع INTER ......................................................................................................٥٤

٢-٢-٢-٣-المانهای نوع IRS ............................................................................................................٥٥

٢-٢-٢-٤-المانهای نوع ISL ............................................................................................................٥٥

٢-٢-٣-تقسیم بندی آنالیزها .............................................................................................................٥٦

٢-٣-مبانی مدل المان محدود استفاده شده در این تحقیق ...................................................................٥٩

٢-٤-نتیجه گیری ...............................................................................................................................٦٢ 

فصل سوم : مدل کردن ضربه کشتی به روشهای شبه استاتیکی و دینامیکی تحت پیش بارگذاریهای مختلف محوری

٣-١- مبانی تحلیل شبه استاتیکی .........................................................................................................٦٤

٣-٢- مبانی تحلیل دینامیکی ..............................................................................................................٦٨

٣-٢-١-روشهای آنالیز دینامیکی ...................................................................................................... ٦٩

٣-٣-مدل کردن ضربه کشتی به روش شبه استاتیکی ..........................................................................٧٩

٣-٣-١-بررسی صحت مدل ......................................................................... ....................................٧٩

٣-٣-٢-مدل کردن ضربه کشتی تحت پیش بارگذاریهای مختلف محوری ..........................................٨٠

 ٣-٣-٣- تأثیر صلبیت اتصالات و سختی فنر محوری در پیش بارگذاری محوری ................................٨٢

٣-٣-٣-١-اثر تأثیر سختی محوری در ظرفیت تحمل ضربه جانبی .......................................................٨٣

٣-٣-٣-٢-تأثیر سختی محوری در کوتاه شدگی محوری عضو تحت ضربه .....................................٨٧

٣-٤-مدل کردن ضربه کشتی به روش دینامیکی ...................................................................... .......٨٧

٣-٤-١-بررسی صحت مدل و نتایج آن .................................................... .......................................٨٩

٣-٤-٢-مدل کردن ضربه کشتی تحت پیش بارگذاریهای مختلف محوری ........................................٩٢

٣.-٤-٢-١-حالت اول ، مدل ضربه کشتی به روش دینامیکی و اعمال پیش بارگذاری توسط فنر.........٩٣

٣-٤-٢-٢- حالت دوم ، مدل ضربه کشتی به روش دینامیکی و اعمال پیش بارگذاری به صورت ..... ..

مستقیم به انتهای لغزنده .......................................................................................................٩٩

٣-٤-٢-٣-محاسبه ماکزیمم بار ضربه عرضی در مدت سناریو برخورد.............................................١٠٢

٣-٥-نتیجه گیری .............................................................................................................................١٠٩

فصل چهارم : مطالعات پارامتریک بر روی مدل ضربه کشتی

٤-١-بررسی اثرات ضربه شبه استاتیکی  با تغییر پارامترهای هندسی .................................................١١١

٤-١-١-تأثیر نازکی عضو (بدون در نظر گرفتن سختی محوری ).......................................................١١٣

٤-١-٢-تأثیر لاغری عضو (بدون در نظر گرفتن سختی محوری ).......................................................١١٥

٤-١-٣-تأثیر تنش خمیری عضو ( بدون منظور کردن سختی محوری )..............................................١١٧

٤-٢-بررسی اثرات ضربه دینامیکی با تغییر پارامترهای هندسی .........................................................١١٩

٤-٢-١-تأثیر نازکی عضو ( با منظور کردن سختی محوری )..............................................................١١٩

٤-٢-٢-تأثیر لاغری عضو ( با منظور کردن سختی محوری ).............................................................١١٩

٤-٢-٣-تأثیر تنش تسلیم ( با منظور کردن سختی محوری )................................................................١٢١

٤-٢-٤-تأثیر نازکی عضو ( بدون منظور کردن سختی محوری )........................................................١٢١

٤-٢-٥-تأثیر لاغری عضو ( بدون منظور کردن سختی محوری ).......................................................١٣٢

٤-٣-نتیجه گیری ............................................................................................................................١٤٠ 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

٥-١-مسئله تحقیق ...........................................................................................................................١٤٢

٥-١-١-روال انجام تحقیق ...............................................................................................................١٤٢

٥-٢-نتایج حاصل از آنالیز عضو مهاری جاکت ................................................................................١٤٤

٥-٢-١-نتایج روش شبه استاتیکی ....................................................................................................١٤٤

٥-٢-٢-نتایج روش دینامیکی ..........................................................................................................١٤٦

٥-٢-٣-مقایسه نتایج روش شبه استاتیکی و روش دینامیکی ..............................................................١٤٧

٥-٣-پیشنهاداتی برای مطالعات آتی .................................................................................................١٤٨

٥-٤-پیوست ....................................................................................................................................١٤٩ 

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی .........................................................................................................................١٥٦

فهرست منابع غیر فارسی ...................................................................................................................١٥٧

چکیده انگلیسی ...............................................................................................................................١٥٩ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۲۹
علیرضا نعمتی


پایان نامه برآورد نیاز لرزه ای سازه های بتنی مسلح که فاقد ضوابط شکل پذیری براساس استانداردهای جدید می باشند
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 10696 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 215
پایان نامه برآورد نیاز لرزه ای سازه های بتنی مسلح که فاقد ضوابط شکل پذیری  براساس استانداردهای جدید می باشند .

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه برآورد نیاز لرزه ای سازه های بتنی مسلح که فاقد ضوابط شکل پذیری  براساس استانداردهای جدید می باشند .

چکیده : 

 هدف در این پایان نامه برآورد نیاز لرزه ای برای ساختمان بتنی مسلح می باشد که طبق استاندارد های قدیمی زلزله طرح و محاسبه شده است بنابر این ضوابط امروزی شکل پذیری و لرزه خیزی را تأمین نمی کند.

در این رابطه ساختمانی به عنوان مورد مطالعاتی انتخاب میگردد. براساس مدارک فنی و نقشه های اجرایی موجود از سازه مذکور منحنی های رفتاری هریک از اعضا با استفاده از دستورالعمل بهسازی لرزه ای

( ٣٥٦ FEMA) بدست آمده و طبق روش های آنالیز استاتیکی غیر خطی نسبت به تهیه منحنی ظرفیت کل سازه اقدام گردیده و نقطة عملکرد سازه مذکور از روش طیف ظرفیت بدست می آید در نهایت نیاز لرزه ای سازه مذکور قابل دسترسی می باشد. و از دستاوردهای مهم طرح برآورد کمبود ظرفیت این قبیل از سازه ها نسبت به طیف های جدید زلزله با آخرین ویرایش آیین نامه ٢٨٠٠ ( ویرایش سوم ) زلزله خواهد بود. 

مقدمه 

به طور متوسط هر ساله ده هزار نفر به سبب زلزله جان خود را از دست می دهند . بررسیهای یونسکو نشان می دهد که خسارتهای مالی ناشی از زلزله از سال ١٩٢٦ الی ١٩٥٠ به ده میلیارد دلار بالغ شده است . نوشتارهای تاریخی بر نگرانی همیشگی انسان از خطرات ناشی از زلزله دلالت دارد .

پهنه ایران از مناطق لرزه خیز جهان بوده و شاهد آن زلزله های متعددی می باشد که هر از چند گاهی این خطه عزیز و تاریخی را در هم کوبیده است . حاصل این زلزله ها کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان و همچنین تخریب بسیاری از ساختمانهای دولتی و غیردولتی بوده است . بحث مقاوم سازی و بهسازی سازه های موجود مطلبی است که اخیرًا در کشور به جهت کم کردن تبعات منفی زلزله مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است .

خسارات سازه ای و غیرسازه ای که در اثر زمین لرزه در ساختمان ها پدید می آید در درجه اول ناشی از تغییر مکان های جانبی است . بنابراین اگر تغییر مکان های جانبی به نحو مناسبی توسط تأمین سختی جانبی کافی ، مقاومت جانبی و ظرفیت اتلاف انرژی مناسب ، محدود شوند ، می توان خسارات وارده را به طرز مناسبی کنترل کرد . برای نیل به این مقصود باید روش ها و شاخص های مناسبی برای کنترل تغییر مکان های جانبی در فرآیند طراحی مقاوم سازی لرزه ای در دست باشد . 

