بایگانی آذر ۱۳۹۵ :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است


مقاله معماری مسجد احمد ابن طولون
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 247 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مقاله معماری مسجد احمد ابن طولون

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله معماری مسجد احمد ابن طولون

بخشهایی از متن:

ابن طولون ، جامع سومین مسجد ساخته مسلمانان در مصر و یکی از بزرگترین مساجد کهن جهان اسلام که به فرمان احمد بن طولن در ناحیه القطایع در حومه فسطاط بر روی جبل یشکر برپا گردید . کندی گوید : احمد ابن طولن در 259 ق دستور داد تا مسجد جامعی بسازند و نیز می گوید در 264 ق ساختمان آن آغاز و در 266 ق پایان گرفت ، اما به گفته کرسول ساختمان ان در 265 ق پایان یافته است و وجود کتیبه ای  بر یکی از جرز های سمت قبله مسجد تاریخ برپایی بنا در رمضان 265 است و وجود کتیبه ای بر یکی از جرز های سمت قبله مسجد که حاوی تاریخ بر پایی بنا در رمضان 265 است ، این مطلب را تاکید  می کند

...

ویژگی های معماری :

مسجد از نظر معماری طرحی بسیار ساده دارد . بنا شامل یک صحن مربع به ابعاد تقریبی 92 متر است که از 3 سو رواقی با 13 چشمه طاق در 2 ردیف ، و از سوی قبله(جنوب شرقی )رواقی با 17 چشمه طاق در 5 ردیف را در بر می گیرد . با احتساب عرض رواق ها مجموع بنا و صحن مستطیلی است که به ابعاد 26/122 و 33/140 متر . در بنای مسجد به جای ستون از جرز بهره گرفته اند .کلیه دیوار ها ، جرز ها و چشمه ها ی شبستان ها یکسره از آجر سرخ رنگ به اندازها های 5/4 در  5/8 تا 8 در 18 تا 19 سانتی متر در ملاطی ضخیم  چیده شده و یک قشر گچ سخت آنها راپوشانیده است .

طاق ها از نوع نوک تیز (شکسته) است و پایه های حمال آن را جرز های مکعب مستطیل ستبر به ابعاد 46/2 در 27/1 متر تشکیل می دهد که به فاصله 60/4 متر از یکدیگر قرار دارند . نمونه پیشین این گونه جرز ها در مساجد المتوکل و ابودلف در سامره نیز دیده میشود

( شاید بتوان به روایت بلوی را در مورد نیاز به 300 ستون برای ساختن مساجد مورد نظر احمد بن طولون و پیشنهاد معمار مصرانی سازنده مسجد برلی ساختن بنایی مه به جز 2 ستون سمت قبله (محراب ) به ستون دیگری نیاز نداشته باشد توجیهی برای این روش جدیدو ناشناخته در معماری مساجد مصر دانست . نیم ستون های کاذب 4 نبش جرز ها را با آجر تراشیده ساخته اند و طاق های روی آن کمی از پایه خود پیش تر آمده و در بالای هر جرز به منظور تقویت ، روکوبی چوبی با اتصال دم چلچله ای نصب شده است .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۷
علیرضا نعمتی


مقاله جامع در مورد نقش مهندسی Piping در پروژه های ساختمانی
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 161
مقاله جامع در مورد نقش مهندسی Piping در پروژه های ساختمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله جامع در مورد نقش مهندسی Piping در پروژه های ساختمانی

بخشهایی از متن:

مهندسی Piping سه شاخه کلی را شامل می شود:

1) Material of Piping

2) Supporting & Stress Analyse

3) Design

در این جا به بررسی مدارک مورد نیاز برای شروع یک پروژه در یک واحد فرآیندی می پردازیم هر پروژه شامل سه بخش و یا سه مرحله می باشد که شرکتهای مجری انجام پروژه براساس نوع فعالیت تقسیم بندی می شوند. سه بخش کلی پروژه عبارتند از:

1) Engineering            2) Procurment      3) Construction

مرحله اول: بخش مهندسی یا همان بخش طراحی انجام پروژه می باشد.

مرحله دوم: تهیه ابزار آلات لازم برای انجام پروژه می باشد.

مرحله سوم: ساخت و ساز پروژه می باشد.

شرکتهای مختلف بنا به نوع فعالیت به شرکتهای EPC یا EP و یا PC تقسیم بندی می شوند عمده شرکتهای معتبر در این صنعت از نوع شرکتهای EPC هستند.

در این مرحله به معرفی نقشه ها و مدارک مورد نیاز برای انجام یک پروژه می‌پردازیم.

...

نقشه های طراحی Piping

براساس P&ID و Plot Plan و Specها نقشه های طراحی Piping تهیه می شوند این نقشه ها مسیر و شکل دقیق سیستم Piping را نشان می دهد و اصلی ترین document مورد استفاده توسط مهندسین Piping است. این نقشه ها معمولاً شامل نماهای elevation و Plan می شوند (نمای Plan نما از بالا و نمای elevation نمای از جانب است).

یک نمای Plan از یک سیستم Piping به طور نمونه در شکل A آورده شده است. این نما لوله ها و مخازن اصلی و همچنین چگونگی عبور لوله از ساختمان را نشان می‌دهد وی از طرف دیگر نمای پلان تفاوت ارتفاع را به خوبی نشان نمی دهد لذا برای مشخص شدن مسیر Piping هر دو نمای Plan و elevation لازم است. (شکل B نمای elevation را نشان می دهد) برای مثال ارتفاع نازل A به آسانی قابل تشخیص نیست همان طوری که در این شکلها دیده می شود. Piping به صورت یک خط توپر نشان داده می شود.

زمانی که مسیر Piping مشخص شد باید با اندازه گیری نسبت به نقاط مبنا روی نقشه تعیین گردد. معمولاً Piping نسبت به دیوار یا ستون ساختمان که محل آنها ثابت است، اندازه گیری می شود.

مبنای دیگر در سیستم Piping موقعیت شمال (Plant North Arrow) است موقعیت شمال در نقشه های Piping نمایش داده شده و بعنوان یک جهت ثابت مبنا برای طراحی Piping به کار می رود، البته جهت شمال نشان داده شده در نقشه لزوماً شمال واقعی نیست بلکه به صورت قراردادی اینطور فرض می شود موقعیت شمال معمولاً موازی با یک سری خطوط ستونهای ساختمان انتخاب می شود و مرسوم است که مسیر Piping حتی المکان موازی یا عمود بر موقعیت شمال باشد، تا بتوان بیشترین استفاده را از سازه های ساختمان به عنوان تکیه گاه (Support) کرد.

مدلهای اشل (Scale) و نقشه های مرکب

برای جلوگیری از تداخل کارها و ایجاد فضای لازم برای نصب تمام دستگاهها از نقشه های مرکب استفاده می شود. به این ترتیب هر گروه قادر خواهد بود بطور مستقل از گروههای دیگر کار خود را انجام دهد.

نقشه های مرکب ترکیبی از نقشه های سازه ای، وسایل سیستم و Piping در هر حوزه که شامل سیستم Piping سیستمهای HVAC و تجهیزات دیگر می شود. این نقشه ها به عنوان ابزار طراحی امکان استفاده موثر از فضای موجود را فراهم می کند.

از طرفی ممکن است از نقشه مرکب استفاده نشود. در عوض مدل اشل شده یا ماکت بکار رود مدل Scale در واقع نسخه کوچک شده پروژه واقعی است که شامل سازه ها، تجهیزات و Piping می شود. این طرز نمایش در طراحی، ساخت و نصب Piping و Supportها کمک می کند.

...

Butterfly valve:

مزایای آن حرکت دورانی دسته (°90 یا کمتر)، کم حجمی و عدم تله شدن سیال در آن می باشد. در تمام سایزها موجود است و می توان با جنسی تولید کرد که نسبت به خوردگی مقاوم باشد. و یا در مدل های سیستم های بهداشتی تولید کرد. این شیرها جهت گازها، مایعات، گل ولای، پودرها و سیستم خلاء بکار می روند. نشیمنگاه پلاستیکی ارتجاعی که در اغلب موارد استفاده می شود. دارای محدودیت دمایی می‌باشد، اما بسته شدن شیر بصورت کامل در دماهای بالا در مدلی که دارای آب بندرینگی فلزی در محدوده دیسک است امکان پذیر می باشد چنانچه شیر فلنج دار باشد، می توان آنرا در بین فلنج و پیچ و مهره کرد. فلنج های از نوع SLIP-ON یا SCREWED آب بند مناسبی با برخی شیرهای از نوع ویفری (WAFER) به وجود نخواهند آورد، زیرا در آنها نشیمنگاه ارتجاعی موجود جهت انجام فعالیت آب بندی مجموعه بزرگتر ساخته می شود.

شیرآلات برای جلوگیری از برگشت جریان

تمام شیرآلات از نوع، جهت عبور جریان مایع یا گاز از یک جهت و جلوگیری از جریان آن در جهت عکس طراحی شده اند.

