پایان نامه بررسی رابطه بین ابعاد هشت گانه مدیریت کیفیت فراگیر گاروین و عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


پایان نامه بررسی رابطه بین ابعاد هشت گانه مدیریت کیفیت فراگیر گاروین و عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 409 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
پایان نامه بررسی رابطه بین ابعاد هشت گانه  مدیریت کیفیت فراگیر گاروین و عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

فروشنده فایل

کد کاربری 25238
کاربر

پایان نامه بررسی رابطه بین ابعاد هشت گانه  مدیریت کیفیت فراگیر گاروین و عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده:

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه هریک از اصول مدیریت کیفیت فراگیر گاروین بر عملکرد مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل همه مدیران شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. کل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برابر 460 شرکت می باشد. با توجه به این که حجم جامعه آماری محدود و مشخص می باشد برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده است که برای تعداد 460 شرکت حجم نمونه برابر 210 شرکت می باشد.

در این پژوهش ابزاری که با آن به سنجش و اندازه گیری متغیرهای مورد نظر پرداخته شده است پرسشنامه خودساخته محقق  می باشد با توجه به اینکه نمی توان داده های مربوط به ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر از صورت های مالی بدست آورد و در این زمینه پرسشنامه استانداردی وجود ندارد لذا از پرسشنمه خود ساخته محقق استفاده شده است. برای اطمینان از پایایی بالای پرسشنامه ابتدا تعداد 20 پرسشنامه در بین  اعضای جامعه آماری پیش آزمون گردید و پس از جمع آوری و محاسبه آلفای کرونباخ که مقدار ان برابر 913/0 بدست آمد که بیانگر  پایایی بالای پرسشنامه های مذکور  می باشد و درنهایت پس از اطمینان از پایایی بالای آن پرسشنامه ها توزیع شد.داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج بدست آمده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون بیانگر وجود رابطه معنادار بین ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد.

کلمات کلیدی: مدیریت کیفیت فراگیر،بورس اوراق بهادار،عملکرد مالی،ویژگی کالا و خدمات

مقدمه

از دهه 1950 میلادی به بعد، کیفیت با سرعتی فزاینده در ابعاد جهانی مورد توجه ارائه کنندگان محصولات( خدمات/ کالا)و مشتریان آنها قر ار گرفته است با پیشرفت علم و تکنولوژی، انتظار مصرف کنندگان کالاها و خدمات برای دریافت خدمات مطلوب و کالاهای مرغوب افزایش یافته است. یکی از روش های مهم بهبود کیفیت، مدیریت کیفیت فراگیر است. مدیریت کیفیت فراگیر فر آیندی است که براساس آن ، مدیریت با مشارکت کارکنان، مشتریان و اعتباردهندگان به بهبود مستمر کیفیت می پردازد و این امر باعث جلب رضایت مشتریان می شود. غایت مدیریت کیفیت فراگیر کمک به افراد است تا دریابند چگونه درباره کارشان بیندیشند، محیط کارشان را سامان بخشند، تصمیم های منطقی بگیرند و دیگران را تحت تأثیر قرار دهند. یکی از مراحل اجرایی مهم مدیریت کیفیت فراگیر توافق صریح و جدی با مشتریان جهت پاسخگویی دقیق به نیازهای آنان می باشد(دانیالی ده حوض و همکاران،1390).امروزه اقتصاد نوین بین الملل با ویژگی های چون تغییرات تکنولوژیکی، یکپارچگی سیستم های اقتصادی و بازارهای جهانی در رقابت های شدید از طرفی باعث به وجود آمدن یکسری تهدیدات و از طرفی دیگر زمینه ساز یک سری فرصت ها شده است . 