تفاوت روش تحلیل استاتیکی غیر خطی با روش تحلیل استاتیکی خطی :

در روش تحلیل استاتیکی غیر خطی داریم :

١-  رفتار غیر خطی تک تک اعضا و اجزاء سازه در تحلیل واردمیگردد.

٢-  اثر زلزله به جای اعمال بار مشخص ، برحسب تغییر شکل برآورد میگردد.

نکته : در روش تحلیل استاتیکی غیر خطی از طیف طراحی نرم شده استفاده می شود، بنابر این نسبت به تغییرات زمان تناوب حساس نمی باشد، اما یکی از معایب این روش آن است که تغییر رفتار غیر خطی اجزا سازه بدلیل حرکات رفت و برگشتی مستقیماً منظور نمی شود، زیرا در این روش فقط یک چهارم دورة تناوب ارتعاش بررسی می گردد. 

فهرست مطالب

 عنوان مطالب                                                                            شماره صفحه 

چکیده                                                                                             16 

مقدمه                                                                                             17 

فصل اول : کلیات                                                                            19

١-١ - هدف                                                                                      20

١-٢- روش کار وتحقیق                                                                        21 

فصل دوم : خلاصه ای از دستورالعمل بهسازی لرزه ای در مورد ساختمانهای بتنی  ٢٢ 

٢-١- تحلیل استاتیکی غیرخطی                                                                23

٢-٢- نقطه کنترل                                                                                23

٢-٣- تغییرمکان هدف                                                                          23

٢-٤- ضریب C0                                                                                 23

٢-٥- ساختمانهای برشی                                                                        23

٢-٦- توزیع مطابق بند الف                                                                     23

٢-٧- ضریب C1                                                                                 24

٢-٨- نحوه محاسبه Cm                                                                         25

٢-٩- شتاب طیفی                                                                               25

٢-١٠- طیف طرح استاندارد                                                                   25

٢-١١- طیف طرح ویژه ساختگاه                                                              25

٢-١٢- ضریب C2                                                                               25

٢-١٣- ضریب C3                                                                                                                                  26

٢-١٤- توزیع بار جانبی                                                                        27

٢-١٥- توزیع نوع اول                                                                          27

٢-١٦- توزیع نوع دوم                                                                          27

٢-١٧- مدل رفتار دوخطی نیرو- تغییرمکان سازه                                           28

٢-١٨- دیافراگم صلب                                                                          28

٢-١٩- دیافراگم نرم                                                                             29

٢-٢٠- محاسبه تغییرمکان هدف برای دیافراگم صلب                                       29

٢-٢١- محاسبه تغییرمکان هدف برای دیاگرافم نیمه صلب                                  30

٢-٢٢- محاسبه تغییرمکان هدف برای دیافراگم نرم                           30

٢-٢٣- پیچش                                                                                    30

٢-٢٤- پیچش واقعی                                                                            30

٢-٢٥- پیچش اتفاقی                                                                             30

٢-٢٦- ملاحظات خاص پیچش                                                                 30

٢-٢٧- مراحل تحلیل به روش استاتیکی غیرخطی                                           31

٢-٢٨- تفاوت روش تحلیل استاتیکی غیرخطی با روش استاتیکی خطی                   33 

فصل سوم : بررسی آئین نامه آبا درمورد شکل پذیری ساختمان ها         34 

٣-١- ضوابط سازه های با شکل پذیری کم                                                    35

٣-٢- ضوابط سازه های با شکل پذیری متوسط                                              36

٣-٣- ضوابط سازه های با شکل پذیری زیاد                                                  42 

فصل چهارم : آنالیز و تحلیل سازه با استفاده از نرم افزار Etabs          43 

٤-١- هدف                                                                                       44

٤-٢- بارگذاری                                                                                  45

٤-٣- بارگذاری ثقلی                                                                            45

٤-٤- بارگذاری طبقات و بام                                                                   45

٤-٥- بارگذاری دیوارهای جانبی                                                              46

٤-٦- بارگذاری دیوارهای جانبی جان پناه                                                    46

٤-٧- بارگذاری جانبی زلزله                                                                   47

٤-٨- محاسبات وزن سازه                                                                      47

٤-٩- توزیع نیروی جانبی زلزله در ارتفاع                                                   48

٤-١٠- طراحی دستی تیروستون بصورت نمونه جهت تطابق با نیروهای تحلیلی وطراحی     49

٤-١١- نماهای سازه مورد تحلیل                                                              53

٤-١٢- آرماتورگذاری برای طرح اجرایی                                                    61

٤-١٣- مقاطع ستونها وابعاد ستونها و آرماتورهای مورد استفاده                           69

٤-١٤- برآورد نیاز لرزه ای سازه با روش تحلیل غیرخطی استاتیکی                     70

٤-١٥- جدول مواردی که فاصله تنگها کمتر از 3.d است                                   72

٤-١٦- کنترل شاخص اول و سوم در مورد تمام تیرها                                       73

٤-١٧- سطح عملکرد اعضای اصلی                                                          79

٤-١٨- منحنی رفتاری تیرها                                                                   80

٤-١٩- اشکال منحنی رفتاری تیرها                                                           81

٤-٢٠- تیرهایی که با برش کنترل می شوند                                                  85

٤-٢١- اشکال منحنی رفتاری تیرهایی که با برش کنترل می شوند                         86

٤-٢٢- منحنی های رفتاری ستون ها                                                          87

٤-٢٣- اشکال منحنی رفتاری ستون ها                                                        90

٤-٢٤- محاسبه تغییرمکان هدف در سطح خطر ١                                           94

٤-٢٥- نمودارهای بررسی drift تحت ترکیب بارهای مختلف درسطح خطر١           95

٤-٢٦- جداول pushover تحت ترکیب بارهای مختلف درسطح خطر١                   111

٤-٢٧- خروجی های نرم افزار Etabs درمورد نحوه تشکیل مفاصل پلاستیک درسطح خطر١         127

٤-٢٨- محاسبه تغییر مکان هدف در سطخ خطر٢                                           152

٤-٢٩- نمودارهای بررسی drift تحت ترکیب بارهای مختلف درسطح خطر٢           153

٤-٣٠- جداول pushover تحت ترکیب بارهای مختلف درسطح خطر٢                   169

٤-٣١- خروجی های نرم افزار Etabs درمورد نحوه تشکیل مفاصل پلاستیک درسطح خطر٢         185

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات                                                209

نتیجه گیری                                                                                       210 

پیشنهادات                                                                                        211 

منابع و مآخذ                                                                                  212

فهرست منابع فارسی                                                                            213 

فهرست منابع لاتین                                                                              213 

چکیده انگلیسی                                                                                   214 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۲۹
علیرضا نعمتی


پایان نامه اعمال مهندسی ارزش در سد مخزنی کزنار
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 7717 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135
پایان نامه اعمال مهندسی ارزش در سد مخزنی کزنار

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه اعمال مهندسی ارزش در سد مخزنی کزنار

چکیده 

مهندسی ارزش  روشی ساختارمند و خلاق  جهت  استفاده  از توان  تصمیم  گیری  گروهی با حـضور تمـام  عوامل  درگیر در پروژه  مانند سرمایه  گـذاران ، مجریـان ، طراحـان ، پیمانکـاران ، بهـر بـرداران ، مـصرف  کنندگان  و دیگر عوامل  مرتبط  برای بهبود تصمیمات   متخذه  و خلق  و ارزیابی گزینه  های جدیـد بـرای بهبود ارزش  پروژه  می باشد . تا از این  رهگذر تمامی جزئیات  مربوط  لحاظ  شده  و در جهت  بهینه  سـازی هزینه ، زمان  و کیفیت  پروژه  بکار گرفته  شود . 

