بایگانی آبان ۱۳۹۵ :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۷۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است


پاورپوینت برجسته بینی در (تفسیر عکسهای هوایی)
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
پاورپوینت برجسته بینی  در(تفسیر عکسهای هوایی)

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

پاورپوینت برجسته بینی در (تفسیر عکسهای هوایی)

¥برجسته بینی: ¥یکی از تفاوت های عکس هوایی و عکس معمولی ¥برجسته بینی یعنی تشخیص بعد سوم (ارتفاع) با کمک وسایل برجسته بینی

 ¥عکسهای هوایی دارای 60 درصد پوشش مشترک طولی ¥عکسهای هوایی دارای 30 درصد پوشش مشترک جانبی ¥پوشش مشترک 60 درصد امکان برجسته بینی را می دهد. ¥ ¥

¥تشخیص و اندازه گیری ارتفاع اجسام (درختان) ¥تشخیص و اندازه گیری عمق دره ها و گودی ها ¥تشخیص و اندازه گیری بلندی قله ها ¥تهیه نقشه ¥... ¥

¥تشخیص و اندازه گیری عمق و ارتفاع اجسام و پستی و بلندی ها منحصراً وقتی قابل انجام است که بتوان با دید سه بعدی آنها را دید.

 .1هر دو تصویر مورد برجسته بینی، یک منطقه را بپوشاند. .2مقیاس هر دو تصویر تقریباً با هم مساوی باشد. .3محورهای دوربین عکسبرداری در هر دو تصویر در یک صفحه قرار بگیرد. .4فاصله دو ایستگاه عکسبرداری با فاصله دوربین تا تصویر متناسب باشد.

¥چرا در شرط دوم گفته شد:

مقیاس هر دو تصویر تقریباً با هم مساوی باشد و نگفته کاملاً؟

¥آیا امکان برجسته بینی فقط برای عکسهای هوایی وجود دارد و یا در عکسهای زمینی هم می توان از این امکان استفاده کرد؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۸
علیرضا نعمتی


پاورپوینت اصول تفسیر عکسهای هوایی
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 11563 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پاورپوینت اصول تفسیر عکسهای هوایی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

پاورپوینت اصول تفسیر عکسهای هوایی

 

عکس هوایی عمودی: عکسی که از یک جایگاه هوایی از زمین گرفته شده و محور دوربین در لحظه عکسبرداری عمود بر زمین بوده و یا انحراف آن از حالت عمودی کمتر از 3 درجه است.

عکس هوایی مایل: عکسی که از یک جایگاه هوایی از زمین گرفته شده و انحراف محور دوربین نسبت به زمین بیش از سه درجه است.

دو نوع عکس هوایی مایل:

 1. High angle oblique

 2. Low angle oblique

.1مقیاس ثابت .2اندازه گیری ها ساده تر و دقیق تر از عکس مایل .3کاربرد به عنوان نقشه .4مناسب تر برای تفسیر و برجسته بینی ●

 

The basic advantages of vertical air photos

.1نمایش ناحیه بزرگتری روی یک عکس .2جلوه برخی پدیده ها برای مفسر آشنا تر است. .3برخی پدیده ها که روی عکس عمودی دیده نمی شوند ممکن است روی عکس مایل دیده شوند. (مانند حالت پوشش ابر و شفافیت) ● ● ●

The advantages of an oblique aerial photograph

در روی نقشه عوارض و اشیاء به لحاظ هندسی و پلانیمتریک دقیق است. مکان عوارض و پدیده ها نسبه به یکدیگر دقیقا همان چیزی است که روی سطح زمین است؛ با این تفاوت که به یک نسبتی کوچک شده است (مقیاس)

این دقت و صحت نتیجه سیستم تصویری آن است که عمودی است:

orthographic projection

در نقشه مقیاس ثابت و واحدی وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۷
علیرضا نعمتی


نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 1335 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85
نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

نمایش های مختلف ماتریس اسپارس و کاربرد آن در پردازش تصویر

مقدمه:

مجموعه عملیات  و روش هایی که برای کاهش عیوب و افزایش کیفیت ظاهری تصویر مورد استفاده قرار می گیرد، پردازش تصویر نامیده می شود.حوزه های مختلف پردازش تصویر را می توان شامل بهبود تصاویر مختلف پزشکی  مانند آشکار سازی تومور های مغز یا پهنای رگ های خونی و ... ، افزایش کیفیت تصاویر  حاصل از ادوات نمایشی  مانند تصاویر تلویزیونی  و ویدیویی، ارتقا متون و شکل های مخابره شده در رسانه های مختلف مانند شبکه و فاکس و همچنین بهبود کیفیت روش های کنترل توسط بینایی ماشین و درک واقعی تر مناظر توسط ربات ها دانست.

اگرچه حوزه ی کار با تصاویر بسیار گسترده است ولی عموما محدوده ی مورد توجه در چهار زمینه ی بهبود کیفیت ، بازسازی تصاویر مختل شده، فشرده سازی تصویر و درک تصویر توسط ماشین متمرکز می گردد. در اینجا  سه تکنیک اول بررسی خواهد شد.

از آنجایی که برای کار روی تصاویر با پیکسل ها سروکار داریم و هر پیکسل نشان دهنده ی یک عنصر از یک آرایه ی دوبعدی است، کار روی تصاویر  همواره با  کار روی ماتریس ها عجین شده است. ماتریس اسپارس یا ماتریس خلوت ، ماتریسی است که درایه های صفر آن زیاد باشد و در نتیجه ذخیره ی عناصر صفر  مقرون به صرفه نیست و همواره سعی در کاهش ذخیره ی این عناصر است تا بتوان عملیات ماتریسی را سریع تر انجام داد.  در کار با تصویر با اینگونه ماتریس ها زیاد برخورد می کنیم . در این پروژه ابتدا تکنیک ها و روش های مختلف پردازش تصویر را معرفی می کنیم. در بخش بعد الگوریتم های موازی را شرح می دهیم که در GPU کاربرد دارند و با معماری موازی آشنا می گردیم. در بخش سوم برخی از الگوریتم های مربوط به ماتریس خلوت را مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت در بخش چهارم کاربرد این ماتریس ها را در پردازش تصویر معرفی خواهیم نمود.

و در آخر، پیاده سازی یکی از ا لگوریتم های مبحث فشرده سازی را  روی تصاویر باینری، انجام خواهیم داد و با یکی از الگوریتم های فشرده سازی مربوط به تصاویر باینری به نام Run length coding مقایسه خواهیم نمود.

...

بهبود کیفیت تصویر( image enhancement ) :

بهبود کیفیت ظاهری تصویر از مباحث مهم در پردازش تصویر می باشد که به منظور کار در هر گیرنده ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مواقعی پیش می آید که جزییات تصویر به دلیل نورپردازی نا مناسب یا اشکالات مختلف نا شی از تصویر برداری نامناسب کیفیت ظاهری مطلوبی ندارد که در این صورت می توان با استفاده از روش های مختلف پردازش، آن ها را بهبود بخشید. به علاوه ممکن است که در اثر مخابره ی تصویر، نویز مختصری بر روی آن تاثیر گذاشته باشد که در این صورت باید توان نویز را کاهش داد.

به طور کلی می توان روش های بهبود ظاهر تصویر را به دو گروه تقسیم کرد :

الف: روشهایی که مبتنی بر مقادیر روشنایی اصلی تصویر بوده و پردازش درحوزه مکان* صورت می گیرد.

ب:روش هایی که مبتنی بر تبدیلات تصویر می باشد و پردازش در حوزه تبدیل** (مانند فرکانس) صورت پذیرفته و سپس با تبدیل معکوس تصویر قابل رؤیت و دریافت است.

1-1-3-1بهبود کیفیت تصویر در حوزه مکان :

اصطلاح حوزه مکان به کل پیکسل های تشکیل دهنده ی تصویر اشاره دارد و روش های حوزه مکان روش هایی هستند که به طور مستقیم بر روی پیکسل ها کار می کنند. توابع پردازش تصویر در حوزه مکان را می توان به صورت:

          g(x,y)=T[f(x,y)]

 

بیان کرد که f(x,y) مربوط به تصویر ورودی و g(x,y) مربوط به پیکسل متنا ظر آن در تصویر پردازش شده است وT  یک عملگر روی f  است که در یک همسایگی پیکسل (x,y) تعریف می شود.



 

 

*            spatial domain

**            frequency domain

 

همانطور که درشکل 6-1 نشان داده شده، روش تعریف همسایگی حول (x,y) استفاده از زیر تصویر های کوچک مربعی یا مستطیلی به مرکز (x,y) می باشد. مرکز زیر تصویر مثلا با شروع از گوشه چپ بالای تصویر پیکسل به پیکسل  جا به جا می شود و در هر نقطه (x,y) با استفاده از T مقدار  g تعیین می شود.

...

بازسازی تصاویر:     

یکی دیگر از تکنیک های پردازش تصویر، بازسازی تصاویر می باشد. هدف از بازسازی تصاویر استفاده از فرآیندهایی جهت به دست آوردن یک تصویر مطلوب از یک تصویر تخریب شده است. اگرچه در مواقعی نمی توان به تصویر مطلوب رسید ولی می توان تاثیر اختلال را کمینه کرد به نحوی که گاهی تیز کردن لبه های تصویر نیز می تواند کافی باشد. تخریب تصویر به علت تنظیم نامناسب دوربین، حرکت نسبی دوربین و جسم مورد تصویربرداری، انعکاس ناخواسته ی نورها از منابع غیر قابل کنترل، ایده آل نبودن سیستم های تصویر برداری و مخابراتی و ... صورت می گیرد.

روش های مختلفی در پردازش تصاویر تخریب شده به منظور بازسازی آنان موردتوجه قرار می گیرند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

-         از بین بردن مات شدگی در تصویر

-         حذف نویز در تصویر

-         بهبود تمایز و دیگر معیارهای رؤیت تصویر

 

تعریف مدلی از تخریب می تواند در درک مفاهیم و همچنین به یافتن روابطی برای بازسازی تصویر کمک کند. در یک حالت کلی و بدون ایجاد خطا های بزرگ می توان یک سیستم تخریب کننده و بازسازی را به صورت شکل 16-1 مدل سازی نمود. همانطور که در شکل نشان داده شده است، تابع تخریب به همراه نویز جمع شونده بر روی تصویر ورودی f(x,y) اعمال می شود تا تصویر تخریب شده ی g(x,y) تشکیل شود. با معلوم بودن g(x,y) و دانستن تابع تخریب H و نوع نویز جمع شونده η(x,y) می توان ،  تقریبی از تصویر اصلی را به دست آورد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۶
علیرضا نعمتی


تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق اهمیت شبکه های کامپیوترموازی جهت انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش اطلاعات

بخشهایی از متن:

با پیشرفت روز افزون علوم مختلف، نیاز به انجام محاسبات ریاضی سنگین و پردازش حجم زیادی از اطلاعات با سرعت بالا و در زمان کم بوجود آمد. از طرفی رشد تکنولوژی پردازنده ها نسبت به حجم محاسبات بسیار پایین است و نیز بخاطر محدودیت در تولید ابزار نیمه هادی سرعت پردازنده ها نیز دارای محدودیت می‌باشد. از این رو استفاده از یک کامپیوتر به تنهایی پاسخگوی نیازهای محاسباتی نیست. بنابراین استفاده از چند کامپیوتر برای انجام پردازش های موازی ضروری است. از سوی دیگر به دلیل پیشرفتهای زیاد در زمینه شبکه های کامپیوتری و ابزار آن، روش جدیدی برای انجام محاسبات ارائه گردید که Network-based coputation نام دارد.

در حالت کلی کامپیوترهای موازی شامل واحدهای پردازش و حافظه مختلفی هستند. و بحث مهم در طراحی و آنالیز سیستمهای موازی، روش اتصال اجزاء مختلف به یکدیگر می باشد بنابراین نحوه ارتباط شبکه است که کارائی کل سیستم را معین می‌کند.

امروزه طیف وسیعی از سیستمهای موازی موجود می باشد. که بعضی از آنها به منظور کاربرد خاص و گروهی نیز به صورت استفاده همه منظوره هستند. برای بررسی این کاربردها و استفاده آنها از شبکه های مختلف در ابتدا نیاز است تا معماری های موازی را دسته بندی کنیم. زیرا معماری های مختلف نیازهای مختلف را برآورده می‌سازند.

البته تنها افزایش سرعت دلیل استفاده از کامپیوترهای موازی نیست بلکه گاهی برای بالا بردن قابلیت اطمینان از سیستم موازی استفاده می شود و محاسبات به وسیله چند کامپیوتر انجام شده و با هم مقایسه می شود و در واقع کامپیوترهای دیگر نقش Backup را دارند. به این سیستم ها fault telorant گفته می شود.

تا کنون دسته بندی کامل و جامعی برای سیستمهای موازی ارائه نشده است: Flynn روشی برای این دسته بندی ارائه کرده که البته به طور کامل تمام سیستمها را تحت پوشش نمی گیرد. سیستم دسته بندی Flynn براساس تعداد دنباله دستورالعملها و اطلاعات موجود در یک کامپیوتر می باشد که در اینجا منظور از دنباله یا Stream، رشته از دستورات یا اطلاعات است که توسط یک پردازنده پردازش می شود. Flynn هر سیستم را بسته به تعداد دستورات و تعداد اطلاعات به یکی از چهار مجموعه زیر نسبت می دهد که در زیر توضیح مختصری از هر یک از آنها آمده است.

SISD: Sungle Instruction – Single Data

SISD یک سری از کامپیوترهای سنتی از گروه Apple می باشد که در آن یک دستورالعمل از حافظه خوانده و اجرا می شود و از اطلاعات حافظه استفاده می کند و بعد دستورالعمل بعدی فراخوانی و اجرا می شود و به همین ترتیب ادامه می یابد این کلاس از کامپیوترها حدود چهار دهه مورد استفاده بوده و برنامه و نرم افزارهای فراوانی بر این اساس پایه گذاری شده است. تمام کامپیوترهای سریال به این دسته تعلق دارند.

...

ویژگیهای شبکه:

مدل مناسب برای بررسی توپولوژی شبکه مالتی کامپیوترها گراف G=(V,E) می‌باشد که در آن V مجموعه گره ها است که نشان دهنده واحدهای پردازنده (PE) است و E مجموعه یال هاست که نشان دهنده ارتباطات بین واحدهای پردازنده می‌باشد. با این روش ویژگیهای شبکه را می توان با تفسیر خصوصیات گراف ها تحلیل کرد که این روش یک روش ارزیابی استاتیک است زیرا بحثهایی از جنبه مسیریابی (routing) و غیره در نظر گرفته نمی شود این روش باری مقایسه شبکه ها بکار می رود و هزینه شبکه با تعداد یالها و تاخیر ارتباطی با تعداد یالها بین گره ها متناظر خواهد بود.

یکی از موضوعات مورد علاقه در شبکه کمترین زمان ارتباطی است که برای اندازه‌گیری آن باید به روش ارزیابی دینامیک عمل نمود زیرا در اینجا انتخاب مسیر و بحث روتینگ در زمان تاثیر دارد.

یکی دیگر از پارامترهای مهم در پردازشهای موازی قابلیت اعتماد و موجودیت اجزاء سیستم می باشد. که این مورد را می توان با تعریف کارایی یک شبکه بیان کرد. که کارائی شبکه می تواند به این صورت تعریف شود که بین هر دو پردازنده‌ای یک مسیر موجود باشد یا حذف تعدادی گره یالینگ، منجر به افزایش زیاد زمان ارتباطی نشود. در حالت احتمالی، برای هر سیستمی یک احتمال خرابی ویژه به هر واحد پردازنده اختصاص داده می شود و احتمال اینکه کل شبکه قابل اعتماد باشد محاسبه می شود که بسیار مشکل تر از روش قطعی اول است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۵
علیرضا نعمتی


طراحی لباس با کمک کامپیوتر (CAD)
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
طراحی لباس با کمک کامپیوتر (CAD)

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

طراحی لباس با کمک کامپیوتر (CAD)

بخشی از متن:

ظهور کامپیوتر اگرچه رویدادی علمی بود، اما انقلاب صنعتی را که از بسیاری جهات قابل مقایسه با انقلابهای صنعتی دیگر نیست پدید آورد. کامپیوتر در قرن اخیر در کشورهای صنعتی و پیشرفته به سرعت گسترش یافته و حیطه عمل و حکومت ان تمام فعالیت های انسانی را در برگرفته است.

طرز کار و اداره و مدیریت دستگاههای اقتصادی و اجتماعی و آموزشی و اداری و دفاعی پس از اختراع و استفاده از کامپیوتر تحول عظیمی یافت که زندگی بشر را در نیمه دوم قرن بیستم کاملاً تحت تسلط خود در آورد.

یکی از جنبه های کاربرد کامپیوتر، تأثیرگذاریبر طراحی پارچه و لباس و سایزبندی و محاسبه ضایعات پارچه هنگام برش و علامت گذاری بر روی الگو برای دوخت است.

کامپیوترها به چهار گوره تقسیم می شوند:

1- پردازنده مرکزی MAINFRAME

کامپیوتر بزرگی است که ظرفیت آن بسیار بیشتر از یک کامپیوتر کوچک یا ریز کامپیوتر است.

2- کامپیوتر کوچک MINICOMPUTER

3- کامپیوتر خانگکی HOME COMPUTER

4- کامپیوتر شخصی PERSONAL COMPUTER کامپیوتری که در طراحی استفاده می شود، از نوع کامپیوترهای بزرگ با قدرت زیاد POWER of MINI MAINFRAME است. امروزه تعداد این گونه کامپیوترها بسیار افزایش یافته است و با کاهش قیمتهای کامپیوتر CAD کمپانیهای کوچک نیز قادر به تهیه آن شده اند. انواع مختلف نرم افزار و برنامه ها و زبان کامپیوتر و عملیات مربوط را می توان به راههای گوناگون بر روی صفحه مانیتور مشاهده کرد.

خطوط پیشکل ، بردار ، برش الگو

برای کشیدن یک تصویر صفحه نمایش را به مربع های کوچک زیادی تقسیم می کنمی. و سپس با سیاه کردن برخی از آنها شکل مورد نظر را به دست می آوریم. این مربع های کوچک یخته تصویری می گویند. اطلاعات یاخته تصویری برای ویدئو ، طرح های کشباف، طراحی پارچه های بافته شده در طرح های چاپ پارچه در نساجی بسیار مناسب است، البته پس از سیاه کردن تمام صفحه و سفید کردن بعضی از مربعها، می توان به تصویر (منفی) یک شکل دست یافت، لیکن ما در اینجا برای آسانی کار همه نمونه ها را از تصویرهای (مثبت) انتخاب می کنیم. دستگاههای جدیدتر، نگاره سازی ریزنگاشت «HIGH RESOLUTION» می توان تصویرها را با جزئیات بیشتری ارائه کند. نقطهها بر روی صفحه کامپیوتر نشانگر یاخته تصویری هستند خطوط کوچک بین دو نقطه با برداری که هم دارای اندازه و هم جهت فضایی است ثبت می شود. VECTOR LINE به طور کلی هر دستگاه کامپیوتر عملیات زیر را انجام می دهد.

1- خواندن دستورالعملها (قسمت ورودی)

2- ضبط کردن دستورالعملها و اطلاعات لازم در حافظه و استفاده به موقع از آنها؛

3- اجرای عملیات منطقی و محاسبات

4- نظارت بر اجرای کلیه و عملیات

5- چاپ یا ظاهر کردن نتایج (قسمت خروجی)

کاربرد کامپیوتر در الگو و دوخت

تعداد محدودی از کارخانجات بزرگ تولید لباس از کامپیوتر استفاده می کنند. بسیاری از آنها معتقدند که با کامپیوتر فقط می توان طرح الگوها را تغییر داد و انها را اصلاح کرد و این دستگاه در برش الگو کاربردی ندارد. برخی از دلائل عدم استفاده از کامپیوتر عبارت است از :

1- شرکت هایی که سرمایه زیادی دارند. و طرفدارتکنولوژی مدرن جدیدند و در صدد بالابردن کیفیت کار هستند علیرغم قیمت بالای این دستگاه به علت درآمد حاصل از آن و تأثیری که بر روی محصولات کارخانه بجا خواهد گذارد این دستگاه را برای تسریع کارهای مربوط به الگو و دوخت می خرند و استفاده می کنند، لیکن تولیدیها و شرکتهای کوچک به علت هزینه سنگین و آموزش نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.

2- بسیاری از طراحان تمایلی به تغییر روش قدیمی و سنتی خود که در آن مهارت تجربه کافی کسب کرده اند ندارند و ترس از روبرو شدن با دستگاه پیچیده ای متشکل از قطعات الکترونی و سازشی با شرایط جدید و مشکلات آموزشی، آنها را از این کار باز می دارد.

3- شرکت ها با مشکل تربیت تکنسین و کمبود افراد متخصص در این زمینه مواجه هستند. آموزش CAD برای برش الگو، سایزبندی و غیر و ... بسیار گران است  شرکت های می بایست هزینه سنگینی را متقبل شوند. اگر شرکت ها و تولیدیهای لباس، آماده کردن و اجرای طرح و برش الگو را با کامپیوتر انجام دهند و به افراد آموزش لازم را در این زمینه بدهند، در مدت زمان کوتاهی تأثیر متقابل آن را در انسان و ماشین های دوخت در می یابند. در اینجا نمونه کارهای کامپیوتر را به اختصار توضیح می دهیم.

رسم خطو مستقیم و منحنی و طرح های آزاد

پاک کردن خطوط و یا قسمتهایی از آن، امتداد و گسترش خطوط.

تغییر خطوط به اندازه دلخواه ، یا به طول های ویژه.

اندازه گیری خطوط الگو ، تمام و یا قسمت های مورد نظر.

تغییر محیط شکلها در الگو.

جدا کردن قسمتهای مختلف الگو.

اتصال کامل قسمت های جدا شده یا قسمتی از آنها.

حرکت دادن قسمت هایی از الگو به اطراف.

چرخاندن و قرینه کردن الگوها.

اتصال ساسونها و افزودن گشادی (اوازمان) به الگو.

تکمیل الگو ، افزودن اضافه درز برای دوخت، مشخص کردن علائم روی الگوف چرتها و محل اتصال قسمت عهای مختلف الگو.

دادن اطلاعات لازم در مورد خصوصیات پارچه (طول، عرض، و طرح روی پارچه). مدل لباس، سایزهای مورد لزوم، محاسبه ضایعات پارچه و انتخاب سایزهای مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن پارچه و کاهش در قیمت پارچه مصرفی.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۳
علیرضا نعمتی


آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

آشنایی با سخت افزارهای مختلف در کامپیوتر

بخشهایی از متن:

کارت گرافیک دو پردازنده ای گیگابایت

 مدت ها از معرفی تکنولوژی SLI  شرکت NVIDIA  میگذرد این تکنولوژی امکان استفاده همزمان از دو کارت گرافیک بر روی یک مادربرد را فراهم میسازد . کارت گرافیک هایی که از SLI  پشتیبانی میکنند بر پایه دو پردازنده گرافیکی Geforce 6800  و Geforce 6600  طراحی شده اند . در ابتدای معرفی این تکنولوژی فقدان مادربردهایی که دو درگاه PCI Express X16  را برای سوار کردن دو کارت گرافیک ارائه کنند موجب سرد شدن بازار و کم شدن استقبال کاربران از SLI  شد , پس از اینکه مادربردهای مذکور در حد معقول در بازار توزیع شد بازهم هزینه بالای مادربرد و دو کارت گرافیک کاملا شبیه به هم مانع از آن شده تا SLI جایگاه واقعی خود را بدست آورد .

اگر دو کارت گرافیک برای یک سیستم بسیار گران تمام شود یا به اندازه هزینه, افزایش کارایی را به ارمغان نیاورد کارت جدید گیگابایت شاید ارزش نگاهی متفاوت با آنچه تا کنون توسط SLI  دیده ایم را داشته باشد . این کارت گرافیک با نام 3D1  با استفاده از تکنولوژی SLI  دو GPU  (پردازنده گرافیکی)را بر روی یک کارت گرافیک ارائه میکند , بدین گونه پردازش داده های تصویری میان این دو GPU  با توابع تکنولوژی SLI  تقسیم شده و کارایی کارت را به طور چشمگیری بالا خواهد برد .

3D1  بر پایه دو GPU , Geforce 6600GT  تولید خواهد شد و همانطور که در تصویر مشاهده میکنید از دو فن قدرتمند برای خنک سازی آنها استفاده میکند نحوه عملکرد سیستم خنک کننده 3D1  به صورتی است که جریان هوا به کمک یک فن مکیده و به وسیله دیگری از سطح پردازنده ها دمیده شود .

به گفته گیگابایت , 3D1  علارقم استفاده از GPU , Geforce 6600GT  در برنامه 3DMark03  توانسته امتیازی بالغ بر  14000  را به خود اختصاص دهد درحالی که کارت گرافیک های گرانقیمت و پرقدرت دیگر مانند Radeon X850XT Platinum Edition  امتیازی در حدود  13000  و Geforce 6800 Ultra امتیازی حدود  12000  را به خود اختصاص داده است .

...

آشنایی با USB

اتصال یک وسیله USB  به کامپیوتر ساده است. کانکتور یا سوکت USB  را در پشت کامپیوترتان به راحتی می توانید پیدا کنید و کابل USB  را به آن وصل کنید.

اگر دستگاه جدیدی را از طریق USB  به کامپیوتر وصل کنید. سیستم عامل شما (مثلاً ویندوز) به طور خودکار وجود یک وسیله USB  را تشخیص می دهد و از شما دیسک حاوی راه انداز (یا درایو) سخت افزار جدید را می خواهد. ولی اگر دستگاه قبلآ نصب شده باشد کامپیوتر به طور خودکار آ ن را فعال می کند و با آن ارتباط برقرار می کند یک وسیله USB  هر موقع می تواند نصب شود (به کامپیوتر متصل شود) یا از سیستم جدا شود.

بسیاری از دستگاههای USB  کابل USB  خود را به همراه دارند. یعنی کابل از یک سمت به دستگاه وصل است و قابل جدا کردن نیست و از سمت دیگردارای یک سوکت نوع"A" است که از این سمت به کامپیوتر وصل می شود

سوکت نوع A

ولی اگر کابل به صورت مجزا باشد در سمت دستگاه سوکت نوع "B" وجود خواهد داشت. پس این کابل از یک سمت سوکت نوع "B" (سمت دستگاه) و از یک سمت دارای سوکت نوع "A" (سمت کامپیوتر) است.

سوکت نوع B

استاندارد USB  از سوکت های نوع "A"و"B" برای جلوگیری از اشتباه استفاده می کند.

* سوکت نوع "A" "بالا دست" یا "up stream" سمت کامپیوتر

*سوکت نوع "B" "پایین دست یا "down stream" و به تجهیزات دارای پورت USB  وصل می شود که همان سمت دستگاه می باشد.

استاندارد USB  ورژن  2  در ماه آوریل سال  200میلادی پایه گذاری شد. این استاندارد در حقیقت یک ارتقا استاندارد USB1.1  بود.

USB2.0  (یا USB  پر سرعت) پهنای باند کافی برای انتقال صوت و تصویر و اطلاعات ذخیره شده دارد و سرعت انتقالی  40  برابر سریعتر از USB1.1  دارد تا انتقال  اطلاعات به راحتی انجام گیرد. USB2.0  دارای قابلیت انتقال در جهت مستقیم و عکس آن نیز می‌باشد.

USB2.0  سه سرعت را پشتیبانی می کند. (480.12.15  مگابایت بر ثانیه) USB2.0  با وسایلی که به پهنای باند (سرعت انتقال اطلاعات) کمتری احتیاج دارند مانندMouse , Keyboard  به همان خوبی  وسایلی که به پهنای باند بیشتری احتیاج دارند مانند دوربین های اینترنتی و اسکنرها و پرینترها و وسایل ذخیره سازی پر حجم اطلاعات به خوبی کار می‌کند. همچنان که صنعت کامپیوتر رشد  می کند. استفاده از USB2.0  معمول تر می شود و این نشاندهنده قابلیتهای بالای USB2.0  است.

(UPS (Uninterruptible Power Supplies 

امروزه با وجود مادربرد هایی که خیلی هم گران نیستند می توانید از روشهای ارزان قیمت مختلفی برای حفاظت مادربرد کامپیوتر در برابر مشکلات منبع تغذیه ( برق شهر ) استفاده کنید. ولی هیچ روشی مانند استفاده از UPS  یا یک منبع تغذیه بدون وقفه نمی تواند از مادربرد یا سایر تجهیزات گرانقیمت شما در برابر مشکلات برق حفاظت کند. زمانیکه شما یک سرور یا کامپیوتر گرانقیمت دارید اهمیت وجود UPS  بیشتر می شود. UPS  برای فیلتر نوسانات ناخواسته برق ورودی و کنترل ولتاژ آن دارای مدارات خاصی است. و برای حل مشکل قطع برق یا افت بیش از حد ولتاژ ( افت ولتاژ برای بسیاری تجهیزات مضر است یا سبب از کار افتادن موقت آنها می شود ) از باتری استفاده می کند. که کل این مچموعه را تغذیه پشتیبان می گویند.

اما برای انتخاب یک UPS  باید خدمتتان عرض کنم این به خود شما بستگی دارد که چه میزان می خواهید خرج کنید و UPS  را برای چه منظوری مورد استفاده قرار می دهید. مصرف انرژی آنچه محافظت می کنید عامل دیگری است که در خرید UPS  نقش مهمی ایفا می کند. واحدی که بوسیله آن ظرفیت UPS  یا مقدار انرژی که به شما میدهد بیان می شود عبارت است از آمپر-ساعت. مثلاً یک UPS  پنجاه آمپر ساعت می تواند دستگاه شما را با جریان  2  آمپر به مدت  25  ساعت یا با جریان  5  آمپر به مدت  10  ساعت تغذیه کند. توجه داشته باشید که میزان جریان را مصرف دستگاه تعیین می کند پس زمان تغذیه برای یک UPS  مشخص به میزان مصرف دستگاه شما دارد.  بدیهی است در صورتیکه زمان بحرانی که به یک منبع تغذیه احتیاج دارید کوتاه باشد می توانید از UPS  با آمپر-ساعت کمتر و در نتیجه ارزانتر استفاده کنید. البته یک محدودیت هم در این زمینه وجود دارد و آن این است که جریان نامی UPS  شما باید از کل برق دستگاههای شما ( به آمپر ) بزرگتر باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۲
علیرضا نعمتی


تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق جامع در مورد مقدمات داده پردازی

بخشهایی از متن:

تعریف داده(Data)

هر اطلاع مفید ولازم درباره چیز یا امری رایک داده می گویند.به شناسنامه خود نگاه کنید.نام، نام خانوادگی،نام پدر ،سال تولد،محل تولد،شماره شناسنامه وسایر اطلاعات آن ،همه درباره شماست.

اینها داده های مرتبط با شما هستندوشما را از دیگران متمایز ومجزا می کنند؛ به شما سود می رسانند؛

حقوق شما را محفوظ می دارند وبه دولت امکان می دهند که برای شما برنامه ریزی کندو امکانات فراهم سازد.

داده ها در همه امور، نقش بازی می کنند.مثلا در دادوستد، داده ها نقش بسیار بزرگی دارند.اطلاع ازاین که چه مقدارپول دارید؛ بابت چه کالا وخدماتی پول گرفته یا پرداخته اید؛ از چه حسابی پول برداشته وبه کدام حساب واریز کرده اید؛ چقدر طلبکبرید وچقدر بدهکارید؛و…. همه، داده های مالی شما هستند . حسابداران با چنین دا ده های مالی  سروکاردارند وآن را مدیریت می کنند وازآن ها نتیجه گیری می کنند.

گفتیم که داده ها باید مفید ولازم باشند.مثالی می زنیم:

اگردر شناسنامه شما وزن یا قد شما را می نوشتند،صحیح بود؟ پاسخ منفی است.ذکر وزن وقد در شناسنامه کاربردی ندارد و وجود آنها لازم نیست، هر چند که مفید است.اما در پرونده پزشکی شما هم لازم هستند وهم مفید،زیرا به شناسایی وضع سلامت شما ونیز، به شناخت ودرمان بیماری شما یاری میرسانند.

داده ها با هم ارتباط دارند.

اگر بدانید شماره شناسنامه شخصی 259 است، آیا می توانیداورا پیدا کنید؟ این کار دشوار است. ممکن است شماره شناسنامه خیلی از مردم259 باشد. حالا اگر بدانید که نام آن شخص مثلا مسعود است یافتن او آسانتر می شود؛ هر چند که هنوز هم شاید اسم خیلیها مسعود وشماره شناسنامه شان 259 باشد.اما اگر در همین حال، نام خانوادگی او را هم بدانید دیگر یافتن اوساده می شود.نتیجه ارتباط داده ها به یکدیگر، شناسایی سریعتر است.داده هایی که به هم ارتباط نداشته باشند یا نتوان ارتباط آنها را نسبت به هم پیدا کرد، کاربرد زیادی ندارد وشاید اصلا به درد نخورد.

...

داده ها را نیز یک رکورد(Record)می خواند.در همان جدول کتابخانه ها،در مثال قبلی،شما سه رکورد را می بینید.به این ترتیب،هر رکورد در آن جدول شامل شش فیلد است.درک مفهوم فیلدو رکورد در کار با اکسس بسیار مهم است،اما پس از مقداری تمرین،به راحتی آن را فرا گرفته،به کار گفتیم که هر پایگاه داده،از تعدادی جدول تشکیل می شود.حال ببینیم چرا چند جدول رادر یک پایگاه داده ها می گذارند؟و این کار چه مزیتی دارد؟به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید یک جدول داده ها دارید که فیلد های آن اطلاعاتی درباره ی سفارش های مشتریان یک فروشگاه مثل نام و نام خانوادگی و تاریخ ومقدار خرید هر کالاست و جدول دیگری داریدکه در آن فیلد های دیگری مثل اطلاعاتی درباره ی شهر،محله،خیابان،کوچه،تلفن وموارد از این دست درباره ی همان مشتری ها موجود است.حال،چگونه بایدمثلا کشف کنید که فلان مشتری ساکن فلان خیابان،چقدر خرید کرده است.اطلاعات خرید وفروش مشتری در یک جدول و اطلاعات سکونتی همان مشتری،در جدول دیگر است.