بخشی از متن

چهارچوب نظری تحقیق

چهار چوب نظری بیانی است که کل پژوهش بر ان استوار می شود.این چهارچوب شبکه ای است منطقی،توصیفی و پرورده، مشتمل بر روابط موجود میان متغییر هایی که در پی اجرای فرایند هایی چون مصاحبه، مشاهده، و بررسی پیشینه تحقیق شناسایی شده اند. چهارچوب نظری روابط میان متغیر ها را روشن می کند.نظریه هایی که مبانی این روابط هستند می پروراند ونیز ماهیت وجهت این روابط را توصیف می کند .همان گونه که بررسی پیشینه مبانی چهارچوب نظری را تشکیل می دهد ، یک چهارچوب نظری خوب نیز در جای خود مبانی منطقی لازم برای تدوین فرضیه های آزمون پذیر را فراهم می آورد(شادی دیزجی،1390،ص8)  گیلانی نیا و موسویان در سال 1389 تحقیقی تحت عنوان "تأثیر سطوح مختلف ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد شرکت های بیمه کشور ایران" به انجام رسانیدند. 

عملکرد محصول:  اولین مشخصه عملیاتی محصول، برای مثال کارائی یک اتومبیل شامل نشانه های اختصاصی مثل شتاب داشتن، چگونگی جابجائی، سرعت گشت زنی و راحتی است . عملکرد خطوط هوایی نیز شامل ورود در زمان معین است(فتحی و همکاران،1386).

ویژگی محصول: دومین جنبه عملکرد است، مثل بوقها و زنگهای اتومبیل که مقاصد اولیه راتکمیل می کند . به عنوان مثال می توان نوشابه مجانی در هواپیما و یا سقف آفتابی ماشین سواری را نام برد. خطی اولین مشخصه عملکرد را از دومین مشخصه جدا می کند و اغلب کشیدن این خط مشکل است. علاوه بر آن، مشتریان ارزش را از اصطلاحات انعطاف پذیر و قدرت انتخاب در میان ویژگیهای موجود و همچنین از کیفیت این ویژگی معین می کنند(فتحی و همکاران،1386).

قابلیت اعتماد : عبارت از عملکرد موفق یک منظور یا مقصود مشخص، برای دوره ای از زمان معین در شرایط معلوم است . قابلیت اعتماد کالای مقاوم، اغلب در زمان اولین خرابی یا بین خرابی های آن اندازه گیری می شود . به هر ترتیب ا ین اندازه گیری مورد نیاز محصولاتی است که برای یک دوره زمانی، استفاده می شوند و ارتباطی به محصولات و خدماتی که به صورت دائمی مصرف می شوند، ندارد( نیرومند،1392).

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

چکیده........................................................................................................................................ 1

فصل اول:................................................................................................................................... 2

1-1)مقدمه................................................................................................................................. 2

1-2)بیان مساله............................................................................................................................ 4

1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق.................................................................................................... 5

1-4) اهداف تحقیق..................................................................................................................... 6

1-5) چهارچوب نظری تحقیق...................................................................................................... 7

1-6) فرضیات تحقیق................................................................................................................... 8

1-7)تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق............................................................................................ 9

1-8) تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق.......................................................................................... 10

1-9) متغیر های تحقیق................................................................................................................ 11

1-9-1)متغیر های مستقل............................................................................................................. 11

1-9-2)متغیر های وابسته............................................................................................................. 11

1-10)قلمرو تحقیق..................................................................................................................... 11

1-10-1)قلمرو موضوعی تحقیق................................................................................................... 12

1-10-2)قلمرو مکانی تحقیق....................................................................................................... 12

1-10-3)قلمرو زمانی تحقیق........................................................................................................ 12

1-11) خلاصه فصل.................................................................................................................... 12

فصل دوم:................................................................................................................................... 13

2-1) مقدمه................................................................................................................................ 14

2-2) تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر............................................................................................ 14

2-3) سیر تکاملی مدیریت کیفیت فراگیر........................................................................................ 17

2-4) مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر............................................................................................... 21

2-5)مفهوم کیفیت....................................................................................................................... 22

2-6)تیم های کنترل کیفیت در سازمان های امروزی......................................................................... 22

2-7)استانداردهای جهانی مرتبط با مدیریت کیفیت.......................................................................... 23

2-8)فلسفه مدیریت کیفیت فراگیر................................................................................................. 25

2-9)معیارهای کیفیت.................................................................................................................. 25

2-10) ارتباط  میان مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد شرکت........................................................... 26

2-10-1) تمرکز بر مشتریان......................................................................................................... 26