مقدمه

هر سا له  بخش  بزرگی از اعتبارات  و منابع  مالی کشور، صرف  سـرمایه  گـذاری در پـروژه  هـای بزرگ  عمرانی و صنعتی می شود . در حالی که  بطور متوسط ، این  پروژه  ها چه  در بخش  ملـی و چـه  در بخش  های استانی و منطقه  ای، با بیش  از ٥٠ درصد تاخیر در پیشرفت  کـار مواجـه  هـستند . تـاخیر در پیشرفت  کار، علاوه  بر آنکه  موجب  طولانی شدن  زمان  اجرا و صـرف  هزینـه  هـای از دسـت  رفتـه  بـر بخش  های اقتصادی بهره  برداری و نیز توجیه  ناپذیری طرح  ها در مراحل  بعد نیز، منجر می گردد. 

ناحیه  فیلتر٧

جلوگیری از کلیه  آبی که  از حجم  سد تراوش  ٨ می کند عملی نمی باشد . در این  شـرایط  یـک  فیلتر معکوس  در قسمت  بالا دست  و پایین  دست  هسته  تعبیه  می شود . باید بیش  از ١٠ درصـد مـصالح  از اندازه  ٧٥ میلیمتر تجاو ز نکنند . فیلتر اجازه  عبور آب  را داده  و از جابجایی ذرات  خاک ریز، کـه  هـسته  مرکزی را تشکیل  می دهد ممانعت  بعمل  می آورد . تعبیه  زهکش  در پـایین  دسـت  بـرای پـایین  آوردن  سطح  آزاد آب  و ممانعت  از حرکت  مصالح  ریز لازم  می باشد. 

فهرست  مطالب

عنوان                                                                                                                                       صفحه

چکیده  

مقدمه  

فصل  اول  :  کلیات

١-١) هدف   ..............................................................................................................................................................        19

١-٢) پیشینه  تاریخی مهندسی ارزش   ...............................................................................................................         19

١-٣) روش  کار و تحقیق   ......................................................................................................................................     21

فصل  دوم  :  سدها و تاسیسات  وابسته  آن  

٢-١- طبقه  بندی سدها بر اساس  مورد استفاده   ...............................................................................................              23

٢-١-١- سدهای ذخیره  ای  .............................................................................................................................. 23

٢-١-١-١-  سدهای بتنی  ..........................................................................................................................        23

٢-١-١-٢- سدهای خاکی  ..........................................................................................................................       24

٢-١-١-٣- سدهای سنگریزه  ای ...............................................................................................................        24

٢-١-٢- سدهای انحرافی  ...............................................................................................................................    25

٢-١-٣-  سدهای تاخیری  ...............................................................................................................................   25

٢-٢- سدهای خاکی  .............................................................................................................................................      26

٢-٢-١- کلیات    ................................................................................................................................................ 26

٢-٢-٢-  سد ناهمگن   ....................................................................................................................................... 27

٢-٢-٣- اهمیت  ناحیه  های مختلف  در سدهای غیر همگن    ...................................................................      28

٢-٢-٤- فاکتورهای مهم  در طراحی سدهای خاکی   .................................................................................       30

٢-٢-٤-١- حفاظت  سطوح  شیب  دار بالا دست  و پایین  دست    ..........................................................        30

٢-٢-٤-٢- دیوار آببند  ................................................................................................................................      31

٢-٢-٤-٣- پایین  آمدن  ناگهای سطح  آب   ..............................................................................................        31

٢-٢-٤-٤- سرریز شدن   .............................................................................................................................     32

٢-٢-٤-٥- پایداری سطوح  شیب  دار  .......................................................................................................      32

٢-٢-٤-٦- آب  شکستگی داخلی  ..............................................................................................................        32

٢-٢-٤-٧-  امواج    ......................................................................................................................................    32

٢-٢-٤-٨- خط  آزاد سطح  آب   ..................................................................................................................     33

٢-٢-٤-٩- تنش  وارده  به  فونداسیون    ....................................................................................................      33

٢-٢-٤-١٠- زلزله   ......................................................................................................................................    33

٢-٣- علل  خرابی سد خاکی  ................................................................................................................................     34

٢-٤- انواع  سدهای خاکی   ...............................................................................................................................         35

٢-٤-١- سدهای خاکی همگن    ....................................................................................................................     35

٢-٤-٢- سدهای خاکی غیر همگن    .............................................................................................................     35

٢-٥- آبگیرهای سدهای مخزنی   ......................................................................................................................       37

٢-٥-١- کلیات    ............................................................................................................................................... 37

٢-٥-٢- آبگیر تونلی   ...................................................................................................................................... 40

٢-٥-٣- آبگیر مجرایی ..................................................................................................................................... 41

٢-٥-٤- سازه  ورودی  ......................................................................................................................................     41

٢-٥-٥- وسایل  کنترل  جریان   ....................................................................................................................... 43

٢-٥-٦- شیرها   ................................................................................................................................................ 48

٢-٥-٦-١- شیرهای سوزنی  .....................................................................................................................        49

٢-٥-٦-٢- شیرهای با مخروط  ثابت    .....................................................................................................       50

٢-٥-٦-٣- شیرهای پروانه  ای  .................................................................................................................       51

٢-٦- سرریزها  .......................................................................................................................................................    53

٢-٦-١- مقدمه   ................................................................................................................................................. 53

٢-٦-٢- محل  سرریز   ..................................................................................................................................... 54

٢-٦-٣- سرریز اضطراری   .............................................................................................................................           55

٢-٦-٤- سرریز روگذر   ....................................................................................................................................         55

٢-٦-٥- سرریز شوت    .....................................................................................................................................          56

٢-٦-٦- مستهلک  کننده  های انرژی  ...........................................................................................................    58

٢-٦-٧- حوضچه  آرامش    .............................................................................................................................. 60

فصل  سوم  -  پروژه  های عمرانی و کاربرد مهندسی ارزش  در آنها 

٣-١-آشنایی با نظام  فنی و اجرایی طرح  های عمرانی کشور .....................................................................     64

٣-٢- وضعیت  طرح  های عمرانی کشور، با نگرش  کاربرد مهندسی ارزش   ............................................   64

٣-٣- دلایل  افزایش  هزینه  و طول  عمر در پروژه  ها  ................................................................................. 66

٣-٤- دستاوردهای بکارگیری مهندسی ارزش   .............................................................................................    68

٣-٥- جایگاه  مهندسی ارزش  در فرآیند مدیریت  پروژه    ............................................................................   39

٣-٦- ضرورت  طرح  مطالعه  مهندسی ارزش  در سدهای خاکی  ................................................................ 74

٣-٧- زمینه  های پر پتانسیل  در سدهای خاکی   .........................................................................................     76

٣-٨- نکات  موثر در مهندسی ارزش   ............................................................................................................. 77

فصل  چهارم  -  مهندسی ارزش  و مفاهیم  مرتبط  با آن   

٤-١- مفاهیم  مرتبط    ...........................................................................................................................................          79

٤-١-١- تحلیل  ارزش    .................................................................................................................................... 79

٤-١-٢- مهندسی ارزش   ................................................................................................................................. 80

٤-١-٣- مدیریت  ارزش    .................................................................................................................................         80

٤-١-٣-١- ارزش  کاربرد  ............................................................................................................................    82

٤-١-٣-٢- ارزش  هزینه    ............................................................................................................................   82

٤-١-٣-٣- ارزش  مبادله    ...........................................................................................................................    82

٤-١-٣-٤- ارزش  اعتبار   ...........................................................................................................................     82

٤-١-٤- بها   ...................................................................................................................................................... 83

٤-١-٥- کیفیت   ................................................................................................................................................. 83

٤-١-٦- هزینه    ................................................................................................................................................ 83

٤-١-٧- کارکرد  ................................................................................................................................................ 83

٤-١-٨- ارزش    ................................................................................................................................................         83

٤-١-٨-١- دیدگاه  مشتری  ........................................................................................................................       84

٤-١-٨-٢- دیدگاه  تجاری   ........................................................................................................................       84

٤-١-٨-٣- دیدگاه  تولید   ...........................................................................................................................       84

٤-١-٨-٤- دیدگاه  ایده  آل   ........................................................................................................................      85

٤-٢- هدف  های ارزش    .....................................................................................................................................          85

٤-٢-١- هدف  هزینه    ..................................................................................................................................... 88

٤-٢-٢- هدف  اهمیت   .................................................................................................................................... 89

٤-٢-٣- هدف  ارزش    ......................................................................................................................................     90

٤-٣- اهمیت  هزینه  در طرح  ها  .......................................................................................................................... 93

٤-٣-١- هزینه  هدف   .......................................................................................................................................          93

٤-٣-٢- خزش  هزینه    .................................................................................................................................... 94

٤-٣-٣- نقصان  ساز و کار   ............................................................................................................................ 95

٤-٣-٤- نیاز به  روش    .....................................................................................................................................         95

٤-٤- پیشنهاد تغییر به  روش  مهندسی ارزش    .................................................................................................            96

٤-٥- نحوه  ارایه  و گردش  کار پیشنهاد تغییر، به  روش  مهندسی ارزش  .......................................................              99

٤-٦- واژه  نامه  مهندسی ارزش    ......................................................................................................................... 101

فصل  پنجم  -  اعمال  مهندسی ارزش  در سد خاکی کزنار 

٥-١- اجزای بدنه  سد کزنار و قسمت  های تشکیل  دهنده  سد و خلاصه  ای از سد کزنار  ....................... 111

٥-١-١- کلیات    ..................................................................................................................................................        111

٥-١-٢-  اجزای سد مخزنی کزنار .................................................................................................................... 111

٥-١-٣- موقعیت  جغرافیایی سد کزنار  ............................................................................................................ 111

٥-١-٤- راههای دسترسی به  محل  سد  .........................................................................................................   112

٥-١-٥- خلاصه  مشخصات  اجزای سد مخزنی کزنار  .................................................................................   112

٥-١-٥-١- بدنه  و پی سد   ............................................................................................................................    112

٥-١-٥-٢- سرریز تخلیه  سیلاب    ................................................................................................................    113

٥-١-٥-٣- تخلیه  کننده  تحتانی   .................................................................................................................      113

٥-١-٥-٤- سیستم  انتقال  آب  به  پایین  دست   ............................................................................................    113

٥-١-٥-٥- اتاق  کنترل  انتهایی   ...................................................................................................................    114

٥-١-٥-٦- دسترسی به  محل  سد  ................................................................................................................     114

٥-٢- مدت  زمان  پیش  بینی شده  جهت  اجرای پروژه   .....................................................................................             114

٥-٣- احجام  عملیات  اجرایی پروژه   ....................................................................................................................      115

٥-٤- نحوه  واگذاری پروژه  به  شرکت  جهاد نصر حمزه   ..................................................................................                     115

٥-٥- مشکلات  تهیه  مصالح  بدنه  سد   ...............................................................................................................                      115

٥-٦- یافتن  معدن  جدید مصالح  پوسته   ..............................................................................................................                           116

٥-٧- هورنفلس  .......................................................................................................................................................    117

٥-٨- نتایج  آزمایشگاهی مصالح  راکفیل   ............................................................................................................                118

٥-٩- پیشنهاد تغییر مصالح  پوسته  و شکل  مقطع  بدنه  سد   ...........................................................................                   120

٥-١٠- مزایای استفاده  از راکفیل  به  جای سندی گراول  در پروژه  سد کزنار   .............................................                       121

٥-١١- تغییر مقطع  بدنه  سد با توجه  به  پیدایش  معدن  جدید  .......................................................................                           122

٥-١٢- هزینه  صرفه  جویی شده  در پروژه  توسط  کاهش  احجام  خاکریزی  .................................................                               123

٥-١٣- هزینه  صرفه  جویی شده  در پروژه  توسط  کاهش  فواصل  حمل   ........................................................                   125

٥-١٤- کاهش  زمان  اجرای پروژه   .......................................................................................................................    126

٥-١٥- هزینه  صرفه  جویی شده  در پروژه  بدلیل  اتمام  به  موقع  عملیات  خاکریزی سد  ..............................             127

٥-١٦- کل  هزینه  های صرفه  جویی شده  توسط  اعمال  مهندسی ارزش  در پروژه    ...................................         128

فصل  ششم :نتیجه  گیری و پیشنهادات ................................. .................................... .................................... .....             130

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۲
علیرضا نعمتی


پایان نامه ارزیابی عملکرد لرزه ای قابهای بتنی کوتاه و متوسط با ضوابط ATC 40
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 6350 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 134
پایان نامه ارزیابی عملکرد لرزه ای قابهای بتنی کوتاه و متوسط با ضوابط ATC 40

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه ارزیابی عملکرد لرزه ای قابهای بتنی کوتاه و متوسط با ضوابط ATC 40

چکیده

در این پایان نامه سعی بر آن است عملکرد لرزه ای قابهای بتنی کوتاه و متوسط با شکل پذیری متوسط را که بر مبنای ایین نامه ٢٨٠٠ استاندارد ایران ویرایش سوم طرح شده است و ضوابط و احکـام ایـن آیـین نامـه در آنها جاریست را بر پایه ایین نامه ٤٠ ATC مورد ارزیابی قرار گیرد.از این طریق می تـوان تـاثیر  پارامترهـای کنترل کننده آیین نامه ٢٨٠٠ استاندارد ایران از جمله تغییر مکان نسبی طبقات ویا توزیع بارگـذاری جـانبی را بر سطوح عملکرد قابها و حاشیه های ایمنی آنها را بر مبنای ایین نامه ٤٠ ATC  مورد بررسی قرار داد. 

جهت این امر قابی را که بر مبنای آیین نامه ٢٨٠٠ استاندارد ایران طرح وکلیه ضوابط آیین نامـه در مـورد آن حاکم می باشد را مورد تحلیل غیر خطی قرار می دهیم وبا معرفی طیف تقاضا ٤٠ ATC تغییر مکـان هـدف سازه محاسبه می شود حال  تغییر مکان نقطه کنترل سازه را برابر با تغییر مکان هدف قرار خواهیم داد .

برای بررسی رفتار اجزا سازه هنگامی که مصالح از حدود الاستیک تجاوز کند به معرفـی مفاصـل غیـر خطـی می پردازیم . این مفاصل بسته به پارامترهای کنترل کننده اعم از تغییر شکل ویا نیرو و رفتار اجزا سازه اعم از رفتار برشی ویا خمشی و همچنین نیروی محوری تقسیم بندی می شوند . خوشبختانه در برنامه  SAP2000 ١٠.١.٠ ver قابلیت معرفی مفاصل غیرخطی کنترل شونده توسط تغییرشـکل و مفاصـل غیـر خطـی کنتـرل شونده توسط نیرو در سازه موردنظر وجود دارد. این مفاصل در مناطقی که احتمال تشکیل در آنجا وجود دارد و پارامترهای تغییر شکل و یا نیروی مفاصل تعیین کننده به نظر می رسد ، انتصاب می یابد. 

مقدمه

در کشور ما پارامتر زلزله عامل تعیین کننده در جهت طراحی ساختمانها مـی باشـد. خـسارتهای جـانی ومـالی فراوان ، ناشی از آسیب پذیری ساختمانها در برابر زلزله های مختلـف  کـه در تـاریخ کـشور مـا بـسیار دیـده می شود ، گواه این مهم می باشد . 

در حال حاضر آیین نامه ٢٨٠٠ ایران به عنـوان مرجـع  قابـل اطمینـان بـرای طراحـی سـاختمانها در اختیـار مهندسان طراح می باشد.که در سالهای اخیر تلاشهای فراوانی جهت پیشرفت و تکمیل این آیین نامـه توسـط متصدیان این امر صورت پذیرفته است .ویرایش سوم این آیین نامه که در حال حاضر به عنوان مرجع طراحـی کاربرد دارد ، حاصل این امر می باشد. 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                      صفحه 

چکیده ........................................................................................................................................................     ١

مقدمه .........................................................................................................................................................     ٣

فصل اول : معرفی تحلیل غیرخطی برمبنای ضوابط ٤٠ ATC  ...........................................      ٤

١-١- مقدمه .............................................................................................................................................      ٥

١-٢- ظرفیت ............................................................................................................................................     ٦

١-٣- تقاضا ...............................................................................................................................................     ٦

١-٤- عملکرد............................................................................................................................................      ٦

١-٥- مراحل ارزیابی سازه ......................................................................................................................      ٦

١-٥-١- تعیین ظرفیت سازه ..................................................................................................................      ٦

١-٥-٢- محاسبه تقاضا با استفاده از روش طیف ظرفیت ....................................................................      ٧

١-٥-٣- محاسبه محاسبه تغییرمکان تقاضا از طریق ضرایب تغییرمکان ...........................................      ٧

١-٥-٤- مراحل بررسی عملکرد سازه در حداکثر تغییرمکان مورد انتظار ............................................      ٧

١-٥-٥- معرفی ضوابط ٤٠ ATC  در پایان نامه .................................................................................      ٨

فصل دوم : معرفی مدلها .....................................................................................................................     ٩

٢-١- مقدمه ..............................................................................................................................................     ١٠

٢-٢- قاب ٢ طبقه ....................................................................................................................................     ١١

٢-٢-١- مشخصات قاب ٢ طبقه ............................................................................................................     ١١

٢-٢-٢- مشخصات بتن ..........................................................................................................................     ١١

٢-٢-٣- مشخصات لرزه ای ...................................................................................................................     ١١

٢-٢-٤- طراحی قاب بدون کنترل تغییرمکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران ............     ١١

٢-٢-٥- طراحی قاب با لحاظ کنترل تغییر مکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران .......     ١٤

٢-٣- قاب ٤ طبقه ....................................................................................................................................     ١٦

٢-٣-١- مشخصات قاب ٤ طبقه ............................................................................................................     ١٦

٢-٣-٢- مشخصات بتن ..........................................................................................................................     ١٦

٢-٣-٣- مشخصات لرزه ای ...................................................................................................................     ١٦

٢-٣-٤- طراحی قاب بدون کنترل تغییرمکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران ............     ١٦

٢-٣-٥- طراحی قاب با لحاظ کنترل تغییر مکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران .......     ١٩ 

٢-٤- قاب ٦ طبقه ....................................................................................................................................     ٢٢

٢-٤-١- مشخصات قاب ٦ طبقه ............................................................................................................     ٢٢

٢-٤-٢- مشخصات بتن ..........................................................................................................................     ٢٢

٢-٤-٣- مشخصات لرزه ای ...................................................................................................................     ٢٢

٢-٤-٤- طراحی قاب بدون کنترل تغییرمکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران ............     ٢٢

٢-٤-٥- طراحی قاب با لحاظ کنترل تغییر مکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران .......     ٢٦

٢-٥- قاب ٨ طبقه ....................................................................................................................................     ٢٩

٢-٥-١- مشخصات قاب ٨ طبقه ............................................................................................................     ٢٩

٢-٥-٢- مشخصات بتن ..........................................................................................................................     ٢٩

٢-٥-٣- مشخصات لرزه ای ...................................................................................................................     ٢٩

٢-٥-٤- طراحی قاب بدون کنترل تغییرمکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران ............     ٢٩

٢-٥-٥- طراحی قاب با لحاظ کنترل تغییر مکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران .......     ٣٣

فصل سوم : تحلیل استاتیکی غیرخطی مدلها ...........................................................................................       ٣٦

٣-١-مقدمه ...............................................................................................................................................     ٣٧

٣-٢- مدلهای سازه معرفی شده .............................................................................................................     ٣٨

٣-٢-١- کلیات ........................................................................................................................................     ٣٨

٣-٢-٢- قابهای نوع اول ........................................................................................................................     ٣٨

٣-٢-٣- قابهای نوع دوم ........................................................................................................................     ٣٨

٣-٢-٤- قابهای نوع سوم .......................................................................................................................     ٣٨

٣-٣- معرفی مشخصات مفاصل غیرخطی ............................................................................................     ٣٩

٣-٣-١- کلیات ........................................................................................................................................     ٣٩

٣-٣-٢- انواع مفاصل غیرخطی .............................................................................................................     ٣٩

٣-٣-٣- موقعیت و مکان مفاصل غیرخطی .........................................................................................     ٤٠

٣-٣-٤- چگونگی معرفی مفاصل غیرخطی جهت بررسی سطوح عملکرد اجزا قاب .......................     ٤٢

٣-٤- معرفی طیفهای تقاضا ...................................................................................................................     ٤٢

٣-٥- مراحل تحلیل غیرخطی ...............................................................................................................     ٤٣

٣-٥-١ کلیات ..........................................................................................................................................     ٤٣

٣-٥-٢- محاسبه تغییر مکان هدف .......................................................................................................     ٤٣

٣-٥-٣- بررسی سطح عملکرد اجزا قاب ............................................................................................      ٤٤ 

٣-٦- منحنیهای پوش آور قاب  ٢ طبقه ..............................................................................................      ٤٧

٣-٦-١- قاب نوع اول قاب ٢ طبقه .....................................................................................................      ٤٧

٣-٦-٢- قاب نوع دوم قاب ٢ طبقه .....................................................................................................      ٤٧

٣-٦-٣- قاب نوع سوم قاب ٢ طبقه ....................................................................................................      ٤٧

٣-٧- منحنیهای پوش آور قاب ٤ طبقه ...............................................................................................      ٥١

٣-٧-١- قاب نوع اول قاب ٤ طبقه .....................................................................................................      ٥١

٣-٧-٢- قاب نوع دوم قاب ٤ طبقه .....................................................................................................      ٥١

٣-٧-٣- قاب نوع سوم قاب ٤ طبقه ....................................................................................................      ٥١

٣-٨- منحنیهای پوش آور قاب ٦ طبقه ...............................................................................................      ٥٦

٣-٨-١- قاب نوع اول قاب ٦ طبقه .....................................................................................................      ٥٦

٣-٨-٢- قاب نوع دوم قاب ٦ طبقه .....................................................................................................      ٥٦

٣-٨-٣- قاب نوع سوم قاب ٦ طبقه ....................................................................................................      ٥٦

٣-٩- منحنیهای پوش آور قاب ٨ طبقه ...............................................................................................      ٦١

٣-٩-١- قاب نوع اول قاب ٨ طبقه .....................................................................................................      ٦١

٣-٩-٢- قاب نوع دوم قاب ٨ طبقه .....................................................................................................      ٦١

٣-٩-٣- قاب نوع سوم قاب ٨ طبقه ....................................................................................................      ٦١

فصل چهارم : مقایسه و بررسی عملکرد لرزه ای قابها .............................................................     ٦٦

٤-١-مقدمه .............................................................................................................................................     ٦٧

٤-٢- قاب ٢ طبقه ..................................................................................................................................     ٦٨

٤-٢-١- مقایسه قاب نوع اول و دوم ..................................................................................................      ٦٨

٤-٢-٢-مقایسه قاب نوع دوم تحت طیف تقاضا ٤٠ ATCو طیف تقاضا استاندارد ٢٨٠٠ ایران ..... .      ٧١

٤-٢-٣- مقایسه قاب نوع دوم و سوم .................................................................................................      ٧٤

٤-٣- قاب ٤ طبقه ..................................................................................................................................     ٧٧

٤-٣-١- مقایسه قاب نوع اول و دوم ..................................................................................................      ٧٧

٤-٣-٢-مقایسه قاب نوع دوم تحت طیف تقاضا ٤٠ ATCو طیف تقاضا استاندارد ٢٨٠٠ ایران ..... .      ٨٢

٤-٣-٣- مقایسه قاب نوع دوم و سوم .................................................................................................      ٨٥

٤-٤- قاب ٦ طبقه ..................................................................................................................................     ٨٩

٤-٤-١- مقایسه قاب نوع اول و دوم ..................................................................................................      ٨٩

٤-٤-٢-مقایسه قاب نوع دوم تحت طیف تقاضا ٤٠ ATCو طیف تقاضا استاندارد ٢٨٠٠ ایران .........      ٩٤

٤-٤-٣- مقایسه قاب نوع دوم و سوم .................................................................................................      ٩٧

٤-٥- قاب ٨ طبقه ..................................................................................................................................     ١٠١

٤-٥-١- مقایسه قاب نوع اول و دوم ..................................................................................................      ١٠١

٤-٥-٢-مقایسه قاب نوع دوم تحت طیف تقاضا ٤٠ ATCو طیف تقاضا استاندارد ٢٨٠٠ ایران .... .      ١٠٦

٤-٥-٣- مقایسه قاب نوع دوم و سوم .................................................................................................      ١٠٩

٤-٦-جمعبندی فصل ............................................................................................................................      ١١٣

٤-٦-١- کلیات .....................................................................................................................................      ١١٣

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات .....................................................................................     ١١٤

٥-١- مقدمه .........................................................................................................................................       ١١٥

٥-٢- مشخصه کنترل تغییرمکان نسبی طبقات مطابق آیین نامه ٢٨٠٠ ایران ویرایش سوم ............       ١١٥

٥-٣- مشخصه نحوه توزیع بارگذاری جانبی ......................................................................................        ١١٦

٥-٤- تاثیر طیفهای تقاضا ٤٠ ATC  و استاندارد ٢٨٠٠ ایران .........................................................        ١١٧ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۱
علیرضا نعمتی


پایان نامه ارزیابی تأثیر پارامترهای هندسی هیدرولیکی سازههای آبی کانال آبرسان در شرایط غیر ماندگار
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 6945 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 153
پایان نامه ارزیابی تأثیر پارامترهای هندسی هیدرولیکی سازههای آبی کانال آبرسان در شرایط غیر ماندگار

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه ارزیابی تأثیر پارامترهای هندسی هیدرولیکی سازههای آبی کانال آبرسان در شرایط غیر ماندگار

چکیده :

 یکی از مهمترین عوامل در شبکه های آبیاری که تأثیر تعیـین کننـده ای بـر عملکـرد هیـدرولیکی کانـال و سازه های وابسته دارد، وجود جریان های غیرماندگار است . وجود جریان های غیرماندگار باعث تغییرات دبی و عمق در زمان و مکان در سرتاسر شبکه و سازه های آبی موجود خواهد شد که تبعات گسترده هیدرولیکی در شبکه ایجاد می کند. همچنین از جمله عوامل تأثیرگذار بـر بهبـود عملکـرد کانـال هـای آبیـاری اجـرای دقیـق برنامه های تحویل و توزیع آب در کانال ها از طریق طراحی سازه های متعدد در طـول شـبکه مـی باشـد. وظیفـه تعین میزان تنظیمات سازه ها در شبکه کانال های آبیاری و عملکرد سـازه بعهـده سیـستم کنتـرل اسـت . جهـت مطالعه و بررسی رفتار هیدرولیکی شبکه در مقابل با سیستم های کنترل و سازه هـا ومطالعـه و ارزیـابی عملکـرد جریان های غیرماندگار، یکی از موثرترین روش ها، شبیه سازی ریاضی آنهاسـت . بـا توجـه بـه طبیعـت جریـان غیرماندگار، و تعامل با این سیستم ها و استفاده از مدل های هیدرودینامیکی اجتناب ناپـذیر اسـت . بـرای تحقـق این امر تهیه رابطـه (دبـی -اشـل ) سیـستم هـای کنتـرل و سـازه هـای مربوطـه بـه صـورت تلفیقـی بـا یـک مـدل هیدرودینامیکی ضروری است . اگر چه مدل های مذکور با امکان ارزیابی عملکرد کانال هـا اطلاعـات مناسـبی را برای مدیریت جریان غیرماندگار فراهم می نمایند اما دستیابی به مناسبترین شیوه های مدیریتی نیازمند بهـره - گیری از روش های مؤثر و کارآمد بهینه سازی است .لذا در این تحقیق برای شبیه سازی کانال آبرسان و سـازه - های آن از مدل MIKE11 استفاده شد.برای آزمون و ارزیـابی مـدل ، کانـال خـداآفرین از شـبکه خـداآفرین انتخاب شده است و با توجه به داده های محاسباتی پروفیل سطح آب مدل کالیبره شد و صحت آن مورد تأییـد قرارگرفت . سپس با توجه به قابلیت مدل هیدرولیکی ١١ MIKE، ابتدا با حساسیت سـنجی پارامترهـای مـوثر در مدل درک صحیحی از رفتار جریان در شبکه بدست آمده و با شناسایی اجـزای بـا حـساسیت هیـدرولیکی بیشتر پارامترهایی نظیر ضریب زبری مانینگ که معرف میزان افت انرژی و زبـری کانـال مـی باشـد، بـازه هـای مختلف شبکه کانال آبرسان به صورت مستقل یا وابسته با اسـتفاده از روش هـای نـوین بهینـه سـازی والگـوریتم بهینـه سـازی Shuffled تعیـین شـد.  نتـایج بدسـت آمـده راه کارهـای مـدیریتی بهـره بـرداری از جریـان هـای غیرماندگار در کانال های آبیاری و سازه های آن مورد بحث و بررسی قرارگرفت کـه در ایـن پایـان نامـه ارائـه شده است . 

مقدمه :

یکی از مهمترین عوامل در شبکه های آبیاری که تأثیر تعیین کننده ای بر عملکرد هیدرولیکی کانال و سازه های وابسته دارد، وجود جریان های غیرماندگار است . وجود جریان های غیرماندگار باعث تغییرات دبی و عمق در زمان و مکان در سرتاسر شبکه و سازه های آبی موجود خواهد شد که تبعات گسترده هیدرولیکی در شبکه ایجاد می کند جریان های غیر ماندگار ایجاد شده در شبکه های آبیاری علاوه بر تبعات فراوان هیدرولیکی دارای تأثیرات مستقیم در فرایند بهره برداری در سطح شبکه نیز می باشند. 

مدل های هیدرودینامیک و مدل ١١ MIKE

عموم مدل های هیدرودینامیک که جریان غیرماندگار را در کانال های آبیاری شبیه سازی می کنند، معادلات جریان متغیر تدریجی یک بعدی معروف به سنت ونانت را حل می نمایند که هر یک قابلیت های متفاوتی دارند . بایستی متذکر شد که مدل های هیدرودینامیک برای شبیه سازی جریان غیرماندگار در کانال ها منحصر به یک مدل خاص نمی شود. بلکه مدل های دیگری نیز در این رابطه ارائه گردیده اند که می توان تعدادی از آنها را از قبیل NETFLO،DUFLOW, CANALMAN, RIBASI,  RUBLCON, HYDRA, SEFLOW, KUOTA, WAFLOW نام برد. 

فهرست مطالب
عنوان مطالب      شماره صفحه
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول : کلیات 3
1)تعریف مسأله 4 -1 
2)ضرورت انجام تحقیق 6 -1 
3)اهداف تحقیق 8 -1 
فصل دوم :مروری بر تحقیقات گذشته 9
-1 مقدمه 10 -2 
-2 بررسی سوابق مطالعات جریانهای غیر ماندگار در شبکههای آبیاری از -2 
دیدگاه بهرهبرداری و کنترل
11
-3 مشخصات سیستمهای کنترل 12 -2 
-4 نوع کنترل 14 -2 
-1 کنترل پس خورد 14 -4 -2 
-2 کنترل پیش خورد 15 -4 -2 
-3 کنترل ترکیبی 17 -4 -2 
-5 جهت کنترل 17 -2 
-6 تکنیک های طراحی 19 -2 
19 p -1-6 تکنیک -2 
23 MIKE -7 مدل های هیدرودینامیک و مدل 11 -2 
-8 مدلهای بهینه سازی با شبیهسازی هیدرودینامیک 24 -2 
و معرفی AutoCal و معرفی مدل MIKE فصل سوم : معرفی مدل 11
منطقه طرح
31
32 MIKE 1معرفی مدل 11 -3
ز
-1 حالات جریان 33 -1 -3
-2 تئوریهای بکارگرفته در مدل 34 -1 -3
-3 روش حل معادلات 36 -1 -3
-4 شرایط مرزی 40 -1 -3
-1-4 وضوح 40 -1 -3
-2-4 انتخاب شرط مرزی 40 -1 -3
-3-4 توصیف شرایط مرزی 40 -1 -3
-5 مقاومت بستر 43 -1 -3
-1-5 نسبت مقاومتی 44 -1 -3
-2-5 فاکتور مقاومت 44 -1 -3
-3-5 شعاع مقاومت 44 -1 -3
-6 شرایط پایداری 46 -1 -3
-1-6 ملا ک کورانت 47 -1 -3
-2-6 ملاک سرعت 47 -1 -3
-7 گام زمانی 48 -1 -3
-8 نحوه تعریف مقاطع عرضی 48 -1 -3
-9 شرایط اولیه 50 -1 -3
-10 افت انرژی 51 -1 -3
52 AutoCal 2)بخش دوم معرفی نرمافزار کالیبراسیون و بهینهسازی -3
53 AutoCal -1 راه اندازی برنامه -2 -3
53 Simulation Specification -2 منوی -2 -3
58 Model Parameters -3 منوی -2 -3
60 Objective Function -4 منوی -2 -3
-5 بهینه سازی 63 -2 -3
ح
63 Optimization Method -1-5 منوی -2 -3
68 Save Output File -6 منوی -2 -3
-7 خروجی های برنامه 69 -2 -3
-3 بخش سوم معرفی منطقه طرح 69 -3
فصل چهارم : اجرای مدل کانال آبرسان 72
-1 تهیه مدل 73 -4
-2 تعریف سازه ها 78 -4
-1 دریچه کنترل بالادست آمیل 80 -2 -4
-1-1 کاربردها و فواید 81 -2 -4
-2-1 حذف سرریز آّب 81 -2 -4
-3-1 مفاهیم عملکرد 82 -2 -4
-4-1 مشخصات هیدرولیکی 82 -2 -4
-5-1 کاهش 83 -2 -4
-6-1 کنترل کانال از بالادست 83 -2 -4
-2 مدلسازی آبگیرها 88 -2 -4
-3 مدلسازی سرریزها 90 -2 -4
فصل پنجم : ارائه نتایج 93
مقدمه 94
-1-5 تعریف سناریو 94
-2-5 آنالیز حساسیت 99
-1-2-5 کاربرد حساسیت هیدرولیکی در تعین دقت مورد نیاز برای کنترل سطح
-2-2-5 کاربرد حساسیت هیدرولیکی در بررسی عملکرد هیدرولیکی سیستم
آبیاری
100
-3-2-5 معرفی شیوه آنالیز حساسیت و بررسی آن بر اساس تحقیقات قبلی 100
-4-2-5 روند حل در این تحقیق 104
-3-5 بهینه سازی 108
-1-3-5 مقدمهای بر مدلهای بهینهسازی 108
-2-3-5 روش های بهینه سازی 109
111 SCE -3-3-5 الگوریتم
112 SCE -4-3-5 پارامترهای الگوریتم
-5-3-5 معیارهای توقف 112
112 SCE -6-3-5 مکانیزم الگوریتم
114 CCE -7-3-5 مکانیزم الگوریتم
116 AutoCal -8-3-5 بهینهسازی با مدل
-9-3-5 روش مونت کارلو 123
-10-3-5 تجزیه و تحلیل نتایج بهینهسازی 126
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات 128
نتیجه گیری 129 
پیشنهادات 130 
پیوست ها 131
فهرست مطالب
عنوان مطالب شماره صفحه
منابع و ماخذ 132
فهرست منابع فارسی 132
فهرست منابع لاتین 134
سایت های اطلاع رسانی 136
چکیده انگلیسی 137

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۰
علیرضا نعمتی


پایان نامه ارزیابی آسیب پذیری ومقاوم سازی لرزه ای قابهای بتن مسلح دارای طبقه نرم
دسته بندی عمران
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 11514 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 136
پایان نامه ارزیابی آسیب پذیری ومقاوم سازی لرزه ای قابهای بتن مسلح دارای طبقه نرم

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه ارزیابی آسیب پذیری ومقاوم سازی لرزه ای قابهای بتن مسلح دارای طبقه نرم

چکیده

در این رساله بعد از بررسی رفتار اعضای بتن مسلح دارای طبقه نرم تحت بارهای سیکلی ، توابع آسیب پذیری مورد بررسی قرار می گیرند، سپس دوازده مورد قاب بتن مسلح تحت اثرشتاب نگاشت زلزله طبس و السنترو با استفاده از برنامه (٦.١ Ver)IDARC  آنالیز دینامیکی غیر خطی شده و شاخص خسارت در کل قابها، طبقات واعضای تیر وستون بررسی خواهد شد.

نتایج حاصل از تحلیل نشان می دهد که تشکیل طبقه نرم که به واسطه طول زیاد ستونهای طبقه اول نسبت به سایر طبقات و یا سختی میانقابها ی طبقات فوقانی ایجاد می گردد می تواند در خرابی زود هنگام سازه وتشکیل مفاصل پلاستیک در پای ستونهای طبقه همکف بسیار خطر آفرین باشد همچنان که در متن این رساله بدان خواهیم پرداخت ، بسیاری از سازه های بتن مسلح وحتی سازه های دیگر درزلزله های مختلف بعلت پدیده تشکیل طبقه نرم در سازه دچار خرابی های کلی شده اند. 

مقدمه

ارزیابی رفتار سازه ها در زمین لرزه های بزرگ نمایانگر ایجاد خسارات قابل توجه حتی در ساختمانهای طراحی شده بر پایه اصول مهندسی است و این به معنای نا کافی بودن تک پارامتر مقاومت به ویژه در زمین لرزه های بزرگ  ودر سطح فرو ریزش است .رفتار نا مطلوب سازه ها در برابر زمین لرزه محققان را بر آن داشت تا پارامترهای دیگری در طراحی سازه ای مد نظر قرار دهند.یکی از پارامترها که در نگرش نوین پژوهشگران به رفتار  سازه ها مد نظر قرار گرفته است ، مفهوم انرژی در سازه ها است .

در سال ١٩٨٤ پارک - انگ با استفاده از رابطه معروف شاخص خسارت پارک - انگ روشی در جهت طراحی سازه ها ارائه دادند در این روش عمده ترین پارامترهای اولیه طرح ،برش پایه و شاخص شدت زمین لرزه است که بر اساس آن شکل پذیری سازه بدست می آید. [١]

آکی یاما در کتاب خود (١٩٨٥) روشی را برای طراحی سازه ها ارائه داد که مبتنی بر طیف انرژی ورودی (از طریق طیف سرعت معادل )و توزیع بهینه خسارت در کل سازه است .[٢] 

روش ارزیابی آسیب پذیری سریع ( ٢١ ATC )

با وجود اینکه این روش تقریبی است ، در شناخت سریع وضعیت ساختمانها و آسیب پذیری آنها در مقابل زلزله موثر است در این روش کلیه عوامل موثر در آسیب پذیری ساختمان که در دسترس هستند از طریق اسناد و مدارک مثل دفترچه محاسبات ، نقشه های سازه ای ، نقشه های اجرایی ، تغییرات حین ساخت و بعد از ساخت باید جمع آوری شوند  برخی از مشخصات ساختمان که با میزان آسیب های وارده در هنگام زلزله مرتبط بوده و با بررسی عینی قابل تشخیص هستند در زیر آورده شده است .

١-شناخت سیستم سازه ای : تشخیص سیستم سازه ای در شناخت رفتار ساختمان در هنگام زلزله و همچنین برای ارزیابی ساختمان از لحاظ خطراتی که در بردارد موثر است که این شناخت از روی نقشه ها و یا بازدید دقیق از داخل و خارج ساختمان به دست می آید .

٢-ارتفاع یا تعداد طبقات ساختمان : آمار زلزله نشان داده است که ساختمانهای بلند بیشتر در معرض خطر آسیب دیدگی قرار دارند ساختمانهای بین ١ تا ٣ طبقه کوتاه ، ٤ تا ٧ طبقه متوسط و ٨ به بالا جزوه 

فهرست مطالب

چکیده ........................................................................................................................................................................س
مقدمه .......................................................................................................................................................................ص
فصل ۱ بررسی خسارات وارد از زلزله بر ساختمانهای بتن مسلح دارای طبقه نرم ....................................... ۱
۱ مقدمه ................................................................................................................................................................. ۲ -۱
۲ وضعیت ساختمانهای بتن آرمه در ایران و میزان آسیب پذیری آنها در برابر زلزله ............................................... ۳ -۱
۳- انواع مهم خسارات ناشی از زلزله ..................................................................................................................... ۳ -۱
۱- خسارت به اجزای سازه ای ......................................................................................................................... ۳ -۳-۱
۲- خسارت بر اجزای غیرسازه ای...................................................................................................................... ۳ -۳-۱
۴- انواع خسارات ناشی از زلزله در ساختمانهای بتن مسلح...................................................................................... ۴ -۱
۵- طبقه نرم ........................................................................................................................................................... ۵ -۱
۶- تصاویر خرابی های ساختمانهای بتن مسلح دارای طبقه نرم وتاثیر منفی میانقابها ............................................... ۵ -۱
فصل ۲ روشهای ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای ساختمان ها...................................................................... ۱۶
۱ مقدمه ............................................................................................................................................................... ۱۷ -۲
۲- روش های ارزیابی آسیب پذیری.................................................................................................................... ۱۸ -۲
۱- روشهای کیفی ........................................................................................................................................... ۱۸ -۲-۲
۱۹...................................................................................( ATC ۱- روش ارزیابی آسیب پذیری سریع ( 21 -۱-۲-۲
۲- روش ارزیابی آسیب پذیری و نزوئلا...................................................................................................... ۲۷ -۱-۲-۲
۳- روش ارزیابی آسیب پذیری کمیته مشترک کشورهای بالکان................................................................. ۲۸ -۱-۲-۲
۴- روش ارزیابی آسیب پذیری پیشنهادی سبا.............................................................................................. ۲۹ -۱-۲-۲
۵- روش ارزیابی آسیب پذیری آریا............................................................................................................ ۲۹ -۱-۲-۲
۲- روشهای کمی............................................................................................................................................ ۳۱ -۲-۲
۱- تابع خسارت بر مبنای برش پایه .............................................................................................................. ۳۳ -۲-۲-۲
۲- تابع خسارت بر مبنای منحنی لنگر انحناء ............................................................................................... ۳۴ -۲-۲-۲
خ
۳-تابع خسارت بر مبنای جذب انرژی زلزله................................................................................................. ۳۴ -۲-۲-۲
۴- تابع خسارت بر مبنای پارامترهای ارتعاشی سازه ..................................................................................... ۳۵ -۲-۲-۲
۵- تابع خسارت بر مبنای نرمی .................................................................................................................... ۴۱ -۲-۲-۲
۶- تابع خسارت بر مبنای تغییر شکل............................................................................................................ ۴۲ -۲-۲-۲
۷- تابع خسارت بر مبنای مدل پارک-انگ.................................................................................................. ۴۳ -۲-۲-۲
۸- تابع خسارت بر مبنای منحنی برش _ تغییر مکان طبقه............................................................................. ۴۳ -۲-۲-۲
فصل ۳ مدلسازی وآنالیزهای صورت گرفته ................................................................................................. ۴۵
۱-مقدمه.............................................................................................................................................................. ۴۶ -۳
۲-روند کار......................................................................................................................................................... ۴۶ -۳
۳- معرفی قابهای مورد مطالعه .............................................................................................................................. ۴۷ -۳
۴۸........................................................................................ETABS ۴- مراحل تحلیل وطراحی در برنامه 2000 -۳
۱- مشخصات مصالح بکار رفته ...................................................................................................................... ۴۸ -۴-۳
۲- بارگذاری .................................................................................................................................................. ۴۸ -۴-۳
۱- بارگذاری ثقلی .................................................................................................................................... ۴۸ -۲-۴-۳
۲- بارگذاری جانبی.................................................................................................................................... ۴۸ -۲-۴-۳
۳-خلاصه طراحی مقاطع وآرماتورها............................................................................................................... ۵۰ -۴-۳
۵- محاسبات وکنترل طبقه نرم.............................................................................................................................. ۵۴ -۳
۱- محاسبه سطح مقطع المان خر پایی معادل میانقاب........................................................................................ ۵۵ -۵-۳
۲- بررسی سختی جانبی طبقات قابها طبق ضوابط استاندارد ۲۸۰۰ ایران............................................................ ۵۸ -۵-۳
۶- آنالیز دینامیکی غیر خطی................................................................................................................................ ۶۳ -۳
فصل ۴ بررسی اندیس خسارت در قابهای بتن مسلح دارای طبقه نرم........................................................ ۶۶
۱-مقدمه.............................................................................................................................................................. ۶۷ -۴
۲- محاسبه انرژی هیسترتیک................................................................................................................................ ۶۸ -۴
۳- محاسبه شاخص خسارت................................................................................................................................. ۶۸ -۴
۷۰............................................................................................................................................... δ u ۱- محاسبه -۳-۴
۷۲................................................................................................................................................ β ۲- محاسبه -۳-۴
۷۳.......................................................................................................................................Qu ,Qy ۳- محاسبه -۳-۴
۷۳........................................................................................................................................ Ec (δ ) ۴- محاسبه -۳-۴
۴- شاخص خسارت کل در قابها.......................................................................................................................... ۷۷ -۴
د
۵- منحنی های هیسترتیک طبقه اول قاب ۳ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو ............................................... ۸۰ -۴
۶- تاریخچه پاسخ جابه جایی طبقه اول وآخر در قابهای ۳ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو ........................... ۸۱ -۴
۷- منحنی های هیسترتیک طبقه اول قاب ۵ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو................................................. ۸۲ -۴
۸- تاریخچه پاسخ جابه جایی طبقه اول وآخر در قابهای ۵ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو .......................... ۸۳ -۴
۹- منحنی های هیسترتیک طبقه اول قاب ۷ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو ............................................... ۸۴ -۴
۱۰ - تاریخچه پاسخ جابه جایی طبقه اول وآخر در قابهای ۷ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو......................... ۸۵ -۴
۱۱ - منحنی های هیسترتیک طبقه اول قاب ۱۰ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو ........................................... ۸۶ -۴
۱۲ - تاریخچه پاسخ جابه جایی طبقه اول وآخر در قابهای ۱۰ طبقه تحت زلزله های طبس و السنترو........................ ۸۷ -۴
۱۳ - شاخص خسارت تیرها وستونها در طبقات مختلف قابها تحت زلزله های طبس و السنترو................................ ۸۹ -۴
۱۴ - نتایج........................................................................................................................................................... ۱۰۴ -۴
فهرست منابع فارسی.................................................................................................................................................... ۱۰۶
فهرست منابع غیر فارسی.............................................................................................................................................. ۱۰۷
۱۰۸...................................................................................................................................................................... پیوست ۱
چکیده لاتین............................................................................................................................................................... ۱۲۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۵ ، ۲۰:۵۹
علیرضا نعمتی