برای این کار،باید در هر یک از جدول های یک فیلد مشترک پیدا کنید.یعنی فیلدی که هم در این جدول و هم در آن جدول موجود باشد.بعد:

1ـاطلاعات را از جدول اول برمی دارید و به فیلد مشترک نگاه می کنیدوداده ی موجود در آن،مثلا نام خانوادگی یا شماره ی شناسنامه را جایی یادداشت می کنید.

2ـدر جدول دوم،فیلد مشترک را پیدا می کنیدو در آن داده ای را که یادداشت کرده اید می یابید.حالا رکورد مورد نظررا پیدا کرده ایدوباید در آن به سراغ فیلد نشانی بروید وآن را یادداشت کنید.

به این ترتیب،این دو جدول به هم ربط پیدا می کنند.ربط دادن جدول ها به هم،از طریق یک فیلد مشترک،قدرت مانور شمارا در جستجوی داده هاو نتیجه گیری از آنها بسیار افزایش می دهد ودر حجم جدولها صرفه جویی می کند.زیرا،دیگر لازم نیست که مثلا در مقابل هر رکوردی که برای خرید و فروش مشتری به وجود می آورید،یک بار هم،آدرس او را در همان جدول بنویسیدو می توانید این داده را از جدول دیگری بردارید.به این مدل از پایگاه داده ها،پایگاه داده ها ی ارتباطی (Relational Database).اکسس،از این مدل پایگاه داده ها استفاده میکندو به همین سبب به آن مدیرپایگاه داده های ارتباط (Relational Database Management System) به طور خلاصهRDMBSمی گویند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۲
علیرضا نعمتی


مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله اهمیت شبکه های رایانه ای

مقدمه:

 اهمیت شبکه های رایانه ای بر کسی پوشیده نیست. د رجهان امروز، رایانه ای به عنوان یک وسیلة‌ مجرد،به تنهایی نمی تواند به طور کامل مفید واقع شود و بازدهی کامل داشته باشد آنچه به رایانه اهمیتی فراتر از سابق می بخشد نقش آن در ارتباطات و انتقال دریای عظیمی از اطلاعات گوناگون است.

هرچه زمان می گذرد حجم اطلاعات که انسان با آن سر و کار دارد بیشتر و بیشتر می شود. شبکه های رایانه ای امروزی، فصل نوینی در انفورماتیک گشود . و نزدیک است مفهوم دهکدة‌ جهانی راتحقیق بخشد.

با توجه به رشد و استفادة‌ روز افزون از شبکه های رایانه ای پس باید این را هم مدنظر داشته باشیم که مهندسین متخصص و متعهدی نیز دراین زمینه ها نیازمندیم.

مفهوم شبکه:

ابتدا به بررسی مفهوم شبکه می پردازیم. شبکه در ساده ترین . حالت خود، شامل دو رایانه
می باشد که به وسیلة‌کابل یا خط انتقال به هم متصل شده اند،  به گونه ای که بتواند از داده ها به طور مشترک استفاده نمایند. همین شبکه ساده منشأ تمام شبکه ها، صرفنظر از کیفیت پیچیدگی آنها می باشد. رایانه های شخصی، ابزاری برای تولید داده ها، اسناد مثنی، گرافیکها و سیار انواع اطلاعات اند.

چنانچه دیگران نیازمند استفاده از اطلاعات تولیدی شما باشند ،بدون توجه به شبکه ،اسناد،نیاز به چاپ شدن دارند تا دیگران بتوانند انها را چاپ یا استفاده نمایند .

در بهترین حالت فایل ها را بر روی فلاپی دیسکها به دیگران می دهیم تا در رایا نه های خودشان کپی کنند .

اگر دیگران در سند تغییراتی انجام دهند ،هیچ روشی  برای یک پارچه کردن کلیه تغییرات و استفاده همگان از آن وجود ندارد .

این روش کار در محیط مستقل نامیده می شود .اگر فردی رایانه خودرا به رایانه های دیگروصل نماید می تواند از داده های رایانه های دیگران به طور مشترک استفاده نماید .باشبکه سازی
می توان به استفاده مشترک از داده ها با دسترسی به آخرین تغییرات پرداخت .

رایانه ها یی که قسمتی از شبکه هستند ،می توانند از موارد زیر به صورت مشترک استفاده نمایند.داده ها ، پیامها، چاپگرها، مدمها و سایر منابع سخت افزاری از این شبکه های رایانه ای را می توان مجمو عه ای از ادوات رایانه ای (DTE) متصل به هم دانست که به منظور به اشتراک گذاری داده ها ،ومنابع سخت افزاری وتبادل داده ها با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۰
علیرضا نعمتی


تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
تحقیق در مورد سخت افزارو نرم افزار

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق در مورد سخت افزار و نرم افزار

-1- سخت افزار 

سخت افزار شامل قسمت های زیر می باشد :

1-  میکرو کنترولر ATmega8

2-  رابط USB

3-  LCD جهت ارتباط با کاربر

4-  رله و راه انداز آن

1-1-1- میکرو کنترولر :

 در این پروژه از ATmega8 به عنوان کنترولر و مدار فرمان رله ها استفاده شده است  . در عین حال برای ارتباط با کامپیوتر از طریق پورت USB نیز ، از این میکرو کنترولر استفاده شده است.این میکرو کنترولر از خانواده میکروکنترولر های AVR است .

پروتکل USB به صورت نرم افزاری در برنامه (Firmware) میکرو پیاده سازی شده است و می تواند با استاندارد USB 1.1 Low به تبادل اطلاعات بپردازد.

برنامه این میکرو بر اساس کامپایلر GCC نوشته شده است که برای کامپایل آن  می توان از برنامه WinAvr استفاده کرد .

LCD بکار رفته در این پروژه کاراکتری و 16*2 می باشد که بصورت مستقیم توسط نرم افزار کامپیوتری ، متن یا دستوالعمل را گرفته و اجرا می کند .

در برنامه کامپیوتری برای ارتباط با پورت USB از درایور آماده libusb استفاده شده است .

برنامه کامپیوتری توسط زبان C++Builder تهیه شده است. این برنامه مستقیماٌ از میکروفن کامپیوتر صوت را دریافت کرده و پس از ذخیره در بافر داخلی شروع به تجزیه و تحلیل می کند. روال کار به این صورت است که از اطلاعات ورودی که در بازه زمان هستند تبدیل فوریه (FFT) گرفته شده تا به بازه فرکانس بروند . سپس با پردازش روی طیف فرکانسی و کمی کار آماری حدود شباهت صوت دریافتی را با نمونه های ذخیره شده مقایسه می کند .

...

اولین آرگومان تابع usbtransmit بیانگر ورودی/کنترلی ویا خروجی بودن فراخوانی آن را دارد که در توابع فوق فقط تابع USB_LCD_Str خروجی است و بقیه تابع کنترلی هستند .

برای گرفتن صوت از میکروفن از توابع port.dll استفاده شده است .در این پروژه خواندن صوت با نرخ نمونه برداری 11025 و بصورت 8 بیتی استفاده شده است . طول هر کلمه حد اکثر 2 ثانیه در نظر گرفته شده که برای ذخیره آن 2*11025 بایت بافر کافیست .

توابع زیر از port.dll مورد استفاده قرار گرفته اند :

SOUNDIN

SOUNDOUT

SOUNDGETRATE

SOUNDSETRATE

SOUNDGETBYTES

SOUNDSETBYTES

SOUNDCAPIN

SOUNDCAPOUT

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۹
علیرضا نعمتی


تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 433 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103
تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق بهینه‌سازی و پردازش پرس و جو

بخشهایی از متن:

مقدمه:

در این تحقیق ما به تکنیک‌های بکار رفته توسط DMBS برای پردازش، بهینه‌سازی و اجرای پرس و جوهای سطح بالا می‌پردازیم. 

پرس و جوی بیان شده در زبان پرس‌و جوی سطح بالا مثل SQL ابتدا باید پویش و تجزیه . معتبر شود. پویشگر (اسکنر) علامت هر زبان، مثل لغات کلیدی SQL، اساس ویژگی، و اساس رابطه، را در متن پرس و جو شناسایی می‌کند،‌ در عوض تجربه کننده، ساختار دستوری پرس و جو را برای تعیین اینکه آیا بر طبق قوانین دستوری زبان پرس و جو تدوین می‌شود یا خیر، چک می‌کند. پرس و جو باید همچنین معتبر شود، با چک کردن اینکه تمام اسامی رابطه و ویژگی معتبر هستند و اسامی معنی‌دار در طرح پایگاه اطلاعاتی ویژها‌ی پرس و جو می‌شوند. نمونه داخلی پرس و جو ایجاد می‌شود،‌‌ که تحت عنوان ساختار داده‌های درختی بنام درخت پرس و جو می‌باشد. ارائه پرس و جو با استفاده از ساختار داده‌های گراف بنام گراف پرس و جو نیز امکان پذیر است. DOMS باید استراتژی اجرایی برای بازیابی نتیجه پرس و جو از فایل‌های پایگاه اطلاعاتی را هدایت کند. پرس و جو استراتژیهای اجرایی بسیاری دارد. و مرحلة انتخاب،‌ مورد مناسبی برای پردازش پرس وجو تحت عنوان بهینه‌سازی پرس و جو شناخته شده است.

...

اصطلاح بهینه‌سازی نام بی مسمایی است چون در بعضی موارد،‌ طرح اجرایی انتخاب شده، استراتژی بهینه نمی‌باشد، آن فقط استراتژی کارآمد معقول برای اجرای پرس و جو است. یافتن استراتژی بهینه، ضامن صرف زمان زیادی است، بجز برای ساده‌ترین پرس و جوها،‌ ممکن است به اطلاعاتی روی چگونگی اجرای فایل‌ها در فهرست‌های فایل‌ها، اطلاعاتی که ممکن است کاملاً در کاتالوگ DBMS در دسترس نباشد، نیاز باشد. از اینرو،‌ برنامه‌ریزی استراتژی اجرا ممکن است توصیف درست‌تری نسبت به بهینه‌سازی پرس و جو باشد.

برای زبانهای پایگاه اطلاعاتی (دریایی) جهت‌یابی در سطح پایینتر در سیستم‌های قانونی، مثل شبکه DML شبکه‌ای یا MOML سلسله مراتبی،‌ برنامه نویس باید، استراتی اجرای پذیرش و جو را انتخاب کند ضمن اینکه برنامه پایگاه اطلاعاتی را می‌نویسد. اگر DBMS فقط زیان جهت‌یابی را ارائه دهد. فرصت و نیاز محدودی برای بهینه‌سازی پرس وجوی وسیع توسط DBMS وجود دارد، در عوض به برنامه نویس قابلیت انتخاب استراتژی اجرایی بهینه ارائه می‌شود. بعبارت دیگر، زبان پرس و جو در سطح بالا، مثل SQL  برای DBMSهای رابطه‌ای یا OQL برای DBMS‌های مقصد،‌ در ماهیت تفریطی‌تر است. چون آنچه نتایج مورد نظر پرس و جو است بغیر از شناسایی جزئیات چگونگی بدست آمدن نتیجه،‌ را تعیین می‌کند. بهینه‌سازی پرس و جو برای پرس و جوهایی ضروی است که در زبان پرس و جوی سطح بالا تعیین می شوند. ما روی توصیف بهینه‌سازی پرس و جو در زمینه ROBMS تمرکز می‌کنیم چون بسیاری از تکنیک‌هایی که توصیف می‌ کنیم برای، برای ODBMSها تطبیق یافته‌اند. DBMS رابطه‌ای باید استراتژیهای اجرای پرس و جوی دیگری را ارزیابی کند و استراتژی بهینه یا کارآمد معقولی را انتخاب کند. هر DBMS ،‌ تعدادی الگاریتم دسترسی به پایگاه اطلاعاتی کلی دارد که علامتهای رابطه‌ای مثل SELECT یا JOIN یا ترکیبی از این عملیات ‌ها را اجرا می‌کند. تنها استراتژیهای اجرایی که می‌توانند توسط الگاریتم‌های دسترسی DBMS اجرا شوند و برای طراحی پایگاه اطلاعاتی فیزیکی ویژه و پرس و جوی خاص بکار روند،‌ می‌توانند توسط قطعه برنامه بهینه‌سازی پرس و جو در نظر گرفته شوند.

...

یکی از قوانین ذهنی اصلی، جهت بکارگیری عملیات های PROJECT , SELECT قبل از بکارگیری عملیات های JOIN و بنیادی دیگر است. این بدین علت است که اندازه فایل ناشی از عملیات بنیادی، مثل JOIN ، معمولاً تابع مضروب اندازه های فایل های ورودی است. عملیات های SELECT و PROJECT ، اندازه فایل را کاهش می دهند و از اینرو باید قبل از عملیات JOIN (اتصال) و عملیات بنیادی دیگر بکار گرفته شود.

ما در بخش 1. 3. 18 با ارائه درخت پرس و جو و نمادهای گراف پرس و جو کار را ‎آغاز می کنیم. اینها بعنوان پایه و اساس برای ساختارهای داده هایی استفاده می شوند که برای نمونه داخلی پرس و جوها بکار می روند. درخت پرس و جو برای ارائه عبارت جبری رابطه ای توسعه یافته یا عبارت جبری رابطه ای بکار می رود،‌در عوض گراف پرس و جو برای نشان دادن عبارت حسابان رابطه ای استفاده می شود. وقتی در بخش 2 . 3. 18 نشان می دهیم که چطور قوانین بهینه سازی ذهنی برای تبدیل درخت پرس و جو به درخت پرس و جوی معادل بکار می روند، که عبارت جبری رابطه ای متفاوتی را نشان می دهد که برای اجرا کارآمدتر است ولی همان نتیجه اولیه را ارائه می دهد. ما روی تعادل و توازن عبارات جبری رابطه ای گوناگون بحث می کنیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۸
علیرضا نعمتی


مقاله هوش و علل کم هوشی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله هوش و علل کم هوشی

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

هوش و عوامل موثر در کم هوشی

قسمتهایی از متن مقاله:

مقدمه

هوش

پدیده هوش بارزترین فعالیت قوای ذهنی در بشر است که  قدرت سازگاری او را در محیط میسر می سازد. مطالعه هوش از دیرباز مورد نظر روان شناسان وبوده و سال های اخیر تحقیقات فراوان در این باب انجام گرفته است. به طور مثال افلاطون (400 ق. م) به کلیات عقلی و پدیده هوش و علل های کم هوشی اشاره نمود و توضیحات فراوان در این مورد نیز کرده است. از نظر فیزیولوژی هوش پدیده ای  است که در اثر فعالیت یافته های قشر خارجی مغز آشکار گردد و از نظر روانی نقش سازگاری با شرایط محیط زیستی خود را بر عهده داردو عوامل تبیتی در شکوفا شدن آن نقش مهمی دارند. که در این میان افرادی ممکن است باشند که کم هوش باشند به اصطلاح عقب مانده ذهنی هستند. علل عقب مانده ذهنی چیست؟ بعضی علل عقب ماندگی های ذهنی را در بست به ارث یا مشیت الهی نسبت می دهند و برای خود عقب مانده هیچ کاری از غیر از نشستن و دامن صبر در پیشگی گرفتن نمیکنند. دسته ی دیگر خوش بینانه تر یه مسئله توجه می کنندو کسانی است که در زمینه هایی در جهت بهبود این افراد صورت گرفته باشد که آنهاهم در این جهت گام بردارند. اگر یک بررسی دقیق به عمل بیاید مشخص می وشد که اکثر کودکان به ظاهر عقب مانده مبتلا به هیچ نقص و آسیب ارث نیستند و عارفه آنها عدم رشد مغزی نیست بلکه نوعی محرومیت محیطی است که بعضی از این ها از خیلی چیزهای ابتدایی محروم هستند و اکثر آن ها از طبقات خیلی محروم جامعه هستند. ...

...

عوامل عقب ماندگی ذهنی هنگام تولد:

بسیاری از اختلالات حسی و حرکتی و هوشی کودکان حاصل شرایط نامطلوب زایمان و یا بد اثر اشتباهات پزشکی به هنگام تولد می باشد. ضایعات مغزی از متداول ترین ضایعات زمان زایمان است و مهم ترین علل عقب ماندگی ذهنی محسوب می شود.

1- تولد زودرس: تولد زودرس در بعضی از موارد متاسفانه باعث بروز ضایعات مغزی و عقب ماندگی ذهنی می شود.

2- نوزادان نارس: در بچه نارس احتمال کم هوشی 5 تا ده برابر بیش تر از بچه ای است که به موقع و کامل به دنیا می آید. طبق شواهد ادامه زندگی بچه نارس و احتمال کریز او از عقب ماندگی عقلانی به شرط آن که مادر از طبقات مرفه جامعه باشد به مراتب بیش تر است آثار مضر نارسی در 50% این بچه ها از آسیب های عصبی کوچک تا اختلالات شدید ذهنی وکوری فرق می کند .

3- زایمان های طولانی:  گاهی از اوقات در هنگام زایمان به واسطه طول مدت زایمان و ایجاد شرابط نامساعد برای جنین فشارهای غیرطبیعی بر نوزاد وارد آمده و سبب اختلالات ذهنی می گردد بر اثر زایمان های طولانی نوزاد گاهی دچار بی حالی و خنگی می شود و از فعالیت باز می ماند وهوای کافی و لازم به سلول های او نمی رسد و همین وقفه باعث نقصان رشد عمومی و عقب ماندگی ذهنی کودک می گردد.

4- ضربه ها و لطمه های وارده بر مغز کودک در هنگام تولد ضربه ها و لطمه های وارد بر مغز کودک از جمله عوارض متداول عقب ماندگی ذهنی و اختلالات حسی و حرکتی می باشد. گاهی اوقات این ضربه ها ناگهانی وارد بر مغز باعث فلج یا لمس شدن جزئی و یا کلی نوزاد نیز می گردد.

هوش و رابطه آن با فیزیولوژی

عوامل فیزیولوژی در کم هوشی برای تقریباً 20% از افراد کم هوش (نیم درصد کل یک اجتماع) علت مشخص فیزیولوژی سبب نقیصه عقلی می گردد. انواع آن ها زیاد است اما چند نمونه کوتاه را بیان می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۲
علیرضا نعمتی


مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله تهاجم فرهنگی و اهداف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

مقدمه:

مخاطبان تهاجم فرهنگی

اهداف تهاجم فرهنگی

مجدیان تهاجم فرهنگی 

تدوین دایره المعاعرف ایرانیکا

تهاجم فرهنگی 

برداشت های متفاوت از مقوله ملّی گرایی

ادبیات داستانی و تهاجم فرهنگی 

نتیجه گیری:

منابع و مأخذ:

====================

مقدمه:

فرهنگ ، مانترین وجه زندگی بشر توصیف شده است. در تعریف این منشور چندوجهی، دیدگاههای گوناگون متفکران و اندیشندان، دست یابی به یک فصلمشترک را دشوار می سازد. اما در تعریفی نسبتاً عام فرهنگ را می توان مجموعه ای از معارف، اعتقادات، اخلاق و آداب و رسوم و نیز جهت گیری هایی برشمرد که در ابعاد مختلف، مسائل عمده ی هستی و حیات رابرای بشر وجوامع بشری معنا و مفهوم می بخشند.

فرهنگ را میتوان روح بالنده ی بشر توصیف کرد. روح بی تابی که در تقابل مستمر جوامع انسانی، تاثیر می پذیرد و با خلق هویت واقعی  انسان جوهره ی او را عینیت می بخشند. فرهنگ،  دژ حیات یک ملت است که برفراز قله ی هستی یک ملت بنا می شود. فرهنگ صحیح، شخصیت فردی و اجتماعی بشر را شکل می دهد در سایه ی روشن هجوم اندیشه ها، رازهای سربه مهرزندگی را برای اوفاش می سازد و در تاریکی اوهام شمع پرفروغ چگونه بودن رابر می افزود. فرهنگ مبنایی است برای توجیه رفتار انسان، انسان ها برای توجیه کردن اعمالش در کارها باید به فرهنگ رجوع کنند. فرهنگ افعال انسان را تک به تک شکل می دهد. فرهنگ هر جامعه را ثقل معنوی ان اجتماع در مجموعه هستی نیز تعریف کرده است انقلاب اسلامی در متن و جوهره ی اصلی خویش انقلابی فرهنگی است. با توجه به واقعیات موجود، تشکیل در وجود تهاجم فرهنگی نشان دهندهی نوعی ضعف خصلتی و یا بینشی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۲
علیرضا نعمتی


مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مقاله نقش اولیا در تربیت فرزندان

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

مقدمه................................... 1

شباهت و تفاوت بین نقش اولیاء و معلمان ..  2

خانواده و تربیت فرزند................... 3

پدر و مادر باید به استعداد و توانایی فرزند در فراگیری دروس توجه کنند.......................... 4

پدر و مادر باید برای تعلیم فرزندان خود طرح و برنامه داشته باشند............................. 5

توجه پدر و مادر به نیازهای روانی فرزندان خود 6

روابط افراد خانواده با یکدیگر........... 7

ارتباط والدین با مدرسه.................. 8

ارتباط نزدیک والدین با فرزند............ 10

تشویق و تنبیه فرزندان ..................  11

استفاده از روش اغماض در تربیت فرزند..... 12

آموزش فرهنگ کار کردن به فرزندان......... 13

سهیم کردن فرزندان در امور خانه.......... 14

آموزش فرهنگ مطالعه به فرزندان........... 15

منابع و مآخذ 17

=============

قسمتهایی از متن:

چکیـده

فرد در خانواده متولد می شود و والدین یا دیگر اعضای خانواده از او مواظبت می کنند . خانواده بر شکل گیری شخصیت فرد به عنوان عضوی از اجتماع ، موجودی متفکر و دارای شناخت تأثیر زیادی دارد . نوع رفتار والدین در اعمال ، اندیشه ها و احساسات فرزندان تأثیرات عمده أی دارد . اگر فرد در خانواده أی رشد پیدا کند که به مسائل تربیتی و روانشناسی آگاهی داشته باشند بدون شک بسیاری از نیازهای روانی و عاطفی فرزند در حین رشد جسمانی او برآورده شده و چنین فردی در آینده در زندگی اجتماعی خود راحت تر و خیلی بهتر می تواند با دیگران ارتباط خوبی بر قرار کند. ...

...

ارتباط والدین با مدرسه

خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند . خانه  مدرسه اول فرزند و مدرسه خانه دوم او است و اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهنگی نداشته باشند در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید .

مهمترین وظایف پدران و مادران در جهت ایجاد هماهنگی بین خانه و مدرسه عبارتند از :

1 ـ به معلم فرزند خود با دید احترام نگاه کنند و اگر از کار او انتقاد دارند دور از حضور فرزند با معلم و مدرسه آن را مطرح کنند .

2 ـ بطور دائم در جریان اهداف و برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه قرار گیرند . حداقل هر ماه یکبار وضعیت رفتاری و اخلاقی فرزند خود را از معلم و مدرسه جویا شوند .

3 ـ برای شرکت در جلسات انجمن اولیاء و مربیان و یا کلاس های آموزش خانواده بطور جدی اوقاتی را در زندگی خود در نظر بگیرند.

4 ـ درباره برنامه های آموزشی و تربیتی فرزند خود با توجه به مقطع تحصیلی او معلومات لازم را کسب کنند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۱
علیرضا نعمتی


مقاله انواع شایعه
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله انواع شایعه

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

شایعه :

تعریف شایعه : 

شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟ 

قانون اصلی شایعه :

عللی که مانع رواج شایعه می شود : 

انگیزه ها در پخش و انتشار شایعه :

فرآیند شکل گیری شایعه : 

( روش آزمایشگاهی )

کاهش یا سطیح :

برجسته سازی ( برجستگی ) یا تشدید sharpening

همانند سازی

همانند سازی با زمینه اصلی : 

همانند سازی به وسیله تلخیص : 

همانند سازی با توقعات :

همانند سازی با عادات زبان شناسی :

همانند سازی ناشی از انگیزه های قویتر :

همانند سازی با علاقه به لباس ( در زنان ) :

همانند سازی با علاقه شغلی : 

همانند سازی با تبعیض و تعصب : 

مشتریان شایعه 

انواع شایعه

طبقه بندی شایعه ها بر اساس معیار انگیزشی 

چگونه می توان با شایعه مقابله کرد : 

منابع :

===============

تعریف شایعه :

شایعه پیامی است که در میان مردم رواج می یابد ؛ اما واقعیتها آن را تایید نمی کند . وقتی افراد بسیاری مشتاق خبرگیری از چیزی باشند ؛ ولی قادر به کسب اطلاعات درستی نباشند ، پذیرای شایعات می شوند . شایعات اگر تعصبات افراد را تائید کند و یا نفرتهایشان را توجیه نماید . بهتر و بیشتر می تواند گسترش یابد .

در واقع ، شایعه پیامی است که به طرز غیر رسمی ( معمولاً دهان به دهان ) منتقل می شود و به موضوعی مربوط می شود که در تحقیق درباره درست بودن یا نادرست بودن آن مشکل است . شایعه معمولاً شامل اطلاعاتی می شود که برای مردم اهمیت دارد . البته ممکن است بخشی از شایعه حقیقت داشته باشد . هر چند می توان گفت که این حکم همواره صادق نیست .

شایعه در چه موقعیتهایی رواج می یابد ؟

شایعه در موقعیتهایی رواج می یابد که مردم مشتاق خبر باشند ولی نتوانند آن را از منابع موثق دریافت کنند . هر گاه انسانها علاقمند خبرگیری درباره موضوعی باشند ، به هر نوع اطلاعاتی در این باره متوسل می شوند و سپس آن اطلاعات را در میان خود پراکنده می سازند .

هنگامی که واقعیتهای اجتماعی به نوعی برای مردم در ابهام و پوشیدگی باقی بماند و رسانه های گروهی نیز سعی در روشن کردن این واقعیتها نداشته باشند ، زمینه مناسبی برای رواج شایعه به وجود می آید .

در رواج شایعه دو عامل دخالت دارد :

1 – اهمیت 2 – ابهام

1 – اهمیت : علاقه مردم به موضوع و اهمیت داشتن شایعه هم برای گوینده و هم برای شنونده .

2 – ابهام : میزان ابهام موضوع ، یعنی وجود دو یا چند تعبیر از یک موضوع . این ابهام می تواند با نبود اخبار دقیق یا به وسیله برخی تشنجات عاطفی ، که فرد را مجبور می کند که نتواند یا نخواهد واقعیتهایی را که در اخبار مطرح شده بپذیرد القاء شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۰
علیرضا نعمتی


مقاله مسئولیت اجتماعی شـرکتها (CSR)
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مقاله مسئولیت اجتماعی شـرکتها (CSR)

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

سایه روشنهایی از مسئولیت پذیری

مسئولیت اجتماعی شرکتها

قسمتهایی از متن:

اشاره

در نظرسنجی هزاره درباره مسئولیت اجتماعی شرکتها که در سپتامبر سال 1999 انجام شد، آمده است، «از هر سه شهروند، دو نفر مایلند شرکتها از نقش تاریخی شان که کسب سود، پرداخت مالیات، استخدام کارکنان و تبعیت از تمام قوانین است فراتر روند. یعنی میل دارند شرکتها در تحقق هدفهای اجتماعی گسترده تر نقش بسزایی داشته باشند».

هر وجهـی از کسب و کار دارای یک بعـــد اجتماعی است. مسئولیت اجتماعی شرکتها (CORPORATE SOCIALL RESPONSIBILITY)(CSR ) یعنـی رویــــــه هـای باز و شفاف کسب و کار، یعنی روشهایی که مبتنی بر ارزشهای اخلاقی و احترام به کارکنان، جامعه و محیط زیست می باشد. مسئولیت اجتماعی شرکتها به این منظور برنامه ریزی می شود که برای جامعه به طورکلی و برای سهامداران حامل ارزش پایدار باشد. حوزه مربوط به روش یا رویه کسب و کار دربرگیرنده یکی از پویاترین و چالش پذیرترین موضوعهایی است که امروز رهبران شرکتها با آن روبرو هستند. برای مدیران امروز دیگر کافی نیست که وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل را انجام دهند و خود را اثربخش بنامند بلکه پاسخگویی به نیازهای جامعه و خواست شهروندان و مشتریان داخلی و خارجی سازمانهایشان از زمره وظایف بااهمیت تـــــر آنان محسوب می شود. می توان گفت همانگونه که مدیران نحوه انجام وظایف سنتی را می آموزند، باید از چگونگی انجام چنین وظایف جدید نیز آگاه شوند زیرا شرایط امروز جهان و فضاهای جدید کسب و کار ایجاب می کند تا رهبران و مدیران سازمانها و شرکتهای بزرگ که در بازارهای جهانـــــی یا بازارهای درحال جهانی شدن نقش فعال و موثر دارند، تمام تلاش خود را متوجه ایجاد ارزش برای تمامی ذینفعان خود کنند و نوعی تعادل میان بخشهای اجتماعــــی، اقتصادی و زیست محیطی کسب و کارشان ایجاد نمایند.

به طورکلی می توان گفت مسئولیت اجتماعی شــــرکتها (CSR) به ارائه روشهایی می پردازد که سازمانها در فضاهای کسب و کار خود به آن عمل کنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد. چرا که سازمانها مسئولیتهای بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن کنندگان و تمامی ذینفعان خود برعهده دارند. ...

...

مسئولیتهای زیست محیطی

حفظ محیط زیست و حفاظت از محیط طبیعی با گسترش فناوریهای جدید، سازمانها و مراکز صنعتی را با چالشهایی مواجه کرده است. امروز آلودگی گوناگون زیست محیطی رشد فزاینده ای یافته و مسئولیتهای اجتماعی واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را بسیار پیچیده ساخته است. از این رو مبحث مسئولیتهای زیست محیطی صنایع و آنچه را که به فضا و محیط اطراف واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ مربوط می شود، با آقای دکتر حجت درمیان گذاشتیم.

وی مسئولیت را جزو وظایف مدیریت تمامی واحدها دانست و افزود، تعریف مسئولیت پذیری نسبت به یک قرن پیش تغییر بزرگی کرده است. در گذشته سازمانهای تولیدکننده تنها مسئول درآمدسازی بودند و تولید، محور اصلی کارشان بود. اما از چند دهه قبل به این سمت نگاه به مسئولیتهای سازمانی تغییر کرد و تولیدکنندگان توجه بیشتری به مشتریان معطوف داشتند، پس به مرور عرضه نسبت بـــــه تقاضا افزایش یافت. امروز مصرف کنندگان چه به صورت مستقیم (داخلی) و چه غیرمستقیم (افراد جامعه) تعریف می شوند و آنچه اهمیت ویژه دارد رضایت مشتریان و سایر مصرف کنندگان است. گذشته از مسئولیتهایی که موجب رضایت مصرف کننده ازنظر کیفیت و ارائه خدمات می شود، مسئولیت بزرگتری متوجه واحدهای صنعتی و تولیدی است و آن توجه به مسایل ایمنی و مسایل زیست محیطی است که به نظر می رسد این دو بسیار مهمترند. اگرچه مساله زیباشناختی در تولید از اصول بااهمیت است، اما پرداختن به مسایلی چون حفظ محیط طبیعی که همگان از آن بهره می برند یا پرداختن به امنیت محصول در تولید، به حیات انسانها ربط پیدا می کند. در هر حال یک تولیدکننده مسئول، این گونه می اندیشد که هر محصولی که تولیــــد می شود، درنهایت روانه جامعه می شــــود و در چرخه زندگی انسانها قرار می گیرد (LIFE CYCLE) . بنابراین تولیدکنندگان نمی توانند فکر کنند که فقط مسئولیت تولید محصولات را برعهده دارند بلکه آنها تا زمانی که محصول تولیدیشان در جامعه و چرخه زندگی حضور دارد، نسبت به آن مسئول هستند. به عبارتی این مسئولیت از طراحی تا بازیافت ادامه دارد. چرا که یک محصول ممکن است نوعی آلودگی ایجاد کند یا انرژیها را بیش از حد مصرف نماید. یا حین کار موجب احتراق شود و یا آبها را آلوده سازد، بدرستی معلوم نیست که آیا تمام محصولات درنهایت به طبیعت بازمی گردند یا خیر. به همین خاطر است که تولیدکنندگان باید با مسئولیتهای اجتماعی خود درقبال مشتریان ازنظر کیفیت و تبعات حضور محصول در چرخه زندگی انسانها آشنا بوده و نسبت به رعایت مسئولیتهای خود پایبند باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۳۴
علیرضا نعمتی


تحقیق تاثیر سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره وری کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72
تحقیق تاثیر سلامت روان و ارتباطات اثربخش بر بهره وری کارخانه ساخت نوشیدنی گازدار در شهر مشهد

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

فهرست:

مقدمه 

 

بیان مسئله 

اهداف تحقیق

اهمیت موضوع تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعریف متغیرها 

تعریف نظری سلامت روان

تعریف عملیاتی سلامت روان: 

تعریف نظری ارتباطات اثربخش

تعریف عملیاتی ارتباطات اثربخش

تعریف نظری بهره وری فردی

تعریف عملیاتی بهره وری فردی

قلمروی تحقیق 

 

تاریخچه سلامت روان 

سلامت روان و ابعاد آن 

مفهوم سلامت روان 

الف: سلامت روانی به معنای رفتار بهنجار (عادی)

ب) سلامت روانی به معنای الگوهای ایده کامل 

ج)سلامت روانی به معنای یک فرآیند

د) سلامت روانی به معنای فقدان بیماری 

اهمیت و تعاریف سلامت روان 

نظریه های در زمینه‌ی شخصیت سالم 

نظریه‌ی انسان بالغ یا الگوی پیشنهادی آلپورت 

نظریة انسان با کنش کامل یا الگوی پیشنهادی راجرز 

نظریه انسان بارور یا مولد یا الگوی پیشنهادی فروم

نظریه انسان خواستار تحقق خویشتن یا الگوی پیشنهادی مزلو  

نظریه انسان فردیت یافته یا الگوی پیشنهادی یونگ 

نظریه انسان از خود فرا رونده یا الگوی پیشنهادی فرانکل 

نظریه انسان این مکانی و این زمانی، الگوی پیشنهادی پرلز

نظریه انسان غیر محدود، الگوی پیشنهادی دایر 

نظریه مربوط به سلامت روانی 

نظریه فروید: 

نظریه موری

نظریه‌ی آبراهام مازلو 

نظریه جورج کِلی

نظریه فرانکل 

نظریه اسکینر

نظریه اریکسون

 

مروری بر تحقیقات در زمینه تاثیر سلامت روان بر بهره‌وری فردی (کارکنان)

 

مختصری در خصوص ارتباطات اثربخش بر سازمانها

تعاریف ارتباطات از دیدگاههای مختلف

مفهوم ارتباطات

ارتباطات اثر بخش سازمانی 

مدیران و ارتباطات اثر بخش سازمانی 

ماهیت ارتباطات

ارتباطات یک فراگرد یا جریان مداوم است . 