2-10-2)ارتباط با عرضه کنندگان................................................................................................. 27

2-10-3) همکاری کارکنان.......................................................................................................... 27

2-10-4) محیط کاری................................................................................................................. 27

2-10-5) بهینه کاوی................................................................................................................... 28

2-11) بررسی برخی از مدلهای مدیریت کیفیت فراگیر.................................................................... 29

2-12) چهارچوب مفهومی تحقیق................................................................................................. 33

2-13) عملکرد مالی.................................................................................................................... 35

2-14) هدف از ارزیابی عملکرد.................................................................................................... 38

2-15) ارزیابی عملکرد................................................................................................................ 39

2-16) رابطه بین عملکرد شغلی و اثربخشی................................................................................... 41

2-17) چه کسی باید ارزیابی را انجام دهد؟.................................................................................... 43

2-18) پیشینه تحقیق.................................................................................................................... 45

2-18-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور................................................................................ 45

2-18-2) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور........................................................................... 46

2-19) خلاصه فصل.................................................................................................................... 47

فصل سوم:.................................................................................................................................. 48

3-1)مقدمه................................................................................................................................. 49

3-2)روش تحقیق........................................................................................................................ 49

3-3) جامعه و نمونه آماری........................................................................................................... 49

3-4) روش ها وابزار جمع آوری اطلاعات..................................................................................... 50

3-5)روایی پرسشنامه................................................................................................................... 50

3-6)پایایی پرسشنامه................................................................................................................... 50

3-7) روش تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات................................................................................ 51

3-8) خلاصه فصل...................................................................................................................... 52

فصل چهارم:................................................................................................................................ 53

4-1) مقدمه................................................................................................................................ 54

 

4-2) توصیف متغیرهای تحقیق..................................................................................................... 55

4-2-1) متغیر جنسیت................................................................................................................. 55

4-2-2) متغیر سن....................................................................................................................... 55

4-2-3) متغیر سطح تحصیلات..................................................................................................... 56

4-2-4) توصیف متغیر عملکرد مالی.............................................................................................. 56

4-2-5) توصیف متغیر عملکرد مدیریت........................................................................................ 57

4-2-6) توصیف متغیر ویژگی...................................................................................................... 57

4-2-7) توصیف متغیر قابلیت اعتماد............................................................................................. 58

4-2-8) توصیف متغیر قابلیت انطباق............................................................................................. 58

4-2-9) توصیف متغیر دوام محصول............................................................................................. 59

4-2-10) توصیف متغیر قابلیت سرویس دهی................................................................................ 59

4-2-11) توصیف متغیر زیباشناسی محصول.................................................................................. 60

4-2-12) توصیف متغیر درک کیفیت............................................................................................ 60

4-3) آمار استنباطی...................................................................................................................... 61

4-4) آزمون فرضیات تحقیق......................................................................................................... 61

4-5) خلاصه فصل...................................................................................................................... 71

فصل پنجم:................................................................................................................................. 72

5-1) مقدمه................................................................................................................................ 73

5-1-1) نتایج سوال های تحقیق................................................................................................... 73

5-1-2) نتایج آمار استنباطی......................................................................................................... 74

5-1-2-1) نتایج فرضیه اول......................................................................................................... 74

5-1-2-2) نتایج فرضیه دوم......................................................................................................... 75

5-1-2-3) نتایج فرضیه سوم........................................................................................................ 75

5-1-2-4) نتیجه فرضیه چهارم.................................................................................................... 75

5-1-2-5) نتیجه فرضیه پنجم...................................................................................................... 75

5-1-2-5) نتیجه فرضیه ششم...................................................................................................... 75

5-1-2-7)نتیجه فرضیه هفتم........................................................................................................ 76

5-1-2-8)نتیجه فرضیه هشتم....................................................................................................... 76

5-2) پیشنهادات بر مبنای نتایج بدست آمده.................................................................................... 76

5-3)محدودیت های تحقیق.......................................................................................................... 77

5-2-1) پیشنهاد برای تحقیقات آتی............................................................................................... 77

منابع و ماخذ............................................................................................................................... 78

پیوست ها...................................................................................................................................  83

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۳۱
علیرضا نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی