مقاله یادگیری مشارکتی و فواید آن
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |


فهرست مطالب:
مقدمه |
1 |
ارکان اصلی یادگیری |
2 |
وابستگی متقابل سازنده |
3 |
تعامل تشویق کننده ی رو در رو |
3 |
مسئولیت فردی |
4 |
راه های ایجاد مسئولیت فردی |
4 |
مهارت های گروهی و بین فردی |
5 |
پردازش گروهی |
5 |
پیشینه ی نظری |
6 |
اجرای یادگیری مشارکتی در کلاس درس |
6 |
نکات مفید برای معلمان کم تجربه در یادگیری مشارکتی |
10 |
فواید کاربرد روش یادگیری مشارکتی |
11 |
فواید اجتماعی |
11 |
فواید روان شناختی |
11 |
فواید تحصیلی |
12 |
فواید ارزیابی |
12 |
هفت قاعده کلی و بنیانی در مورد تدریس و یادگیری |
14 |
تشویق تعامل میان معلم و دانش آموزان |
15 |
گسترش همکاری بین دانش آموزان |
15 |
تشویق و توسعه یادگیری فعال |
16 |
ایجاد بازخورد سریع |
16 |
تأکید بر استفاده درست از زمان |
17 |
افزایش سطح انتظارات از دانش آموزان |
17 |
پذیرش استعدادهای گوناگون و روش های یادگیری |
18 |
درگیر شدن فراگیرندگان در جریان درس |
19 |
آموزش شاگرد محوری |
22 |
یادگیری مشارکتی و گروهی |
23 |
یادگیری فردی |
28 |
مطالعة مشارکتی |
29 |
کتابخانههای کلاسی، بستر چالش ذهنی دانشآموزان |
29 |
کسب آمادگی و تقویت توانایی های معلم |
33 |
یادگیری معلم را بر یادگیری محصل مقدم بشماریم. |
35 |
معلم واقعی |
35 |
سخن پایانی |
36 |
منابع |
37 |
مقدمه
این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . اما چگونگی ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، نادیده گرفته شده است . سه راه اصلی که دانش آموزان هنگام یادگیری می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند عبارت است از :
1- با هم رقابت داشته باشند تا بهترین فرد مشخص شود ( موقعیت رقابتی )
....