 

فراگرد ارتباطی میان کنشی است. 

ارتباطات می‌تواند ارادی باشد یا غیر ارادی : 

فراگرد ارتباطی می‌تواند تعاملی یا مراوده‌ای باشد. 

فراگرد ارتباطی، عملکردی یا مبتنی بر وظیفه است. 

کارکردهای ارتباطات عبارتند از : 

شبکه‌های ارتباطی در سازمان 

ارتباطات رو به پایین ( از بالا به پایین ) 

ارتباطات روبه بالا (از پایین به بالا)

ارتباطات افقی: 

ارتباط متقاطع 

شبکه های رسمی و غیر رسمی

  شبکه ارتباطات غیر رسمی

الگوهای ارتباطات غیر رسمی 

شبکه های ارتباطی گروههای کوچک 

تمرکز قدرت: 

سرعت ارتباطات 

صحت اطلاعات

احساس اعضای شبکه 

سرعت تصمیم‌گیری

تعهد گروه‌ها در برابر تصمیمات 

 

مروری بر تحقیقات در زمینه‌ی ارتباطات اثربخش

 

منابع و مأخذ

منابع انگلیسی

=====================

قسمتهایی از متن:

مقدمه

بیمارهای روانی از آغاز پیدایش بشر وجود داشته است و هیچ انسانی در مقابل این بیماریها مصونیت ندارد این خطر همیشه بشر را تهدید می‌کند. (احمدوند، 1382، ص 2)

عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهود و فراوان است. در هر طبقه و صنفی در هرگروه و جمعی، اشخاص نامتعادلی زندگی می‌کنند بنابراین در مورد همه افراد، اعم از کارگر، دانش‌پژوه، پزشک و مهندس، زارع، استاد دانشگاه و غیره، خطر ابتلاء به ناراحتی‌های روانی وجود دارد به عبارت دیگر، هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد (شاملو 1381،ص10)

سلامت جسم و روان، انبساط خاطر و در نهایت شادکامی و تن آرامی پدیده‌هایی هستند که در ارتباط محیط زیست انسانها تحقق می‌پذیرند کارکرد نامناسب نهادها، نظام‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهداشتی، درمانی در یک جامعه در ارتباط مستقیم با بهداشت روانی و جسمی مردم آن جامعه است و سلامت افراد را دچار مخاطره می‌کند، در اجتماعاتی که انسانها تحت تأثیر عوامل نامساعد محیطی باشد حوادث طبیعی (سیل و زلزله و ...) بیماری‌های اپیدمیک، نارساناییهای ناشی از گسترش شهرهای بزرگ (آلودگی هوا، ترافیک، محیط پرهیاهو) بی‌عدالتی‌های اقتصادی، جنگ، بحرانهای اجتماعی، از هم گسیختگی خانوادگی، تضادهای درون گروهی و برون گروهی فرهنگی و مسائلی از این قبیل نمی‌توان از این قبیل قرار‌ دارند نمی‌توان انتظار سلامت جسمی و روانی را داشت هریک از پدیده‌های اجتماعی و طبیعی بالا می‌تواند زندگی عادی یک شخصیت سالم را تحت تأثیر قرار داده و آن را از حالت طبیعی خارج کند. ...

...

ارتباطات اثر بخش سازمانی

در سازمانهای امروزی اطلاعات باید سریع‌تر از هر زمان دیگر جریان پیدا کند، حتی توقف کوتاهی، در تولید به زیانهای غیرقابل جبرانی منجر می.شود. لذا برای رفع مسائل تواید لازم است که ارتباطات سریع برقرار شود و اقدام اصلاحی به عمل آید.

عامل دیگر، حجم اطلاعات است که پیوسته افزایش می‌یابد به اطلاعات زیاد غالباً مورد نیاز نیست بلکه اطلاعاتی نقش اساسی دارد که مربوط به موضوع باشد بنابراین نوع اطلاعاتی که مدیران برای تصمیم‌گیری به آن نیاز دارند باید تعیین شود.

برای دست یافتن به این اطلاعات ضروری است که مدیران رده‌های پایین‌تر و همچنین کارکنان واحدها مختلف سازمان، اطلاعات لازم از مجاری مربوطه در اختیار مدیران قرار دهند. (ایران‌نژاد،1370،ص348)

 

وظیفه و کارکرد ارتباطات در سازمان، وحدت بخشی،  تلاش‌های سازمانی است، ارتباط وسیله ای برای خوراندن و وارد کردن درون دادهای اجتماعی به نظام اجتماعی به شمار می‌آید.

برای ایجاد هماهنگی بین عناصر مادی و انسانی سازمان به صورت یک شبکه کارآمد و موثر، برقراری ارتباطات مطلوب ضروری است. زیرا وقتی، ارتباطات برقرار نشود، فعالیتهای  سازمان متوقف می‌شود و در واقع می‌توان گفت مدیریت کارساز به برقراری ارتباطات مؤثر بستگی دارد.

موضوع ارتباطات در سازمان از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌توان گفت اولین وظیفه مدیر این است که سیستم ارتباطات را در سازمان توسعه دهد.

لذا چنانچه هدف سازمان دست یافتن به حداکثر بهره‌وری باشد، سیستم ارتباطات باید به گونه‌ای طرح‌ریزی شود که در همه حال، اطلاعات از مجاری مربوطه در اختیار اعضای سازمانی قرار گیرد. (ساعتچی،1369، ص442)

زیرا یکی از مهم‌ترین خصوصیات سازمان‌ها آن است که «ساخت» آنها جز با کمک فرایند ارتباطات نمی‌تواند شکل بگیرد یا دوام داشته باشد.

به اعتقاد «چستر باردنارد»[1]: چون بزرگی و ساختار سازمانها با کمک و بوسیله‌ی فنون ارتباطی تعیین می‌شود بنابراین اگر بخواهیم نظریه‌ی جامعی درباره سازمان داشته باشیم باید در این نظریه به مشکلات ارتباطی بیش از هر مسئله دیگری توجه کنیم.

در سالهای بعد نیز«کاتر» و «کان» بیان داشته‌اند که « ..... ارتباط نوعی فرآیند اجتماعی است که در فعالیتهای هرگروه، هرسازمان یا هر جامعه بیش از عوامل دیگر اثر و اهمیت دارد. »

و « ......... ارتباط جوهر اصلی یک نظام اجتماعی یا یک سازمان است». ارتباط همانند جریان خون یک سازمان است و اگر جریان ارتباط یک سازمان قطع شود، در آن صورت، به حیات سازمان خاتمه داده خواهد شد(ایران‌نژاد،1370)

 


[1] . Barnard

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۳۳
علیرضا نعمتی


مقاله سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مقاله سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

قسمتهایی از متن:

مقدمه :

صحبت کردن در باره جنسیت برای اغلب والدین کاری دشوار است.والدین یا نگران زیاد گفتن هستند و یا کم گفتن ویا نگران گیج کردن بچه های خود. بسیاری از والدین هم فکر میکنند که اگر در باره مسائل جنسی با کودکان خود صحبت کنند افکار جنسی را در ذهن های کوچک آنها پرورش میدهند و با این کار بچه ها را به تجربه های جنسی تشویق میکنند. بعضی از والدین دیگر نیز فکر میکنند که اگر کودکشان سوال نمی کند یا علاقه خاصی نسبت به موضوع نشان نمیدهد به این علت است که هنوز خیلی کوچک است یا اصلا به موضوع علاقه ندارد. والدین فکر میکنند که اگر کودکشان در ظاهر بیعلاقه است ،لابد هنوز آمادگی لازم را ندارد  و یا بدتر از آن شاید نیازی به دانستن ندارد.ولی بچه ها حتما سوال دارند . شاید نمی دانند که چگونه بپرسند و یا شاید بی میلی والدین خود را نسبت به پاسخ گفتن به چنین سوالاتی احساس میکنند. کودکان در چنین موقعیت هایی هنگام برخورد با موضوعات مربوط به جنسیت، از والدین خود رو میگردانند. بنابراین مسئولیت شما این است که حرف بزنید و اجازه ندهید که ناراحتی خودتان یا سکوت فرزندتان مانع باز کردن باب گفت و گو بشود. نزد فرزندتان اعتراف کنید  که سخن گفتن در باره جنسیت گاهی با شرم و حیا همراه است چون موضوع خیلی حساس و خصوصی است و همین میتواند زمینه مشترکی باشد تا گفت و گویتان را آغاز کنید. ...

...

پیدا کردن لحظه های مناسب آموزش

شما میتوانید هر یک از موقعیت های زیر را به یک موقعیت مناسب برای آموزش تبدیل کنید:

- معلم فرزندتان یا یکی از بستگان یا همسایه های شما باردار است.

- تلویزیون برنامه ای نشان میدهد که در آن ارزش های خانوادگی یا اختلاف اخلاقیات خانوادگی مطرح میشود.

- دیداری از باغ وحش دارید که شامل مشاهده رفتارهای جنسی حیوانات یا توضیح در باره چرخه حیاتی آنهاست.

- زائیدن یک حیوان خانگی

- هنگام رفتن به مطب پزشک برای معاینه

 - وقتی کودک شما به بدنهای برهنه یا نیمه برهنه دیگران در خانه یا استخر زل میزند.

- وقتی دختر یا پسرتان سعی میکند کسی را که برهنه است را ببیند.

- نگاههای کنجکاو فرزندتان هنگامی که پوشک بچه ای را عوض میکنید.

- دیدن نوار بهداشتی در یک فروشگاه.

- هنگامیکه با فرزندتان ماشین سواری میکنید و با او تنها هستید و در عین حال ناگزیر هم نیستید که به روی هم نگاه کنید زمان خوبی برای آغاز گفتگو در باره جنسیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۳۲
علیرضا نعمتی


مقاله روانشناسی شخصیت و عوامل موثر بر آن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
مقاله  روانشناسی شخصیت و عوامل موثر بر آن

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

برخی از مطالب اصلی:

نگاه اجمالی

شخصیت از دیدگاه مردم

شخصیت از دیدگاه روانشناسی

ماهیت شخصیت و انسان

نقش وراثت زیستی در رشد شخصیت

اهمیت محیط طبیعی در رشد شخصیت

رابطه فرهنگ و شخصیت

نقش تجربه گروهی در رشد شخصیت افراد

اهمیت تجارب شخصی در رشد شخصیت

تربیت دینی نوجوانان

الف) مراحل تربیت دینی

ب) نیازهای نوجوانان

روانشناسى بازى

خنده و اثرات روانشناختی آن

مدیتیشن خندیدن

اصول پیشگیری از رفتارهای پرخطر

پیامدهای استرس

منابع

======================

قسمتهایی از متن:

نگاه اجمالی

«شخصیت» یک «مفهوم انتزاعی» است، یعنی آن چیزی مثل انرژی در فیزیک است که قابل مشاهده نیست، بلکه آن از طریق ترکیب رفتار (Behavior) ، افکار (Thoughts) ، انگیزش (Motivation) ، هیجان (Emotion) و … استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت (Difference) کل افراد (انسانها) از همدیگر می‌شود. اما این تفاوتها فقط در بعضی «ویژگیها و خصوصیات» است. به عبارت دیگر افراد در خیلی از ویژگیهای شخصیتی به همدیگر شباهت دارند بنابراین شخصیت را می‌توان از این جهت که «چگونه مردم با هم متفاوت هستند؟» و از جهت این که «در چه چیزی به همدیگر شباهت دارند؟» مورد مطالعه قرار داد.
از طرف دیگر «شخصیت» یک موضوع پیچیده است ولی از زمانهای قدیم برای شناخت آن کوششهای فراوانی شده است که برخی از آنها «غیرعملی» ، بعضی دیگر «خرافاتی» و تعداد کمی «علمی و معتبر» هستند. این تنوع در دیدگاهها به تفاوت در«تعریف و نگرش از انسان و ماهیت او» مربوط می‌شود. هر جامعه برای آنکه بتواند در قالب فرهنگ معینی زندگی کرده ، ارتباط متقابل و موفقیت آمیزی داشته باشد، گونههای شخصیتی خاصی را که با فرهنگش هماهنگی داشته باشد، پرورش می‌دهد. در حالی که برخی تجربه‌ها بین همه فرهنگها مشترک است، بعید نیست که تجربیات خاص یک فرهنگ در دسترس فرهنگ دیگر نباشد.

شخصیت از دیدگاه مردم

واژه «شخصیت» در زبان روزمره مردم معانی گوناگونی دارد. یکی از معانی آن مربوط به هر نوع «صفت اخلاقی یا برجسته» است که سبب تمایز و برتری فردی نسبت به افراد دیگر می‌شود مثلا وقتی گفته نمی‌شود «او با شخصیت است» یعنی «او» فردی با ویژگیهایی است که می‌تواند افراد دیگر را با «کارآیی و جاذبه اجتماعی خود» تحت تأثیر قرار دهد. ...

...

روانشناسى بازى

روانشناسى عبارت است از علم مطالعه رفتار. روانشناسى به عنوان یک علم و روانشناس به عنوان یک عالم جایگاهى همچون یک عالم زیست شناسى و... دارد. اما از آنجایى که موضوع مطالعه روانشناسى انسان است تا حدودى منجر به عامیانه زدگى مى شود. به نحوى که همه افراد جامعه به خود اجازه مى دهند خود را روانشناس بدانند ولى همین افراد به خود اجازه نمى دهند خود را زیست شناس و... بنامند. چنانچه فعل نابجا و نادرست «روانشناسى کردن» هم در سطح جامعه رواج فراوانى یافته است، که البته کلاس خود را هم دارد.   
وجود چنین برداشت اشتباهى از روانشناسى از یک سو و تبلیغ این روانشناسى در میان مردم از سوى دیگر خود معضل بزرگى است که نیاز به اصلاح دارد. برداشت هاى غلطى چون «تفاوت قائل نشدن بین روانشناسى و روانکاوى»، «به کار بردن نادرست روانکاوى به جاى روان درمانى»، «عدم تمایز بین روان درمانى و مشاوره»، «روانکاو خواندن روانشناسان»، «عدم آگاهى از تخصص هاى متفاوت در روانشناسى با کارکردهاى متفاوت» و مواردى از این دست همگى برداشت هاى غلط رایجى است و جالب تر اینکه همین ها نیز مایه مباهات و مفاخرت افراد شده است. معضلى به نام «برداشت غلط از روانشناسى و وظایف روانشناسى» نیاز به اصلاح دارد. در این میان قسمت عمده اى از این اصلاح به عهده رسانه ملى است و جالب است بدانیم رسانه ملى خود در حال مزمن کردن این برداشت اشتباه است. در بسیارى از سریال هایى که از تلویزیون پخش مى شود گاهى در سطح دیالوگ، گاهى در سطح داستان هاى فرعى نمایش اصلى و گاهى به عنوان موضوع اصلى صحبت از روانشناسى و نقش روانشناس به میان مى آید. در سطح دیالوگ بارها مشاهده شده است از واژه هاى روانکاو، روانکاوى، دیوانه و... براى معرفى جایگاه روانشناس، روان درمانى، بیمار روانى و... بهره برده شده است. عمده تماشاگران چنین سریال هایى نیز این واژه ها را وام گرفته و استفاده مى کنند غافل از اینکه کار از ریشه ایراد دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۳۱
علیرضا نعمتی


پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 367 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 192
پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

پژوهش در مورد بررسی تأثیر آموزش بر آگاهی و نگرش بیماران هموفیل

فهرست مطالب

عنوان                                                      صفحه

زمینه پژوهش ......................... 2

بیان مسئله پژوهش .................... 10

اهداف پژوهش ......................... 10

الف ) اهداف کلی ..................... 10

ب ) اهداف ویژه ...................... 10

فرضیه های پژوهش ..................... 11

تعریف واژه ها ....................... 11

پیش فرضهای پژوهش .................... 13

محدودیت های پژوهش .................... 14

الف ) محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر    14

ب ) محدودیت های در اختیار پژوهشگر .... 14

اهمیت پژوهش .......................... 15

منابع فارسی ......................... 17

منابع خارجی ......................... 19


چارچوب پنداشتی........................ 21

مروری بر مطالعات..................... 49

منابع فارسی.......................... 58

منابع خارجی.......................... 60


روش پژوهش ........................... 63

نوع پژوهش............................ 63

جامعه پژوهش.......................... 64

نمونه پژوهش........................... 64

روش نمونه گیری ........................ 65

مشخصات واحدهای مورد پژوهش............ 66

محیط پژوهش............................ 66

روش گردآوری داده ها.................. 67

ابزار گردآوری داده ها ............... 67

اعتبار علمی ابزار ................... 68

اعتماد علمی ابزار.................... 68

نحوه استفاده از ابزار................. 69

نوع و مشخصات داده ها ................ 70

نحوه تجزیه و تحلیل داده ها ............. 70

ملاحظات اخلاقی......................... 72

منابع فارسی........................... 73

منابع خارجی.......................... 74

 

نتایج پژوهش.......................... 159

بحث و بررسی یافته ها.................. 159

نتیجه گیری نهایی....................... 183

کاربرد یافته های پژوهش............... 186

پیشنهادات برای پژوهش های بعدی........ 188

منابع فارسی.......................... 190

منابع خارجی.......................... 191

........................................................................................................................

بخشی از متن:

زمینه پژوهش

اختلالات انعقادی [1] ارثی پلاسما بعلت نقص در یک پروتئین انعقادی پدید می آید. دو اختلال وابسته به کروموزوم X یعنی فقدان عوامل VIII و IX مسئول اکثر موارد این اختلالات مادرزادی می باشند. این بیماران در معرض خونریزی شدید و ناتوانی مزمن بوده، نیازمند درمانهای طبی اختصاصی هستند (هاریسون، 2001، ص 239).

هموفیلی [2] اختلال ارثی بصورت کاهش یا فقدان فاکتور VII (یکی از پروتئینهای مسئول تشکیل لخته در پلاسما) می باشد که منجر به هموفیلی A می شود نوع دیگر آن، هموفیلی نوع B است که در اثر کاهش فاکتور IX بوجود می آید (گیلبرت [3]، 2001، ص 672).

سطح فاکتور انعقادی VIII و IX در حالت نرمال بین 120-50% می باشد. هموفیلی بر اساس سطح پلاسمایی فاکتور انعقادی به سه نوع،  هموفیلی شدید [4] (سطح فاکتور کمتر از 1% حد نرمال)، متوسط [5] (5-1%) و خفیف [6] (25-5%) تقسیم می شود (چودهری [7]، 2000، ص 45).

اگر چه درمان موثر بیماری هموفیلی به دهه اخیر مربوط می شود ولی هموفیلی در جهان کهن نیز شناخته شده بود. قدیمی ترین دست نوشته ها در مورد چگونگی ظهور بیماری هموفیلی مربوط به متن های یهودی در قرن دوم میلادی است. هموفیلی به عنوان بیماری سلطنتی[8] نامیده می شود زیرا اعضای خانواده های اصیل در اروپا به آن مبتلا بودند. در اجداد ملکه ویکتوریا [9] هیچ سابقه ای از هموفیلی نبوده است اما پس از تولد پسرش لئوپلد[10] در سال 1853 که مبتلا به هموفیلی بود معلوم شد که ملکه ویکتوریا  ناقل هموفیلی بوده و ایجاد بیماری در او در اثر جهش[11] ژنتیکی بوده است. ژن بیماری توسط دختران ملکه در خاندان سلطنتی روسیه، آلمان و اسپانیا نیر انتقال یافت (اسدی، 1380، ص 27).

طبق برآوردهای کلی از هر ده هزار نوزاد پسر یک نفر مبتلا به هموفیلی است.

حدود سه هزار بیمار هموفیل نوع A و حدود 750 هموفیل نوع B در کشور ما وجود دارد (شریفیان، 1378، ص 29).

انجمن هموفیلی ایران (1377) گزارش می دهد: در حال حاضر تعداد 3215 نفر بیمار هموفیل A و تعداد 668 نفر بیمار هموفیل B وجود دارد. رشد هموفیلی و سایر اختلالات انعقادی حدوداً در حد تشخیص یک فرد در یک روز است یعنی سالیانه 360 نفر که رقم قابل توجهی به نظر می رسد (ص 34).

گیلبرت می نویسد: تخمین زده می شود در حدود 000/10 نفر در ایالات متحده مبتلا به هموفیلی می باشند. گزارش ها در مورد میزان شیوع [12] هموفیلی متفاوت است اما میزان یک در 000/20 اغلب ذکر می شود. در 30% از موارد ابتلاء به بیماری به دلیل جهش ژنتیکی می باشد که در این موارد سابقه بیماری در خانواده بیمار وجود ندارد (2001، ص 673).

شاوساسمن[13] شیوع هموفیلی A را در انگلستان یک در 000/10 جمعیت مردان و هموفیلی B را یک در 000/60 از جمعیت مردان گزارش می کند (1999، ص 41).

چودهری می نویسد: شیوع هموفیلی در هندوستان نزدیک به 1 در 5000 مرد می باشد تخمین زده می شود که سالانه 1300 کودک مبتلا به هموفیلی در هندوستان متولد می شود و تقریباً 000/50 بیمار با هموفیلی A شدید در حال حاضر وجود دارد. این در حالی است که در کشورهای در حال توسعه تنها 5% از جمعیت مبتلا به منابع کافی درمانی و مراقبتی دسترسی دارند (2000، ص 45).

تزریق فاکتورهای


[1] Coagulation disorder

[2] Hemophilia

[3] Gilbert

[4] Severe

[5] Moderate

[6] Mild

[7] Choudhary

[8] Roual disease

[9] Princess Victoria

[10] Leopold

[11] Mutation

[12] Incidence

[13] Show susman

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۲۶
علیرضا نعمتی


مقاله روشهای یاددهی و یادگیری و نظریه های آن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مقاله روشهای یاددهی و یادگیری و نظریه های آن

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

مقدمه:

روش های یاددهی و یادگیری

کار و بحث گروهی

روش بارش مغزی

پرسش و پاسخ

یادگیری فعال - یادگیری  انفعالی 

نمونه هایی از نظریه های یادگیری مؤثر در تعلیم و تربیت 

یادگیری از طریق الگوسازی 

عوامل موثر در الگوسازی

منابع و مآخذ :

====================

مقدمه:

علم داشتن،به عبارتی به معنای داشتن اطلاعات است . یعنی کسی را که اطلاعات زیادی را درمغزخود جا داده است ، عالم می شماریم . اما اگر دقیق ترشویم و بخواهیم بدانیم که آن دانستنی ها چگونه حاصل آمده اند، ناچاریم به روش علم هم توجه کنیم . محصول علم چیزی است که دانشمندان درپی آن هستند واین محصول را باید نتیجه ی تلاش ایشان درراه رسیدن به آنها محسوب داشت . واقعیت های علمی تغییر پذیرند ، پس دانشی که ما امروز به
دانش آموزان خود می دهیم  ، شاید در آینده به کارشان نیاید و بهتر است به جای ارائه ی اطلاعات علمی به صورت خام به دانش آموزان ، به آنها راه رسیدن به این علم را آموزش دهیم.

هرفرد ، درراه رسیدن به اطلاعات جدید به یک سلسله از مهارت ها نیاز دارد تا با اتکا به این مهارت ها خود به کشف علم بپردازد. ایجاد و تقویت این مهارت ها در دانش آموزان با توانایی آنها تلفیق می شود و همین امر باعث عمیق تر شدن  یادگیری آنها خواهد شد .

روش های یاددهی و یادگیری

کار و بحث گروهی

 امروزه در دنیا، هیچ کاری در زمینه های علم ، فناوری ، اقتصاد و حتی فکرواندیشه ، به صورت فردی انجام نمی شود. کارگروهی یکی از روش های اصلی تدریس در کلاس علوم است وضرورت دارد که  دانش آموزان را به کارگروهی واداریم .

کاروبحث گروهی ، در عین اینکه یک روش آموزشی است ، برای ما هدف نگرشی بسیارمهمی تلقی می شود کارگروهی فرصت ایجاد نگرش های مثبت نسبت به مدرسه و علم را در اذهان دانش آموزان به وجود می آورد و تعامل عاطفی را بین آنها تقویت می کند . ...

...

نمونه هایی از نظریه های یادگیری مؤثر در تعلیم و تربیت

1. تقویت رفتارهای مرتبط با تکلیف :

موضوع تقویت رفتارهای مطالعه ، مثالی از قضیه ی فراگیرترشکل دهی رفتارهای مرتبط با تعلیم و تربیت است که به منظورتعلیم دانش آموزان برای ایجاد عادت های مطالعه ی شخصی و همچنیبن ایجاد رفتار شایسته درکلاس به کارمی رود . درکلاس های ابتدایی ، ایجاد رفتاربیشتربه معنای آنست که دانش آموزباید سروقت به کلاس آمده ، آرام سرجای خود بنشیند ، به معلم توجه کند و موضوع درسی را هرچه باشد تعقیب نماید . این رفتارهای مقدماتی برای ایجاد محیطی به دورازآشفتگی و آشوب لازم بوده و چنین محیطی برای تعلیم دادن و یادگیری ضروری است .

روان شناسان ، طریقه ی برخورد با مشکلات تحصیلی همچون کم توجهی ، ضعف درتمرکز وعادت کم به مطالعه را می دانند. چنانچه دانش آموزی قادر به تمرکزبرمتنی که می خواند نباشد ، باید محیطی فراهم آوریم که بتواند حواس خود را جمع ترکند ، همچنین می توان مطلب های متن را به صورتی تغییر داد که باعث تمرکز بیشتر شود . یکی از پیشنهاد های مطرح شده در این زمینه را گاتری داده است ، وی معتقد است باید شرایطی فراهم کرد که دانش آموزدرمحیطی آرام مطالعه کند و به محض اینکه احساس کرد حواس او برفعالیت مورد نظر متمرکز نیست ، از سر میز بلند شود .در این صورت میز و کتاب هم کاملاً در خدمت و در راستای مطالعه کردن قرار می گیرد و نه محلی برای افکار پریشان و اوهام . روش موثر تر دیگر اینست که پس از هریک یا دو جمله ای که از درس داده می شود ، سوالی از دانش آموزپرسیده شود و پاسخ صحیح وی را فوراً به شکلی مناسب پاداش داد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۲۵
علیرضا نعمتی


مجموعه اول مقالات تدوین استراتژی شامل 10 مقاله می باشد فایل کلیه مقالات PDF لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه تعداد صفحات مقالات 233 حجم فایل زیپ دانلودی 38 MB
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 4
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3807 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 233
تدوین استراتژی- مجموعه اول مقالات

فروشنده فایل

کد کاربری 25175
کاربر

مجموعه مناسب کسانی است که در حال تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع  تدوین استراتژی می باشند .

تدوین استراتژی  - مجموعه اول مقالات

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد : 

ردیف                              عنوان مقاله                              تعداد صفحات

1014   درخت تصمیم فازی ؛ رویکردی نوین در تدوین استراتژی   16

1015   طراحی مدل راهبردی ارزیابی عملکرد در شرکت های ساختمانی با ترکیب روش های BSC و AHP   23

1016   بررسی عناصر برنامه ریزی استراتژیک به منظور ارایه مدلی مفهومی و کاربردی برای شرکت های صنعتی کوچک            22

1017   طراحی نقشه راهبرد برای موسسات علمی پژوهشی غیردولتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن مطالعه موردی: جهاد دانشگاهی  22

1018   مدل سنجش رویکرد برد – برد به عنوان زیرساخت کار تیمی          15

1019   ارزیابی و اولویت بندی استراتژی ها با استفاده از تکنیک الکتره 3 در محیط فازی (مطالعه موردی: شرکت تماد)            31

1020   ارائه الگوی نظام مند برای انتخاب راهبرد استوار با رویکرد آینده پژوهانه   26

1021   فرآیندها و عناصر تدوین راهبردهای وظیفه ای سازمان      17

1022   امکان سنجی پیاده سازی تکنیک ارزیابی متوازن در سنجش عملکرد بیمارستان های شیراز    27

1023   ارایه یک روش ترکیبی در تدوین روش شناسی پیاده سازی مدیریت دانش 34

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۸
علیرضا نعمتی


این مجموعه شامل 10 مقاله در خصوص تدوین استراتژی می باشد فایل کلیه مقالات PDF لیست مقالات در یک فایل اکسل جداگانه تعداد صفحات مقالات 238 حجم فایل زیپ دانلودی 37 MB
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3709 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 238
تدوین استراتژی-مجموعه دوم مقالات

فروشنده فایل

کد کاربری 25175
کاربر

مجموعه مناسب کسانی است که در حال تحقیق و پژوهش پیرامون موضوع  تدوین استراتژی می باشند .

تدوین استراتژی  - مجموعه دوم مقالات

فهرست مقالات به شرح ذیل می باشد : 

ردیف                              عنوان مقاله                              تعداد صفحات

1024   ارائه رویه نظام مند انتخاب مشاور با هدف تدوین برنامه استراتژیک در مدیریت شهری؛ (مورد مطالعه: سازمان زیباسازی شهر تهران)     22

1025   طراحی الگوی مفهومی ارزیابی عملکرد راهبردی: مبتنی بر زنجیره ارزش آفرینی راهبردی پویا            21

1026   رویکردهای جایگزین طراحی استراتژی در شرایط عدم قطعیت، رویکردی تحلیلی-تطبیقی        20

1027   تدوین اهداف راهبردی و ارائه مدلی برای دستیابی به آنها با رویکرد ارزیابی متوازن           28

1028   طراحی مدل خط مشی گذاری مبتنی بر شواهد در نظام سلامت ایران (پژوهشی کیفی)           20

1029   الگوی ارزیابی عملکرد شرکت های زیرمجموعه در هلدینگ ها بر مبنای کارت امتیازی متوازن مورد مطالعه: هلدینگ صنایع غذایی سینا          25

1030   شناسایی موانع تدوین استراتژی های کارکردی منابع انسانی          26

1031   تدوین راهبرد سازمان از طریق یکپارچگی SWOT، BSC و با استفاده از ابزارهای QFD و MBNQA و ارزیابی عملکرد  33

1032   کارآفرینی استراتژیک و دستیابی به مزیت رقابتی: مطالعه تجربی در حوزه صنعتی سازی صنعت ساختمان و مسکن ایران     23

1033   الگوی سیستمی مدیریت راهبردی هویت ملی        20

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۷
علیرضا نعمتی


مقاله آنـاتـومـی ابـدومـن (کالبد شناسی شکم)
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
مقاله آنـاتـومـی ابـدومـن (کالبد شناسی شکم)

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله آنـاتـومـی ابـدومـن (کالبد شناسی شکم)

بخشهایی از متن:

پیشگفتار

فَلْینْظُرِ الانسانْ مِمَّ خُلِق  (طارق 5)

"انسان باید در خلقت خویش بیندیشد و بنگرد تا به عظمت خالق پی ببرد ."

آغاز و اساس دین شناخت خالق است . و کمال معرفت خدا گرویدن به او و یگانه و بیهمتا دانستن او است . و کمال توحید انجام عمل خالص فقط برای رضای اوست .

هر علمی که نتیجه اش شناخت خالق و معرفت به عظمت بی نهایت خداوند نباشد علم حقیقی نیست . علوم حقیقی علومی هستند که یا بطور مستقیم به شناخت هستی بخش منجر می شوند و صاحب آن علم را عالم نامند . همانند علوم اسلامی و دینی و قرانی . و یا بطور غیر مستقیم وجود خالق را اثبات کرده و به شناخت خالق می رسند . و این نوع علوم را فضل گویند و صاحب آن را فاضل نامند . همانند علوم طبیعی و دانشگاهی . اما غیر از این دو علوم مادی دیگری که مفید فرد و جامعه نیست و نهایتاً در جهت منافع فردی و سودجویی و گمراهی بشر است اصولاً علوم حقیقی نیستند . همانند شعبده بازی و سحر و جادو و آنچه موجب لهو و لعب و لغویات است . و انسان را از تکامل و تقرب به خدا دور میسازد .

هدف نهایی از خلقت انسان پس از معرفت به وجود و قدرت لایزال الهی و درک الطاف و رحمت خداوند مهربان با عبودیت آفریدگار است . عبادت آگاهانه همان معرفت به عظمت مقام هستی بخش و فراگیری دستورات والا و رستگار کننده حضرت حق و تمسک ایمانی و شکر حق به همراه عمل صالح و مورد رضای باری تعالی می باشد . و با این آگاهی و عمل صالح انسان به کمال می رسد .

ادارک اهمیت نفخة روح الهی در سرشت بشر و مقدس شمردن و مراقبت از آن از مسئولیت های انسان کامل است . شناخت بدن و روح انسان چنانچه از ژرفای وجود باشد ، می تواند انسان را به سوی معرفت وجود خالق گیتی سوق دهد . حفظ امانت ها و ودیعه های مقدس خداوند در وجود خود از وظایف انسان برتر است . و انسان برتر شدن خود از جمله اهداف خلقت بشر است . تا زمانیکه نهایتاً تمام هستی او به هستی بخش عالم امکان بازگشت نماید . ‍« اِنّا لله وُ اِنّا اِلَیهِ راجِعوْن»

...

حدود شکم

شکم یا ابدومن بخشی از تنه در زیر دیافراگم می باشد که تا مدخل لگن امتداد دارد .

-     جدار فوقانی شکم سطح تحتانی عضله دیافراگم یا حجاب حاجز می باشد .

-     حد تحتانی شکم سطح قراردادی است که از مدخل لگن عبور می نماید .

-     مدخل لگن : از عقب به جلو شامل اولین مهره ساکرال (خاجی) (1S) که به آن پرومونتوریوم یا دماغه گویند و بالهای ساکروم که زائده عرضی آن هستند و مفصل ساکروایلیاک (خاجی لگنی) دو طرف ، خط قوسی و خط شانه ای که این دو کنار داخلی استخوان هیپ می باشند . بین دو خط قوسی و شانه ای برآمدگی « ایلیوپوبیک » قرار دارد که محل جوش خوردگی این دو استخوان لگن است درانتهای داخلی خط شانه ای به تکمه و ستیغ  و سمفیز پوبیس می رسد . سمفیز پوبیس نوعی مفصل غضروفی است که دارای دیسک می باشد . جدار های قدامی و طرفی و خلفی شکم حاوی عضلات و نیز 5 مهره کمری در خلف می باشد .

لایه های جدار شکم

از خارج به داخل (از سطح به عمق) دارای لایه هایی است که بطور کلی عبارتند از :

-     پوست

-     فاسیای سطحی که دو لایه دارد ، لایه سطحی تر را کمپر یا لایه چربی دار و لایه عمقی را فاسیای اسکارپا می نامند که در زیر ناف مشخص تر است .

-     سه طبقه عضلات مایل خارجی ، مایل داخلی و عرضی  شکمی ، ( البته در طرفین خط وسط جلو شکم یک زوج عضلات مستقیم شکم نیز وجود دارد . )

-     فاسیای عمقی جدار شکم یا فاسیای ترنسورسالیس یا عرضی که در محل های مختلف نام های گوناگون دارد. (از جمله فاسیای دیافراگماتیک ، فاسیای ایلیاکا ، لایه قدامی تراکولومبار و فاسیای لگن و ...)

-     بافت همبندی خارج صفاقی

-     صفاق جداری شکم

...

سوراخ وینسلو

یا سوراخ اپی پلوئیک سوراخی است که بورسا امنتالیس با حفره بزرگ صفاقی ارتباط داده میشود این سوراخ در بالای ابتدای دئودنوم قرار دارد. کنار قدامی آن ، کنار راست امنتوم کوچک (رباط هپاتودئودنال) است و درضخامت آن پایه کبدی یعنی مجرای کلدوک و شریان کبدی و ورید پورتال واقع شده اند.

حد خلفی آن ، صفاق جلوی ورید اجوف تحتانی است . حد تحتانی آن صفاق پوشاننده مبدأ دئودنوم و شریان هپاتیک است و سقف آن به لوب دم دارکبد می رسد.

اعصاب صفاق

صفاق جداری دارای اعصاب سوماتیک وپیکری بین دنده ای می باشد و حساس به درد می باشد. صفاق احشایی دارای اعصاب خود مختاراست و غیر حساس به درد می باشد. درد احشا ناشی از افزایش قطر احشا و کشش بیش از حد عضلات جدار احشا می باشد.

رباط ها

رباط فالسیفرم (داسی شکل): دولایه صفاقی است که ازخلف ناف به سمت بالادرخط میانی قدامی سیرکرده و به زیر دیافراگم و وسط کنار قدامی وتحتانی کبد وارد می شود. دولایه راست و چپ آن به ترتیب نیمه راست وچپ کبد را پوشش میدهد و به رباط های کرونری راست و چپ می رسند. درضخامت کنارخلفی دسته رباط فالسیفرم، رباط گرد کبدی است که قبلاً ورید نافی دردوره جنینی وجودداشته است.

رباطهای کرونری راست و چپ: محلهای انعطاف صفاق کبدی در سطح خلفی فوقانی لوب راست وچپ کبدی می باشند و دارای لایه های قدامی و خلفی اند و محلهای تلاقی این دولایه را درسمت راست وچپ به ترتیبب رباطهای مثلثی راست وچپ مینامند.بین لایه های فوقانی وتحتانی رباطهای کرونر در خلف کبد فضای برهنه کبدی است.

رباط گاستروفرنیک: دولایه صفاقی است که از دیافراگم به بخش خلفی فوندوس معده میرود.

رباطهایی به نام فرنیکورنال و فرنیکوکولیک هم درسمت چپ از دیافراگم به کلیه چپ وخم کولیک چپ می روند.

پایه کبدی: شامل مجرای کلدوک، شریان کبدی (در جلو) و ورید باب (درخلف) است و این سه عنصر با لنف و اعصاب در ضخامت رباط هپاتودئودنال از امنتوم کوچک هستند.

مزواپندیکس: دولایه صفاقی است که مثلثی شکل بوده و از اطراف اپندیکس به سطح تحتانی انتهای امنتوم میرود.درضخامت آن عروق و اعصاب اپندیکولارمیباشد.در بالای ریشه مزواپندیکس بن بست صفاقی ایلئوسکال تحتانی واقع شده است.

آپاندیسهای اپی پلوئیک:کیسه های کوچک صفاقی حاوی چربی اندکه به کولونها آویزان می باشند و در سیگموئید بیشتر دیده می شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۶
علیرضا نعمتی


تحقیق جامع در مورد صنعت داروسازی
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 98
تحقیق جامع در مورد صنعت داروسازی

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق جامع در مورد صنعت داروسازی

قسمتهایی از متن:

مقدمه:

داروسازی، پنجاه قرن است که سابقه خدمت به بشریت را دارد و به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین رشته‌های مطرح می‌باشد. همانند پزشکی، داروسازی نیز شاهد تحولات زیادی بوده است و بسیاری از روش‌های قدیمی آن منسوخ و کنار گذاشته شده‌اند و آموخته‌های نوینی به پیکره این رشته افزوده شده‌اند. داروسازان از جمله افشار دارای تحصیلات آکادمیک در جامعه می‌باشند در شاخه‌های مختلف شامل داروخانه، بیمارستان‌ها، آموزشی (در سطح دانشگاه)، تحقیقات، صنایع داروسازی (شامل تحقیق و توسعه تولید و غیره)، تدوین استانداردها و توزیع داروها فعالیت دارند. از دیدگاه تاریخی می‌توان گفت که پیشرفت علم داروسازی همگام با تکامل بشر بوده است. انسان اولیه به طور ذاتی یا از طریق مشاهده حیوانات یا پرندگان معلومات خود را کسب نمود و دریافت که آب سرد، برگ و گل دارای کاربردهای درمانی و التیام دهندگی هستند. ولی به طور تجربی دریافت که کدامیک از دیگری بهتر است و بدین وسیله دانسته‌ها و آموخته‌های خود را در اختیار دیگران استفاده نمود. باید توجه داشت که هر چند روش‌های انسان غارنشین ابتدایی بودند، و لیکن بسیاری از داروهای امروزی از همان منابعی که در اختیار انسان اولیه بودند منشأ گرفته‌اند.

مجموعه حاضر شرحی است از برخی فرآورده‌های داروئی شرکت ابوریحان و اشارات مختصری به دستة دارویی، مشکل دارویی، فارماکوکنیتیک، موارد مصرف، موارد منع مصرف، عوارض جانبی، مقدار و نحوه‌ی مصرف و نوع بسته‌بندی داروها و نوع تستی که بر روی داروها رد قسمت آزمایشگاه تحقیقات و توسعه و همچنین آزمایشگاه شیمی (کنترل کیفی) انجام شده را دارا می‌باشد.

...

دستگاه HPLC[1]

کروماتوگرافی دستگاهی است که برای انجام کارهای ذیل به کار می‌رود:

الف: جداسازی

ب: شناخت

ج: ارزیابی

این دستگاه با نام دستگاه‌های کارخانه Waters بعنوان پیشگاهی در دنیای نامتناهی کار ماتوگرافی می‌باشد استفاده در آزمایشگاه و آموزش‌های آکادمیک در صنعت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمینة کروماتوگرافی مایع با کارکرد عالی (HPLC)، که یکی از ابزارهای بی‌مانند Waters است، تمامی اصول علمی وقتی بدست داده و در نهایت آنرا چون مجموعه‌ای بس آسان و دقیق در فضای کروماتوگرافی ارائه کرده است. از آنجائی‌ که کارخانه فوق مصراً خواستار و خواهان بکارگیری طویل المدت دستگاه‌های HPLC به بهترین وجه ممکنه است از این رو در طول هر سال کلاسهای آموزشی خاصی برای منظور فوق و استفاده جامع و دقیق HPLC با حساسیت بسیار بالای آن و بررسی کلیه اشکالات ممکنه و روش مرتفع نمودن آنها دایر می‌کند.

از آنجائیکه فلسفة تشکل و ساختار شرکت صنایع پزشکی جهان، لزوم ارائه خدمات علمی را اولی‌ترین امر در زمینة فعالیت‌های خود می‌داند از این‌رو بخش علمی ـ پژوهشی این شرکت، افزون بر تهیه و ارائه جدیدترین موارد علمی HPLC، برای شناساندن هر چه ژرف‌تر جایگاه علمی ـ کاربردی کروماتوگرافی مایع با کارکرد عالی، تهیه نوشتاری بس جامع و آکادمیک را جهت « آموزش و فرادهی مبانی علمی و عملی HPLC «در راس کارهای خود قرار داده بود.

این نوشتار عمدتاً بر اساس کتاب LIQUID CHROMATOGRAPHY SCHOOL که در دوره‌های آموزشی کمپانی MILLIPORE برای پژوهشگران ارائه می‌شود، تنظیم شده است و به علت پیش‌بینی کلیه مسائلی که تا به امروز در پژوهشهای کروماتوگرافیک دیده شده و نیز مشکلاتی که احتمال بروز آنها ولو با درصد بسیار اندک ممکن می‌نماید، و مآلاً ارائه راه حلهای عملی، با استفاده از صدها مقاله پژوهشی، کتب تراز اول و نیز تجربیات چندین دهه بخش علمی ـ پژوهشی کمپانی MILLIPORE –WATRS چهره بسیار استثنائی بخود گرفته است.

 


[1]- HIGH PER FORMANCE LIQUD CHROMATOGRAPHY.کروماتوگرافی مایع با کارکرد عالی              

...

2-4- ابزار و وسایل:

 فرد مسئول اجرای عملیات باید تمامی ابزار آلات داوات لازم جهت باز کردن بسته‌ها، بشکه‌ها و ظروف را در دسترس داشته باشد. ابزار غبارگیری (ترجیحاً به صورت مکنده) و وسایل بستن مجدد ظروف (مانند نوارهای پملپ) همچنین برچسب پشت چسب‌دار که نشان دهد بخشی از محتویات ظرف یا بسته برداشته شده است، اغلب مورد نیاز است.

پاک‌سازی و تمیز کردن ظرف باید قبل از عملیات انجام شود. نمونه‌برداری از مواد یکنواخت نیاز به ابزار پیچیده ندارد. انواع پیت‌ها، بشر، قیف و ابزارها ملاقه‌ای شکل جهت مایعات با ویسکوزیته پائین وسیله استوانه‌ای جهت مایعات با ویسکوزیته بالا، کاردک و سرتاس جهت جامدات پودری یا گرانول و همچنین قاشق‌های سرامیکی یا استیل زنگ نزن که قابلیت استریل شدن به وسیله حرارت را دارند، جهت مواد استریل بکار می‌روند. ابزار مناسب جهت نمونه برداری از مواد غیر یکنواخت پیچیده بوده و نظافت آنها مشکل است. مثلاً لوله‌هایی با داشتن دریچه در قسمت پائین آنها جهت مایعات در ظروف بزرگ و میله‌های شکاف‌دار که دارای نوک تیز باشند، جهت جامدات پودری یا گرانولی مناسب هستند، نکته مهم این است که دستورالعمل سازنده در زمان استفاده از ابزار نمونه‌برداری باید اجرا گردد. تمامی ابزار آلات باید از مواد خنثی و پایدار ساخته شده  کاملاً قابل نظافت باشند و این ابزار قبل و بعد از مصرف کاملاً شسته و با آب یا حلال مناسب آبکشی و خشک گردند و محل نگهداری مناسب داشته باشند. مراحل کامل نظافت با ذکر جزئیات در دستورالعمل مربوطه ذک می‌گردد همچنین تسهیلات کافی جهت شستشو باید در دسترس باشد. می‌توان از ابزار یکبار مصرف نیز استفاده نمود که فواید خاص خود را دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۶
علیرضا نعمتی


مقاله ارتباط نگرانی از کم خوابی و نگرانی برای سلامت و ادراک ذهنی خواب
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 6
فرمت فایل ppt
حجم فایل 591 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله ارتباط نگرانی از کم خوابی و نگرانی برای سلامت و ادراک ذهنی خواب

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

این مقاله در قالب پاورپوینت و در 23 اسلاید تهیه گردیده است.

هدف :

هدف کلی این بررسی مطالعه روابط بین خواب مرتبط با نگرانی و ادراک ذهنی خواب بعنوان یک عملکرد دوره مزمن می باشد به طور اختصاصی تر هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین دو حوزه نگرانی می باشد ( نگرانی از کم خوابی و نگرانی برای سلامت ) و ادراک ذهنی خواب ( دوره نهفتگی شروع خواب – زمان بیدار شدن بعد از شروع خواب و کل زمان خواب )

نقش نگرانی در بی خوابی :

تعریف نگرانی : نگرانی بعنوان یک سلسله افکار و تصورات می باشد که بطور نسبی غیر قابل کنترل هستند و یک فرایند غیر انطباقی مستقل است.

به دلایل نظری گوناگون نقش دو سویه نگرانی از بی خوابی حائز اهمیت است بدین صورت که :

اولا بی خوابی می تواند بعنوان یک منبع پریشانی و در نتیجه بعنوان یک عامل خطر زا برای نگرانی قابل توجه باشد.

ثانیا نگراننی می تواند یک عامل اولیه و مقدماتی در سبب شناسی بی خوابی باشد بنا براین خطر افزایش بی خوابی را گسترش می دهد.

شواهد تجربی بر این امر دلالت دارند که نگرانی با ادراک ذهنی خواب رابطه زیادی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۵
علیرضا نعمتی


مقاله ساختار اجتماعی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مقاله ساختار اجتماعی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

بررسی ساختار اجتماعی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام

چکیده: این بررسی به مطالعه و ارزیابی تطبیقی شاخصهای توسعه انسانی شهر- روستا در مناطق حاشیه نشین شهر ایلام(بان بور، بان  چرمگ و کمربندی) در مقایسه با میانگین این شاخصها در سطح استان و کشور در سال 1385 می پردازد. آمارهای پایه ای داده ها مربوط به سال 1383 می باشد.

جهت امکان مقایسه بهتر، آزمون بررسی ساختار اجتماعی- اقتصادی مناطق حاشیه نشین ایلام طراحی و بین خانوارهای نمونه اجراء گردید. اعتبار آزمون با کمک فرمول آلفای کرونباخ 62/0: α بدست آمد. نتایج جمع آوری اسنادی آمارها و مقایسه با نتایج آزمون حاشیه نشینی نشانگر توسعه نیافتگی و توزیع نابرابر هزینه- درآمد و دیگر شاخصهای توسعه انسانی بویژه مولفه های بهداشت و درمان و آموزش است. ...

...

روش شناسی پژوهش
روش اصلی این تحقیق در جمع‌آوری اطلاعات از منابع داده‌ها به صورت توصیفی اکتشافی بوده که برای تجمیع اطلاعات از تکنیک‌های اجرای آزمون، مشاهده مستقیم از مناطق حاشیه‌نشینی مورد مطالعه، مطالعات اسنادی و از شاخص های آمار توصیفی استفاده شده است.
طراحی پرسشنامه حاشیه نشینی:
آزمون‌ اطلاعات اولیه منطقه‌ای به صورت باز پاسخ بر مبنای اهداف و فرضیات پژوهش و بر اساس ساخت نظری تحقیق طراحی ‌گردید که در آن با مراجعه حضوری به خانوار حاشیه نشین با آنها در مورد شاخصهای توسعه انسانی- شهری و ساختار اقتصادی- اجتماعی مدنظر در تعریف حاشیه نشینی مصاحبه شد.
جامعه آماری و نمونه‌گیری
این بررسی در جامعه آماری حاشیه نشینان شهر ایلام یعنی در سه فضای منطقه ای پیرامونی یعنی بان بور(banbur)، بان چرمگ(ban charmag) و کمربندی اجرا گردیده است. هر یک از فضاهای منطقه‌ای به عنوان یک طبقه برگزیده که از میان آنها برحسب درصد جمعیت خانوار و با واحد نمونه خانوار به صورت تصادفی گزینش‌ گردید. نوع نمونه‌گیری این پژوهشی تصادفی طبقه‌ای و واحد آن خانوار می‌باشد. پرسشگر در سه مرحله مشخص نقاط نمونه را در هر طبقه یا فضای منطقه‌ای بر اساس خیابان انتخاب و از هر خیابان برحسب درصد نسبی آن طبقه خانواری را انتخاب و از سرپرست و یا یکی از افراد با سواد و مطلع بالای 18 سال مصاحبه نموده که در صورت عدم حضور آزمودنی مطلع واجد شرایط، واحد نمونه‌ای دیگر از همان خیابان یا کوچه انتخاب گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۴
علیرضا نعمتی


مقاله وضعیت اشتغال در جهان سوم
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
مقاله وضعیت اشتغال در جهان سوم

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

بررسی وضعیت اشتغال در جهان سوم

مقدمه

نرخ بیکاری بهترین راه شناخته شده در ارزیابی بازار کار و یکی از مواردی است که در بسیاری از کشورها بسیار بدان پرداخته شده است.

نرخ کل بیکاری در سالهای اخیر در هفت کشور الجزایر، یوگوسلاوی، ماسارونیا ، مراکش ، نامبیا ، صربستان، مونتنگرو و کرانه باختری و نوار غزه نرخ بیکاری بیش از 20 درصد در سالهای اخیر بوده است.

اطلاعاتی که بعد از سال 1995 وجود دارد، نشان می دهد که 50در صد از کشورها با افزایش میزان بیکاری مواجه شده اند و 50 درصد دیگر با کاهش بیکاری .

-ILO نرخ بیکاری در بین زنان و مردان در سال 1990و 2001. برای جلوگیری از محدودیت های موجود و برای مقایسه آمارهای تمامی کشورها، می توان بر اساس برخی از الگوهای ILO هر یک از کشورها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.این مقایسه ها نشان می دهد که میزان بیکاری زنان و مردان در بین سالهای 1990 و 2000 در فنلاند ،آلمان ،ژاپن،و سودان افزایش یافته، در حالیکه در استرالیا ،کانادا، ایرلند، هلند، نیوزیلند، نوروژ، اسپانیا، و ایالات متحده با کاهش روبرو بوده است.

طرح مسئله

وضعیت اشتغال در ایران طی سالیان گذشته و اکنون چگونه است ؟ در دیگر کشورهای جهان سوم چه وضعی وجود دارد ؟ کشورهای ÷یشرفته چه سیاستهایی علیه بیکاری به کار بسته اند ؟ کشورهای جهان سوم برای جلوگیری از مهاجرت نیروهای کار جوان چه تمهیداتی باید اتخاذ کنند ؟

سوال اصلی

کشور های جهان برای نیروی کار جوان خود چه سیاستهایی را تدوین کرده اند؟

 سازماندهی مراکز حمایت از کارگران و  بیکاران در دنیا به چه شکلی است ؟

چرا بعضی از کشورها برای کسب و کار مناسب تر شده اند ؟

...

مقایسه وضعیت نیروی کار در برخی از کشورها

در این گزارش که بر مبنـای آخرین نتایج منتشر شده از طرف سازمان بین‌المللی کار (International Labour Organization – ILO) تهیه شده است، نرخ فعالیت و نرخ بیکاری در برخی از کشورهای آسیایی، اروپایی و دیگرکشورها، با هم مقایسه گردیده است. این مقایسه از سال 2000 تا 2005 (آخرین اطلاعات در دسترس) صورت گرفته است.

جدول 1، نرخ فعالیت[1] در برخی از کشورها در سال 2005 را نشان می‌دهد. ایران دارای یکی از کمترین نرخ‌های فعالیت در میان این 28[2] کشور می‌باشد. نرخ فعالیت در ایران در سال 2005 برابر 6/46 درصد است که کمی بیشتر از نرخ فعالیت در کشور آذربایجان که دارای کمترین نرخ فعالیت است، می‌باشد. در بین کشورهای اروپایی در این جدول، ترکیه و ایتالیا با نرخ فعالیت به ترتیب برابر با 3/48 درصد و 2/49 درصد دارای کمترین نرخ فعالیت می‌باشند. در بین کشورهای آسیایی در این جدول، قطر، تایلند و اندونزی به ترتیب با 1/77 درصد، 7/73 درصد و 0/68 درصد، دارای بیشترین نرخ فعالیت می‌باشند.

نرخ فعالیت مردان در ایران (8/73 درصد) در مقایسه با دیگر کشورها در حد متوسط قرار دارد. در بین کشورهای آسیایی در این جدول قطر با 7/91 درصد و اندونزی با 6/85 دارای بیشترین نرخ فعالیت مردان و آذربایجان با 2/49 درصد و بحرین با 5/64 درصد دارای کمترین نرخ فعالیت مردان هستند. نرخ فعالیت مردان در دیگر کشورها که در این جدول آمده است اکثراً بین 60 درصد تا 70 درصد می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۳
علیرضا نعمتی


تحقیق علل ناسازگاری دانش آموزان
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61
تحقیق علل ناسازگاری دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

 بررسی علل ناسازگاری دانش آموزان

میزان ناسازگاری در میان دانش‌آموزان مدارس شهرتهران 3ˆ8 درصد است و ناسازگاری در میان پسران بیشتر از دختران بوده‌است . 2 - بین مرتبه ولادت و ناسازگاری رابطه معتبری وجود ندارد. 3 - بین ناسازگاری و نقایص و معلولیتهای جسمانی رابطه معنی‌داری به لحاظ آماری وجود ندارد. 4 - بین سن والدین و ناسازگاری دانش‌آموزان رابطه معنی‌داری وجود ندارد. 5 - بین سطح تحصیلات والدین و میزان ناسازگاری دانش‌آموزان رابطه معنی‌داری وجود دارد. 6 - بین وضع اشتغال والدین و ناسازگاری کودکان رابطه معنی‌داری وجود ندارد. 7 - رابطه معنی‌داری از لحاظ آماری بین حجم خانواده و میزان ناسازگاری کودکان وجود دارد. 8 - بین خویشاوندی والدین و میزان ناسازگاری کودکان رابطه معنی‌داری به لحاظ آماری وجود ندارد. 9 - بین رابطه والدین با یکدیگر و تاثیر آن در تفاوت گروههای دانش‌آموزان به لحاظ میزان ناسازگاری رابطه بسیار معتبر آماری وجود دارد. 10 - بین دو متغیر تنبیه بدنی شدن در منزل و میزان ناسازگاری دانش‌آموز رابطه بسیار معتبری به لحاظ آماری وجود دارد. 11 - در خصوص فوت والدین و تاثیر آن بر ناسازگاری رابطه معنی‌داری وجود ندارد. 12 -بررسی رابطه بین طلاق والدین و میزان ناسازگاری کودکان از نظر آماری رابطه معنی‌داری وجود ندارد. 13 - بررسی پرونده تحصیلی دانش‌آموزان نشان میدهد که بین سابقه مردودی و میزان ناسازگاری به لحاظ آماری رابطه معنی‌داری وجود ندارد. 14 - نتایج آزمون هوش ریون نشان میدهد که تفاوت میانگین نمرات خام دو گروه آزمایشی و کنترل در سطح 99 درصد > P به لحاظ آماری معتبر است . 15 - اختلالات رفتاری دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس ابتدایی شهرتهران بیشتر از نوع سازگاریهای اجتماعی بوده و به صورت رفتارهای ضداجتماعی بروز می‌کنند.

...

پیشینه تحقیق:


زمانی پور در بررسی خود(1366)نتیجه می گیرد که بین از هم گسیختگی خانواده،فقر اقتصادی و اعتیاد با جرائم سرقت و فروش مواد مخدر رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.نتایج تحقیق شکری(1373)نیز حاکی از ان است که عوامل فردی(سن،جنس،قدرت و عوامل ژنتیک)،(عوامل روانی(ترس،خود پسندی،نفرت،هیستری و...)و عوامل محیطی(خانواده نابه سامان،طلاق،کمبود محبت،محبت بیش از حد،سابقه بزهکاری والدین،بیکاری و..)به نحوی در بروز انحراف اجتماعی مؤثرند.در تحقیقی تحت عنوان((بزهکاری و انحراف جوانان ،عوامل و راه حلها))(خیری،1372)نتایج زیر بدست اموده است.

مهمترین عوامل انحراف عبارتند از:
1- خانواده

 2-دوستان ناباب

 3-دین گریزی و هوا پرستی

 4-راهنمایان و الگوهای نامناسب

 5-جهالت

 6-هجوم فرهنگی

 7-فقر اقتصادی و بیکاری

 8-محیط اجتماعی نامناسب


نتایج تحقیق موسوی(1377)نیز حاکی از ان است که بین وضعیت تحصیلی،وضعیت تأهل،وضع زندگی والدین،تفاوت سطح سواد فرد با همسر،تأثیر گروه دوستان،تفاوت سنی فرد با والدین،میزان پایبندی فرد به شعائر مذهبی با احتمال انحراف اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.
در تحقیق که به بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر بزهکاری نوجوانان اصفهان (1373)پرداخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۳
علیرضا نعمتی


تحقیق تاثیر رسانه ها بر بزهکاری کودکان و نوجوانان (تلویزیون، ماهواره و غیر )
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
تحقیق تاثیر رسانه ها بر بزهکاری کودکان و نوجوانان (تلویزیون، ماهواره و غیر ...)

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

عناوین مطالب و قسمتهایی از متن مقاله:

فهرست :

مقدمه

فصل اول :

 بزهکاری

تاریخچه بزهکاری

کودکان بزهکار

فصل دوم :

 بررسی تاثیر تلویزیون بر بزهکاری کودکان و نوجوانان

تلویزیون

کودکان چگونه از تلویزیون استفاده می کنند ؟

تلویزیون و روابط اجتماعی

تاثیرات تلویزیون

آیا تلویزیون خشونت را یاد می دهد و موجب بزهکاری می شود ؟

فصل سوم :

 بررسی تاثیر اخبار تلویزیون بر بزهکاری

اخبار تلویزیون

فصل چهارم :

بررسی تاثیر مطبوعات بر بزهکاری

مطبوعات

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

مقدمه

بسیاری از دانش پژوهان ، متفکران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون « عصر تکنیک » ، « عصر ارتباطات » ، « دهکده جهانی » و رهبری از راه دور نامیده اند . البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضاپیماها صادق است ، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند .

تا قرن بیستم ، رهبری و ارشاد انسان رویارو و براساس ارتباط بود ، در صورتی که در عصر حاضر ارتباطات یک طرفه و از راه دور صورت می گیرد . به طوری که بین شنونده و گوینده ، یا بهتر بگوییم بین موثر و متاثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد . ...

در این تحقیق تاثیرات رسانه های تصویری چون تلویزیون ، سینما ، ویدئو ، ماهواره و مطبوعات در بزهکاری کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می گیرد .

...

تلویزیون و روابط اجتماعی

وقتی کودکی با خانواده یا همسالان خود روابط رضایت بخشی ندارد ، تمایل پیدا می کند که به تلویزیون رو کند و آنجا می تواند برای مدتی عرصه مسائل زندگی و احتمالا" تنش خود را کاهش دهد . اما  وقتی ما برخی دیگر از متغیرها را وارد قضیه کنیم ، این رابطه دیگر یک رابطه ساده نیست . اگر به کودکان دارای هوش و پایگاه اجتماعی پایین توجه کنید ، چنانچه روابط آنان با والدین یا همسالان خود رضایت بخش نباشد چه اتفتقی روی می دهد . در این حالت برخورد بیشتر موجب تماشای بیشتر تلویزیون نمی شود ، اگر امری هم روی دهد ، کاهش در تماشاست .

کیفیت روابط کودک با خانواده و گروه همسالان خود بدین ترتیب به تعیین میزان تماشای تلویزیون کمک می کند . اما این کمک بسیار فراتر هم می رود ، در حالی که به دلیل ناکامی در روابط خانوادگی یا روابط با دوستان از پرخاشگری آکنده است ، احتمالا" در جستجوی محتوای خشونت آمیز تلویزیون است و آن را به یاد می آورد . اگر روابط اجتماعی وی رضایت بخش نباشد احتمال دارد براساس خیال پردازی های حاصل از تلویزیون به خیال پردازی رو کند . اگر وی برای پاسخ به نیازهای اجتماعی خویش در جستجوی خشونت بر آید ، احتمالا" آن خشونت را هنگامی که در زندگی واقعی نیاز به پرخاشگر بودن را حس کند ، به یاد می آورد و آن را زنده می کند .

تاثیرات تلویزیون

تلویزیون نشان داده است که در برانگیختن سلیقه ها بهتر از برانگیختن فعالیت های فکری یا خلاق عمل می کند . علایم کمی در دست است که نشان دهد تلویزیون باعث تعالی ذوقی افراد می شود و نگرانی هایی ابراز شده است مبنی بر اینکه تلویزیون تجاری در حال منجمد کردن در یک سطح ذوقی مبتنی بر استانداردهای رایج خود است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۲
علیرضا نعمتی


مقاله بزهکاری نوجوانان ، علل و نظریه های بزهکاری
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مقاله بزهکاری نوجوانان ، علل و نظریه های بزهکاری

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

تعریف بزهکاری:

بزهکاری نوجوانان:

طبقه بندی بزهکاری:

ملاک بزهکار بودن نوجوانان:

بررسی نظریه های انحراف اجتماعی از دیدگاه های مختلف:

نظریه برچسب زنی:

سایرنظریه های مرتبط با بزهکاری:

بزهکاری از نظریه فروید:

نظریه از خود بیگانگی اجتماعی (رابرت بلانر)

نظریه معاشرت های توجیهی، انتقال فرهنگ، کرسی- ادوین ساترلند

نظریه قانون حرارتی بزهکاری – آدولف کتله (آ . ام) گری – لاکاسانی

عوامل بزهکاری:

خانواده :

عوامل اجتماعی:

عوامل اقتصادی:

نقش رسانه ها:

نقش همسالان:

شیوه های اصلاح و تغییر رفتار بزهکاران:

مشاوره خانوادگی:

مشاوره گروهی:

کار درمانی:

تأمین نیازهای مادی و معنوی نوجوانان:

بازتوانی:

تحقیقات انجام شده در ایران:

========================

تعریف بزهکاری:

در ابتدا لازم می دانم بزهکاری را بیان و به طور کلی به مفهوم بزهکاری بپردازیم تا با بزهکاری بیشتر آشنا شویم.

بزهکاری نوجوانان:

از آنجائیکه بزهکاری و انحرافات نوجوانان از دیر زمان در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است همزمان با گسترش انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندیها و محرومیت های ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواسته ها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید و دامنه دار فساد، بزهکاری، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و دیگر انحرافات در اطفال و نوجوانان شده است امروزه مشکلاتی جهت پیشگیری از انحرافات جوانان در کشور ما هم مطرح شده است و آمار آن به خوبی در کشور هویدا است.

جهت پیشگیری از انحرافات جوانان و نوجوانان، اندیشمندان و دانشمندان علوم اجتماعی و روانشناسی – روانپزشکی در راستای شناسایی علل و یافتن راه حلی به پژوهش پرداختند و هر کدام به عواملی از قبیل محیط بیرونی که شامل طبیعت – جامعه عوامل اجتماعی و خانوادگی که خود در بردارنده، عوامل اقتصادی، سیاسی و تربیتی هستند اشاره نموده اند (فرجاد ، 1363 ، صفحه 69).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۱
علیرضا نعمتی


بررسی روند روبه کاهش سرمایه اجتماعی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله کاهش سرمایه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

بررسی روند روبه کاهش سرمایه اجتماعی

قسمتهایی از متن:

بررسی روند روبه کاهش سرمایه اجتماعی

بیان مسئله : سرمایه اجتماعی واژه ای است که به تازگی وارد حوزه علوم اجتماعی گردیده است. درزمینه بررسی روند ویافتن علت وعوامل تاثیرگذاربرآن مطالعات وسیعی توسط صاحبنظران و دانشمندان علوم مختلف،ازجمله نظریه پردازانی همچون پیربوردیو، جیمزکلمن،رابرت پوتنام وفرانسیس فوکویاما صورت گرفته که تعاریف متعددی ازسرمایه اجتماعی ارائه کرده اند.

"اصطلاح سرمایه اجتماعی نخستین باردراثرکلاسیک جین جاکوب، به نام مرگ و زندگی در شهرهای بزرگ آمریکایی (1961) به کاررفته است. این اصطلاح در دهه 1980 توسط جیمز کلمن- جامعه شناس آمریکایی- درمعنای وسیع تری مورد استفاده قرارگرفت و رابرت پوتنام - دانشمند علوم سیاسی - نفردومی بود که بحثی قوی و پرشوررا درمورد سرمایه اجتماعی و جامعه مدنی درایتالیا و ایالات متحده برانگیخت." ( فوکویاما ،1379: 10 ). ..

...

اعتماد اجتماعی :" دلالت برانتظارات و تعهدات اکتسابی وتایید شده به لحاظ اجتماعی که افراد نسبت به یکدیگرو نسبت به سازمانها ونهادهای مربوط به زندگی اجتماعیشان دارند."(غفاری، 1380: 99 ) "اعتماد دارای دوبعد می باشد. امنیت شخصی، انتظارهمکاری و سود متقابل. جوامعی که فاقد اعتماد اجتماعی و همکاری متقابل بین افراد هستند گسیختگی و شکافهای ژرفی میان گروههای اجتماعی مشاهده می گردد."(علاقه بند، 1384: اینترنت) آنتونی گیدنز"اعتماد راعامل احساس امنیت وجودی می داند که موجود انسانی منفرد را درنقل و انتقالها دربحرانها و درحال وهوایی آکنده ازخطرهای احتمالی قوت قلب می بخشد."(گیدنز،1378: 63 ).
دراین تحقیق اعتماد اجتماعی با معرفهایی همچون صداقت، عدالت، انصاف، وفای به عهد و... و تعیین متغیرهای مناسب سنجیده خواهد شد. هرچند اعتماد اجتماعی دارای وجوه مختلفی مثل اعتماد مردم به یکدیگر، اعتماد مردم به حکومت و نهادهای اصلی جامعه، اعتماد نهادها به یکدیگرواعتماد حکومت و نهادها به مردم می باشد. اما دراین تحقیق به طورمفصل به تمام این ابعاد نمی پردازیم وفقط اعتماد مردم به یکدیگرومردم به حکومت مورد بررسی قرارمی گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۹
علیرضا نعمتی


بررسی راهکارهای افزایش سرعت روان خوانی در فراگیران پایه ی اول ابتدایی در سال تحصیلی 8887
دسته بندی plan پلان
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 574 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
مقاله راهکار افزایش سرعت روان خوانی دانش آموزان اول ابتدایی

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

بررسی راهکارهای افزایش سرعت روان خوانی در فراگیران پایه ی اول ابتدایی در سال تحصیلی  88-87

چکیده

     آموزش روان خوانی در دوره ی ابتدایی می تواند کمک شایانی به پیشرفت درک معنایی سایر دروس کرده، و کودکان امروز را برای ورود به دنیای رو به پیشرفت فردا آماده تر کند.

     در این پژوهش که بررسی راهکار هایی جهت افزایش سرعت روان خوانی در فراگیران پایه ی اول بود در یک کلاس28نفره و یک دبستان پسرانه در ناحیه 6مشهد به اجرا در آمد.

     در شواهد جمع آوری شده مشخص شد که فراگیرانی که در خواندن با مشکل مواجه اند، به صورت زنجیره وار در سایر مهارت های زبان آموزی از جمله ( شنیدن ) به شدت دچار ضعف می باشند. برای بهبود این وضعیت با صلاح دید صاحب نظران و شواهد موجود راهکار ( تأکید بر جمله خوانی و آموزش آن و پرهیز از کلمه خوانی ) به اجرا در آمد که پس از اجرای راهکار انتخابی شدت ضعف فراگیران تا حدی کاهش یافت که به بهبود خواندن آن ها انجامید. در شواهد کتابخانه ای نیز راهکار های بسیار مؤثری ذکر شده است که اجرای هر کدام از آن ها محاسن زیادی را در بر داشته و خواندن آن کمک مؤثری به معلمان مقطع ابتدایی خواهد کرد.

     اگر چه این تغییرات چندان چشم گیر نبود اما ما را به هدف مورد انتظار نزدیک کرد. طبق ارزشیابی و مصاحباتی که با همکاران و دانش آموزان انجام شد، این راهکار اثر بخشی کافی را با توجه به زمان اندک داشته است. امیدواریم که نتایج این پژوهش اندکی از مشکلات جامعه ی تعلیم و تربیت را بهبود بخشد.

ان شاء ا...

فهرست

چکیده

مقدمه                                          

«توصیف مشکل»

1-1 توصیف خودم                                  6

2-1 توصیف محیط                                      6

3-1 توصیف مشکل                                      8

«شواهد (1)»

1-2 شواهد محیطی                                     10

2-2 شواهد کتابخانه ای                               14

«تجزیه و تحلیل شواهد (1)»

1-3 چکیده                                       24

2-3 تعیین علل مشکل                                  24

3-3 تعیین راهکار های پیشنهادی                           25

4-3 حذف بعضی راهکار ها و علل حذف                        26

5-3 خلاصه ی جدول نظر سنجی                            27

«اجرای راه حل»

1-4 علت اصلی انتخاب راهکار پیشنهادی                     28

2-4 اجرای راهکار ( شرح مفصل)                            29

3-4 گزارش لحظه به لحظه                              29

4-4 مشکلات ضمن اجرا                              31

«شواهد (2)»

5- گرد آوری شواهد(2)                                33

«ارزشیابی»

6- ارزشیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات                      35

«گزارش دهی»

7- تجدید نظر و گزارش نهایی یا اطلاع رسانی                        38

«فهرست منابع»

8-  منابع

=====================

تجزیه و تحلیل شواهد (1)

1-3 چکیده

     بر طبق نتایج به دست آمده از شواهد (1) فراگیران دارای مشکل سرعت خواندن به طور زنجیره وار در مهارت های چهار گانه ی زبان آموزی ضعف داشته و بیشترین شدت ضعف در حافظه ی شنیداری می باشد.( نمودار شماره ی 1)

تحصیلات اولیای این دانش آموزان دیپلم یا زیر دیپلم بوده که سطح سواد والدین با عدم آشنایی آن ها به شیوه های نوین آموزش ( کتاب های بخوانیم و بنویسیم جدید ) ارتباط مستقیم داشته و باعث تناقض می شود. این اولیاء شیوه های جدید را نپذیرفته و نسبت به آن مقاومت نشان می دهند که این مقاومت بر نگرش کودکان تأثیر دارد. در ابتدای سال      CD  های تکمیلی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که فراگیران مشکل دار به علت عدم دسترسی به رایانه قادر به استفاده از آن نمی باشند. فراگیرانی که از CD استفاده کرده اند پیشرفت چشم گیر تری در روان خوانی دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۹
علیرضا نعمتی


مقاله اختلالات وسواس فکری و عملی کودکان ونوجوانان (با منابع مورد استفاده)
دسته بندی پژوهش ها
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
مقاله اختلالات وسواس فکری و عملی کودکان ونوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

 بررسی اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان و نوجوانان

قسمتهایی از متن:

مقدمه : 

روان انسان به اقیانوسی می ماند که نه ابعادش را مقیاسی متصور است و نه عمقش را حدی قابل قیاس . و روانشناس غواصی است که در این اقیانوس بیکران دست و پا می زند ، تا شاید ناشناخته ای را شناسایی و از آن به نفع انسان ها بهره جویی نماید ، اما به هر ناشناخته ای که دست می یابد باز دری به سوی هزاران ناشناخته دیگر باز می گردد.

این تحقیق تحت عنوان بررسی اختلالات وسواس فکری و عملی در  کودکان و نوجوانان بیان شده است . و به طور کلی به معرفی این بیماری می پردازد ، بیماری وسواس فکری وعملی علی رغم شیوع نسبی پایین آن ، از جمله اختلالات روانی بسیار پیچیده و جالب است که از اوایل قرن نوزدهم نظر روانپزشکان غربی را به خود جلب کرده است .

تئوری هایی که در این مدت در باره این بیماری و عوامل ایجاد کننده آن از طرف روانپزشکان مختلف ارائه شده نه از پایه و اساس تجربی محکمی بر خوردار است و نه به روش درمانی موثری منجر شده است . نارسایی برداشت روانکاوی از این بیماری – که تا این اواخر در قلمرو روانپزشکی غربی سلطه ای بلا منازع داشت – به تدریج آشکار تر شده و ناتوانی روش های درمان ناشی از آن دیدگاه در اصلاح وتغییر رفتار های وسواسی باعث شده که کوشش های جدید در جهت فهم و تغییر پدیده های وسواسی در چارچوب دیگری انجام گیرد . در 25 سال اخیر ، الگوی رفتاری اختلالات روانی و از جمله وسواس ، پیش از پیش مورد توجه روانشناسان و روانپزشکان قرار گرفته است . ...

....

نظریه های اختلال وسواسی فکری عملی

چه چیز موجب اختلال وسواسی فکری – عملی می شود ؟ سه دیدگاه نظری عمده وجود دارد :

1- روان پویشی

2- شناتی – رفتاری        

3- زیست پزشکی

قوتهای این سه دیدگاه همدیگر را کامل می کنند .

دیدگاه روان پویشی به مساله خواستگاه وسواس می پردازد و به سوال های ( چه کسی به اختلال وسواسی مبتلا می شود ؟ و این اختلال چه شکلی خواهد گرفت و محتوای آن چیست ؟) جواب می دهد .

کانون توجه دیدگاه روان پویشی افکار وسواسی هستند طبق این دیدگاه فکر وسواس به صورت دفاع در برابر فکر ناخواسته و ناهوشیار انگاشته می شود . این فرآیند دفاعی شامل جابه جایی و جانشین سازی می شود .

دیدگاه روان پویشی وسواس فکری معتقد است که : امیال و تعارض های قدرتمند و فجیع که سرکوب شده و تهدید به وارد شدن به هوشیاری شده اند فرد را در معرض وسواس فکری قرار می دهند و پذیرش دفاع جابه جایی و جانشین سازی ، نزدیکترین مکانیزم را برای تسکین فرد فراهم می آورد.

علاوه بر این محتوای بخصوص وسواس های فکری که این افراد کسب می کنند نمادی برای تعارض بنیادی است .

دیدگاه شناختی – رفتاری به ما می گوید که چرا وقتی وسواس های فکری – عملی آغاز می شوند ، می تواند مدتها ادامه یابند ؟

روانشناسان این دیدگاه معتقدند که همه ما دارای افکار ناخواسته و تکراری هستیم و هر چه بیشتر تحت استرس باشیم تکرار و شدت این افکار بیشتر است . آنها می گویند از آن جایی که بیمار وسواس فکری – عملی نمی تواند شیوه های حواسپرتی و رها کردن که ما به راحتی از آنها استفاده می کنیم را به کار بندد و افکار مزاحم را از خود براند به تدابیر دیگر متوسط می شود او می کوشد فکر بد را خنثی کند و معمولا با جانشین کردن یک فکر خوب به این کار اقدام می کند و یا با عملی که ایمنی را تضمین می کند می کوشد افکار بد را خنثی کند این تشریفات وسواسی تسکین موقتی ایجاد می کند . اما آنها گرایش نیرومندتر به وارسی کردن شستن و یا اطمینان خاطر یافتن را نیز تولید می کنند و چون آنها کاهش اضطراب را در پی دارند تقویت می شوند .

اما این تشریفات می توانند فقط سطحی باشند تسکینی که آنها تامین می کنند موقتی هستند و وسواس های فکری دست نخورده باقی می مانند و با فراوانی و شدت فزاینده بر می گردند . ...

...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۸
علیرضا نعمتی


مقاله بازنمایی از انواع حرکت منابع انسانی در عرض مرزهای ملی (مقاله فرار مغزها با مهاجرت نخبگان)
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83
مقاله بازنمایی از انواع حرکت منابع انسانی در عرض مرزهای ملی

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

بازنمایی از مهاجرت بین المللی سرمایه های انسانی

قسمتهایی از متن:

در آخرین سال‌های قرن بیستم‎, فرار مغزها‎, کمبود مهارت‌ها و فقدان فرصت‌های شغلی مسایل عمده‌ای هستند که سیاست‌گذارانی را که با تحقیق و توسعه در دولت‎, دانشگاه و صنعت ارتباط دارند‎, نگران کرده‌اند‎. اگرچه حرکت نیروی کار‎, به‌خصوص در بین نیروی کار بسیار ماهر‎, در عرض مرزهای سیاسی راه حلی را در ارتباط با نگرانی‌های مذکور به بعضی از دست‌اندرکاران ارایه می‌دهد‎, اما باعث ایجاد مشکلاتی برای دیگران می‌شود‎.

در این مقاله‎, با استفاده از تحقیقات مختلف تجربی ومطالعات زمینه‌ای سعی شده است تا بازنمایی از انواع مختلف حرکت منابع انسانی در عرض مرزهای ملی ارایه شود و در این باره که گروه‌های متنوع افراد بسیار ماهر تحت تاثیر چه‌عواملی دفع و جذب می‌شوند‎, بحث خواهد شد‎. در یک دیدگاه کلی‎, مقررات مهاجرت‎, سیستم مالیات‌بندی‎, امکانات مطالعاتی خارج از کشور‎, کیفیت کار‎, گستردگی ارتباطات‎, توسعه تجارت خارجی و علایم عرضه و تقاضای بازار نیروی کار در تصمیم‌گیری نقل مکان مهاجران بسیار ماهر به کشورهای خارجی نقش مهمی را ایفا می‌کنند‎....

...

پیامدها و گزینه‌های سیاسی

در این مقاله‎, پنج کانال عمده برای حرکت بین المللی پرسنل بسیار ماهر مشخص و نشان داده شد که عوامل مختلف دفع و جذب بر روی حجم‎, تکرار (فرکانس)‎, طول و جهت حرکت در کانال‌های مختلف تاثیر می‌گذارند‎. جدول شماره سه بازنمایی سیستماتیک از گروه‌های مختلف متخصصان متحرک‎, عوامل مربوط به دفع و جذب و سیاست‌های متناسب با آنها را ارایه می‌دهد‎. امروزه کشورها‎, مناطق‎, شهرها‎, دانشگاه‌ها‎, مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها در سراسر جهان برای حفظ قدرت جذب پرسنل بسیار ماهر در حوزه‌های مختلف تخصصی رقابت می‌کنند‎. در حرفه‌های مدیریتی‎, توسعه فعالیت‌های تجاری و صنعتی در خارج از کشور عامل مهمی در سوق‌دادن بعضی از بهترین استعدادهای محلی به خارج محسوب می‌شود‎. در مورد سرمایه گذاران‎, معافیت‌های مالیاتی و در دسترس بودن سرمایه‌های کمکی و منابع مالی‎, عامل جذب مهمی برای آنها به شمار می‌آید‎. مهمتر از همه اینکه قوانینی وجود داشته باشد که به آنها اجازه دهد تا به کشور مربوطه مهاجرت کنند‎. در تحقیقات و علوم‎, هیات‌ها و هنجارهای علمی یک حرکت خود سازمان یافته‌ای را در بین و در میان هیات‌های تحقیقاتی که در موسسات مختلف وارد می‌شوند‎, فعال می‌کنند‎. ...

..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۷
علیرضا نعمتی


مقاله نظریه بازی ها
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 17
فرمت فایل doc
حجم فایل 207 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83
مقاله نظریه بازی ها

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

قسمتهایی از متن:

پیشگفتار

منابع نظریه بازیها و کاربردهای آن

نظریه‌ی بازی‌ها امروزه کاربرد وسیعی در شاخه‌های مختلف علوم مخصوصاً علوم انسانی و رشته اقتصاد پیدا کرده است به طوریکه در زمان حاضر فراگیری آن جزء ضروریات اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. به همین دلیل به زبان‌های مختلف بالاخص انگلیسی، کتب متعددی در این زمینه برای مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی تدوین شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کشور ما نیز آموزش نظریه بازی‌ها به عنوان یک مبحث مستقل و یا مبحثی در لابلای دروس در دانشگاههای معتبر کشور در حال شکل‌گیری و رشد می‌باشد. خلاء کتاب فارسی در این زمینه که بتواند نظریه بازی‌ها و کاربردهای آنرا معرفی کند احساس می‌گردد. کتاب تخصصی نظریه بازی‌ها برای تدریس در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته اقتصاد و فصولی از آن برای تدریس در قطع فوق‌لیسانس رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل،مدیریت،مهندسی صنایع و رشته‌های نظامی می‌باشد. ...

...

خدعه‌ها و نیرنگ‌های فراوانی وجود دارد که افراد می توانند از آنها استفاده کنند تا بدان وسیله از طرف مقابل امتیاز بگیرند. این تدابیر و نیرنگ‌ها ممکن است غیر قانونی، غیر اخلاقی و یا صرفاً نامطلوب و ناخوشایند باشند. منظور از به‌کارگیری آنها این است که فرد به کسی که از آنها استفاده می کند کمک کند که استفاده های قابل توجهی در کشمکش خواسته های طرفین به دست آورد و در این تنازع خواسته ها برنده شود. بطور کلی تاکتیک‌های موجود در مذاکره به اعمالی اطلاق می شوند که فرد را در دستیابی به اهداف خود توانا می سازد. در زیر برخی از تاکتیک‌های خدعه آمیز در مذاکره مورد بررسی قرار می گیرد.

1)  سیاست گام به گام یا سالامی

سالامی روشی است برای نیل به هدف، به جای اینکه یک قدم بزرگ برداشته شود، در هر زمان خرده خرده جلو می رود یعنی در هر بار مذاکره به جزیی از آنچه می خواهیم می‌رسید نه یکباره به تمام آنچه که می خواهید .

2) عمل انجام شده

در این تاکتیک فرد در مقابل عمل انجام شده قرار می گیرد . این تاکتیک به منظور غافلگیر نمودن طرف مقابلی است که آمادگی ندارد. ...

...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۶
علیرضا نعمتی


مقاله آداب و معاشرت اجتماعی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
مقاله آداب و معاشرت اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

قسمتهایی از متن:

خوشرویى و خوشخویى

شاید گیراتر از «حسن خلق‏»، واژه‏اى نباشد که ترسیم کننده روحى‏زلال و طبعى بلند و رفتارى جاذبه‏دار باشد. چیزى که عنوان برجسته‏رفتار یک مسلمان است و معیار کمال ایمان یک مؤمن، آنگونه که‏رسول خدا(ص) نیز، به این فضیلت متعالى آراسته بود.

بخشى از اخلاق نیکو، در «خوشرویى‏» متجلى است، بخشى در«خوشخویى‏» و بخشى هم در «خوشگویى‏». و چه خوش است که به این‏سه «خوش‏» مبارک و مقدس، بپردازیم و از آنها کلیدى براى گشودن‏قلعه دلها و عاملى براى تحکیم رابطه‏ها بسازیم.

خوشرویى

در مواجهه دو نفر با یکدیگر، پیش از هر سخن و عمل، دوصورت با هم روبه‏رو مى‏شود. مواجهه دو انسان با هم و کیفیت این‏رویارویى چهره‏ها، نقش عمده در نحوه گفتار و رفتار دارد و رمزگشایش قفل دلهاست. ...

...

خوشگویى

از شاخه‏هاى دیگر «حسن خلق‏»، که رابطه‏ها را استوارتر و پیوندهارا صمیمى‏تر مى‏سازد، گفتار دلپذیر و شادى‏بخش است. متانت درسخن و ادب در گفتار و زیبایى در کلام، خصلت پاکدلان بى‏کینه است‏و خلق و خوى اولیاء دین.

ارزش انسان و جوهره وجودى‏اش را زبان و بیان روشن مى‏سازد:

یکى تحقیر مى‏کند، یکى تشویق.

یکى عیبجویى مى‏کند، دیگرى تحسین و تقدیر.

یکى ملامت مى‏کند، دیگرى پر و بال مى‏دهد و امید مى‏آفریند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۵
علیرضا نعمتی


مقاله انواع هوش و کاربرد هوش های چندگانه
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مقاله انواع هوش و کاربرد هوش های چندگانه

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

مقدمه :
هوش زبانی/ کلامی
هوش موسیقیایی/ موزون
هوش فضایی/ بصری
نقش های هوش حرکتی/ جسمانی:
الف)بازیگری: 
ب)ورزشکاران
هوش حرکتی/ جسمانی و آموزش
هوش درون فردی
هوش میان فردی
کاربرد هوش های چندگانه در آموزش:
کاربرد هوش های چندگانه در آموزش دست کرال سینه (شنا)
همبستگی مثبت:
مسئولیت فردی:
تعامل چهره به چهره (کنش متقابل)
مهارت های اجتماعی:
پردازش گروهی
اهداف:
تصمیمات
بازنگری و مداخله:
پردازش تصمیمات
جدول ارزشیابی عملکرد معلم در آموزش از طریق همیاری
منابع:

======================

مقدمه :

  پس از 80 سال، یکی از روانشناسان دانشگاه هاروارد به نام گاردنر به مخالفت با این نظریه (نظریه سنجش هوش) پرداخت. به نظر وی هوش در فرهنگ ما، به درستی تعریف نشده است وی به وجود حداقل هفت هوش اصلی شاره می کند که به تازگی نیز مورد دیگری را به این مجموعه اضافه کرده است (گاردنر1999)، به نظر وی هوش، با توانایی تحلیل مسائل و نیز برخورداری از کارآیی در محیطی طبیعی و واقعی، ارتباط زیادی دارد. گاردنر در کتاب چارچوبهای ذهن 7 نوع هوش را با عناوین زیر مطرح کرد:

1) هوش زبانی/ کلامی 2) هوش موسیقیایی/ موزون 3) هوش منطقی/ ریاضی

4) هوش بصری/ فضایی 5) هوش بدنی/ جنبشی 6) هوش درون فردی

7) هوش میان فردی

که اخیراً نیز مورد 8 با عنوان هوش طبیعت گرا بدان اضافه شده است. حال به توصیف تک تک این هوشها  می پردازیم :

هوش زبانی/ کلامی: این هوش با کاربرد زبان در ارتباط است. شعرانسبت به معانی لغات حساس اند و تفاوت های ظریف بین لغات را درک می کنند. نسبت به صدا، ریتم ها، آهنگ صدا ووزن لغات نیز حساس هستند پس یک شاعر می تواند به عنوان فردی مستعد در حوزه هوش زمانی قلمداد شود.

گاردنر بر چهار جنبه از دانش زمانی که اهمیت آنها به طور چشمگیری در جامعه انسانی ثابت شده است، تأکید می کند این چهار جنبه عبارتند از: 1- فن سخنوری 2- توانش حافظة کلاسی که به فرد برای به خاطر آوردن اطلاعات کمک می کند، متون کتابهاست 4- توانش برای شرح فعالیتها(توانایی استفاده از زبان برای به کارگیری تحلیل های فرازبانی. ...

...

در سالهای اخیر بسیاری از معلمان فواید اثرگذاریهای راهبردهای یادگیری از طریق همیاری را دریافته اند. در اساس، یادگیری از طریق همیاری یک قالب یا چهارچوب آموزشی ای است که در آن گروههای دانش آموزی ناهمگن از سوی معلم شکل داده می شوند، و به فعالیت می پردازند. در درون هرگروه یادگیری، دانش آموزان به فعالیت های عدیده ای می پردازند که نیازمند همکاری و حمایت دوجانبه است. امروزه، متخصصان آموزش و پرورش الگوهای گوناگونی را برای همیاری به کار می برند که، در هر کدام برخی موارد مورد تأکید است. با وجود تفاوتهای الگوها، پنج عنصر در استفاده از الگوی یادگیری از طریق همیاری بسیار اساسی به نظر می آید: همبستگی مثبت، مسئولیت فردی، تعامل چهره به چهره، مهارتهای اجتماعی و پردازش گروهی.

  • همبستگی مثبت:

فعالیت گروهیزمانی شکل همیاری به خود می گیرد که اعضای گروه همه باور می کنند که موفقیت هر یک، در گرو موفقیت فردفرد اعضای گروه است. بنابراین، برای تحقق هدف های گروه، این همبستگی بین دانش آموزان باید به طور مداوم حفظ شود. تحقق همبستگی از راههای گوناگونی ماندد: تقسیم کار، توزیع منابع آموزشی و تعیین نقش افراد در گروه امکان پذیر است.

  • مسئولیت فردی:

مسئولیت فردی به این معنی است که هر یک از افراد گروه خود را موظف بداند در مورد تکالیف تعیین شده برای گروه، به خوبی مطالعه کند و آنها را انجام دهد تا یاد بگیرد. زیرا او مسئولیت آموزش سایر اعضای گروه را نیز به عهده دارد. بنابراین، تمام اعضای گروه تلاش می کنند که تکالیف تعیین شده را هر چه بهتر انجام بدهند تا نسبت به مسئولیت آموزشی خود کوتاهی نکرده باشند. ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۵
علیرضا نعمتی


مقاله افزایش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله افزایش سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

قسمتهایی ا زمتن:

ـ مقدمه :

یکی از برنامه های راهنمایی و مشاوره در مدرسه، هدایت تحصیلی است. هدایت تحصیلی یک جریان منظم است، که هدف خاصی را دنبال می کند و ابتدا و انتهای مشخصی ندارد. از طریق هدایت تحصیلی به فرد کمک می شود تا خود را بشناسد، با خصوصیات رشته های مختلف و نیازهای جامعه آشنا گردد، رشته مناسبی را انتخاب کند و بطور موفقیت آمیزی در آن رشته تحصیل کند. هدایت تحصیلی از دوره ابتدایی می تواند پی ریزی گردد، در دوره راهنمایی و دبیرستان استعدادهای دانش آموز کشف و رشته های مختلف تحصیلی شناخته شود تا در نهایت دانش آموز، رشته متناسب با علاقه و استعداد خود را انتخاب کند. راهنمایی شغلی هم هر چند از دوره ابتدایی پی ریزی می گردد، اما رسماً در پی هدایت تحصیلی ادامه پیدا می کند.

...

ـ نتیجه گیری و تفسیر یافته ها :

با تحلیل همبستگی داده ها، تمام فرضیه ها مورد تأیید قرار می گرفت، یعنی پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر وابسته با نمرات دوره راهنمایی، نمرات سال اول دبیرستان، امتیاز نمرات، امتیاز مشاوره ای، تعداد اولویت، ردیف اولویت انتخابی، معدل رشته رابطه مثبت و معنی دار دارد. اما در تحلیل رگرسیون چند متغیره رابطه چند متغیر با پیشرفت تحصیلی معنی دارد نشد. این متغیرها عبارتند از: امتیاز نمرات، معدل نمرات راهنمایی، و رشته تحصیلی. قوی ترین متغیر مستقل در پیش بینی و تبیین پیشرفت تحصیلی، معدل رشته است و ضعیف ترین متغیر، جنسیت می باشد. تحلیل واریانس هم نشان داد که بین دانش آموزان رشته های مختلف از لحاظ پیشرفت تحصیلی تفاوت وجود دارد. در این بین دانش آموزان ریاضی و فیزیک  از دانش آموزان سه رشته کار و دانش، فنی و حرفه ای و علوم انسانی برتر هستند. اما بین رشته های علوم انسانی، علوم تجربی، و فنی و حرفه ای اختلاف معنی داری وجود ندارد. ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۴
علیرضا نعمتی


پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمانی ERP
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 507 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پاورپوینت برنامه ریزی منابع سازمانی ERP

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

برنامه‌ریزی منابع سازمانی ERP

مطالب:

•سیستم‌های اطلاعاتی و انواع آن

•ERP چیست؟ (تعریف)

•ERP سیستمی جامع و کاملاً یکپارچه

•زیرسیستم‌های موجود در  ERPو Oracle ERP

•ویژگی‌های ERP و Oracle ERP

•دستاوردهای ERP

•برای استقرار ERP در یک سازمان از کجا شروع کنیم؟

•هزینه‌های پیاده‌سازی ERP

•عوامل اصلی موفقیت در پیاده‌سازی ERP

•مطالعه موردی

•برخی شرکت‌های برق که از سیستم Oracle بهره می‌برند

تعریف سیستم‌های اطلاعاتی (Information System)

یک سیستم اطلاعاتی را می‌توان مجموعه‌ای از اجزاء مرتبط با هم تعریف کرد که اطلاعات را به منظور حمایت از هماهنگی، تصمیم‌گیری و کنترل در یک سازمان، جمع‌آوری، پردازش، ذخیره، بازیابی و توزیع می‌کند.

در یک سیستم اطلاعاتی سه عملیات Input، Process و Output منجر به تولید اطلاعات می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۳
علیرضا نعمتی


پاورپوینت Boiler feedwater Deaeration
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8286 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت Boiler feedwater Deaeration

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

برخی از اسلایدها

اسلاید 1 ) عنوان

اسلاید 2 ) فهرست مطالب

مقدمه

تصفیه آبهای صنعتی

موقعیت در سیکل بخار نیروگاهی

DEAERATION

نتایج

اصلاحات و روش های پیشنهادی

 اسلاید 3 )

11

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۸:۵۲
علیرضا نعمتی


مجموعه سورس کد C برای برنامه نویسان مبتدی بسیار مفید و کارا خواهد بود
دسته بندی سی پلاس پلاس
بازدید ها 3
فرمت فایل zip
حجم فایل 6193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105
مجموعه 100 سورس ساده و ابتدایی با سی پلاس پلاس

فروشنده فایل

کد کاربری 25291
کاربر

بعضی از سورس برنامه هایی که در این پکیج می توانید دریافت کنید، عبارتنداز:

 

چاپ رشته خوشامدگویی در خروجی

 گرفتن دو عدد و چاپ مجموع آنها

گرفتن سه عدد صحیح و چاپ مجموع و میانگین آنها

گرفتن یک عدد و چاپ توان دوی آن عدد

گرفتن چند عدد و نشان دادن آنها بصورت یک ماتریس 3*3

 

گرفتن سه عدد و چاپ ضریب دوی تفاضل آنها

گرفتن یک عدد و مشخص کردن مثبت یا منفی بودن آن

گرفتن یک عدد مثبت یا منفی و تبدیل آن به مثبت

گرفتن یک عدد و چاپ آن بصورت حرفی

گرفتن دو عدد و مشخص  کردن بزرگترین و کوچکترین آنها

 

گرفتن طول و عرض یک مستطیل و محاسبه محیط و مساحت آنها

گرفتن نمره های درسی و تعیین سطح آنها (A, B , C, Mashroot)

گرفتن دو عدد و مشخص کردن عملگر و چاپ مقدار نهایی با اعمال عملگر بین آنها

محاسبه مجموع و میانگین اعداد بین صفر تا ده 

چاپ اعداد بین صفر تا 100 بصورت صعودی و نزولی

 

گرفتن یک عدد و چاپ یک رشته به تعداد مقدار عدد

گرفتن یک عدد و چاپ تمام ضریب های آن

گرفتن یک عدد و مجموع اعداد 2 تا عدد گرفته شده

چاپ جدول ضرب اعداد به تعداد سطر و ستون دلخواه

چاپ ستاره با تعداد و نمایش های دلخواه

 

چاپ ستاره  با نمایش مثلثی به اندازه دلخواه

گرفتن اعدادی به تعداد دلخواه و محاسبه مجموع و میانگین آنها

دریافت لیستی از اعداد و محاسبه min و max انها

دریافت لیستی از اعداد و چاپ آنها بصورت معکوس

گرفتن یک عدد و پاچ یک ماتریس مربعی یکانی به اندازه آن عدد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۶
علیرضا نعمتی


کاربرد هنردرمانی به ویژه روی کودکان استثنائی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مقاله هنر درمانی کودکان استثنایی

فروشنده فایل

کد کاربری 24119
کاربر

کاربرد هنردرمانی به ویژه روی کودکان استثنائی

قسمتهایی از متن:

کاربرد هنردرمانی به ویژه روی کودکان استثنائی ،  مارا واداشت تا به جستجو و کنجکاوی در این زمینه بپردازیم .
هنر درمانی جنبه های مختلفی دارد : موسیقی درمانی ، نقاشی درمانی ، دراماتراپی ، قصه درمانی ، شعر درمانی و ...
که دراینجا ، به تمام جنبه های هنر درمانی نپرداخته ایم ، بلکه تنها روی شاخه هایی از آن که احتمال می رفت قابل فهم تر و کاربردی تر باشد ، کار نموده و مطالبی بسیار مختصر گرد آورده ایم .
هنر ، مفهوم وسیع و پر رمز و رازی دارد . جنبه ای از تعریف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن ، عاشق بودن و ... و جنبه ای از آن نِیز عینی و قابل لمس است مانند : مهارت در ساختن چیزی ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، و ... اما مهم تر آنکه از طریق زبان هنر می توان دیگران را درک کرد .
هنر درمانی به عنوان ابزاری برای روان درمانی ، در واقع تلاشی سازمان یافته جهت کمک به افراد است تا ارتباط سازگارانه بهتری بین خود و جهان بیرون پیدا کنند .
در هنردرمانی ، کلامی ساختن چیزی که غیر کلامی است یا هوشیار سازی آنچه ناهوشیار است ، یکی از جالب ترین و بدیع ترین فعالیتهای هنردرمانگر محسوب می شود .
کاربرد بالینی هنر درمانی دربرگیرنده کودکان و بزرگسالان بستری در بیمارستان و افراد روان نژند و روان پریشی که داوطلبانه در پی مداوای  روان درمانی هستند  ، افراد زندانی ، عقب ماندگان ذهنی ، کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ، زوجین مشکل دار، خانواده ها و افرادی که علائمی از ناراحتیهای هیجانی ناشی از بیماریهای جسمی مانند : بیماریهای مزمن ، سرطان ، آسم ، دیابت و مشکلات عصبی دارند ، می باشد . ...

...

روشهای روان درمانی

این روشها بویژه در مورد افرادی که دچار کشمکش‌های عاطفی و اختلالات روانی عصبی هستند بکار می‌رود. روش روان درمانی برای کودکان سنین پایین ثمر بخش نمی‌باشد.

روش دارو درمانی

برخی اعتقاد دارند که یکی از عوامل لکنت تنش‌ها و اضطراب و هیجانات عاطفی است. لذا داروهای آرام بخش می‌توانند تا حدودی کودک را از اضطراب و هیجانات عاطفی به دور داشته و در نتیجه لکنت زبان او را تقلیل دهند.

رفتار درمانی

یکی دیگر از روشهای متداول و نسبتا جدید در اصلاح و بازپروری لکنت زبان روش تغییرات و اصلاحات رفتاری می‌باشد. نظریه مدافعان این روش در این است که یکی از علل لکنت زبان کودک رفتارهای سازش نایافته و یا ناهنجار اوست. لذا در این روش سعی بر اصلاح رفتارها و بالطبع تقلیل لکنت زبان کودک است.

روش خود درمان گری

این روش که در واقع می‌تواند نوعی روش رفتار درمانی نیز تلقی شود، بر این اساس استوار است که فرد لکنتی با انگیزه قوی و ایجاد تغییرات لازم در زمینه بازخوردها و نگرشهایش نسبت به لکنت خود به برنامه‌ای منظم ، مشخص و بطور جدی و مصمم تلاش کند که اختلال گویایی خود را اصلاح کند.

علت شناسی

هنوز پاسخ قانع کننده ای در باره ی علت لکنت زبان(stuttering) وجود ندارد . برخی آن را به مشکلات شخصیتی، برخی به مشکلات پزشکی و برخی این اختلال را در چهارچوب مشکلات ارتباطی قرار می دهند. از دیدگاه مکتب روان تحلیل گری، لکنت زبان یک روان آزردگی یا نوعی واپس روی است.

روشهای روان درمانی

این روشها بویژه در مورد افرادی که دچار کشمکش‌های عاطفی و اختلالات روانی عصبی هستند بکار می‌رود. روش روان درمانی برای کودکان سنین پایین ثمر بخش نمی‌باشد.

روش دارو درمانی

برخی اعتقاد دارند که یکی از عوامل لکنت تنش‌ها و اضطراب و هیجانات عاطفی است. لذا داروهای آرام بخش می‌توانند تا حدودی کودک را از اضطراب و هیجانات عاطفی به دور داشته و در نتیجه لکنت زبان او را تقلیل دهند.

رفتار درمانی

یکی دیگر از روشهای متداول و نسبتا جدید در اصلاح و بازپروری لکنت زبان روش تغییرات و اصلاحات رفتاری می‌باشد. نظریه مدافعان این روش در این است که یکی از علل لکنت زبان کودک رفتارهای سازش نایافته و یا ناهنجار اوست. لذا در این روش سعی بر اصلاح رفتارها و بالطبع تقلیل لکنت زبان کودک است.

روش خود درمان گری

این روش که در واقع می‌تواند نوعی روش رفتار درمانی نیز تلقی شود، بر این اساس استوار است که فرد لکنتی با انگیزه قوی و ایجاد تغییرات لازم در زمینه بازخوردها و نگرشهایش نسبت به لکنت خود به برنامه‌ای منظم ، مشخص و بطور جدی و مصمم تلاش کند که اختلال گویایی خود را اصلاح کند.

علت شناسی

هنوز پاسخ قانع کننده ای در باره ی علت لکنت زبان(stuttering) وجود ندارد . برخی آن را به مشکلات شخصیتی، برخی به مشکلات پزشکی و برخی این اختلال را در چهارچوب مشکلات ارتباطی قرار می دهند. از دیدگاه مکتب روان تحلیل گری، لکنت زبان یک روان آزردگی یا نوعی واپس روی است. ...

...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۵
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوانکنترل های داخلی در حجم 56 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابرسی رشته های حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی و درس حسابرسی پیشرفته رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 978 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
دانلود پاورپوینت کنترل های داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت کنترل های داخلی

دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس حسابرسی و حسابرسی پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 56 اسلاید

این فایل در زمینه "کنترل های داخلی"می باشد که در حجم 56 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابرسی در سطح کارشناسی رشته های حسابداری و مدیریت و همچنین درس حسابرسی پیشرفته در سطح کارشناسی ارشد رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

معنای کنترل داخلی

اهداف ساختار کنترل داخلی

ضرورت وجود کنترل های داخلی

کنترل های داخلی حسابداری در برابر کنترل های داخلی اداری

ابزارهای دستیابی به کنترل داخلی

محیط کنترلی

طرز تفکر مدیریت و نحوه اجرای آن

طرح سازمانی

روش های مدیریت نیروی انسانی

پیش بینی های مالی و بودجه

حسابرسی داخلی

وجه تمایز و اشتراک بین حسابرسان داخلی و حسابرسان مستقل

سیستم حسابداری

مستندات کافی

فهرست حساب ها

دستورالعمل های اجرای رویه ها و روش های حسابداری

روش های کنترل

محدودیت های کنترل داخلی

نقش ها و مسئولیت ها

کنترل داخلی در سیستم های کامپیوتری

کنترل های سازمانی در یک مرکز کامپیوتر

کنترل های سازمانی و تقلب کامپیوتری

مستندسازی

کنترل های سخت افزار

ایمنی پرونده ها و تجهیزات

کنترل اطلاعات ورودی و کنترل پردازش

کنترل های متداول برنامه ای

کنترل های اطلاعات خروجی

مسئولیت های کنترلی حسابرسان داخلی

کنترل در کامپیوترهای کوچک

سیستم های پیشرفته

کسب شناخت کافی از ساختار کنترل داخلی برای برنامه ریزی حسابرسی

پرسشنامه کنترلهای داخلی

شرح نوشته سیستم کنترل داخلی

نمودگر سیستم کنترل داخلی

آزمون شناخت سیستم

برآورد احتمال خطر کنترل و طراحی آزمون های اضافی کنترل ها

اجرای آزمون های اضافی کنترل ها

نرم افزار حسابرسی

برآورد مجدد احتمال خطر کنترل و طراحی آزمون های محتوا

چارچوب مفهومی کوزو

حسابرسی داخلی مدرن

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۴
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوانفرضیات بدیهی حسابرسی در حجم 34 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابرسی رشته های حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی و درس حسابرسی پیشرفته رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 552 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
دانلود پاورپوینت فرضیات بدیهی حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت فرضیات بدیهی حسابرسی

دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس حسابرسی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 34 اسلاید

این فایل در زمینه " فرضیات بدیهی حسابرسی "می باشد که در حجم 34 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابرسی رشته های حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی و درس حسابرسی پیشرفته رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشدمورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

ویژگی فرضیات بدیهی

ویژگی فرضیات بدیهی ازنظر چارلز وست چرچمن

فرضیات  بدیهی حسابرسی

فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی

اولین فرض بدیهی توجیه کننده حسابرسی

دومین فرض بدیهی توجیه کننده حسابرسی

سومین فرض بدیهی توجیه کننده حسابرسی

چهارمین فرض بدیهی توجیه کننده حسابرسی

پنجمین فرض بدیهی توجیه کننده حسابرسی

فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی

اولین فرض بدیهی رفتاری حسابرسی

دومین فرض بدیهی رفتاری حسابرسی

سومین فرض بدیهی  رفتاری حسابرسی

چهارمین فرض بدیهی رفتاری حسابرسی

پنجمین فرض بدیهی رفتاری حسابرسی

فرضیات بدیهی کار کردی حسابرسی

اولین فرض بدیهی کارکردی حسابرسی

سومین فرض بدیهی کارکردی حسابرسی

سومین فرض بدیهی کارکردی حسابرسی

چهارمین فرض بدیهی کارکردی حسابرسی

پنجمین فرض بدیهی کارکردی حسابرسی

تأیید ، اثبات و گواهی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۲
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوانحسابرسی مستمر در حجم 29 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابرسی رشته های حسابداری و مدیریت در سطح کارشناسی و درس حسابرسی پیشرفته رشته حسابداری در سطح کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر

دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس حسابرسی و حسابرسی پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 29 اسلاید

این فایل در زمینه "حسابرسی مستمر"می باشد که در حجم 29 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابرسی در سطح کارشناسی رشته های حسابداری و مدیریت و همچنین درس حسابرسی پیشرفته در سطح کارشناسی ارشد رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

پیشینه حسابرسی مستمر

مفهوم حسابرسی مستمر

ماهیت و هدف حسابرسی مستمر

فواید حسابرسی مستمر

معایب حسابرسی مستمر

الزامات حسابرسی مستمر

نحوه کاهش بهای حسابرسی مستمر

مراحل حسابرسی مستمر

شباهت و تفاوت حسابرسی مستمر و حسابرسی سنتی

گزارش حسابرسی  مستمر

جمع بندی و نتیجه گیری

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۱
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی در حجم 46 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری و درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقط
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 807 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
دانلود پاورپوینت مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری و درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 46 اسلاید

این فایل در زمینه "مروری بر پردازش اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی"می باشد که در حجم 46 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس سیستمهای اطلاعات حسابداری و سیستمهای اطلاعات حسابداری پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حسابداری و سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

راه های مختلف تامین اطلاعات درسازمان

چرخه پردازش اطلاعات

تعریف پردازش اطلاعات

جایگاه پردازش اطلاعات درسیستم های اطلاعاتی حسابداری

چرخه پردازش داده ها

ورود داده ها

ذخیره سازی داده ها

تعاریف و مفاهیم بنیادی ذخیره سازی داده ها

انواع فایل ها

دسترسی به ثبت های انفرادی

سازمان دهی فایل ها

سازمان دهی فایل ها به کمک کد اصلی

سازمان دهی فایل های جستجوی چند صفته (دستیابی ازطریق کدهای فرعی)

فایل پیوندی

فایل معکوس

پردازش داده ها

انواع روش های پردازش

پردازش دسته ای

پردازش دسته ای مستقیم

پردزاش مستقیم

مقایسه روش های مختلف پردازش داده ها

اطلاعات ستاده

هدف اطلاعات ستاده

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان

تاریخچه طراحی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

تعریف سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی  

نتایج استفاده از سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

اجزای تشکیل دهنده سیستم های ERP

انواع زیر برنامه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۰
علیرضا نعمتی


آموزش وارد کردن شکل سازه از برنامه ی AUTOCAD در SAP
دسته بندی پلان اتوکد AutoCAD
بازدید ها 4
فرمت فایل rar
حجم فایل 186 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
آموزش وارد کردن شکل سازه از برنامه ی AUTOCAD  در SAP

فروشنده فایل

کد کاربری 25338
کاربر

آموزش وارد کردن شکل سازه از برنامه ی AUTOCAD  در SAP

آموزش بصورت ساده و شفاف و کاملا تصویری و شیوا بیان شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۹
علیرضا نعمتی


آموزش و آزمون لغات تافل بخش چهاردهم
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل rar
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
آموزش و آزمون لغات تافل  بخش چهاردهم

فروشنده فایل

کد کاربری 25338
کاربر

آموزش و آزمون لغات تافل  بخش چهاردهم

این مجموعه شامل 14 قسمت شامل آزمون و لغات تافل میباشد و به تعدد فراوان سفارش شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۸
علیرضا نعمتی


آموزش و آزمون لغات تافل بخش سیزدهم
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 1
فرمت فایل rar
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
آموزش و آزمون لغات تافل  بخش سیزدهم

فروشنده فایل

کد کاربری 25338
کاربر

آموزش و آزمون لغات تافل  بخش سیزدهم

این مجموعه شامل 14 قسمت شامل آزمون و لغات تافل میباشد و به تعدد فراوان سفارش شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۷
علیرضا نعمتی


آموزش و آزمون لغات تافل بخش دوازدهم
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل rar
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
آموزش و آزمون لغات تافل  بخش دوازدهم

فروشنده فایل

کد کاربری 25338
کاربر

آموزش و آزمون لغات تافل  بخش دوازدهم

این مجموعه شامل 14 قسمت شامل آزمون و لغات تافل میباشد و به تعدد فراوان سفارش شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۷
علیرضا نعمتی


پاورپوینت «تصمیم گیری» فصل هفتم جلد اول کتاب تئوری های حسابداری هندریکسن از مباحث درس تئوری حسابداری ویژه دانشجویان ارشد رشته حسابداری می باشد
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1164 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت تصمیم گیری (فصل هفتم تئوری حسابداری هندریکسن)

فروشنده فایل

کد کاربری 25333
کاربر

پاورپوینت «تصمیم گیری» فصل هفتم جلد اول کتاب تئوری های حسابداری هندریکسن از مباحث درس تئوری حسابداری ویژه دانشجویان ارشد رشته حسابداری می باشد.

 فایل موجود کاملا باز و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۱:۰۱
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل پنجم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی با عنوان چگونگی مذاکره با فروشندگان در مدیریت خرید در حجم 32 اسلاید ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 440 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
چگونگی مذاکره با فروشندگان در مدیریت خرید(فصل پنجم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: چگونگی مذاکره با فروشندگان در مدیریت خرید(فصل پنجم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 32 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری)

کتاب "سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع" تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی جزو مهمترین منابع درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل پنجم این کتاب با عنوان "چگونگی مذاکره با فروشندگان در مدیریت خرید " می باشد  که در حجم 32 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس-سمینار) درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف و هدف مذاکرات و معاملاتی که به مذاکره نیازمند ند

ارکان مذاکره

ویژگیهای لازم جهت موفقیت در مذاکرات

ده گام جهت برگزاری مذاکراتی موفق

اقدامات و مراحل انجام کار در یک مذاکره

مراحل کامل مذاکره

تکنیکهای مذاکره

برانگیختن رفتار انسانی

تاکتیکهای مذاکره

روشهای مذاکره

بررسی تطبیقی سبکهای مذاکره در جهان

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۱:۰۱
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل چهارم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی با عنوان شناخت ، ارزیابی و انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 417 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت شناخت ، ارزیابی و  انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید(فصل چهارم کتاب سیستمهای خرید

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت شناخت ، ارزیابی و  انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید(فصل چهارم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 23 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری)

کتاب "سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع" تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی جزو مهمترین منابع درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب با عنوان "شناخت ، ارزیابی و  انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید" می باشد  که در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس-سمینار) درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

شناخت منابع عرضه کالا در مدیریت خرید

اقدامات مربوط به شناسایی ، ارزیابی و انتخاب عرضه کنندگان

تصمیم گیری در خصوص خرید ، اجاره یا ساخت کالاهای مورد نظر در مدیریت خرید

موسسات و شرکتهای دولتی

خریدهای دولتی

خریدهای شرکتهای تعاونی

مناقصه

انواع مناقصه

مزایده

انواع روش های مزایده

نکات مهم در معاملات دولتی با نگرش صحیح به قوانین و مقررات

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۹
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل چهارم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی با عنوان شناخت ، ارزیابی و انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 417 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت شناخت ، ارزیابی و  انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید(فصل چهارم کتاب سیستمهای خرید

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت شناخت ، ارزیابی و  انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید(فصل چهارم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 23 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری)

کتاب "سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع" تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی جزو مهمترین منابع درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب با عنوان "شناخت ، ارزیابی و  انتخاب منابع عرضه کننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید" می باشد  که در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس-سمینار) درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

شناخت منابع عرضه کالا در مدیریت خرید

اقدامات مربوط به شناسایی ، ارزیابی و انتخاب عرضه کنندگان

تصمیم گیری در خصوص خرید ، اجاره یا ساخت کالاهای مورد نظر در مدیریت خرید

موسسات و شرکتهای دولتی

خریدهای دولتی

خریدهای شرکتهای تعاونی

مناقصه

انواع مناقصه

مزایده

انواع روش های مزایده

نکات مهم در معاملات دولتی با نگرش صحیح به قوانین و مقررات

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۸
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل سوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی با عنوان پاورپوینت کیفیت کالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ کالاها با کیفیت مندرج در قراردادها در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 442 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت کیفیت کالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ کالاها با کیفیت مندرج در قراردادها (فصل سوم کتاب سیستمهای

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت کیفیت کالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ کالاها با کیفیت مندرج در قراردادها (فصل سوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 23 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری)

کتاب "سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع" تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی جزو مهمترین منابع درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب با عنوان "کیفیت کالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ کالاها با کیفیت مندرج در قراردادها " می باشد  که در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس-سمینار) درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف استاندارد

استاندارد کردن

اهداف استاندارد سازی

ضرورت استاندارد کردن و محاسن و معایب آن
مراحل استاندارد کردن کالاهای سازمان
انواع استانداردها

استاندارد ملی

استانداردهای بین المللی

استانداردهای منطقه ای

استاندارد کارخانه ای

استاندارد اجباری

استانداردهای تشویقی

کنترل کیفیت و مدیریت کیفیت جامع ( فراگیر )

اهداف کنترل کیفیت

مدیریت کیفیت در شرکتهای عرضه کننده محصول

سیستمهای تأیید کیفیت

ارزش کاربردی و ظاهری محصول و نقش آن در مدیریت خرید

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۷
علیرضا نعمتی


450 نمونه قراردادهای تجاری و ملکی ، شغلی
دسته بندی کسب و کار
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 23666 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1370
فرم های مربوط به بنگاه های ماشین و خانه و مشاورین املاک- عریضه نویسان، ادارات و تمامی فرمهای خرید

فروشنده فایل

کد کاربری 25291
کاربر

نمونه قراردادهای تجاری و ملکی ، شغلی

نمونه قرارداد تعهد استخدامی در شرکت خصوصی
نمونه قرارداد مشاغل کارگری
نمونه قرارداد پروش مرغ گوشتی
نمونه قرارداد شراکت مغازه-فروشگاه-کارگاه
نمونه قرارداد اجاره ملک جهت خدمات بانکی۱
نمونه قرارداد واگذاری موقت گیشه-باجه جهت بانک
نمونه قرارداد اجاره محل تجاری بدون اخذ سرقفلی از سوی موجر
نمونه قرارداد اجاره خط ملک۲
نمونه قرارداد رسمی رهن ویژه املاک
نمونه قرارداد خدمات رایانه‌ای
نمونه قرارداد کتاب فروشی اینترنتی
نمونه قرارداد کار مطابق قانون کار جمهوری اسلامی
نمونه فرم قرارداد استخدام
نمونه قرارداد کار موقت کارمندی
نمونه قرارداد کار موقت دائم کار معین
نمونه قرارداد کار محدود(چند ماه و روز)
نمونه قرارداد رسمی وزارت کار و امور اجتماعی
نمونه قرارداد انجام کار
نمونه قرارداد استخدام  کار پاره وقت۱و۲
نمونه قرارداد اعزام نیروی کار به اروپا
نمونه فرم و قالب قرارداد کار معین-مشخص
نمونه قرارداد کار پروژه ای
نمونه قرارداد کار با مدت معین مسئول فنی داروخانه
نمونه قرارداد اجاره قسمتی از فضای مازاد جهت کانکس آنتن همراه و
نمونه قرارداد اجاره بوفه
نمونه قرارداد اجاره باشگاه -تالار
نمونه قرارداد اجاره سرد خانه۱
نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک۱و۲و۳
نمونه قرارداد اجاره پارکینگ۱و۲
نمونه قرارداد اجاره محل تجاری که سرقفلی از سوی مستاجر قبلاً واگذار شده
نمونه قرارداد اجاره آپارتمان
نمونه قرارداد اجاره بر اساس ماده ۳۳
نمونه قرارداد استفاده از حق ارتفاق
نمونه قرارداد انتفاع و بهره برداری از غرفه نمایشگاهی
نمونه قرارداد حق انتفاع سکنی عمری
نمونه قرارداد اجاره یک دستگاه آپارتمان تجاری
نمونه قرارداد اجاره آپارتمان مسکونی
نمونه قرار داد اجاره نامه خانه -مغازه
نمونه قرارداد استیجاره املاک و ابنیه مورد نیاز اداری
نمونه قرارداد اجاره مرکز همایش- سالن -نمایشگاه مراسم
نمونه دیگری از قرارداد اجاره اپارتمان تجاری
نمونه قراداد اجاره محل مسکونی مشاع
نمونه قرارداد اجاره نامه رسمی
نمونه فرم قرارداد اجاره سالن ورزشی
نمونه قرارداد اجاره سالن مراسم سخنرانی و همایش
نمونه قرارداد اجاره داروخانه
نمونه اجاره سرد خانه۲
نمونه قرارداد اجاره غرفه۲
نمونه قرارداد اجاره مغازه۱و۲
نمونه قرارداد اجاره نامه زمینهای کشاورزی
نمونه قرارداد اجاره بهره برداری از استخر و سونا
نمونه قرارداد رهن و اجاره مغازه۳
نمونه قرارداد واگذاری باجاره ساعتی سالن
نمونه قولنامه و قرارداد اجاره یک باب مغازه
نمونه قرارداد اجاره غرفه(هفتگی)
نمونه قرارداد واگذاری داروخانه بصورت اجاره
نمونه قرارداد استقرار و اجاره قسمتی از فضای اداری با امکانات اداری
نمونه قرارداد فروش آپارتمان
نمونه قرارداد فروش قطعی یک باب خانه مسکونی
نمونه قرارداد رسمی پیش فروش مسکن۱
نمونه قرارداد پیش فروش ۲
نمونه قولنامه انتقال ملک۱
نمونه قرارداد اقاله(بیع قطعی ششدانگ خانه مسکونی)
نمونه قرارداد صلح حقوق سرقفلی مغازه
نمونه قرارداد فروش(بیع)قطعی ملک
نمونه قرارداد فروش(بیع)قطعی یک باب ساختمان و یک باب مغازه
نمونه  قرارداد بیع قطعی یک قطعه باغ
نمونه قرارداد تقسیم نامه آپارتمان ها و انباری و پارکینگ به موجب صورتمجلس تفکیکی
نمونه  قرارداد حق انتفاع سکنی رقبی
نمونه قرارداد خرید ساختمان نیمه ساخته «در حال احداث»۱
نمونه  قرارداد فرمت مبایعه نامه فروش املاک بلااستفاده و مازاد اداری
نمونه قرارداد خرید ساختمان نیمه ساخته در حال احداث۲
نمونه قرارداد خرید قطعی سه دانگ مشاع از شش دانگ یک باب خانه مسکونی
نمونه  قرارداد قرارداد واگذاری ملک بصورت مزایده
نمونه مبایعه نامه املاک۳
نمونه قرارداد معاوضه خانه با آپارتمان
نمونه فرم صلح مغازه به صورت کلیدی
نمونه قرارداد صلح حقوق تلفن
نمونه قرارداد رسمی انتقال سرقفلی
نمونه قرارداد تبدیل تعهد-پرداخت باقیمانده مبلغ فروش ملک در دفترخانه
نمونه قرارداد فروش ششدانگ یک دستگاه آپارتمان-ساختمان-مغازه زمین
نمونه قرارداد فروش املاک مزایده ای
نمونه نمونه قرارداد فروش مزایده ای آپارتمان و ملک و زمین
نمونه قرارداد نیروی کارگر به صورت پیمانکاری
نمونه قرارداد طراحی و نصب قالب گرافیکی
نمونه قرارداد نگهداری سایتهای BTS
نمونه قرارداد نصب و پشتیبانی فنی نرم افزار بولتن خبری
نمونه قرارداد طراحی وب سایت
نمونه متن قرارداد پژوهشی شرکت اداری
نمونه قرارداد واگذاری کارگزاری امتیاز دامنه
نمونه قرارداد اشتراک خطوط پر سرعت داده‌ها
نمونه فرم قرارداد اشتراک خدمات اینترنت
نمونه قرارداد وام خرید مسکن
نمونه قرارداد حق التدریسی مدرس
نمونه قرارداد امانی فروش کالاها بصورت نقد و اقساط در فروشگاه
نمونه قرارداد خرید قطعی کالا و اجناس فروشگاهی
نمونه قرارداد فروش اقساطی کالا
نمونه قرارداد فروش و نصب سیستمهای انفورماتیکی اداری
نمونه قرارداد ویرایش توأم ادبی ـ فنی کتاب
نمونه قرارداد حروفچینی کتاب
نمونه قرارداد واگذاری مالکیت معنوی ایده
نمونه قرارداد اعطای تسهیلات مالی
نمونه قرارداد تألیف دانشگاهی
نمونه قرارداد ترجمه
نمونه قرارداد خرید لیسانس نرم‏افزار
نمونه قرارداد خرید دستگاه نمایشگر ویدیو وال
نمونه قرارداد نشرحق‌الترجمه بصورت در صدی
نمونه قرارداد فروش نرم افزار
نمونه قرارداد کار دانشجویی
نمونه قرارداد نمایندگی کالا
نمونه طراحی و راه اندازی سامانه تهیه نرم افزار
نمونه قرارداد برای پروژه های نرم افزاری بزرگ اداری
نمونه قرارداد راهبری، سرویس، نگهداری و پشتیبانی سیستمهای نرم افزاری، سخت افزاری و شبکه ای
نمونه قرارداد آموزش مهارت های کسب و کار و کار آفرینی
نمونه قرارداد فروش(فرم خام)
نمونه قرارداد خدمات موقت نظافت کارگری اداری
نمونه قرارداد فروش و ارائه خدمات پیام کوتاه
نمونه فرم نمونه قرارداد طراحی و راه‌اندازی وب ‌سایت تک زبانه فارسی
نمونه قرارداد اعطای عاملیت فروش  پیامک انبوه(SMS)
نمونه قرارداد همکاری در فعالیتهای تحقیقاتی
نمونه قرارداد مربوط به ارائه خدمات اینترنتی
نمونه قرارداد مربوط به ارائه خدمات پستی مرسولات
نمونه قرارداد همکاری در فروش اینترنتی محصولات
نمونه قرارداد فروش و راه اندازی نرم افزار جامع بیمارستانی
نمونه قرارداد خدمات پس از فروش محصولات نرم افزاری
نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه فروش و توزیع تلفن اعتباری
نمونه قرارداد تألیف و ترجمه کتاب
نمونه قرارداد پیشنهاد خرید ۸۰۰ دستگاه کامپیوترAllin one
نمونه قرارداد خرید اینترنت با پهنای باند
نمونه قرارداد باشگاه و بازیکن
نمونه قرارداد مزارعه
نمونه قرارداد نصب، راه اندازی ، تجهیزات شبکه دولتی و خصوصی
نمونه  قرارداد خدمات نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی
نمونه قرارداد تامین اتومبیل
نمونه فرم قرارداد پشتیبانی نرم افزار۲
نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری دستگاه های کامپیوتری
نمونه قرارداد اقاله
نمونه قرارداد خرید دستگاه تابلوبرق
نمونه قرارداد خرید و نصب کالاهای دارای دوره تضمین
نمونه قرارداد طرح پ‍‍ژوهشی
نمونه قرارداد نگهداری خط شبکه وایرلس
نمونه قرارداد تقسیم نامه ارث و ماترک
نمونه قرارداد اجاره وسیله نقلیه
نمونه قرارداد انجام خدمات نمونه پروژه
نمونه قرارداد چاپ کتاب۱و۲
نمونه قرارداد فروش اقساطی در قبال اسناد تجاری
نمونه قرارداد کمپ تابستانی و بهاری اردو
نمونه قرارداد مساقات
نمونه فرم قرارداد عاملیت فروش نمایندگی
نمونه نمونه قرارداد تالار پذیرائی وجشن وعروسی
نمونه قرارداد شراکت مغازه-فروشگاه-کارگاه
نمونه قرارداد نمایندگی تجاری
نمونه قرارداد نمایندگی رسمی فروش محصولات نرم افزاری
نمونه قرارداد اعطای نمایندگی فروش شهرستان
نمونه قرارداد فروش خدمات نرم افزاری اداری
نمونه قرارداد خدمات پشتیبانی نرم افزار-رفع خطاهای احتمالی نرم افزار اداری
نمونه نمونه فرم قرارداد خرید کالا
نمونه قرارداد طراحی و اجرای پایگاه اینترنتی
نمونه قرارداد تدوین کتاب
نمونه قرارداد ترجمه مدارک به زبان روسی
نمونه قرارداد خرید کالاو نمونه ضمانت نامه پیش پرداخت و تعهد
نمونه قرارداد تور و گشت
نمونه قرار داد طراحی تارنما-طراحی سایت و پشتیبانی WebDesignContract
نمونه قرارداد سوگند نامهقسم نامه
نمونه فرم تعهدنامه پرداخت خسارت تحویل گیرندگان خودروهای و ضامن گیرنده خودرو
نمونه فرم قرار داد با مربی سالن ورزشی
نمونه فرم گواهی کسر از حقوق ضامنین تعهدات محضری
نمونه قراد داد خردکن قند کله و بسته بندی آن
نمونه قرارداد «اجرای طرحهای تحقیقاتی»-اشخاص حقوقی
نمونه قرارداد «اجرای طرحهای تحقیقاتی»-اشخاص حقیقی
نمونه قرارداد اجاره به شرط تملیک خودرو سواری-کار
نمونه قرارداد اجاره ماشین
نمونه قرارداد اجاره وسیله نقلیه۲
نمونه قرارداد اجرای طرح پژوهشی
نمونه قرارداد اذن در انتفاع
نمونه قرارداد استخدام موقت کارشناس فنی خودرو-مخصوص شرکتها
نمونه قرارداد برگزاری کارگاه‌‌ علمی
نمونه قرارداد پروژه در قالب طرح اینترنشیپ
نمونه قرارداد رنگ آمیزی آپارتمان
نمونه قرارداد کاشی کاری مجتمع های مسکونی ، تجاری ، اداری
نمونه قرارداد گازکشی مجتمع های مسکونی ، تجاری ، اداری
نمونه قرارداد پیمانکاری لوله کشی مجتمع های مسکونی ، تجاری ، اداری
نمونه قرارداد تقسیم نامه ارث
نمونه قرارداد تولید نرم افزار۲
نمونه قرارداد چاپ کتاب با سرمایه گذاری ناشر
نمونه قرارداد حق التحقیق
نمونه قرارداد خدمات اسکان و پذیرایی میهمانان داخلی و خارجی در هتلها و مراکز اقامتی
نمونه قرارداد خدمات ثبت شرکت واخذ اقامت شنگن از طریق کشور
نمونه قرارداد خرید ۳۹۲ دستگاه کامپیوتر
نمونه قرارداد خرید تجهیزات کامپیوتری
نمونه قرارداد رزرواسیون اینترنتی پذیرندگان
نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسورها
نمونه قرارداد صافکاری و نقاشی خودرو
نمونه قرارداد طراحی(فرم خام)
نمونه قرارداد عکاسی و اجرای سفارش عکاسی
نمونه قرارداد فروش اقساطی
نمونه قرارداد فروش اقساطی خودرو
نمونه قرارداد فروش خودرو -حوالجات
نمونه قرارداد فروش سیستم نرم افزاری به ادارات
نمونه قرارداد طراحی وب سایت۱و۲و۳و۴
نمونه قرارداد فروش لپ‌تاپ به کارکنان-نقد و اقساط
نمونه قرارداد فروش نرم افزار اداری شرکتی ساختمانی
نمونه قرارداد فروش و خرید دستگاه پزشکی
نمونه قرارداد فیلمبرداری
نمونه قرارداد لوله کشی آب گرم و سرد و فاضلاب
نمونه قرارداد مؤسسه مسافربری
نمونه قرارداد مشاور
نمونه قرارداد مضاربه
نمونه قرارداد مهمان سرا
نمونه قرارداد نصب دوربین مدار بسته
نمونه قرارداد نصب کولر
نمونه قرارداد نمایندگی و خدمات پس از فروش محصولات
نمونه قرارداد واگذاری فعالیتهای انفورماتیک
نمونه قرارداد وکالت و حق الوکاله میان وکیل و موکل
نمونه قرارداد ویراستاری کتاب
نمونه قرارداد ویرایش ادبی کتاب
نمونه قرارداد همکاری تحقیقاتی
نمونه قولنامه فروش اتومبیل
نمونه قرارداد نقاشی ساختمان
نمونه قرارداد نقاشی ساختمان(حعاله)
نمونه قرارداد توافق نامه همکاری در حمایت مالی سمینار
نمونه وکالت قرارداد با اشخاص حقوقی
نمونه قرارداد واگذاری نمایندگی مجاز فروش
نمونه قرارداد استفاده از خدمات کارشناسی
نمونه قرارداد خدمات مشاوره و آموزش شاغلین
نمونه قرارداد خرید چمدان مسافرتی از تولیدی
نمونه فرم قرارداد خرید اجناس۱
نمونه قرارداد خرید کالا۲
نمونه قرارداد بازاریابی پخش و فروش تولیدات
نمونه قرارداد خدمات رفاهی در جزایر، کنار دریا
نمونه قرارداد خرید خدمات فرهنگی هنری از بخش غیر دولتی
نمونه قرارداد فرش ماشینی
نمونه قرارداد ویلاسازی
نمونه  قرارداد مونتاژ گوشی موبایل
نمونه قرارداد سفارش دستمال کاغذی-تولید و پخش
نمونه قرارداد سفارش تهیه طرح آمارگیری
نمونه قرارداد ایزوگام پشت بام ساختمانهای مسکونی اداری
نمونه قرارداد تهیه و تولید لباس کار
نمونه قرارداد سفارش تهیه و تولید ساعت دیواری
نمونه قرارداد سفارش تهیه دفتر و دفترچه
نمونه قرارداد سفارش تهیه شیرینی و شکلات

فرم ها و اظهارنامه های حقوقی و….
۱٫نمونه داد خواست تامین دلیل تعدی وتفریط(ازداگاه)
۲٫نمونه داد خواست تامین دلیل تعدی وتفریط(شوراحل اختلاف)
۳٫نمونه داد خواست تامین دلیل مستاجر در تخلیه مورداجاره(ازدادگاه)
۴٫نمونه داد خواست تامین دلیل مستاجردرتخلیه مورداجاره(شوراحل اختلاف)
۶٫نمونه داد خواست تخلیه به علت انقضای مدت با مطالبه اجورمعوقه تازمان صدور حکم(ازدادگاه)
۸٫نمونه داد خواست تخلیه به علت انقضای مدت با مطالبه اجورمعوقه(ازدادگاه)
۱۰٫نمونه داد خواست تخلیه به علت ایجاد مرکز فساد(ازدادگاه)
۱۲٫نمونه داد خواست تخلیه به علت تعدی وتفریط(ازدادگاه)
۱۴٫نمونه داد خواست تعدیل اجاره بهاپس ازانقضای مدت
۱۵٫نمونه داد خواست تعیین اجاره بها
۱۶٫نمونه داد خواست تعیین اجاره بها تا زمان صدور حکم
۱۷٫نمونه داد خواست تنفیذ فسخ قرارداداجاره به علت عدم تطبیق با وصف وقوع عیب درمعرض خرابی بودن
۱۸٫نمونه داد خواست تنفیذ فسخ قرارداداجاره و تخلیه به علت تخلف ازشروط قراردادی
۱۹٫نمونه داد خواست تنفیذ فسخ قرارداداجاره وتخلیه به علت تخلف از شروط قراردادی واجرت المثل ایام تصرف
۲۱٫نمونه داد خواست قرارتامین خواسته واجور معوقه(ازدادگاه)
۲۲٫نمونه داد خواست قرارتامین خواسته واجورمعوقه(شورا حل اختلاف)
۲۴٫نمونه داد خواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف(شورا حل اختلاف)

دادخواست های مربوط به روابط موجر ومستاجر

۲۵٫نمونه فرم داد خواست الزام مستاجر به پرداخت اجور معوقه
۲۶٫نمونه فرم داد خواست الزام مستاجر به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف
۲۷٫نمونه فرم داد خواست فسخ قرارداد اجاره از طرف مستاجر به لحاظ عدم امکان تسلیم عین مستاجره
۲۸٫نمونه فرم داد خواست تخلیه منزل مسکونی به علت انقضا مدت عقد قرارداد
۲۹٫نمونه فرم داد خواست تعدیل اجاره بها از طرف مالک به علت گذشت ۳ سال از انقضا مدت قرارداد
۳۰٫نمونه فرم داد خواست تعدیل اجاره بها با جلب نظر کارشناس و مطالبه مابه التفاوت ان
۳۱٫نمونه فرم داد خواست تخلیه به لحاظ تخلف مستاجر از مفاد قرارداد
۳۲٫نمونه فرم داد خواست تخلیه به لحاظ تعدی وتفریط مستاجر و تامین دلیل فوری
۶۴- نمونه فرم اظهارنامه موجر به مستاجر مبنی بر پرداخت اجاره بها
۶۵- نمونه فرم اظهارنامه تنظیم سند رسمی انتقال و تسلیم
۶۶- نمونه فرم اظهارنامه خریدار به فروشنده مبنی بر اعلام مراتب فسخ معامله به لحاظ غبن فاحش
۶۷- نمونه فرم اظهارنامه انحلال شرکت
۶۸- نمونه فرم اظهارنامه تخلیه علت واگذاری مورد اجاره از طرف مستاجر
۶۹- نمونه فرم اظهارنامه وجه چک بلامحل به خسارت وارده
۷۰- نمونه فرم اظهارنامه به فروشنده مبنی بر نقل وانتقال دو دانگ از پلاک ثبتی شهرستان بخش….
۷۱- نمونه فرم اظهارنامه تخلیه منزل مسکونی به علت انقضا مدت قراردادوپرداخت اجاره معوقه واب وبرق وگازوتلفن
۷۳- نمونه فرم اظهارنامه قلع وقمع بنا اجرت المثل دوران تصرف یک باب خانه مسکونی به پلاک ثبتی
۷۴- نمونه فرم اظهارنامه به مستاجر جهت تخلیه یک باب مغازه به علت نیاز شخصی
۷۵- نمونه فرم اظهارنامه مطالبه وجه چک بلامحل وخسارت تاخیر تادیه
۷۶- نمونه فرم اظهارنامه تنظیم سند رسمی انتقال بهای کسری پارکنیگ
۷۷- نمونه فرم اظهارنامه خریدار ملک به تنظیم سند رسمی انتقال حقوق اعیانی
۷۸- نمونه فرم اظهارنامه از سوی وکیل مبنی بر دعوت فروشنده به حضور در دفترخانه و تنظیم سند رسمی
۷۹- نمونه فرم اظهارنامه مبنی بر دعوت فروشنده به دفترخانه جهت نقل وانتقال مورد معامله
۸۰- نمونه فرم اظهارنامه منع ادامه عملیات ساختمانی
۸۱- نمونه فرم نمونه استشهادیه در خصوص حضور در دفترخانه
۸۲- نمونه فرم تقاضای ممنوع الخروجی از طریق اجرای اسناد رسمی
۸۳- نمونه فرم اظهارنامه شکایت کیفری به دادگاه نخستین
۸۴- نمونه فرم استشهادیه برای اخذ گواهی انحصار وراثت
۸۵- نمونه فرم اظهارنامه ید و اجرت المثل دوران تصرف
۸۶- نمونه فرم اظهارنامه راجع به تعهد بیع همراه با چگونگی ثبت وابلاغ آن
۸۷- نمونه برگ شکایت کیفری چک بلامحل
دعاوی مدنی و خانوادگی و

۶۰٫نمونه فرم داد خواست تنفیذ طلاق صادره در کشور و اجرای صیغه و ثبت رسمی آن در ایران
۶۱٫نمونه فرم داد خواست تنفیذ طلاق صادره درکشور و. ثبت رسمی ان در ایران
۶۴٫نمونه فرم داد خواست صدور گواهی عدم امکان سازش به علت عدم پرداخت نفقه
۶۵٫نمونه فرم داد خواست صدور گواهی عدم امکان سازش به علت عسر وحرج
۶۶٫نمونه فرم داد خواست استرداد جهیزیه
۶۷٫نمونه فرم داد خواست استرداد جهیزیه وصدور قرار تامین خواسته
۶۸٫نمونه فرم داد خواست الزام به تمکین
۶۹٫نمونه فرم داد خواست الزام به تمکین و منع از اشتغال به تحصیل
۷۰٫نمونه فرم دادخواست تعیین تکلیف زندگی خانوادگی
۷۱٫نمونه فرم دادخواست فرزندخواندگی
۷۲٫نمونه فرم دادخواست مطالبه خسارت برهم زدن نامزدی
۷۴٫نمونه داد خواست ابطال عقد ازدواج به علت عدم رعایت غبطه و مصلحت
۷۵٫نمونه دادخواست ابطال عقد ازدواج به علت وجود اکراه و فقدان قصد
۷۷٫نمونه دادخواست صدور حکم تنفیذ فسخ نکاح
۷۸٫نمونه داد خواست صدور حکم تنفیذ فسخ نکاح به علت فقدان وصف
۸۰٫نمونه داد خواست اعسار از پرداخت مهریه
۸۲٫نمونه داد خواست قرار تامین خواسته عادی مهریه
۸۳٫نمونه داد خواست مطالبه مهر المسمی با حق حبس
۸۴٫نمونه داد خواست مطالبه مهریه
۸۵٫نمونه داد خواست مطالبه مهریه باقرار تامین ان
۸۶٫نمونه داد خواست مطالبه مهریه مطلق با قرار تامین
۸۸٫نمونه داد خواست الزام به تهیه مسکن ( از نفقه )
۸۹٫نمونه داد خواست مطالبه نفقه ایام زوجیت
۹۰٫نمونه داد خواست مطالبه نفقه ایام زوجیت و صدور قرار تامین
۹۳٫نمونه داد خواست جصر وراثت برای پیروان اقلیت های مذهبی (بالای ۳ میلیون تومان)
۹۴٫نمونه داد خواست جصر وراثت برای پیروان اقلیت های مذهبی (کمتر از ۳ میلیون تومان)
۹۶٫نمونه داد خواست صدور حکم سرپرستی و کفالت
۱۰۰٫نمونه داد خواست حصر وراثت کمتر از ۳ م (طبقه اول )
۱۰۳٫نمونه داد خواست الزام اداره ثبت احوال به اصلاح تاریخ تولد
۱۰۴٫نمونه داد خواست صدور حکم بر تغیر نام از صغری به نام زهرا و الزام اداره ثبت احوال به صدور شناسنامه جدید
دادخواست های مربوط به امور تجاری واداری
۱۰۵٫نمونه دادخواست مطالبه وجه از شرکت بابت هزینه های انجام شده دادگاه
۱۰۶٫نمونه داد خواست ابطال صورتجلسات شرکت اولی و ابطال شرکت دوم
۱۰۷٫نمونه داد خواست درخواست حکم ورشکستگی از طرف تاجر
۱۰۸٫نمونه داد خواست درخواست حکم ورشکستگی از طرف دادستان
۱۰۹٫نمونه داد خواست درخواست حکم ورشکستگی از طرف طلبکار
۱۱۰٫نمونه داد خواست دستور موقت منع از هرگونه اقدام در شرکت
۱۱۱٫نمونه داد خواست درخواست مطالبه وجه اب وبرق یا گازو تلفن مستاجر وباقرار تامین خواسته از دادگاه
۱۱۲٫نمونه داد خواست تجویز ازدواج مجدد (۳)

دادخواست های مربوط به موضوعات مدنی
۱۱۳٫نمونه داد خواست مطالبه بهای معامله وقرارداد با قرار تامین خواسته (از شورای حل و اختلاف )
۱۲۶٫نمونه داد خواست صدور حکم اعسار از پرداخت هزینه دادرسی
۱۲۸٫نمونه داد خواست تامین دلیل خسارت وارده به اتومبیل از داد گاه
۱۳۰٫نمونه داد خواست تامین دلیل عیوب اتومبیل خریداری شده از داد گاه
۱۳۱٫نمونه داد خواست تامین دلیل عیوب اتومبیل خریداری شده از شورا
۱۳۲٫نمونه داد خواست تامین دلیل ایجاد تغییرات در نما از داد گاه
۱۳۴٫نمونه داد خواست تامین دلیل تغییرات در آپارتمان ونما از دادگاه
۱۳۵٫نمونه داد خواست تامین دلیل خسارت وارده به خانه و اپارتمان از داد گاه
۱۳۶٫نمونه داد خواست تامین دلیل خسارت وارده به خانه و اپارتمان از شورا
۱۳۸٫نمونه داد خواست تامین دلیل عیوب ملک خریداری شده از شورا
۱۳۹٫نمونه داد خواست ریاست محترم مجتمع قضایی .. محل وقوع ملک
۱۴۰٫نمونه داد خواست تامین دلیل عدم تکمیل قرارداد در مورد تعمیرات از دادگاه
۱۴۸٫نمونه داد خواست تامین دلیل تغییر شغل مغازه (۱) داد گاه
۱۴۹٫نمونه داد خواست تامین دلیل تغییر شغل مغازه (۱) شورای حل واختلاف
۱۵۰٫نمونه داد خواست تامین دلیل تغییر شغل مغازه (۲) دادگاه
۱۵۱٫نمونه داد خواست تامین دلیل مستاجر در تخلیه مورد اجاره (دادگاه)
۱۵۴٫نمونه داد خواست اعتراض به قرار تامین خواسته (شورا)
۱۵۵٫نمونه داد خواست تامین خواسته عمومی (دادگاه )
۱۵۶٫نمونه داد خواست تامین خواسته عمومی ( شورای حل واختلاف )
۱۵۷٫نمونه داد خواست قرار تامین خواسته اجاره بها ( شورای حل واختلاف )
۱۵۸٫نمونه داد خواست قرار تامین خواسته توفیق عین موضوع معامله
۱۶۱٫نمونه داد خواست قرار تامین خواسته مهریه
۱۶۲٫نمونه داد خواست استرداد جهیزیه مقوم به انضمام کلیه خسارات با قرار تامین خواسته
۱۶۵٫نمونه داد خواست اعتراض به قرار تامین خواسته از شورای حل واختلاف
۱۶۶٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در پرداخت بدهی با قرار تامین خواسته از داد گاه
۱۶۸٫نمونه داد خواست فسخ قرارداد به علت تخلف از شرط استرداد وجوه پرداختی با تامین خواسته
۱۶۹٫نمونه داد خواست مطالبه بهای معامله با قرار تامین خواسته از دادگاه
۱۷۰٫نمونه داد خواست مطالبه بهای معامله وقرارداد با قرار تامین خواسته از شورای حل واختلاف
۱۷۱٫نمونه داد خواست مطالبه نفقه ایام زوجیت باقرار تامین خواسته
۱۷۳٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اجرت المثل ایام تصرف مبیع با قرار تامین خواسته از دادگاه
۱۷۴٫نمونه داد خواست مطالبه وجه انجام امور ساختمانی با قرار تامین خواسته از دادگاه
۱۷۵٫نمونه داد خواست مطالبه وجه انجام امور ساختمانی با قرار تامین خواسته از شورای حل واختلاف
۱۷۶٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اب و برق وگاز وتلفن واز مستاجر با قرار تامین خواسته از شورای حل واختلاف
۱۷۷٫نمونه داد خواست مطالبه وجه آب وبرق وگاز وتلفن و.. از مستاجر با قرار تامین خواسته از دادگاه
۱۷۸٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اب وبرق وگاز وتلفن و.. وشارژ اپارتمان با قرار تامین خواسته از شورا
۱۷۹٫نمونه داد خواست مطالبه وجه بهای اتومبیل با قرار تامین خواسته از دادگاه
۱۸۰٫نمونه داد خواست مطالبه وجه بهای اتومبیل با قرار تامین خواسته از شورای حل واختلاف
۱۸۱٫نمونه داد خواست مطالبه وجه بهای معامله ملک غیر قانونی با تامین خواسته از دادگاه
۱۸۳٫نمونه داد خواست مطالبه وجه چک صادرکننده با تامین خواسته از دادگاه
۱۸۴٫نمونه داد خواست مطالبه وجه چک صادرکننده با تامین خواسته از شورای حل واختلاف
۱۸۵٫نمونه داد خواست مطالبه وجه چک از صادر کننده وظهر نویس با تامین خواسته ( از دادگاه )
۱۸۶٫نمونه داد خواست مطالبه وجه چک از صادر کننده و ظهر نویس با تامین خواسته (از شورا)
۱۹۰٫نمونه داد خواست مطالبه وجه رسیدعادی فاکتورقرض الحسنه با قرارتامین خواسته (ازدادگاه)
۱۹۲٫نمونه داد خواست مطالبه وجه سفته ازمتعهدبا تامین خواسته (ازدادگاه)
۱۹۳٫نمونه داد خواست مطالبه وجه سفته از متعهدباتامین خواسته(از شوراحل اختلاف)
۱۹۴٫نمونه داد خواست مطالبه وجه سفته ازمتعهد وظهر نویس باتامین خواسته (ازدادگاه)
۱۹۶٫نمونه داد خواست مطالبه وجه وساطت با تامین خواسته (ازدادگاه)
۱۹۷٫نمونه داد خواست مطالبه وجه وساطت باتامین خواسته(ازشوراحل اختلاف)
۱۹۸٫نمونه داد خواست مطالبه هزینه نقل وانتقال در تنظیم سندرسمی باقرارتامین خواسته(ازدادگاه)
۱۹۹٫نمونه داد خواست مطالبه هزینه نقل وانتقال در تنظیم سندرسمی باقرارتامین خواسته(ازشوراحل اختلاف)
۲۰۱٫نمونه داد خواست خلع ید (ازدادگاه)
۲۰۲٫نمونه داد خواست خلع ید (ازشوراحل اختلاف)
۲۰۳٫نمونه داد خواست خلع وقلع وقمع بنا
۲۰۴٫نمونه داد خواست خلع وقلع وقمع بنااجرت المثل ایام تصرف
۲۰۵٫نمونه داد خواست خلع وقلع وقمع بنااجرت المثل ایام تصرف بادستور موقت
۲۰۶٫نمونه داد خواست دستورموقت اتصال تلفن
۲۰۷٫نمونه داد خواست دستورموقت استردادتلفن
۲۰۸٫نمونه داد خواست دستورموقت استردادطفل
۲۱۱٫نمونه فرم داد خواست دستورموقت منع ازعملیات ساختمانی
۲۱۲٫نمونه فرم داد خواست دستورموقت منع ازنقل وانتقال تلفن
۲۱۵٫نمونه داد خواست ریاست محترم مجتمع قضایی نام شهرستان محل اقامت خوانده
۲۱۷٫نمونه داد خواست رفع مزاحمت (ازدادگاه)
۲۱۸٫نمونه داد خواست رفع مزاحمت (ازشوراحل اختلاف)
۲۱۹٫نمونه داد خواست رفع مزاحمت با مطالبه خسارت(ازدادگاه)
۲۲۱٫نمونه داد خواست رفع ممانعت ازحق(ازشوراحل اختلاف)
۲۲۲٫نمونه داد خواست رفع ممانعت ازحق بامطالبه خسارت (ازدادگاه)
۲۲۳٫نمونه داد خواست رفع ممانعت ازحق بامطالبه خسارت(ازشورا حل اختلاف)
۲۲۴٫نمونه داد خواسترفع ممانعت ازحق (ازدادگاه)
۲۲۶٫نمونه داد خواست اعتراض به نظریه کمیسیون ماده۱۲قانون زمین شهری وابطال سنددولت
۲۲۸٫نمونه داد خواست ابطال شناسنامه قبلی وصدورشناسنامه جدید
۲۲۹٫نمونه داد خواست الزام به تغییرنام
۲۳۰٫نمونه داد خواست الزام به تغییرنام فرزند
۲۳۱٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در پرداخت بدهی (ازدادگاه)
۲۳۲٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در فک رهن ازدادگاه(۱)
۲۳۴٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در فک رهن با پرداخت بدهی (شورا حل اختلاف)
۲۳۵٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در فک رهن با پرداخت بدهی(ازدادگاه)
۲۳۶٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در مقابل رضایت خواهان (شوراحل اختلاف)
۲۳۷٫نمونه داد خواست الزام به تحویل مبیع با قرار تامین خواسته(ازدادگاه)
۲۳۹٫نمونه داد خواست الزام به تحویل مبیع (ازدادگاه)
۲۴۰٫نمونه داد خواست الزام به تحویل مبیع (شورا حل اختلاف)
۲۴۱٫نمونه داد خواست تنفیذفسخ قرارداد
۲۴۲٫نمونه داد خواست تنفیذفسخ قراردادبعلت تخلف ازشرط واستردادوجوه پرداختی
۲۴۴٫نمونه داد خواست تنفیذفسخ قراردادواستردادمبیع
۲۴۵٫نمونه داد خواست تنفیذفسخ قراردادواستردادوجوه پرداختی
۲۴۶٫نمونه داد خواست تنفیذفسخ قراردادواستردادوجوه پرداختی بادستور موقت منع ازپرداخت مبلغ چک
۲۴۷٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعهد در مقابل رضایت خواهان(ازدادگاه)
۲۴۸٫نمونه داد خواست الزام به تحویل موردمعامله
۲۵۱٫نمونه داد خواست الزام به تکمیل مورد معامله با دستور موقت
۲۵۲٫نمونه داد خواست الزام به تکمیل مورد معامله وتفکیک وتنظیم سند رسمی انتقال
۲۵۳٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی انتقال اپارتمان
۲۵۴٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی انتقال اپارتمان با تحویل مبیع ودستور موقت
۲۵۵٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی انتقال اپارتمان بادستور موقت
۲۵۶٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی انتقال اپارتمان بافک رهن
۲۵۷٫نمونه داد خواست الزام به تحویل مورد معامله
۲۶۰٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سندرسمی انتقال خانه با تحویل مبیع ودستور موقت
۲۶۱٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سندرسمی انتقال خانه با فک رهن
۲۶۲٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سندرسمی انتقال خانه با تحویل مبیع وفک رهن ودستور موقت
۲۶۳٫نمونه داد خواست اعتراض ثالث در پرونده الزام به تنظیم سندودرخواست صدور تاخیر عملیات اجرایی
۲۶۴٫نمونه داد خواست و نمونه فرم دیوان عدالت اداری ( در محیط ورد word)
265.
نمونه داد خواست الزام به تحویل مبیع (اتومبیل)(ازدادگاه)
۲۶۶٫نمونه داد خواست الزام به تحویل مبیع (اتومبیل)(ازشوراحل اختلاف)
۲۶۷٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی اتومبیل(ازدادگاه)
۲۶۸٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی اتومبیل وتحویل مبیع (ازدادگاه)
۲۷۱٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی اتومبیل وتحویل مبیع با فک رهن ودستور موقت
۲۷۲٫نمونه داد خواست الزام به تنظیم سند رسمی اتومبیل(شوراحل اختلاف)
۲۷۳٫نمونه درخواست دستور موقت منع ازنقل وانتقال اتومبیل
۲۷۴٫نمونه درخواست دستور موقت منع ازنقل وانتقال اتومبیل با توقیف عین ان
۲۷۵٫نمونه داد خواست الزام به انجام تشریفات رسمی انتقال امتیاز تلفن با پرداخت بدهی معوقه (ازدادگاه)
۲۷۶٫نمونه داد خواست الزام به انجام تشریفات رسمی انتقال امتیاز تلفن وتحویل گوشی(ازدادگاه)
۲۷۸٫نمونه داد خواست الزام به انجام تشریفات رسمی انتقال امتیاز تلفن وتحویل گوشی با دستور موقت
۲۸۱٫نمونه داد خواست تامین دلیل انتقال به غیر (ازدادگاه)
۲۸۳٫نمونه داد خواست الزام به تغییر شغل مغازه (از دادگاه)(۱)
۲۸۵٫نمونه داد خواست الزام به تغییر شغل مغازه (ازشورا حل اختلاف )(۱)
۲۸۶٫نمونه داد خواست الزام به تغییر شغل مغازه (ازشورا حل اختلاف )(۲)
۲۸۷٫نمونه داد خواست الزام به تغییر شغل مغازه وتعدی وتفریط (ازدادگاه)
۲۸۸٫نمونه داد خواست الزام به تغییر شغل مغازه وتعدی وتفریط (شوراحل اختلاف)
۲۸۹٫نمونه داد خواست تامین دلیل وتخلیه به علت انتقال به غیر
۲۹۰٫نمونه داد خواست تجویز انتقال منافع
۲۹۱٫نمونه داد خواست تخلیه به علت انتقال به غیر
۲۹۲٫نمونه داد خواست تخلیه به علت تغییر شغل
۲۹۴٫نمونه داد خواست تخلیه به علت نیاز شخصی
۲۹۵٫نمونه داد خواست تعدیل اجاره بها
۳۱۷٫نمونه داد خواست مطالبه حق الوکاله حق داوری هزینه کارشناسی(ازدادگاه)
۳۱۹٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اجرالمثل ایام تصرف مبیع (ازدادگاه)
۳۲۱٫نمونه داد خواست مطالبه وجه انجام امورساختمانی (ازدادگاه)
۳۲۲٫نمونه داد خواست مطالبه وجه انجام امور ساختمانی(شورا حل اختلاف)
۳۲۳٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اب.برق.گاز.وتلفن ازمستاجر(ازدادگاه)
۳۲۴٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اب.برق.گاز.وتلفن ازمستاجر(شوراحل اختلاف)
۳۲۵٫نمونه داد خواست مطالبه وجه اب.برق.گاز.وتلفن وشارژدراپارتمان (شورا حل اختلاف)
۳۲۶٫نمونه داد خواست مطالبه وجه باقرار تامین خواسته عمومی(ازدادگاه)
۳۲۷٫نمونه داد خواست مطالبه وجه با قرارتامین خواسته عمومی(شورا حل اختلاف)
۳۲۸٫نمونه داد خواست مطالبه وجه بهای موردمعامله مال غیربا تامین خواسته(ازدادگاه)
۳۳۱٫نمونه داد خواست مطالبه وجه بهای مورد معامله مال غیر(شوراحل اختلاف)
۳۳۴٫نمونه داد خواست مطالبه وجه رسید عادی فاکتور قرض الحسنه (ازدادگاه)
۳۳۶٫نمونه داد خواست مطالبه وجه وساطت با تامین خواسته(ازدادگاه)
۳۴۰٫نمونه داد خواست مطالبه هزینه نقل وانتقال در تنظیم سند رسمی (ازدادگاه)
۳۴۲٫نمونه داد خواست اعتراض به تصمیم واحد ثبتی درافراز
۳۴۳٫نمونه داد خواست صدوردستور فروش ملک مشاع
۳۴۴٫نمونه داد خواست صدور تجویزانتقال سهم مالکانه مشمول
۳۴۵٫نمونه داد خواست الزام به انجام تعمیرات اساسی مورد اجاره(ازدادگاه)
۳۴۷٫نمونه داد خواست الزام به تحویل مورد اجاره
۳۴۸٫نمونه داد خواست الزام به تحویل تنظیم سند رسمی
۳۴۹٫نمونه داد خواست تامین دلیل تبدیل مورد اجاره به محل فساد(ازدادگاه)
۳۵۰٫نمونه داد خواست تامین دلیل تبدیل مورد اجاره به محل فساد(شورا حل اختلاف

کتابچه آموزشی اداره آموزش قوه قضائیه:

شامل
چگونگی تنظیم برگ شکایت اجاره نامه و نحوه تخلیه آنها
چگونگی تنظیم برگ شکایت اتومبیل
نکات در مورد بنگاه املاک و بنگاه اتومبیل
نکات و توصیه های حقوقی در مورد اجاره اماکن مسکونی
نکات و توصیه های حقوقی در مورد معاملات اتومبیل
نکات و توصیه ها در مورد فرد ورشکسته اعلام شده و اثر حکم حقوقی ورشکسته
چگونگی رسیگی به تخلفات تعزیراتی (گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، و …)

برای گرفتن وام از بانک  نیاز به یک قولنامه خرید مسکن و یا ماشین دارید/.این فرم ها برای داشتن قولنامه صوری خیلی خوبه و ادم خودش میتونه درست کنه/و ۸۰ هزار تومان نده بنگاه خونه یا ماشین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۴
علیرضا نعمتی


دوپینگ و داروهای غیرمجاز ورزشی
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
دوپینگ و داروهای غیرمجاز ورزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

دوپینگ و داروهای غیرمجاز ورزشی

قسمتهایی از متن و فهرست:

طرح تحقیق

دوپینگ نوعی تقلب در ورزش است و هیچگونه جایگجاه مثبتی در ورزش ندارد و به همین دلیل نیاز به ان هیچگونه الزامی نیست ولی در بعضی موارد دیده می شود که بعضی از ورزشکاران برای رسیدن به سکوی قهرمانی است به دوپینگ می زنند بدون آن که بدانند چه اثرات بدی بروی ان ها می گذارند به همین دلیل من این موضوع تحقیق و انتخاب کردم تا به این وسیله ورزشکاران را از اثرات مضر دوپینگ مطلع سازم به همین دلیل فکر می کنم یکی از نیازهای جامعه ورزشی داشتن اصلاحات لازم درباره این موضوع است پس آرزو می کنم که توانسته باشم قدمی هر چند کوچک در ین راه بسیار طولانی بود داشته باشم در هیمن راستا نظر شما را به سخنان (خوان آنتونیوهامادانش) رئیس کمیته بین  المللی المپیک جلب می کنم.

«دوپینگ نوعی تقلب است . دوپینگ خویشاوند مرگ است؛ مرگ فیزیولوژیکی است که در اثر تغییردادن شدید و گاها غیرقابل برگشت فرایندهای طبیعی بدن از طریق دستکاریهای غیرعادلانه روی می دهد. مرگ فیزیولوژیکی است که در طی سالهای اخیر موارد تکان دهنده ای از ان مشاهده شده است. دوپینگ مرگ روحی و عقلی است، زیرا فرد موافقت می کند که تقلب کند  و توانایی های خود را نادیده بگیرد، با توسل به دوپینگ ناتوانی و بی کفایتی خود را می پو سعی می کند مافوق توان و قدرت خویش باشد و نهایتا دوپینگ مرگ اخلاقی است زیرا موجب می شود که فرد خاطی توانایی قوانین موجود در جوامع انسانی را زیر پا بگذارد»

مقدمه

همگام با پیشرفت سایرعلوم، دنیای طب و دارو نیز دچار تغییر و تحولاتی می شود یک سری داروهای  جدید وارد بازار گشته و یک سری داروها مصرفشان منسوخ می گردد. متاسفانه همواره یک عدد از این پیشرفتها استفاده سوء می برند و در همین راستا، استعمال داروها نیروزا و محرک در ورزش یکی از مسائلی است که جوامع کنونی با آن روبرو هستند و از یک طرف دیگر، شوق شهرت طلبی  عنوان پرستی مصرف اینگونه داروها را وسوسه کرده و بر آن دامنه می زند. ...

...

داروهای محرک

اولین گروه از داروی ممنوعه داروهای محرک هستند و تا کنون متجاوز از 40 نوع داروی محرک در ورزش ممنوع اعلام شده است . مسلما توضیح کامل ه رتک تک آنها از حوصله این کتاب خارج بوده و فقط داروی محرک پرمصرف یعنی آمفتامین ، کوکائین ، کافئین استریکنین، متیل فنیدات، افدرین و پمولین در اینجا توضیح داده می شود. ترکیبات فوق بیشتر در رشته های دو و میدانی، دوچرخه سواری و فوتبال که لازم است ورزشکار مسافت طولانی را طی کند مصرف می شوند  و استعمال آنها موجب می گردد که ورزشکار احساس خستگی نکرده و از طرف دیگر با بالا بردن سطح آگاهی و هوشیاری ذهنی قدرت و کارآیی ی را در حین مسابقه دوچندان می کند.

در مورد هر کدام از داروها درباره تاریخچه، مکانیستم اثر، اثرات آن روی بدن و عوارض شرح داده می شوند و سعی می گردد این توضیحات با ذکر نمونه ای از ورزشکاران دو پینگی همراه باشد.

آمفتامین Amphetamine

آمفتامین قویترین داروی محرک اعصاب است. این دارو در اواخر سال 1920 تهیه و در سال 1936 وارد دنیای طب گردید. سوء استفاده از این دارو از سال 1940 آغاز شد بطوری که در جنگ جهانی دوم در میان سربازان ارتش مصرف بالایی داشت و آن هم شکل استنشاقی دارو بود. در آن موقع به مصرف کنندگان آمفتامین RUN می گفتند. آمفتامین ارتباط نزدیکی با آلکالوئید Cathinone دارد، این آلکالوئید از برگهای گیاهی بنام Khat , Catha Edulis که در خاورمیانه و آفریقا یافت می شود بدست می آید. جویدن برگهای تازه این گیاه منجر به علائم و اثراتی می گردد که از امفتامین غیرقابل افتراق است. ...

...

فصل اول

طرح تحقیق......................... 4

مقدمه .......................... 5

فصل دوم.................................. 8

تاریخچه دوپینگ.............................. 9

تعریف دوپینگ............................ 12

تقسیم بندی و انواع دوپینگ............. 12

فصل سوم

دوپینگ خون و عوارض آن.................. 17

فرضیه ها و وسوالات دوپینگ خون.............. 27

فصل چهارم

دوپینگ داروهای محرک .............................. 29

سوالها و فرضیه های دوپینگ دارو محرک.............. 54

فصل پنجم

هورمون های پپتیدی...................... 55

ارتیروپویتین...................................... 61

انسولین...................................... 62

ماری جوآنا.......................... 63

سوالات و فرضیه های هورمون و مارج جوانا........ 71

فصل ششم

آزمایش دوپینگ........................................ 73

کنترل دوپینگ............................................ 73

کنترل دوپینگ در ایران.................................. 74

شیوه های کنترل دوپینگ ............................... 75

هدف کلی افرادی که از دوپینگ استفاده می کنند.... 79

منابع   82

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۲
علیرضا نعمتی


دانلود تحقیق جامع و کامل شایستگی مدیران در تعداد 44 صفحه همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه کار تحقیقی رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 4
فرمت فایل docx
حجم فایل 1353 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
دانلود تحقیق جامع و کامل شایستگی مدیران

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود تحقیق جامع و کامل شایستگی مدیران

دسته: مدیریت

فرمت: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحه: 44 اسلاید

این فایل شامل تحقیقی جامع و کامل در زمینه " شایستگی مدیران "می باشد که در تعداد 44 صفحه با فرمت word تهیه شده است که می تواند به عنوان کار تحقیقی رشته مدیریت (گرایشهای مختلف) مورد استفاده قرار گیرد. در تهیه این فایل از انواع منابع داخلی و خارجی معتبر استفاده نیز شده است. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

فهرست مطالب

مقدمه

اثربخشی

تعاریف شایستگی

اهمیت شایستگی

رویکردهای عمده و متفاوت شایستگی مدیریت

تحقیقات مربوط به شایستگیهای مدیریت

اجزای اصلی یک سیستم مبتنی بر شایستگی

ابعاد شایستگی

تعاریف اثربخشی

رابطه بین شایستگی و اثربخشی

مدیریت بر مبنای شایستگی

ویژگیهای نظام مدیریت بر مبنای شایستگی

جنبه های شایستگی

مدل شایستگی

خصوصیات مدل های شایستگی

انواع مدلهای قابلیتهای مدیران

نتیجه گیری

منابع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۲
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل دوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی با عنوان نقش مدیریت خرید و تدارکات در یک سازمان بازرگانی و تولیدی در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 530 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت نقش مدیریت خرید و تدارکات در یک سازمان بازرگانی و تولیدی(فصل دوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت نقش مدیریت خرید و تدارکات در یک سازمان بازرگانی و تولیدی(فصل دوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری)کتاب سیستمهای "خرید، انبارداری و توزیع" تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی جزو مهمترین منابع درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دوم این کتاب با عنوان " نقش مدیریت خرید و تدارکات در یک سازمان بازرگانی و تولیدی" می باشد  که در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس-سمینار) درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

اهمیت خرید در سازمانها

سودآوری سازمان

اهداف بخش خرید

اهم اهداف بخش خرید

پنج اصل مورد توجه در خرید عاقلانه و رقابتی

منبع مناسب برای خرید

ارتباط بخش خرید با سایر بخشهای سازمان

اطلاعات مرتبط با بخش خرید

اهم اطلاعاتی که از بیرون از سازمان به بخش خرید می‌رسد

اهم اطلاعاتی که از بخشهای درون‌سازمان به بخش خرید می‌رسد

اهم اطلاعاتی که از بخش خرید به سایر بخشهای سازمان ارائه می‌شود

ارتباط بخشهای مختلف سازمان با بخش خرید

وظایف بخش خرید

مراحل کلی خرید

گامهای اصلی در فرایند خرید خارجی

تعیین سیاستهای خرید در خصوص اخذ قیمت و توافق

انواع سیستمهای خرید

خریدهای برنامه ریزی شده و خریدهای اضطراری

 خریدهای متمرکز و غیر متمرکز

خریهای جزئی ، خریدهای متوسط و خریدهای عمده

نقشها و وظایف بخش خرید و تدارکات

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۰
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان حساب مستقل وجوه سپرده در حجم 18 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی رشته حسابداری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 391 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود پاورپوینت حساب مستقل وجوه سپرده

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت حساب مستقل وجوه سپرده

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 18 اسلاید

این فایل در زمینه "حساب مستقل وجوه سپرده"می باشد که در حجم 18 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری دولتی رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

 تعریف سپرده

انواع سپرده های دریافتی

سپرده شرکت در مناقصه

سپرده شرکت در مزایده

سپرده حسن انجام کار یا معامله

سپرده قضایی یا عادی

قوانین مربوط به سپرده ها

ویژگی این حساب مستقل

نحوه ثبت عملیات حسابداری حساب مستقل وجوه سپرده

  بستن حساب ها

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۴۷
علیرضا نعمتی


جغرافیا و صنعت توریسم کشور لهستان
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
تحقیق جغرافیای لهستان و صنعت توریسم کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

جغرافیا و صنعت توریسم کشور لهستان

فهرست:

ملاحظات تاریخی 7

ملاحظات تاریخی 8

اقوام و نژادها 9

ملاحظات جغرافیایی 11

موقعیت جغرافیایی 11

آب وهوا 13

ملاحظات سیاسی 14

قانون اساسی 20

ویژگیهای قوای سه گانه 21

شورای وزراء 22

قوه قانونگذاری 22

قوه قضا ئیه 23

ملاحظات اقتصادی 24

سیستم اقتصادی [40] 24

امورمالی 27

بخشهای اقتصادی 28

معادن 29

صنایع 30

ملاحظات علمی 31

نرخ افراد با سواد 33

جمعیت 36

رشدجمعیت 37

مهاجرت 37

زبان وخط 40

ارتباطات 41

مطبوعات 42

رادیو وتلویزیون 42

پذیرش وتحصیل در دانشگاههای لهستان 44

ساختارآموزشی 44

اصلاحات ساختاری 47

بانک ING در لهستان[1] 53

پی نوشت ها : 58

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی برگزیده از متن:

قانون اساسی

قانون اساسی لهستان درتاریخ هفدهم مارس 1921م به تصویب سجم [30] (بامجلس شورای ملی)رسیده و بعدها در آوریل 1935م تغییراتی در آن داده است. [31] قانون اساسی فعلی درسال 1952م تدوین گردیده ودرسال1976ماصلاحاتی درقانون این کشورصورت گرفته است . [32] مطابق قانون اساسی حق رأی دادن ازجمله حقوق تمامی شهروندان است وکلیه اشخاص حق رأی دارند (مگر به حکم قانون ازدادن رأی محروم شوند)حداقل سن شرکت در انتخابات هجده سال وحداقل سن داوطلبان نمایندگی درپارلمان بیست ویک سال است .نمایندگان به موجب قانون اساسی بارأی مستقیم ومخفی مردم برای مدت 4 سال انتخاب می شوند. [33] ...

...

ساختار آموزشی

یک سیستم آموزشی باید کلیه مسیرهای آموزشی ممکن ازمهدکودک تادوره دکترا را در بربگیرد . چرخه‌های آموزشی باید بگونه‌ای تنظیم شوند که کلیة جوانان و کودکانی را که ازنظر رشدفیزیکی و مغزی دریک حد هستند پوشش دهند.

با بررسی ساختار آموزش مدارس و دانشگاهها در کشورهای توسعه یافته می‌توان 3 شکل سازماندهی شدة غالب در آموزش مدرسه ای و 3 مرحله آموزش دانشگاهی را تشخیص داد.

در زبان لهستانی این مراحل عبارتنداز:

. ابتدایی راهنمایی (gymnasium)ودبیرستان دربخش مدرسه

. لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سطح دانشگاه

سیستم پیشنهادشده در دیاگرام براساس این تقسیم بندی شکل گرفته‌است . قبل ازورودبه مدرسه یک دوره آمادگی پیش دبستانی یک ساله (کلاس صفرم zero-class) برای دانش‌آموزان گذاشته می‌شود که شاید درآینده به چرخه اجباری انتقال یابد ویاممکن است به ساختار ابتدایی واردگردد.بهرحال درحال حاضرپیشنهادشده این ساختار پیش دبستانی همینطور باقی بماند آموزش ابتدایی 6سال است وبرای دانش‌آموزان سنین 7الی 12سال گذاشته شده دراین دوره رشدکودکی رخ می‌دهد.دراین دوره هدف وتأکید اصلی انتقال مهارتهای پایه‌ای به کودکان وبزرگ کردن ایشان درعین ارتباط تنگا تنگ باوالدینشان است . ...

...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۳
علیرضا نعمتی


مقاله بحرین (از جغرافیا تا فرهنگ و سیاست)
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 286 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101
مقاله بحرین (از جغرافیا تا فرهنگ و سیاست)

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

کشور بحرین

بحرین Bahrain.. 7

مشخصات آماری بحرین.. 8

جغرافیای طبیعی و اوضاع اقلیمی.. 9

آب های داخلی.. 13

کوه ها و آتشفشان ها.. 14

جزایر مهم.. 14

بنادر و شهرهای مهم.. 16

جغرافیای انسانی.. 19

رشد جمعیت.. 20

مهاجرت.. 22

تابعیت.. 23

سابقة تاریخی تشکیل جمعیت.. 24

اقوام و نژادها و روابط آنها.. 26

زبان و خط.. 27

مردم - جمعیت شناسی.. 28

مردم – زبان.. 28

مردم – دین.. 29

آداب و رسوم - ازدواج و خانواده.. 29

آداب و رسوم - خورد و خوراک.. 30

آداب و رسوم - روابط اجتماعی.. 31

آداب و رسوم – تفریحات.. 32

آداب و رسوم - اعیاد و تعطیلات.. 32

اقتصاد.. 33

جغرافیای سیاسی.. 34

بحرین و پایگاه های نظامی آمریکا.. 35

نقش تعیین کنندة هر یک از عوامل جغرافیایی و منابع طبیعی   37

حکومت.. 38

ادیان و مذهب.. 39

نفوذ ادیان در اوضاع سیاسی و فرهنگی جامعه.. 40

سیاست مذهبی حکومت.. 41

حوزه های دینی و میزان پایبندی مردم به مذهب.. 42

مسیحیت.. 42

اطلاعات کلی فرهنگی.. 43

طرز لباس.. 44

سیر تحولات فرهنگی.. 44

تأثیر و تأثر فرهنگ ها.. 45

مهاجرت به شهر.. 47

تغییرات در زندگی خانوادگی.. 48

روابط عاطفی و روانی مردم با یکدیگر.. 49

مهمترین مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی.. 49

بهداشت و تاریخچه آن.. 53

تغذیه.. 56

رفاه اجتماعی.. 59

بیمه های اجتماعی.. 60

ایمنی و امنیت.. 61

قوانین، آداب و رسوم.. 61

الزامات ورود و اقامت.. 63

بهداشت.. 64

شرایط سفر و اطلاعات سودمند.. 65

وضعیت زنان در جامعه.. 66

سطح علمی و فرهنگی جامعه.. 69

سیستم آموزشی و نظام آموزشی.. 70

میزان باسوادها.. 75

مراکز فرهنگی.. 76

انجمن وکلای بحرین.. 77

انجمن کامپیوتر بحرین.. 77

انجمن هنرهای معاصر بحرین.. 77

انجمن تاریخی و باستان شناسی بحرین.. 77

انجمن پزشکی بحرین.. 78

انجمن مهندسی بحرین.. 78

انجمن جامعه شناسان بحرین.. 78

مؤسسات تحقیقاتی:.. 79

کتابخانه مرکز ملی.. 80

موزه ها:.. 81

دانشگاه ها:.. 81

آثار مهم فرهنگی و تاریخی.. 84

مؤسسات فرهنگی خارجی و فعالیت آنها.. 85

مراکز تفریحی.. 85

تعطیلات و اعیاد رسمی.. 86

توریسم.. 86

اوضاع مالی و شاخص های اقتصادی.. 88

بانکداری.. 89

جاده ها.. 90

فرودگاه.. 91

حمل و نقل دریایی.. 92

خطوط مخابراتی.. 93

ساختار سیاسی.. 94

پرچم   94

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی از متن:

جغرافیای طبیعی و اوضاع اقلیمی

موقعیت جغرافیایی

خلیج فارس از نظر زمین شناسی در نتیجة انفعالات اواخر دوران سوم زمین شناسی که سبب پیدایش جبال زاگرس و رشته های جنوبی ایران گردیده است، به وجود آمده و قبل از این دوره به صورت زبانة باریکی بوده است. در همین دوران بر اثر پیدایش جبال زاگرس در غرب فلات ایران و فرورفتگی جنوب فلات ایران، آب اقیانوس هند از طریق خلیج عمان به طرف غرب آمده و خلیج فارس را ایجاد کرده است. در نتیجة ایجاد چین خوردگی و به وجود آمدن طاقدیس ها و ناودیس ها در کف این دریا و در نتیجه رسوبات ته دریا و مواد آلی و بسیاری عوامل دیگر، ذخایر عظیمی از نفت در تمامی کف خلیج فارس و حواشی و جزایر آن از جمله جزایر بحرین به وجود آمده است. به طور کلی جزایر بحرین از نظر ساختمانی دنبالة فلات ایران بوده که از زیر آب های خلیج فارس سربرآورده و ظاهر شده است. بدین ترتیب، بحرین در نیمکره شمالی ، نیمکره شرقی، در جنوب غربی قاره آسیا در منطقة خاورمیانه، به صورت مجمع الجزایری در جنوب خلیج فارس واقع شده است و در سمت راست آن در فاصله 27 کیلومتری، کشور امیرنشین قطر و در سمت مغرب آن در فاصلة 24 کیلومتری عربستان سعودی و در شمال آن با فاصلة نسبتاً دوری، ایران قرار دارد. نزدیکترین شهر ایران به بحرین بندر بوشهر است که تا لنگرگاه بحرین 361 کیلومتر فاصله دارد.

مجمع الجزایر بحرین با وسعت 26/695 کیلومتر مربع از سی و پنج جزیرة بزرگ و کوجک تشکیل شده که بین 5/25 درجه و 5/26 درجة عرض شمالی و بین 50 درجه و 52 درجة طول شرقی واقع شده است. بزرگترین این جزایر بنام جزیرة بحرین (جزیره منامه) موسوم است که گاهی «اوال» و در قدیم به تیلوس معروف بوده است. طول این جزیره از شمال به جنوب 50 کیلومتر (30 مایل) و عرض آن بین 13 و 25 کیلومتر (15-8 مایل) است و شهر منامه، پایتخت بحرین در همین جزیره واقع شده است. در انتهای جنوبی جزیره، دماغه ای به نام «رأس البر» وجود دارد. ...

...

طرز لباس

اگرچه هنوز سیک لباس عربی سنتی (برای مردان، لباس سفید بلند همراه با عبا و برای زنان عبای سیاه رنگ) در بحرین متداول است، ولی بسیاری از مردم در شهرهای بزرگ از لباس هایی به سبک غربی استفاده می کنند. لباس در این کشور به تناسب نسل پوشیده نمی شود، به طوری که افراد مسن و کهن سالی دیده می شوند که لباس های غربی بر تن دارند و یا جوانانی چه زن، چه مرد با جامة سنتی به چشم می خورند.

سیر تحولات فرهنگی

فرهنگ بحرین آخرین سلسله از تمدن هزار سال اخیر است. این کشور به دور از محیطی قدیمی، می تواند ادعا کند که در میان کشورهای کوچک آسیایی غربی، بسیار توسعه یافته است.

بحرین در مدت زمان کوتاهی، تمام خصوصیات یک کشور مدرن را به خود گرفته است و تغییرات عمده در زندگی اجتماعی و خانوادگی در شهرهای بزرگ در آن مشهود است. اگرچه فشارها و مشکلات اجتماعی ناشی از تغییر سریع بسیار زیاد است، ولی بحرین با دیگر کشورهای در حال توسعه برابری می کند. این کشور با رشد سریع زندگی شهری مواجه بوده و میزان موالید خود را کاهش داده است و در حال ساختن زیربنایی برای حمایت از صنایع رو به رشد خود و همچنین ارائه راه حل هایی جهت بهبود آموزش و پرورش و مواظبت های بهداشتی است. ...

...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۲
علیرضا نعمتی


تکامل دلفین ها
دسته بندی پژوهش ها
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124
مقاله دلفین ها و تکامل آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

تکامل دلفین ها

قبل از دوره والسانان I.(cetacean)
پیدایش والسانهای ا ولیه II.
اولین III. Odontocetes
از adontocete تا دلفینیده .III

قسمتهایی از متن:

قبل از دوره والسانان

مورد قبول واقع شده  که خانواده ای Mesonychidae در پایان دوره زمین شناسی سرتاسر شروعی بودند والسانان ازدیگر پستانداران جدا شدند. این خانواده گوناگون بوده و یک مدرک علمی وجود دارد که این خانواده به آنگولاهای اندونزی مثل اسب ها، خوکها، باضافه والسانان تبدیل شدند.

 خانواده مزونیکیده از پستانداران خشکی بوده اند و زمینهای همواری راکه امروزه آفریقاست در اوایل ائوسن اشغال کرده بوند. آنها دارای بدن های بزرگی بوده اند وساختار دندانی آنها نشان می دهد که این خانواده شامل گیاهخواران،  گوشتخواران و همه چیزخواران بوده فسیل های مربوطه درمصب رود ها و تالاپ ها پیدا شده و اینطور نتیجه می شود که بعضی  از مزونیکیده درحال تکامل به سمت یک زندگی آبی بوده اند.

راسته ی ocndylarthra احتمالاً جد بین artiodactyla  و والسانان بوده اند که به آنگولاها( سم داران) تبدیل شدند که دلایل حاکی از این موضوع شامل: فسیل های قدیمی، ترکیب خونی یکسان، قندخون جنینی( و کروموزومها) انسولین( مرفولوژی و هم ساختار هخونی) می باشد. ...

...

 دلفین ها در اسارت

.I استدلال هایی برای اسارت

.II استدلال هایی علیه اسارت

یکی از مباحثه ای ترین موارد در خصوص ارتباط بین انسان و دلفین ها،ا ین است که آیا نگهداشتن دلفین ها و دیگ cetaceans ها در  اسارت درست است یا نه. در حال حاضر در حدود 3 هزار دلفین کامل نوز در جهان در بند نگهداری می شوند و همراه به صدها والهای راهبر( پایلت) دلفینهای خالدار و ارک ساها و تعدادکمتری از دلفین های معمولی دلفینهای رودخانه ای آمازون، والهای فالس کیدر، بایجی و دیگران انسانها در دهه 1870شروع به نگهداری سه تاسین های دربند نمودند. زمانیکه آکواریوم ها حیواناتی راکه گیر افتاده بودند اما قبل از مردن نجات یافته بودند درمعرض نمایش قرار می داد. این نبود تا آخر دهه 1930 که روشهای بررسی مدرن آغاز شد یک شرکت فیلم هالیوود به نام مارین استودیو یک مخزن دریایی در فلوریدا برای هدف نمایش دلفینها در فیلم ایجاد کرد. دلفین های در اسارت خیلی زود یک جذابیت توریستی مهم شدند یکی ازنگهبانان شغل پرورش دلفین ها بعهده گرفت و این وظیفه به نظرش آسان آمد موفقیت اینکار باعث  پیشرفت آکواریوم های جدید در سراسر جهان در دهه 1940 و 1950 شد.

 استدلال هایی برای اسارت

مستدلاً بیشتر سود نگهداری دلفینها در بند آگاهی عمومی است تعداد کمی فرصت داشتند که دلفین ها را در طبیعت ببینند اما صدها مییلیون از افراد تنها والها، دلفین ها را همه ساله درایالات متحده در بند می بینند.  

برای اینکه نگهداری هر یکاز گونه های موفقیت آمیز باشد آگاهی عمومی یک الزام است برای مثال ارکاس زده شده معیوب می شوند بطور نامشخصی قبل از این آنها به اسارت گرفته شوند. در 1964 و 1965 ولین ارکاس گرفتار شد و به مشهورترین سرگرمی تبدیل شد. خیلی زود بعد از آن سفرهای قدیمی، به طبیعت شروع شد و عموم از این نگهداری حمایت کردند هم اکنون ایالات متحده و کانادا قانون هایی را برای حمایت از ارکاس تصویب نموده اند. ...

...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۱
علیرضا نعمتی


مقاله آتشفشان ها
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله آتشفشان ها

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

قسمتهایی از متن:

داستان آتشفشان

قدرت و ماهیّت غیر غابل پیش بینیِ آتشفشان، آن را به نیرویی طبیعی تبدیل می کند که بسیار خطرناک، ولی در عین حال ، زیبا وتماشایی است . سوراخی در پوسته ی سیّاره است که سنگِ مذاب، گدازه (لاوا)، خاکستر وگاز از آن به بیرون فوران می کند.

   در سپتامبر ۱۹۹۴ میلادی، دو آتشفشان در گینه ی نو فعّال شدند. ابرهای متراکم خاکستر و گدازه ی سرخ به هوا برخاستند. مناظرِ اطراف از سبز به خاکستری تغییر رنگ دادند؛ زیرا خاکستر روی جنگل، مزارع، دهکده ها و شهر ها را پوشاند.

  این دو آتشفشان، « ولکان» و «تاروِروِر» نامیده می شوند و درون جزیره ای واقع در در جنوب غربیِ اقیانوس آرام قرار گرفته اند. در این نقطه ی جهان، هر سال حدّاقل یک آتشفشان فوران می کند. بعضی از ویران کننده ترین فوران هایی که ثبت شده اند، مربوط به این ناحیه بوده اند. «تاملورا» و «کراکاتوآ» ازقوی ترین آتشفشان های منطقه هستند.

در سال۱۸۱۵ میلادی، آتشفشان «تامبورا» به طور ناگهانی فوران کرد و بخش عمده ای از مخروط آن منفجر شد و از بین رفت. حدود000/10 انسان جان خود را در جریان فوران از دست دادند و000/80 نیز قربانیِ امواجِ سهمگینی شدند که پس از فوران به وجود آمدند و سواحل جزایر مسکونی اطراف را در هم کوبیدند. در سال1883 نیز آتشفشان «کراکاتوآ» فوران کرد و همان اثرات را بر جای گذاشت. آتشفشان های زیادی باهمان شدّت «تامبورا» و «کراکاتوآ» فوران کرده اند،امّا هیچ کدام قدرت و میزان تلفات آن دو را نداشتند. ...

....

خطوط آتشفشان ها:

آتشفشان ها در نقاط مختلف زمین پراکنده نیستند. نقاط آتشفشانی جهان، الگوهای مشخّصی دارند. در تصویر بالا به وضوح می بینید که آتشفشان ها در امتداد خطوطی قرار گرفته اند. بعضی از این خطوط هزاران کیلومتر امتداد می یابند و بعضی نیز به محلّ بر خورد قارّهو اقیانوس نزدیک هستند. در مرز برخوردِ آمریکای جنوبی و اقیانوس آرام، آتشفشان هایی دیده می شوند. در محلّ برخورد اقیانوس آرام و جزایر و خط ساحلی آسیا نیز آتشفشان هایی وجود دارند.

تعدادی از خطوط آتشفشانی نیز در وسط اقیانوس قرار گرفته اند. ایسلند، واقع در وسط اقیانوس آرام، دارای چند آتشفشان است. خطّ این آتشفشان ها به صورت جزایر آتشفشانیِ کوچک در اقیانوس امتداد می یابد که تعدادی از آب بیرون زده اند و تعدادی هم زیر سطح آب قرار دارند و دیده نمی شوند.

در جزایر هاوایی، واقع در وسط اقیانوس آرام، گروهی غیر عادی از آتشفشان ها دیده می شوند که به نظر نمی رسد قسمتی از یک خطّ آتشفشانی طولانی تر باشند.

مخروط های آتشفشان ها، به صورت دایره های نامنظم و جدا از هم در امتداد یک خط دیده می شوند. اقیانوس آرام آن قدر آتشفشان دارد که معمولاً آن را حلقه آتشِ آرام مینامند.

در اکتبر1994 میلادی، یکی از آتشفشان های ‹‹حلقه ی آتش›› فوران کرد و ابرهایی از غبار را تا ارتفاع 20000 متری اتمسفر بالا فرستاد. این آتشفشان که ‹‹کلیو چفسکی›› نامیده می شود، درون شبه جزیره ی ‹‹کامچاتکا›› در روسیه قرار دارد. به هواپیماها اخطار داده شد که نزدیک این ابر نروند، زیرا غبار می توانست موتورهایشان را از کار بیندازد. ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۰
علیرضا نعمتی


مقاله آلودگی هوا و طبیعت، آلاینده ها و اثرات آنها
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 411 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63
مقاله آلودگی هوا و طبیعت، آلاینده ها و اثرات آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

مقاله آلودگی هوا و آلاینده و اثرات آنها

قسمتهایی از متن:

آلودگی هوا

آلودگی هوا عبارت است از حضور مواد نامطلوب در هوا به مقداری که بتواند اثرات مضر ایجاد کند. اگر چه در حالت عادی تنها به اثرات سوء وارد بر انسان توجه می شود، اما این تعریف، آلودگی هوا را تنها به این اثرات محدود نمی نماید. مواد نامطلوب می توانند، بر انسان و گیاه، مواد و اشیاء یا محیط زیست جهانی تأثیر گذاشته و یا با مه آلود کردن هوا وایجاد بوهای نامطلوب مناظره جلوه های نامناسب ایجاد نمایند. بسیاری از این مواد مضر از طریق  مناسبی که در حال حاضر تحت کنترل انسان نمی باشد، وارد اتمسفر می شوند، در عین حال در اکثر مناطق با تراکم جمعیت زیاد، خصوصاً کشورهای صنعتی، منشاء اصلی این آلاینده ها فعالیت های انسانی می باشد. بطوریکه امروزه شدت آلودگی در سطح جهانی به حدی رسیده است، که بالقوه می تواند برای زمین بحرانی باشد. حوادث ناگوار ناشی از آلودگی هوا مانند حادثه لندن که باعث مرگ بیش از 4000 نفر در سال 1952 در شهر لندن در اثر مه دود فتوشیمیایی، گرم شدن کره زمین، تخریب لایه ازن،  ریزش باران های اسیدی، تغییرات شدید اقلیمی و بسیاری از عوارض دیگر، نتیجه ورود آلودگی ها به اتمسفر می باشد. که حیات موجودات را بیش از پیش مورد تهدید قرار می دهد. لذا بایستی، نسبت به کاهش و کنترل آلاینده های تصمیمات جدی تر و عملی تر اتخاذ گردد. ...

...

یکی  از عوامل مهم در پخش و  انتقال آلوده کننده، باد می باشد. درجه پراکندگی مواد به جریانهای افقی و عمودی باد بستگی دارد. حرکت افقی هوا باد و حرکت عمودی آن، جریان هوا نامیده می شود.  میزان انتشار و انتقال هوای آلوده به سرعت مستقیم و قدرت باد وابسته است. بادهای آرام قدرت انتشار ناچیز و بادهای قوی قدرت انتشار زیاد دارند. معمولاً باد در سرعت های بیش از 30 کیلومتر در ساعت در انتقال و انتشار آلودگی ها مؤثر است. بادهای شدید تر تأثیر بسیار بیشتری در پخش آلودگی خواهند داشت.

جریاهای عمودی باد در تصفیه هوا اهمیت بیشتری دارند، زیرا از طریق بالابردن آلاینده ها سبب دور شدن آنها از سطح زمین شده و از طرف دیگر چون سرعت جریان افقی باد در طبقات بالای جو بیشتر است، بنابراین انتقال آلودگی ها به قسمت های فوقانی سبب پراکندگی بهترآنها می شود.

 در مناطق کم فشار بعلت صعودی بودن جریانهای هوا، هوای پاک جایگزین هوای آلوده می شود. بنابراین تهویه طبیعی رخ میدهد. اما در مناطق پرفشار بعلت نزولی بودن جریانهای هوا، مواد آلاینده به حالت رکود در محیط مانده و قادر به صعود نیستند. در نتیجه توقف یک سیستم با فشار زیاد برای مدت چند روز در یک منطقه سبب تشدید آلودگی خواهد شد.

 ریزش های جوی نظیر باران و برف نیز از پدیده های مهم و مؤثر در شستشوی هوا محسوب می شوند که قادر ند مواد آلوده کننده را به همراه خود به سطح زمین بیاورند. از دیگر عوامل جوی مؤثر در آلودگی هوا می توان به مه اشاره کرد. وقتی در منطقه ای رطوبت نسبی بالا رود ذرات آلاینده بعنوان هسته های تراکم، ذرات آب را به دور خود جمع کرده و تولید مه آلوده می نمایند. در بسیاری از حوادث آلودگی هوا مه به عنوان یک عامل تشدید کننده نقش داشته است.

 الف) گرمایش زمین(Global warming ):

گرم شدن زمین ناشی از پدیده اثر گلخانه ای(Green house effect ) می باشد. گرم شدن کره زمین بدلیل ظرفیت زیاد برخی از گازهای پایدار مثل ی اکسیدکربن، فریون ها، هالوژن ها، متان، ازن تروپوسفری ، کلروفروئوروکربن ها، اکسید نیتروس() و غیره در جذب حرارت است. عوامل مذکور بیشتر اشعه خورشید را بدون مزاحمت عبور داده ولی تشعشعات منعکس شده از سطح زمین را که اشعه مادون قرمز می باشد. جذب و مجدداً منعکس می نمایند. همین امر سبب افزایش حرارت کره زمین می شد. دی اکسیدکربن 57 درصد، کلروفلوئوروکربن25 درصد، متان 12 درصد و اکسید نیتروس 6 درصد توزیع گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص داده اند. اما از نظر پتانسیل گرمایش، این عوامل به ترتیب عبارتند از: کلروفلوئوروکربنها،اکسیدنیتروس، متان ودی اکسید کربن. اما از نظر کمی وغلظت اتمسفری بیشتر نقش در گرمایش زمین به دی اکسید کربن مربوط می شود.  گرم شدن کره زمین به ذوب شدن یخ ها، در قطبین، بالا آمدن سطح آب دریاها تغییرات آب وهوایی و غیره منجر خواهند شد.(شکل 4-3)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۰
علیرضا نعمتی


مقاله بیابان و کویر (تپه ها، لوت، دشت خور)
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مقاله بیابان و کویر (تپه ها، لوت، دشت خور)

فروشنده فایل

کد کاربری 25311
کاربر

فهرست :

مقدمه.....................................................1

مشخصات بیابان از نظر آب و هوا......................2

جانوران و سازگاری آنها به خشکی..................3

گیاهان و سازگاری آنها به خشکی..................3

خاک بیابان.............................................4

اقلیمهای بیابانی.......................................4

علل ایجاد بیابانها......................................5

فشار زیاد جنب حاره‌ای...............................5

جریانهای آب سرد ساحلی اقیانوسها...............6

بیابان ها در کجا شکل می گیرند؟....................7

انواع تپه ها...............................................7

دشت خور ، بیابان گرماب.............................11

کویر لوت .................................................16

منبع .....................................................23

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: قسمتهایی از متن:

بیابان

مقدمه :

تمامی اکوسیستمهای کره زمین روی هم زیست کره را تشکیل می‌دهند و بخش فیزیکی این بزرگترین واحد اکولوژیک ، محیط زیست کره زمین است. این بخش فیزیکی خود از سه قسمت به هم پیوسته تشکیل شده است: قسمت آب یا آب کره ، قسمت خشکی یا سنگ کره و قسمت گازی یا هوا کره. از آنجا که تعداد اندکی از گونه‌ها می‌توانند بطور همیشگی در هوا بمانند، دو دسته زیستگاهها را زیستگاههای آبی و زیستگاههای خشکی تشکیل می‌دهند. این دو زیستگاه از استوا تا قطب و از چند هزار متر زیر سطح اقیانوس تا چند هزار متر بالای آن ادامه دارد.

محیطهای آبی به دو بخش اکوسیستم آب شیرین و اکوسیستم دریایی تقسیم می‌شوند. اکوسیستم‌های خشکی عموما بر پایه نوع و رستنی غالب در منطقه ، یعنی علف ، بوته و درخت از هم متمایز می‌شوند. اکوسیستمهای اصلی خشکی ، "بیوم" نامیده می‌شوند. تمامی اکوسیستم‌ها چه خشکی و چه آبی از اجتماعات زیستی ، تشکیل شده اند که در مراحل گوناگونی از رشد قرار دارند و هر یک فرایندی کم و بیش منظم را به سوی یک مرحله نهایی خود دوام که اوج اجتماع زیستی (Climax Community) است، می‌پیمایند. ...

...

انواع تپه ها

کاربرد تصاویر ماهواره ای لندست از فضا و عکس های هوایی و عکس های زمینی نشان می دهد که بیابان های موجود در دنیا افزایش یافته است. این عکس ها پنج نوع اساسی از تلماسه ها را مشخص می سازد: هلالی، طوای، ستاره ای، شلجمی و سهمی.

عمومی ترین نوع این تلماسه ها، تلماسه های هلالی هستند که روی زمین و مریخ تشکیل می شوند. تلماسه های هلالی معمولاً عرض هایی پهن تر از طولشان دارند . سمت پر شیب آنها در دامنه ی مقعر تپه قرار می گیرد . این تپه ها تحت شرایطی که باد تنها از یک سمت بوزد، تشکیل می شوند. چنین تلماسه هایی را نیز به عنوان برخان یا تپه های متقاطع می شناسند. برخی ازتلماسه های هلالی سریع تر از انواع دیگر ‏تلماسه ها، روی سطح بیابان حرکت می کنند . گروهی از این ‏تپه ها بیش از 100 متر در سال های 1954 و 1955 ، در ناینگشا[3] ی چین حرکت کردند. مشابه چنین سرعت هایی را در صحرای غربی مصر محاسبه کرده اند. بزرگترین ‏تپه های هلالی روی زمین در بیابان تکله مکان چین قرار دارند؛ این ‏تپه ها بر حسب پهنای تاج ، میانگین تاجی بیش از 3 کیلومتر را دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۹
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان انواع نقشهای حسابرسی در حجم 22 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 10
فرمت فایل pptx
حجم فایل 419 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود پاورپوینت انواع نقش های حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت انواع نقش های حسابرسی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 22 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)

این فایل در زمینه انواع نقشهای حسابرسیمی باشد که در حجم 22 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

نقشهای حسابرسی

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی

نقش خاص اجتماعی حسابرسی

حاکمیت شرکتی

تعریف حاکمیت شرکتی

چارچوب نظریه حاکمیت شرکتی

تئوری نمایندگی

تئوری هزینه معاملات

تئوری ذی نفعان

تفاوت بین تئوری نمایندگی و تئوری هزینه معاملات

نیاز به تلفیق تئوری ذی نفعان و تئوری نمایندگی

قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی

نقش اقتصادی رسیدگی به طور عام

نقش اقتصادی خاص حسابرسی

تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی

نفع شخصی اقتصادی و تمایل به حسابرسی

نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی

حسابداری سحر آمیز و تشریفات آن

نقش روانی فرآیند رسیدگی تأیید و حسابرسی

نقش بیمه سیاسی حسابرسی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۸
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان حسابرسی عملیاتی در حجم 40 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 11
فرمت فایل pptx
حجم فایل 444 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
دانلود پاورپوینت حسابرسی عملیاتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت حسابرسی عملیاتی

دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 40 اسلاید

این فایل در زمینه حسابرسی عملیاتیمی باشد که در حجم 40 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

شکل گیری حسابرسی داخلی

حسابرسی عملیاتی شکل پیشرفته حسابرسی داخلی

دلایل پیدایش حسابرسی عملیاتی

پیشینه حسابرسی عملیاتی

تعریف حسابرسی

انواع حسابرسی

تعاریف حسابرسی عملیاتی

حسابرسی عملیاتی

اهداف عمومی حسابرسی عملیاتی

اهداف حسابرسی عملیاتی

انواع حسابرسی عملیاتی

مقایسه حسابرسی مالی و حسابرسی عملیاتی

اجزای اصلی حسابرسی عملیاتی

مراحل انجام حسابرسی عملیاتی

اجرای عملیات حسابرسی

گزارشگری

چالش های حسابرسی عملیاتی

چالشهای وضعیت عمومی حسابرسان

چالشهای مراحل انجام حسابرسی

حسابرسی عملیاتی در اقتصاد کشورها

افزایش نیاز به حسابرسی عملیاتی

منابع

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۷
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان کنترل بودجه و آشنایی با حسابداری بودجه ای در حجم 49 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی رشته حسابداری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 425 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
دانلود پاورپوینت کنترل بودجه و آشنایی با حسابداری بودجه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت کنترل بودجه و آشنایی با حسابداری بودجه ای

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 49 اسلاید

این فایل در زمینه "کنترل بودجه و آشنایی باحسابداری بودجه ای"می باشد که در حجم 49 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری دولتی رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف بودجه

اجزای بودجه

تاریخچه بودجه در ایران

اصول بودجه

چهارده اصل بودجه

اصل سالانه بودن بودجه

اصل تقدم درآمد بر هزینه

اصل تعادل بودجه

اصل پیش بینی و تقدم

اصل وحدت بودجه

اصل تمرکز عایدات

اصل کاملیت یا جامعیت بودجه

اصل شاملیت یا تفصیل بودجه

اصل تخصص و عدم تخصیص بودجه

اصل انعطاف پذیری بودجه

اصل تحدیدی بودن بودجه

اصل تخمینی بودن در آمدها

اصل تنظیم بودجه بر مبنای عملیات

اصل تفکیک هزینه مستمر از غیر مستم

مراحل بودجه

مقایسه تصویب بودجه و سایر قوانین

مراحل تفضیلی اجرای بودجه

مراحل نظارت بر اجرای بودجه

طبقه بندی بودجه

طبقه بندی درآمدها

طبقه بندی هزینه ها

حسابداری بودجه ای

نحوه ثبت حسابهای بودجه ای 

حساب اعتبارات مصوب

کسری و مازاد بودجه

نحوه ثبت تغیرات بودجه

تخصیص اعتبار

ثبت اعتبارات تخصیص یافته

بستن حسابهای بودجه ای

حسابداری بودجه ای در دستگاههای دولتی

بستن و انتقال و افتتاح حسابهای بودجه ای

گزارشهای بودجه ای

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۶
علیرضا نعمتی


دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان کلیات و مبانی حسابداری دولتی در حجم 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی رشته حسابداری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 428 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
دانلود پاورپوینت کلیات و مبانی حسابداری دولتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: دانلود پاورپوینت کلیات و مبانی حسابداری دولتی

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری دولتی)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 37 اسلاید

این فایل در زمینه کلیات و مبانی حسابداری دولتیمی باشد که در حجم 37 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری دولتی رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تفاوت سازمان های بازرگانی با سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

موارد تشابه سازمان های بازرگانی با سازمان های دولتی و غیر انتفاعی

تعریف حسابداری دولتی

مقایسه حسابداری دولتی و حسابداری بازرگانی

استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری دولتی

مبانی حسابداری

مبنای نقدی ( نقدی کامل )

مبنای نقدی تعدیل شده

مقایسه حسابداری دولتی و حسابداری بازرگانی

مبنای تعهدی کامل

مبنای نیمه تعهدی

مبنای تعهدی تعدیل شده

ثبت حسابداری رویدادهای مالی مرتبط با هزینه ها در مبنای مختلف حسابداری

ثبت حسابداری رویدادهای مالی مرتبط با درآمد در مبنای مختلف حسابداری

نکاتی درباره تعیین درآمد و هزینه در مبنای نقدی و تعهدی ( تبدیل مبنای تعهدی به نقدی یا بالعکس)

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۵
علیرضا نعمتی