Swing check valve:

شیرهای معمول از این نوع برای موادیکه بطور متناوب جریان برگشتی وجود داشته باشد مناسب نیست چرا که باعث ضربه خوردن و صدمه دیدن دیسک خواهد شد. برای مایعات لزج بهتر است از یک دیسک ترکیبی استفاده نمود تا امکان آسیب دیدگی نشیمنگاه به حداقل برسد. می توان آنرا به صورت عمودی در جریانات رو به بالا یا به صورت افقی نصب نمود. شیر نصب شده بصورت عمودی ممکن است چنانچه سرعت جریانبه آهستگی تغییر کند.

در حالت باز باقی بماند. می توان برای کمک به بسته شدن شیر یا متعادل کردن دیسک از سیستم اهرم و وزنه استفاده نمود بصورتیکه برای باز شدن شیر نیاز به سیال با فشار کمتری باشد.

...

انواع متداول جداکننده ها همراه با شکل و توضیحات آمده است. یکسری جداکننده های جامع تر نیز وجود دارد اما کاربرد آنها بستگی به نوع تجهیزات داشته و باید انتخاب آنها توسط مهندسین فرایند صورت گیرد.

هوا و برخی گازهای دیگر در خطوط حاوی مایعات معمولاً به صورت خود به خود در بالاترین قسمت مسیر لوله کشی و در سرهای انتقایی لوله های افقی جمع می شوند،‌و توسط شیرهای تخلیه خارج می گردند.

جداکننده ها

این وسائل دائمی جهت جمع آوری قطرات از جریان های گازی به کار می روند. برای مثال جهت جمع آوری قطرات روغن از هوای فشرده یا قطرات چگالیده از جریان مرطوب شکلی که در ادامه آمده است نشان دهندة یک جداکننده است که در آن قطرات موجود در جریان بر روی شیارهای هفتی شکل دیوار جمع آوری شده و به حفره کوچکی منتقل می گردد. مایع جمع آوری شده از طریق یک تله تخلیه می گردد.

صافی ها

صافی ها ذرات جامد با سایز تقریبی 5/0 –02/0 اینچ را جمع آوری می کنند. عمل جداسازی از طریق عبور جریان از توری صافی صورت می گیرد. جای معمول صافی ها قبل از شیر کنترل، پمپ، توربین یا تله بخار می باشد. صافی باش 20 برای بخار،‌آب ، روغنهای سنگین و متوسط و صافی یا مش 40 برای بخار، هوا، سایر گازها، و روغن های سبک به کار می روند.

متداول ترین نوع صافی ، صافی y شکل می باشد که توری آن استوانه ای  است  و ذرات را داخل خود نگه می دارد. این نوع صافی به راحتی باز و بسته می شود. برخی صافی ها را می توان با یک شیر استفاده نمود تا امکان خارج سازی مواد جمع آوری شده بدون قطع جریان خط وجود داشته باشد یک شکل از این نوع صافی ها آمده است.

توری ها

صافی های ساده موقتی ساخته شده از صفحات فلزی سوراخدار یا مش های سیمی که به هنگام راه اندازی در مکش پمپها و کمپرسورها مورد استفاده هستند.

مخصوصاً در جاییکه قبل از دستگاه یک مسیر طولانی لوله که ممکن است حاوی تکه های جوش یا مواد فراموش شده در آن باشد، وجود داشته باشد. پس از راه اندازی، معمولاً توری برداشته می شود.

ممکن است لازم باشد جهت توری ها یک Spool متحرک کوچک در نظر گرفته شود بسیار مهم است که جریان خط مکش مسدود نشود. به همین دلیل توری های مخروطی در اولویت هستند و انواع استوانه ای انتخاب دوم می باشند. بهتر است از توریهای تخت جهت هدهای مکشی کم استفاده شود.

DRIPLEGS

اغلب از لوله و اتصالات ساخته می شود، و وسیله ای ارزان جهت جمع آوری مایع کندانس شده می باشند شکل زیر نشان دهنده یک Dripleg متصل به یک لوله افقی می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۶
علیرضا نعمتی


تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق سبک معماری در مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی

بخشهایی از متن:

مصرفی واژه ها:

قبل از اینکه به مصرفی و بررسی بناهای مورد بحث بپردازیم، لازم است که تعدادی از کلمات به کار رفته در متن را مصرفی و معانی و مفاهیم و مورد امتهایی که از نظر ما به یا کلمات تعلق می گیرد را بیان کنیم.

سرا: به بنایی گفته می شود که حیاط در میانه دارد و دور تا دور حیاط را حجره هایی در یک یا دو طبقه فرا گرفته اند.

تیمچه: این فضا به عوض حیاط، فضایی مسقف دارد که دور تا دور آن حجره ها در یک یا دو طبقه قرار دارند. سقف اغلب تیچه ها پر کار است و نورگیرهایی دارد.

بازانداز: محلی که در آن اجناس تخلیه و بارگیری می شوند.

دالان: فضای ممتد مسقف که ارتباط بین بناهایی مثل سرا و تیمچه را با راستة بازار یا بقیه قسمتها فراهم می سازد.

بازشوی چوبی : در و پنجره ای که با چوب ساخته و تزئین شده است و می تواند با لولا جابه جا شود یا به کل برداشته شده، کنار گذاشته شود.

    v      در بررسی موارد خاص هر جا معانی و مفاهیم جدا از بحثهای معمارانه دریافت کردیم از علامت (*) در مصرفی آن استفاده کردیم، اغلب این دریافتها درونی بوده و بحثی دربارة آن صورت نگرفته و فقط در جهت بیان تأثیرات فضایی بر روح و روانمان بازگو شده است.

 

ترکیب بندی کلی فضاها:

به طور کلی می توان گفت سرا، با مطرح ترین واحد تشکیل دهنده و خود یعنی حیاط، هیت گرفته و در اطراف حیاط، واحدهای تجاری شروع به شکل گیری و فعالیت کرده اند. این واحدها از کوچکترین خود، یعنی حجره گرفته تا حیاطهای کوچکی که مصرفی شدند همه رو به مرکز مجموعه یعنی حیاط دارند.

این ارتباطیا کاملاً مستقیم است با مثل حجره های داخل حیا.

و یا غیر مستقیم؛ مثل حجره های دالانها و حیاط های کوچک که توسط دالانها به سم حیاط کشیده شده اند.

در هر صورت ترکیب بندی کل فضا به وحدت و یکپارچگی و از همه مهمتر ارتباط در مرکز سرا یعنی حیاط می انجامد.

با وجود این همه در ارتباط تیمچة پوستی گلشن استقلال هر کدام از واحدها، خصوصاً تیمچه به خوبی حفظ شده است. این ارتباط شدید در بطن هنجارهای بازار و تعاریف تیمچه و سرا نهفته باشد. اما آنچه از ظاهر پیداست دو واحد تجاری مستقل است که حتی در نگاه اول نمی توان فهمید تا چه حد از حیث معماری درهم فرو رفته اند.

...

مصرفی کلی مجموعه سرای گلشن و تیمچه پوستی:

مجموعه سرای گلشن از بناهای بزرگ و به گفته بازاریها، مهم بازار اصفهان است  که توسط ط حاجی آقا محمد زمانی » در زمان کریم خان زند نمایندة والی محلی اصفهان تأسیس شده است. سرای گلشن طبق وقفنامه، وقف روشنایی حرم مطهر امام علی (ع)  می باشد. تاریخ تأسیس حدوداً 1782م. می باشد.([1])

تیمچه پوستی یا همزمان با سرا ساخته شده، چون به حد برای سرا چسبیده است و یا یک بنای قاجاری است.(2)

این مجموعه تقریباً وسط بازار اصفهان قرار دارد. دو ورودی غربی سرا و تنها ورودی تیمچة پوستی در راسته معروف به گلشن قرار دارند. فعالیت عمده این راسته، سرای گلشن و تیمچه پوستی پارچه فروشی می باشد.

جنوب سرای گلشن محوطه بازی وجود دارد که محلیان به آن بارانداز می گویند. اجناس تجار و حجره در آن تخلیه می شود. ورودی سوم سرا به این بارانداز گشوده می‌شود. بارانداز گلشن در قدیم بنایی فعال بوده که از قسمتهای مختلفی تشکیل می شده است. ولی متأسفانه این بنا حدود 30 سال پیش تخریب شده است.

در پلانی که از کتاب Der Bazar von Istahan  در باده سرای گلشن اخذ شده است، پلان وضعیت قبلی بارانداز مشخص است.

بنای سرای گلشن تشکیل شده از یک حیاط در میانه با حوض و باغچه و یک طبقه حجره در اطراف. در امتداد ورودیهای سرا دالانهایی قرار دارند که به چهار گوشه حیط منتهی می شود. دالان سمت شمال شرقی به حیاط بسته کوچکی می رسد که تعدادی حجره دارد و هم اکنون انبار می باشند. این حیاط بازسازی شده است.

در قسمت شمال شرقی سرا حیاط کوچک کشکولی وجود دارد که از تزئینات دیوار ها و حجره هایش پیداست که زمانی فعال و با اهمیت بوده است.

ولی اکنون حجره ها به انبار تبدیل شده است.

در کتاب Der Bazar von Istahan آمده است که ماشینهای دستی اتوماتیک در حجره‌های اطراف این حیاط مشغول به کار بوده اند.

 


[1],2. Der Bazar von Isfahan- Heinz Gaube und Euqcn wirth 1978-P . 192, 194.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۵
علیرضا نعمتی


اصول مدیریت پروژه و ساخت
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
اصول مدیریت پروژه و ساخت

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

اصول مدیریت پروژه و ساخت

بخشهایی از متن:

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی در صنایع ساختمان سازی و حجم انبوه پروژه های عمرانی در کشور، توجه به دانش مدیریت پروژه در علم امروز ساخت و ساز امری غیرقابل اجتناب است.

بدون شک با به کارگیری اصول مدیریت پروژه و ساخت، با آمیزش علم و تکنولوژی می توان بر کلیه جهات پروژه های عمرانی تاثیرگذار بود.

درس روشهای مدیریت پروژه که در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت تدریس می گردد، هدف نهایی فوق را دنبال می کند.

تحقیق حاضر، که به عنوان پروژه تقدیم می گردد، شامل دو بخش است، در بخش اول ضمن تشریح مباحث پیش ساخته سازی در صنعت عمران، تصمیم گیری بین روشهای مختلف ساخت و ساز برای مدیر پروژه به عنوان بالاترین تصمیم گیرنده تشریح می گردد و در قسمت دوم که از مباحث خاص مدیریت است به تشریح روشهای برآورد مالی و مهندسی هزینه پرداخته می گردد.

...

1) ساختمان سازی با روشهای ابتدائی:

Elementary Building System

این نوع ساختمان سازی از ابتدای تاریخ ساختمان سازی بشر آغاز و تا عصر حاضر نیز ادامه دارد و هنوز در روستاهای کشور و در حاشیه شهرها نیز به نوعی به این گونه ساخت و سازها پرداخته می شود در این روش، قسمتهای باربر از خشت و گل و یا چوب و گل و یا گل و سنگ و یا گل و گچ و سنگ و یا خشت و آجر ساخته می‌شود و پوشش آنها از طاق خشتی و یا تیر چوبی و الیاف گیاهی ساخته می شود. نیروی انسانی به کار گرفته شده در این ساختمانها بعضاً غیر ماهر و یا نیمه ماهر بوده و از مصالح سنتی در دسترس محلی استفاده می شود.

ساختمان سازی با این گونه روشها حداقل مقاومت را در مقابل حوادث طبیعی (زلزله، سیل، طوفان و…) داراست و می توان تنها بعنوان یک سرپناه موقت از آن ذکر نمود.

 

2) ساختمان ساز با روش های سنتی و یا متداول:

Traditional or Conventional Building System

در این روش، عملیات ساختمانی با استفاده از وسایل ابتدائی توسط افراد متخصص و نیمه ماهر و غیرماهر انجام می شود. ساختمان های با دیوار آجری باربر در این تقسیم بندی منظور می شوند. برخی از حرفه های دست اندرکار با این شیوه عبارتند از: کارگر ساده، بنا، گچ کار، نقاش، آهنگر، لوله کش، سیم کش، عایق کار، کاشی کار، آسفالت کار، شیشه بر و…

سرعت اجرای کار ساختمان با این روش بطور متوسط در ایران 14 تا 18 ساعت برای هر مترمربع زیر بنا می باشد.

در حال حاضر در اکثر مناطق غیر شهر و بعضی مناطق شهری یا اطراف شهرهای بزرگ و یا برخی ساختمانهای خاص (مدارس و مساجد در روستاهاو…) از این گونه، روش ساخت و ساز استفاده می شود. ماهرترین استادکاران بنایی و نازک کاران و نجاران سنتی در بین این گونه سازندگان یافت می شوند.

حداکثر طبقات مجاز با این روش ساخت 4 طبقه و ارتفاع مجاز 12 متر تجویز می‌شود. به دلیل تحمل بار قائم ساختمان توسط دیوارهای باربر بر ضخامت دیوارهای طبقه زیرین افزوده می شود که یکی از عوامل بازدارنده در افزایش بیشتر طبقات و یا ارتفاع می باشد. با ایجاد تمهیداتی نظیر شناژهای افقی وقائم بتنی، می توان از صدمات زلزله کاست.

3) ساختمان سازی پیشرفته:

این روش که ساختمان سازی پیشرفته یا بهبود یافته نیز نامیده می شود، عبارت از: اجرای کار توسط افراد و متخصصان ذکر شده در روش قبلی که از ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی مکانیکی به منظور اضافه نمودن سرعت و حجم کار استفاده می‌نمایند.

ساختمانهای با اسکلت فلزی و یا اسکلت بتنی در این تقسیم بندی منظور می‌شوند، برخی از لوازم و تجهیزات مورد استفاده در اینگونه ساخت و سازها عبارتند از:

انواع جرثقیلهای ثابت و متحرک، بالابرهای برقی، داربستهای فلزی، دستگاههای تهیه کننده بتن (ثابت و متحرک) و دستگاههای سیمان پاش و رنگ پاش، ماشین های جوش و… .

سرعت  اجرای کار ساختمان در این روش 20 تا 48 ساعت برای هر متر مربع زیر‌بنا بطور متوسط می باشد.

یعنی سرعت اجرای عملیات ساختمانی را می توان با استفاده از تجهیزات مکانیکی و برقی تا حدود زیادی افزایش داد. به دلیل استفاده از اسکت بتنی و فلزی، تعداد طبقات و ارتفاع کل ساختمان را بیش از 50 طبقه و 150 تر نیز می توان پیش بینی کرد. سرمایه گذاری اولیه برای بکار بستن این روش، در رابطه با حجم عملیات ساختمانی و خرید یا اجاره تجهیزات قابل توجه می باشد. توقف کار به دلیل مسائل کارگری و یا مشکلات مالی از نکات منفی می باشد و باعث زیانبار شدن پروژه می‌شود.

در حال حاضر، اکثر ساخت و سازها در مناطق شهری از این روش بهره می گیرند و با معتبر شدن کارگران و متخصصان در رشته های مربوطه و ابداع وسایل و تجهیزات جدید و بکارگیری فن آوریهای نوین، این گونه ساختمانهای مسکونی و یا عمومی در مدت زمان کمتنر و با صرفه و ایمنی بیشتر ساخته می شوند.

...

امروزه پیش ساخته‌سازی یکی از روشهای مرسوم در صنعت ساخت وساز می‌باشد. با بهره گیری از تکنولوژی روز، سیر صعودی استفاده از قطعات پیش ساخته در امر ساخت و ساز با شتاب چشمگیری ادامه دارد. در دوره کنونی، انواع مختلفی از قطعات پیش ساخته در بسیاری از بناها، مورد استفاده قرار می گیرند. این صنعت بخصوص در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه و پدیده های ناگوار طبیعی، ارزش بیش از پیش خود را آشکار می سازد. سازه های امروزی شامل ساختمانهای مسکونی و اداری، اسکلت فلزی برجها، سازه های فضایی، استادیوم های ورزش، سالن های صنعتی، قطعات پلها و تونلها نماهای ساختمانی، قطعات غیر باربر داخلی ساختمان، شبکه های آبرسانی و فاضلاب، خطوط انتقال نیرو، فرودگاهها پارکینگ های چند طبقه، دیوارهای حائل و صدها نمونه دیگر، مظاهری از این صنعت پیشرفته در جهان می باشند.

همزمان با روند رو به رشد استفاده از فولاد و بتن در سازه های پیش ساخته بکارگیری مصالح جدید با مشخصات کیفی مطلوب به کاهش هزینه، کاهش زمان ساخت، سهولت اجرا و تنوع سیستم سازه ای منجر گردیده و همراه با معماری زیبا و مطلوب صنعت ساختمان را با شکوفایی مناسبی روبرو نموده و به عصر تحولات طلایی در این زمینه نزدیک می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۱
علیرضا نعمتی


مقاله استانداردهای ساختمان کتابخانه
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
مقاله استانداردهای ساختمان کتابخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله استانداردهای ساختمان کتابخانه

بخشهایی از متن:

عوامل مؤثر در برنامه ریزی

گرچه معمولاً لازم است در هر کتابخانه عمومی بخش امانت و مراجعه جداگانه ای برای بزرگسالان و کودکان در نظر گرفت، اهمیت نسبی آن تحت مقتضیات گوناگون بسیار متفاوت خواهد بود. پیش از آنکه فضای لازم برای هر یک از این خدمات پیش بینی شود، باید براساس هدفهای کتابخانه و ارجحیت های محلی، در مورد دامنه و گسترش این خدمات و تسهیلات وابسته به آن تصمیم گرفت.

دگرگون پذیری

ساختمان کتابخانه های عمومی باید به گونه ای طرح شود که نیازهای قابل پیش بینی در ظرف 10 الی 20 سال بعد را در خود بگنجاند و تغییرات تعداد و مشخصات جمعیت حوزه عملکرد را در نظر داشته باشد. در صورت امکان، باید محل کتابخانه را باتوجه به گسترش آتی ساختمان کتابخانه برگزید و در طرح ساختمان نیز به این امر توجه نمود. لازم است طرح داخلی ساختمان، چگونگی استفاده از فضا، طرز قرارگرفتن چراغها، منابع تأمین حرارت، و دیگر وسایل فنی دارای انعطاف و دگرگون پذیری هر چه بیشتر باشد. رعایت این امر به ویژه در بخشهایی از کتابخانه که مورد استفاده همگان است اهمیت دارد. حتی در کتابخانه های بزرگ هم غالباً بهتر است تقسیم فضا نازک و قابل برداشتن انجام داد و تا جای ممکن از تقسیماتی به اطاق و بخش جداگانه پرهیز کرد.

گزینش جاودسترسی

دسترسی سریع و راحت مردم به کتابخانه مهمتر از آنست که کتابخانه شعاع عملکرد متمایزی اختیار کند. کتابخانه هایی که در نواحی مرکزی شهر در مسیر جریان آمد و رفت افراد پیاده و نیز وسایل نقلیه عمومی واقع شده اند و از تسهیلات پارکینگ وسیع برخوردارند، خوانندگان بیشتر از نواحی بسیار گسترده تری جلب می نمایند تا کتابخانه هایی که فاقد این مزایا هستند. در اینجا عامل اصلی کشش خواننده به کتابخانه، تنها کتابخانه به طور مطلق نیست بلکه کشش و جاذبه کلی منطقه ای که کتابخانه در آن واقع شده بسیار مؤثر است؛ به همین سبب قرار دادن کتابخانه در مراکز ویژه خرید و بازار، مورد توجه است. به طور کلی کتابخانه- های فعال و گسترش یافته خواننده را از نقاط دورتر جذب می کنند و هر چه کتابخانه بهتر و بزرگتر باشد شعاع عملکرد مؤثر آن نیز گسترده تر خواهد بود. با اینهمه، به ناچار میزان کارآیی کتابخانه با مسافت نسبت عکس دارد. در شهرها معمولاً لازم است کتابخانه های شاخه با شعاع 5/1 کیلومتر و کتابخانه های بزرگتر با شعاع 3 تا 4 کیلومتر عمل کنند. البته ممکن است لازم شود این مشافت را برحسب عواملی چون تسهیلات آمد و رفت، تراکم جمعیت، و ویژگی- های مشترک در نواحی مختلف، تعدیل کرد. طرح ریزی خود ساختمان نیز باید به گونه ای باشد که دستیابی به کتابخانه را ساده نماید و تا جای ممکن از ایجاد پلکان، درهای تنگ، و دیگر فضاهای خفه و بسته احتراز شود. لازم است به مشکلات سالخوردگان و معلولین توجه داشت و هر جا ضرورت ایجاب کند از آسانسور، سطوح شیب دار، و درهای خودکار استفاده نمود.

...

نگهداری وسایل دید و شنودی

کتابخانه باید محلی برای نگهداری وسایل گوناگون و متحول که برای استفاده از رسانه- های دید و شنودی لازم است، داشته باشد. برخی از این وسایل مانند گرامافون و دستگاه خواندن میکروفیش و مانند آن را معمولاً می توان به طور دائمی آماده و مستقر داشت. برخی مانند ضبط صوت و پروژکتور اسلاید را می توان موقعی که مورد نیاز نیست روی قفسه های مخصوص قرار داد. کتابخانه ی بزرگ قادرند برای نگهداری لوازم دید و شنودی تکنیسین استخدام کنند و نیز وسایل اضافی فیلمبرداری و ضبط جهت تولید رسانه های دید و شنودی فراهم آورند.

معمولاً کتابخانه ای که در خدمت جمعیت بیست هزار و یا بیشتر است باید محل جداگانه ای برای نگهداری لوازم دید و شنودی داشته باشد. کتابخانه ای که در خدمت 60 هزار نفر و یا بیشتر است نیز معمولاً به محل اضافی برای تکنیسین، آزمایشگاه و دیگر لوازم ویژه ضبط صدا و تصویر نیاز خواهد داشت.

استفاده از رسانه ها و وسایل دید و شنودی

در کتابخانه ای که دارای مجموعه غنی متشکل از رسانه های چندگانه است باید محلی برای استفاده از این رسانه ها چه به طور انفرادی و چه به صورت گروهی پیش بینی شود. این امر به ویژه در کتابخانه کودکان ارزش زیادی دارد. برای استفاده از رسانه ها به طور گروهی، می توان از اطاق اجتماعاتی با تجهیزات دید و شنودی مناسب استفاده کرد. اهمیت و ضرورت این اطاقها با افزایش مجموعه رسانه ها بیشتر می شود.

برای استفاده از رسانه های دید و شنودی به صورت انفرادی، پیش بینی فضای اضافی ضروری نیست. کتابخانه باید طوری طرح ریزی شود که بتوان از مواد دید و شنودی در هر یک از میزهای مطالعه استفاده کرد؛ اگر نتوان به چنین ایده آلی دست یافت، لازم است لااقل پریزهای برق به فراوانی در نزدیکی میزهای مطالعه، اطاقهای مطالعه انفرادی، و در بخش مرجع تعبیه نمود. گاهی اوقات وجود چنین تسهیلاتی، مراجعین بیشتری را به کتابخانه می کشاند؛ در این صورت می توان فضایی اضافه بر آنچه در بند 91 توصیه شد پیش بینی کرد. با آنکه معمولاً صفحه، نوار، رادیو و مانند آن را از راه گوشی مخصوص شنیده می شود، مقداری عایق صدا در اطاقکهای انفرادی و نیز اطاقهای گروهی لازم خواهد بود. تاریک کردن کامل محیط برای تماشا کردن اسلاید و مانند آن به طور انفرادی (به ویژه در صورتی که لوازم دید و شنودی کارآمد باشد) ضروری نیست ولی آرایش کتابخانه باید به گونه ای باشد که بتوان اسلاید و میکروفیلم و نوارهای ویدئو و سایر رسانه ها را بدون مزاحمت نور مستقیم آفتاب تماشا کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۷
علیرضا نعمتی


تحقیق معماری اسکله های دریایی و اهمیت آنها
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
تحقیق معماری اسکله های دریایی و اهمیت آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق معماری اسکله های دریایی و اهمیت آنها

مقدمه

هدف اصلی از احداث بنا در ایجاد ارتباط موثر و ایمن بین ترابری دریائی و حمل و نقل زمینی است. در کشورهائی نظیر ایران که دارای مرزهای آبی قابل توجهی هستند، برای احداث یک بندر دلایل متعددی وجود دارد که از آن جمله موارد زیر را می توان بر شمرد:

الف- مسائل سیاسی و حاکمیت ملی (اهمیت کنترل مرزهای آبی)

ب- دسترسی به منابع سوختی و فسیلی و انرژی های پدیده های طبیعی دریا

ج- دسترسی به ذخائر غنی غذایی

د- شکوفائی اقتصادی و بازرگانی و توسعه صنعتی

ه- گسترش مسائل علمی و فنی در پدیده های دریایی

با توجه به این موارد بنادر را می توان دروازه مهمی برای رشد و شکوفایی همه جانبه کشورهائی دانست که از موهبت داشتن مرز آبی برخوردارند. در استفاده از بنادر، شناورها نقش مهمی را برعهده دارند بنحوی که بوسیله شناورها امکان جابجائی کالا و مسافر از خشکی به دریا و برعکس میسر می گردد. از اینرو ایجاد سهولت و ایمنی در ارتباط شناور و خشکی بسیار حائز اهمیت است که برای این منظور لازم است تسهیلاتی برای پهلوگیری شناورها ایجاد شود که از آن تحت عنوان اسکله نیز یاد می‌شود.

اسکله ها از قرنها قبل توسط بشر مورد استفاده قرار می گرفته و از مصالح ابتدائی و محلی ساخته می شده است. در سالهای بعد و بویژه در قرن گذشته و با پیشرفت چشمگیر فناوری و علوم دریایی، انواع مختلف اسکله طراحی، اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

...

انتخاب محل اسکله و مطالعات لازم برای محل انتخابی

ملاحظاتی نظیر سهولت اجرا و دسترسی اسکله به سیستم های حمل و نقل مستقر در خشکی و نیز با عنایت به وضعیت ژئوتکنیکی منطقه، محل مناسبی برای اسکله انتخاب شده و بعد از انتخاب موقعیت مکانی اسکله، لازم است که اطلاعات دقیقتری تهیه گردد که فهرست آنها به شرح زیر می باشد:

1-4-1- مطالعات هیدرودینامیکی و جوی

در این بخش، وضعیت باد، موج و جزر و مد مورد بررسی واقع می شود.

الف) باد

در مورد باد، شدت، تداوم و جهت آن حائز اهمیت است که دسترسی به این اطلاعات باید در مطالعات لحاظ گردد و در صورت عدم وجود اطلاعات و با توجه به اهمیت پروژه در این خصوص تصمیم گیری شود.

ب) موج

موج نیز از نظر خصوصیات اصلی یعنی ارتفاع، پریود و طول موج در طرح اسکله‌های واقع در آبهای محافظت نشده (بنادر فاقد تسهیلات تخفیف اثر موج مهاجم مانند موج شکن) حائز اهمیت است. در صورت فقدان آمار موج، مشخصات موج از روشهای متداول (نظیر روش S.M.B) تخمین زده می شود.

ج) جزر و مد

وضعیت جزر و مد منطقه تأثیر زیادی بر روی مشخصات اسکله، نظیر تراز عرشه اسکله داشته و از این رو پیش از طراحی حتماً بایستی مورد توجه قرار گیرد.

1-4-2- مطالعات ژئوتکنیکی

هدف از انجام مطالعات ژئوتکنیکی، تعیین پارامترهای مقاومتی و نشت پذیری لایه‌های خاک در محل تاسیسات مورد نظر است و در صورت استفاده از خاک و سنگ به عنوان مصالح قرضه، پارامترهای مذکور، برای مصالح ریخته شده باید تعیین شوند. دسترسی به فاکتورهای ژئوتکنیکی، نیازمند حفر گمانه و انجام آزمایشهای صحرایی بوده و آزمایشهای لازم دیگری نیز بایستی بر روی نمونه های اخذ شده انجام شود.

تعداد و عمق گمانه‌های حفاری و نیز نوع آزمایشهای خاک بستگی به اهمیت پروژه و نوع اسکله و وضعیت لایه های خاک دارد. بطور مثال اگر لایه های خاک محل، از یکنواختی نسبی برخوردار باشد، می توان گمانه کمتر و در صورت وجود تغییرات غیرقابل پیش بینی، گمانه های بیشتری حفر نمود. گمانه زنی بایستی در امتداد محورهای مشخصی صورت گیرد که این محورها می تواند محور تقارن اسکله را شالم شوند. در صورتیکه لایروبی نیز در طرح احداث اسکله مطرح باشد، نمونه برداری سطحی از مسیر کانال دسترسی و حوضچه لازم می باشد.

1-4-3- بررسی های هیدروگرافی و توپوگرافی

وجود نقشه های هیدروگرافی برای طراحی هر نوع سازه دریائی در کلیه مراحل لازم است. در مرحله تصمیم گیری، وجود این اطلاعات کمک شایانی در انتخاب محل مناسب بندر و اسکله با توجه به فرم ساحل و وضع طبیعی دریا می نماید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۶
علیرضا نعمتی


تحقیق اصول مقاوم سازی ساختمانها
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
تحقیق اصول مقاوم سازی ساختمانها

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

تحقیق اصول مقاوم سازی ساختمانها


بخشهایی از متن:

- مقدمه

بارهای غیر مترقبه یا غیرمعمول شامل بارهایی می‌باشند که در روش‌های متداول، سازه معمولاً برای آنها طراحی نمی‌گردد. دو گروه عمدة این بارها عبارتند از:

1- بارگذاری ناشی از انفجار

2- بارگذاری ناشی از ضربه و تصادم

انفجار ممکن است در داخل یا خارج ساختمان روی دهد. این انفجارها می‌تواند ناشی از عواملی نظیر موارد ذیل باشد:

1- انفجار بمب

2- انفجار و مشتعل شدن گاز

3- حمل و نقل مواد شیمیایی منفجر شونده یا گاز

4- ملموس ترین نمونه از بار ضربه‌ای، تصادم وسائط نقلیه با سازه می باشد.

در این مقاله ‏‏، عملکرد اجزای ساختمان در برابر بارگذاری ناشی از این قبیل انفجارها و تصادم بررسی می‌شود.

نتایج حاصل از تحقیقات انجام گرفته بر روی نحوة بارگذاری انفجار و بررسی میدانی انجام شده بر روی حجم و میزان خرابی‌های بوجود آمده در حوادث روی داده نشان می‌دهد که بار ناشی از انفجار و تصادم از یک طبیعت دینامیک برخوردار می‌باشد، اما در هنگام طراحی اغلب آن را بصورت استاتیکی فرض کرده و کنترل ها بر آن مبنا انجام می‌گیرد.

طرحی سقف‌ها، دیواره ها و اتصالات مربوط به نحوی که مانع فروپاشی و انهدام ساختمان گردد از اهمیت به سزائی برخوردار است. در این مقاله هدف ارائه روشهایی برای ایمن سازی ساختمانهای مسکونی آجری در مقابل انفجار و تصادم است. برای تحقق این هدف مطالعات در چند مرحله انجام می‌گیرد.

نخست سعی می گردد، ساختمانهای بنایی رایج در کشور دسته‌بندی گردد و مشخصات فنی آنها بویژه از دیدگاه انفجار و تصادم، مورد بررسی واقع شود. سپس کوشش خواهد شد تا بر اساس روشهای متداول و استاندارد برای آنالیز و طراحی ساختمانهای آجری، عملکرد آنها در برابر انفجار و تصادم و نقاط ضعف احتمالی در طراحی‌های معمول Kآنها در آنهامورد مطالعه قرار گیرد.

...

ساختمانهای بنایی غیر مسلح

این قبیل ساختمانها قدیمی‌ترین و متداولترین نوع ساختمان را در کشور تشکیل می‌دهند و در اکثر شهرها و روستاها بچشم می‌خورند. این ساختمانها در روستاها با استفاده از مصالح محلی مانند خشت خام یا سنگ‌های رودخانه‌ای و با بکارگیری ملات گل ساخته شده و سقف آنها بصورت گنبدی از خشت خام یا تیرهای چوبی پوشیده از گل بنا شده است. اما در شهرها اکثراً از آجرهای فشاری با کیفیت متوسط، و در برخی موارد از بلوک‌های بتنی همراه با ملات ماسه سیمان بنا می‌گردند،‌ و پوشش سقف‌ها را تیر آهن یا تیرچه بلوک، و در ساختمانهای قدیمی تر الوارهای چوبی، تشکیل می دهند. در این ساختمانها، یعنی ساختمانهای بنایی     غیر مسلح، آنچه بطور عمده مقاومت لازم را در برابر بارهای جانبی عمود بر صفحه دیوار تأمین می‌نماید، دیوارهای برگشتی موجود است. در تصاویر (1) و (2) نمونه هایی از این ساختمانها مشاهده می‌گردد که پوشش سقف اولی با استفاده از سیستم تیرآهن و طاق ضربی و دیگری با بکارگیری تیرچه‌های پیش ساخته مسلح و بلوکهای بتنی،‌ انجام شده است.

در احداث این قبیل ساختمانها اکثراً نکات اجرایی بسیاری نادیده گرفته می‌شود از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره نمود:

1- عدم اجرای دیوارهای برگشتی در انتهای دیوارهای باربر و طول کوتاه آنها در صورت اجرا که عملکرد مناسبی را از خود نشان نخواهد داد.

2- اتصال نامناسب دیوارهای باربر با دیوارهای عمود بر امتداد آنها به نحوی که مانع عملکرد دیوارهای مذکور بصورت پشت بند خواهد شد. این قبیل دیوارها یا باید بصورت هشتگیر و با قفل و بست کافی و بطور همزمان احداث گردند و یا آنکه بوسیله میل مهارهای کافی به یکدیگر دوخته شوند.

3- عدم اجرای زیر سری مناسب برای قرار د ادن سیستم سقف بر روی دیوارهای باربر که موجب انتقال و پخش نامناسب بارها از سقف به دیوار و بروز ترکهای برشی در دیوار باربر و در زیر نقاط اعمال بار می‌ گردد. همچنین این امر باعث عدم پیوستگی کافی مابین سقف و دیوار گردیده و سقف در برابر بارهای جانبی می‌تواند از روی دیوار فرار نماید. در ضمن همانطور که در ادامه تشریح خواهد شد، دیوارهای باربر کناری بدلیل عدم اتصال کافی به سقف، بصورت طره عمل نموده و ارتفاع مؤثر آنها در عمل بیش از ارتفاع واقعی دیوار خواهد شد. تصویر(3) نمونة‌ مستندی از فرار دیوار باربر از زیر سقف طاق ضربی و عملکرد طره‌ای دیوار در زلزلة سال 1369 در شهر منجیل را نمایش می‌ دهد. قفل و بست ناچیز دیوار برگشتی نتوانسته است مانع فرار دیوار گردد.

...

ساختمانهای بنایی مرکب

ترکیب یکی از سه سیستم فوق با اسکلت بندی معمولاً فلزی و بندرت بتنی که اکثراً برای افزایش فضای مفید ساختمان انجام می‌ گیرد، ساختمانهای بنایی مرکب را تشکیل می دهد. هزینة اجرایی این قبیل ساختمانها که دارای دیوارهای خارجی باربر می‌باشند به مراتب از سازه‌های اسکلت فلزی یا بتنی کمتر می‌‌باشد. در فضای داخلی ساختمانهای بنایی مرکب، برای اجتناب از دیوارهای حائل حجیم باربر، از ستونهای فلزی یا بتنی استفاده می‌گردد و در نتیجه بارهای ثقلی توسط هر دو سیستم دیوار باربر و اسکلت بندی به شالوده منتقل می‌شود. اما تحمل بارهای جانبی بدلیل اتصالات مفصلی تیرها به ستونها،‌ تنها بر دیوارها باربر جانبی محلول می‌گردد تا با عملکرد برشی خود مانع بروز خرابی در سازه گردند. اجرای این قبیل ساختمانها که حجم وسیعی از ساختمانهای بنایی موجود در شهرها را در برگرفته و غالباً بصورت یک یا دو طبقه و در سازه قدیمی‌تر حتی تا چهار طبقه نیز احداث گردیده‌اند، نیازمند رعایت اصول فنی مربوط به هر دو سیستم دیوار و اسکلت باربر بوده و تمهیدات کافی جهت ایجاد پیوستگی لازم در اتصالات و یکپارچگی سازه باید در نظر گرفته شود. تصاویر (5) تا (7) نمونه‌ای از این ساختمانها را نمایش می‌دهند که به ترتیب ساختمان بنایی غیر مسلح، نیمه مسلح و مسلح با اسکلت فلزی داخلی ساختمان تشکیل شده‌اند، که حالت اخیر،‌ مستحکمترین سازه بنایی مرکب را ایجاد می‌نماید.

وجود سیستم باربر مقاوم و مناسب در ساختمان تا حدودی زیادی از فروپاشی و تخریب کامل ساختمان جلوگیری می‌ نماید. بدین ترتیب ساختمانهای بنایی غیر مسلح و نیمه مسلح، در مقایسه با سایر انواع ساختمانها، کمترین مقاومت را در برابر بارهای غیر مترقبه و به خصوص انفجار و تصادم از خود نشان خواهند داد. اگر در این ساختمانها دیوارهای برگشتی اجرا نشده و یا به خوبی به دیوارهای باربر متصل نگردند، دیوارها باربر خارجی که تنها شامل پوشش سقف ساختمان می‌باشد، بصورت دال یک طرفه‌ای در راستای ضعیف دیوار،‌ یعنی عمود بر درزهای افقی دیوار، عمل نموده و در صورتی که بارگذاری ناشی از انفجار بر مقاومت دیوار غلبه نماید،‌ دیوار و در پی آن سقف سازه فرو می‌ریزد. همچنین عدم اتصال مناسب سیستم سقف سازه به دیوارهای باربر اطراف،‌ به خصوص در ساختمانهای بنایی غیرمسلح که فاقد کلاف افقی می‌باشند،‌ امکان حرکت نسبی سقف از روی دیوارها و فروریزی آن‌‌ را افزایش می‌دهد.عدم پیوستگی سقف ودیوارها موجب عملکردطره‌ای دیوار گردیده و برامکان حرکت نسبی سقف و دیوار می‌افزاید. این مسئله در تصویر (8) بطور شماتیک نمایش داده شده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۶
علیرضا نعمتی


گزارش کاراموزی در شرکت دخانیات استان گیلان واحد PM
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
گزارش کاراموزی در شرکت دخانیات استان گیلان واحد PM

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

 

گزارش کاراموزی در شرکت دخانیات استان گیلان واحد PM

گزارش کاراموزی در شرکت دخانیات استان گیلان واحد PM

 

گزارش کار در شرکت دخانیات استان گیلان

واحد PM

موضوع:

انبارداری و وجود انبارک ها در سالن تولید

 

 رشته مدیریت صنعتی

مقدمه:

امروزه اکثر کشور های صنعتی که خواهان پیشرفت و توسعه صنعت و پشت سر گذاشتن رقبای خود می باشند، حداکثر توان خود را در راستای پیشبرد اهداف مدیریت از طریق اجرای هر چه بهتر آن به عمل می آورند. مدیریت یک سازمان هنگامی موفقیت آمیز و اثربخش می باشد که همه اجزای سازمان را بطور خاص مدنظر قرار دهد و سعی در حداکثر کردن کارکرد و بهره وری هر یک از قسمت های سازمان به عمل آورد.

با توجه به اینکه انبارداری در سازمان ها و شرکت های صنعتی محلی برای استفاده از موارد مورد نیاز و همچنین تأمین موارد مورد نیاز شرکت در تهیه تولیدات آن می باشد لذا وجود یک سیستم انبارداری مناسب به گونه ای که بتوان اطلاعات مورد نیاز در مورد مواد موجود در انبار و یا مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت می باشد چنانچه ممکن است عدم کارایی یک سیستم انبارداری سبب از دست رفتن فرصت ( زمان از دست رفته ) و در نتیجه کاهش تولیدات و بهره برداری شرکت یا سازمان صنعتی شود. بنابراین همه سازمان های صنعتی با نصب دستگاه های تولید پیشرفته خودکار در جهت هر چه بهینه تر کردن و به روز کردن فعالیت های انبارداری خود تلاش می کنند بنابراین اگر شرکت های صنعتی به امر انبارداری توجه کافی مبذول ندارند باعث ایجاد نقص در حرکت تولیدی سازمان خواهد شد، اما این امر میسر نخواهد شد مگر با استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده در این امر. یعنی اگر سازمانی سیستم های تولید پیشرفته و یا اتوماسیون سازی وسائل خود را انجام دهد چنانچه از نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص بهره مند نباشد اجرای مناسب طرح های مدیریت امکان پذیر نخواهد بود لذا بایستی سازمان ها با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص در زمینه نرم افزار های مختلف انبارداری اقدام به نصب و راه اندازی این نوع از سیستم انبارداری نمایند که وجود هر یک از این عوامل بدون دیگری اثر بخش و مفید نخواهد بود.

 

در این گزارش  ابتدا به کلیاتی در مورد انبار و انبارداری اشاره می شود سپس به بحث وجود انبارک ها در سالن های تولید پرداخته خواهد شد.

نقطه سفارش و دوره سفارش:

انباردار در طی زمان متوجه خواهد شد که چه اجناسی در طول سال بیشتر استفاده می شود و برای اینکه دچار کمبود در امر تأمین مواد نگردد بایستی یک نقطه سفارش اقلام کالا داشته باشد یعنی اینکه ببینیم که گردش حواله ها کدام یک از کالا زیاد بوده برای آن کالا خود انبار درخواست خرید و شارژ انبار نماید.

انبارگردانی:

در پایان سال مالی زمانیکه کلیه رسید و حواله به یکی از طرق  قیمت گذاری ارزشیابی شد و بعد از آن توسط امور مالی تأیید گردید و انباردار هیچگونه دخل و تصرفی در اصلاح حواله نداشته باشد توسط کارخانه که متشکل از افرادی شامل نماینده سازمان حسابرسی، نماینده کارخانه، نماینده امور مالی، نماینده انبارداری، انبارگردانی می شود و در انبار محصول و انبار کل از انبار گردانی LIFO   و FIFO   استفاده می شود.

تعداد آن مشخص می گردد و پس از پایان سفارش جدولی جهت پیدا نمودن کسری احتمالی شرکت تشکیل می دهند.

لازم به توضیح است که در صورت کسری یا سرک، انباردار بایستی توضیحات کافی به مقام مافوق ارائه دهد.

سیستم اطلاعاتی انبار:

منظور از سیستم های اطلاعاتی ایجاد روش های سیستماتیک و منطقی است برای اجرای عملیات مربوط به کالای موجود در انبار و همچنین اعمال کنترل های لازم روی مراحل مختلف عملیات یا می توان گفت که به ایجاد روشی است سیستماتیک و منطقی که امکان انجام عملیات تهیه و نگهداری جنس از مرحله درخواست اجناس تا مرحله تهیه کامل و تحویل به مصرف کننده میسر می سازد. جزئیات عملیات در واحد های مختلف تولیدی یا خدماتی بسته به نوع فعالبیت و سازمان داخلی، ممکن است با هم تفاوت داشته باشد ولی نتایج زیر از اجرای هر طرح سیستم اطلاعاتی انبار عاید مؤسسه می شود

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۵
علیرضا نعمتی


پاورپوینت تعارض و مذاکره
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 389 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت  تعارض و مذاکره

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

پاورپوینت  تعارض و مذاکره

گزیده ای از مطالب :

qمقدمه vوجود یا عدم وجود تعارض به نوع پنداشت و ادراک ما بستگی دارد. اگر هیچ کس از وجود تعارض اطلاعی نداشته باشد. در این صورت در این مورد اتفاق نظر است که پدیده ای به نام تعارض وجود ندارد. vوجوه مشترک همه تعاریف واژه تعارض عبارتند از: مخافت، تضاد، سد یا مانع، و دیگر وجود دو یا چند گروه که دارای تضاد هدف یا منابع باشند(منابع محدود است و کمیاب بودنش سدی بر سر راه رفتار قرار می دهد). اختلاف در تعریفها حول محور نیت و اینکه تعارض فقط در مرحله عمل بوجود می آید می چرخد به این معنی که عمل سد یا مانع باید بصورت آگاهانه انجام شود یا بصورت اتفاقی نیز رخ می دهد.و اینکه برای وجود تعارض باید نشانه هایی از کشمکش یا زد و خرد علنی به چشم بخورد.

qسیر تکاملی اندیشه تعارض: vسه دیدگاه درباره تعارض وجود دارد: Øدیدگاه سنتی، Ø دیدگاه روابط انسانی، Øدیدگاه تعاملی. vدیدگاه سنتی: فرض بر بد بودن تعارض است، زیرا بار منفی دارد و مترادف واژه هایی چون سرکشی، تمرد، تخریب و بی منطقی است.طبق این تعریف تعارض زیانبار و موجب تخریب گروه است و باید از آن اجتناب کرد. این دیدگاه علت تعارض را نبود ارتباطات مناسب و اعتماد بین افراد و نیز کوتاهی کردن مدیران از خواسته های کارکنان می داند. و تنها راه مقابله با تعارض اصلاح عوامل بوجود آورنده تعارض است.

 

—vدیدگاه روابط انسانی : این گروه وجود تعارض در گروه را یک امر طبیعی می دانند. عقیده دارند از بین بردن تعارض غیر ممکن است و مواردی وجود دارد که تعارض به نفع گروه است و موجب بهبود عملکرد می گردد. vدیدگاه تعامل: این گروه به این علت پدیده تعارض را مورد تایید قرار می دهند که یک گروه هماهنگ، آرام و بی دغدغه مستعد بازگشت به فطرت انسانی و تنبلی، سستی و از دست دادن احساس است و در برابر پدیده های تغییر، تحول و نوآوری بدون واکنش می گردد. به نظر آنها وجود حفظ سطحی از تعارض ضرروری است. 

vمخالفتهای بالقوه: نخستین مرحله وجود شرایطی است که زمینه ایجاد تعارض را فراهم می آورد این شرایط نباید الزاما به تعارض منجر گردد ولی وجود آنها برای تعارض لازم است این شرایط به سه گروه عمده تقیم می شوند: ارتباطات، ساختار، متغیرهای شخصی. —ارتباطات: تحقیقات نشان می دهد که مشکلات موجود در تعبیر و تفسیر گفتار(اختلاف آموزش، متفا وت بودن برداشتهای فردی)، مبادله اطلاعات نارسا، وجود سروصدا در کانال ارتباطی هریک به صورت سدی بر سر راه ارتباطات قرار می گیرد. در صورتی که ارتباطات به مقدار کم یا زیاد برقرار شود در هر دو صورت موجب تشدید تعارض می گردد. —ساختار: در اینجا ساختار در برگیرنده متغیرهای زیر است اندازه و بزرگی گروه، میزان تخصصی بودن کارهایی که به اعضا محول می شود، مرز وظایف، سازگاری هدف عضو با گروه، سبک رهبری، سیستم پرداخت حقوق و پاداش، میزان وابستگس گروه ها به هم. —متغیرهای شخصی: بعضی از شخصیتها باعث بروز تعارضند. متفاوت بودن سیستمهای ارزشی افراد نیز گاهی باعث بروز تعارض هستند. —

—رقابت: اگر یک نفر درصدد تامین هدفهای خود برآید یا بخواهد بر منافع خود بیفزاید بدون توجه به طرف مقابل، او در حال رقابت است. —همکاری: اگر گروهای معارض بکوشند تا خواسته های گروه مقابل را تامین کنند در این صورت شاهد همکاری هستیم. —اجتناب: ممکن است یک نفر متوجه شود که تعارض وجود دارد ولی واکنش وی کنار کشیدم یا سرکوب تعارض باشد شاهد عمل اجتناب هستیم . —گذشت(ایثار): هنگامی رخ می دهد که یک طرف درصدد برمی آید تا طرف دیگر را تسکین دهد و منافع دیگری را بر منافع خود ترجیح می دهد. —سازش یا مصالحه: اگر دو طرف اختلاف داشته باشند اما یکی مجبور به کوتاه آمدن باشد یا مقداری از  عاقبت کار را بپذیرد می گوییم سازش انجام شده. —

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۴
علیرضا نعمتی


تحقیق با موضوع آموزش گام به گام بورس
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69
تحقیق با موضوع آموزش گام به گام بورس

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

تحقیق با موضوع آموزش گام به گام بورس

تاریخچه:

 

حدود 500 سال پیش در یکی ازشهرهای بلژیک درمقابل منزل فردی به نام (واندر بورس) صرافان گرد هم آمده اوراق

بهاداردادوستد میکردند.از آن پس هرمکانی راکه درآن، اوراق بهادارمورد معامله قرارمی گرفت بورس نامیدند  .

اولین بورس دنیا درشهرآنورس بلژیک ایجاد شد. درحال حاضر دراغلب کشورهای دنیا تشکیلات بورس وجود داردو

فدراسیون بورسهای جهان به عنوان یک سازمان هماهنگ کننده بین المللی نسبت به همکاری و تشریک مساعی بین

بورسها ، حفاظت از منابع و حقوق صاحبان سهام وتوسعه بازار سرمایه فعالیت می نماید  .

برخی از بورسهای مهم دنیا عبارتند از بورس نیویورک، بورس لندن، بورس استکهلم، بورس مونترال وبورس توکیو .

در اسلایدهای بعدی می توانید نمایی از این بورس ها را ببینید .

سابقه ایجاد بورس در ایران

فکر اصلی ایجاد بورس در ایران به سال 1315 برمیگردد.دراین سال یک کارشناس هلندی و یک کارشناس بلژیکی به

منظور بررسی و اقدام در مورد تهیه و تنظیم مقررات ناظر برفعالیت بورس اوراق بهادار به ایران آمدند،اما مطالعات آنها با

آغاز جنگ جهانی دوم متوقف گردید.پس از کودتای 28 مرداد 1332 ، مجدداًدر سال 1333 ماموریت تشکیل بورس اوراق

بهادار به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن،بانک مرکزی و وزارت بازرگانی وقت محول گردید.این گروه پس از 12 سال

تحقیق و بررسی در سال 1345 قانون و مقررات تشکیل بورس اوراق بهادار تهران را تهیه ، ولایحه مربوط را به مجلس

شورای ملی ارسال داشتند.این لایحه در اردیبهشت 1345 تصویب شد و بورس تهران عملاً در سال 1346 با ورود سهام

بانک صنعت و معدن و شرکت نفت پارس فعالیت خود را آغاز نمود.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

حال باید دید که چرا آحاد مردم درخصوص ورود به این بازار اظهار تمایل می نمایند . دراین قسمت تنها به ذکر چکیده

ای از عوامل موثر در این امر خواهیم پرداخت :

نبود حد سرمایه مجاز به نحوی که هر فردی با هر میزان سرمایه امکان ورود به این بازار را خواهد داشت . به عنوان

مثال دربازار سرمایه شما به راحتی می توانید با مبلغ یک میلیون ریال بخشی ازسهام یک شرکت بزرگ ومعتبر را

خریداری نمائید . اما اگر بازار بورسی وجود نمی داشت ، به سختی می توانستید درشرایط عادی با این مبلغ حرکت

اقتصادی خاصی را انجام دهید .

قابلیت نقد شوندگى بالا که موجب گردیده تا درشرایط عادی ورود و خروج شما به این بازار در کمتر از چند روز

فراهم گردد . که یقینا با توسعه الکترونیکی بازار (که مقدمات آن درحال اجرا است) این مدت می تواند حتی به چند

ساعت تقلیل پیدا نماید که تقریبا چنین وضعیت مشاب های به ندرت درسایر روی ههای سرمای هگذاری یافت مى شود .

آموزش گام به گام بورس 2

بازده بالاتر از منابع پربازده شناخته شده در بازارهای مشابه ، بادرنظر گرفتن ریسک بهینه .

تب گسترش این بازار که به عنوان عاملی نادیدنی (همانند تب طلا در ایالات متحده)، بازار امروز ایران را فرا گرفته

است و همچنان تا ظرفیت نهایی و تعادل، گام های بسیار بزرگی را در پیش روخواهد داشت .

علی رغم عدم تنوع دربازار بورس ایران ، درعین حال منابع کسب سود دراین بازار بسیار متنوع است

 

بهنحوی که یک سهم خریداری شده می تواند برای دارنده آن ، به طرق گوناگون سود ایجاد نماید که از آن جمله می توان

به انواع افزایش سرمایه ، ما به التفات قیمت خرید با قیمت روز ، سود نقدی و ... اشاره داشت .

ظرفیت های باز موجود به نحوی که علیرغم تمام رشدهای این بازار همچنان ظرفیتهای رشد فوق العاده بکر و دست

نخورده ای وجود دارد ،که سیاستهای خصوصی سازی دولت نیز بعنوان یکی از اهداف کلان اقتصادی در واقع تقویت کننده

این موضوع می باشد .

مزایای ورود به بورس برای شرکتها

دراین بین سوالی مطرح می شود و آن این است که واقعا ، چرا شرکتها برای حضور دراین بازار از خود علاقه􀂄

نشان می دهند ؟ و اساسا مزایای حضور شرکتها دربازار بورس چیست ؟ درپاسخ به این پرسش سعی نمودیم به اختصار

پاره ای از عوامل بااهمیت را بیان نمائیم که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از معافیت های مالیاتی ، شرکتهایی که در بورس مورد پذیرش قرارمی گیرند مادامیکه از لیست􀂄

سازمان بورس واوراق بهادار خارج نگردیده باشند ، مى توانند نسبت به نرخ مقطوع مالیات حداقل از % 10 معافیت مالیاتی

بهره مند گردند.

در بورس به جهت تمرکز سرمایه که با هدف مشارکت درحقوق شرکتهای مورد پذیرش صورت گرفته و􀂄

تشکیل یک بازار هدفمند را داده است ، امکان افزایش سرمایه بسیار ساد هتر از حالتی است که شرکتها در خارج از

بورس به این امر اقدام میورزند. چرا که مجبور خواهند بود تا برای افزایش سرمایه به دنبال شرکای جدید ، که بعضا با

چانه زنی نیز همراه خواهد بود ومنجر به افزایش هزینه های مرتبط با توسعه را فراهم خواهد گردانید مواجه گردند .

انتشار اوراق قرضه که براساس قانون تجارت به شرکتهای سهامی عام این اجازه داده شده و طبعا حضور در􀂄

یک بازار متمرکز این امر را به نحو چشمگیری تسهیل خواهد نمود .

به روز رسانی ارزش واقعی شرکت که این موضوع می تواند انعکا سدهنده نگرش یک بازار متخصص

نسبت به آتیه شرکت مورد بررسی باشد و کاملا واضح خواهد بود که این امر توانایی ارایه خط مشی مدیریتی به مجموعه

مدیران شرکتهای بورسی را در راهبرد اهداف خود فراهم خواهد ساخت .

ورود به بورس و عبور از فیلترهای نظارتی و کنترلی آن بعضا موجب کسب وجهه و اعتبار برای شرکتهای􀂄

 

پذیرفته شده را فراهم ساخته که این امر م یتواند موجبات یکسری منافع نادید های را برای این شرکتها فراهم آورد.

قانون برای مدیریت جلسات مجمع عمومی مجموع های را در نظر گرفته است که شامل رئیس جلسه، منشی و دو ناظر

می باشد. ریاست جلسه بر عهده رئیس هیئت مدیره خواهد بود ، مگر اینکه در اساسنامه طور دیگری مقرر کرده باشد و

الزامی ندارد تا منشی جزو سهامداران باشد، لیکن ناظران باید ازجمله سهام داران باشند.

آگهی دعوت

دعوت کتبی برای جلسات مجمع عمومی نباید از 10 روز کمتر باشد و نیز نباید تا بیش از 40 روز زودتر از تاریخ برگزاری

جلسه به سهام داران جلسه به سها مداران ابلاغ شود و این آگهی دعوت باید در روزنامه کثیرالانتشار که برای اطلاعی ههای

شرکت در نظر گرفته شده به چاپ رسد. آگهی دعوت باید شامل دستور کار و تاریخ، ساعت و مکان جلسه باشد. بهنگام

حضور سهامداران در جلسه مجمع عمومی رعایت این مقررات ضروری نیست.

حد نصاب تشکیل جلسات مجمع

حد نصاب مورد نیاز چه برای جلسات مجمع عادی و یا فوق العاده بیش از 50 % از سهام جهت رأی گیری است. چنانچه

در جلسه عادی در اولین دعوت به حد نصاب نرسد ، در دعوت دوم با هر تعداد از سها مداران دارای حق رأی، رسمیت

1/ خواهد داشت. چنانچه در مجمع فوق العاده، در دعوت اول به حد نصاب لازم نرسد در دعوت دوم حدنصاب لازم به 3

سهامداران دارای حق رأی کاهش خواهد یافت.

نصاب اتخا ذتصمیم

تصمیم گیری در جلسات عادی نیاز به 50 % آراء بعلاوه یکی از سهام حاضر در جلسه مجمع دارد. مگر در مواقع انتخاب

2 آراء دارندگان / مدیران که اکثریت آراء ضروری است خواهد بود . تصمیم گیری در مجمع عمومی فوق العاده نیاز به 3

 

سهام حاضر در جلسه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۴۲
علیرضا نعمتی


مقاله پردازنده دیجیتالی سیگنال
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مقاله پردازنده دیجیتالی سیگنال

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله پردازنده دیجیتالی سیگنال

بخشهایی از متن:

برنامه های کاربردی که از تراشه پردازمن دیجیتالی سیگنال استفاده می کند، در حال ترقی اند، که دارای مزیت کارآئی بالا و قیمت پایین است، رای یک هزینه تخمین شش میلیارد دلاری در سال 2000 بازار بحد فوق العاده گسترش یافته و فروشنده هم زیاد شد.

زمانیکه شرکتهای تاسیس شده با ایجاد معماریهای جدید، کارآمد، اجرای عالی بر سر سهم بازار رقابت می کردند، تعداد زیادی افراد تازه وارد به بازار وارد شده بودند حوزه معماری پردازش دیجیتالی سیگنال (DSP) بی سابقه است. علاوه بر رقابت گسترده درمیان فروشنده های پردازندة DSP تهدید جدیدی از سوی پردازنده های همه کاره با تشدید کننده DSP بوجود آمد. بنابراین فروشنده های DSP برای خارج کردن رقیبان از رده، معماری هایشان را به تأیید رساندند چیزی که پیشرفتهای اخر را در معماری پردازندة DSP را دنبال میکند شامل افزایش تغییر در روشهای معماری در این DSP، و پردازنده های همه کاره می شود.

اجرا از طریق برابر شدن

پردازندة های دیجیتالی سیگنال، جزء مهمی از تولیدات مصرفی، ارتباطی، پزشکی و صنعتی محسوب می شوند. دستورالعملها، قطعات تخصصی آنها باعث شد که آنا در اجری محاسبات ریاضی که در پردازش سیگنالیهای دیجیتالی کاربر دارد، مناسب باشند. برای مثال، زمانیکه ی DSP از قبیل تکرار ضرب، پردازندة DSP سخت افزار سریع در مضروب فیه دارد، دستورات مشخص در ضرب کردن و مسیر اتصال چندگانه حافظه برای بازیافت عملوند داده چند گانه بطور ناگهانی، وجود دارد. پردازندة همه کاره این خصوصیات تخصصی را ندارد و مثل اجرای الگوریتم DSP مفید واقع نمیشود. برای هر پردازنده نرخ زمان سنجی سریع آن یا مقدار زیاد کار اجرا شده در هر دورة زمانی منجر به کامل شدن عملیات DSP میشود سطح بالائی از همانندی به این معنی که توانائی اجرای عملیتهای چند گانه در زمان مصرفی مشابه که اثر مستقیمی به سرعت پردازنده دارد، نرخ زمان سنجیی به تناسب به آن کاهش نمی یابد. ترکیب همانندی و سرعت زمانی بالا، زمانیکه تولیدات بازرگانی آنها در اوایل دهه 80 به بازار آمد، سرعت پردازنده DSP افزایش یافت. پردازندة DSP آخرین مدل از شرکت افزار آلات تگزاس، والاس، در دسترس بود، برای مثال، 250 برابر از محصولات سال 1983، سریعتر بود. بخری از کاربردهای DSP، مثل بی سیم نسل سوم، توانائی پردازندة DSP را افزایش می داد.

هنگامیکه پردازنده ها سرعت را بالا بردند، کاربران همه اسب بخار را مورد استفاده قرار دادند. بنابراین طراحان پردازندة DSP به توسعه روشهای افزایش همانندی و نرخ زمان سنجی ادامه دادند.

...

اکثر افرادی که پردازندة DSP برنامه نویسی قرار دادی هستند ( برعکس کسانیکه بحری بخش پر؟؟ مرکزی یا ی DSP) قابلیت حمل دارد و سهولت برنامه ریزی 1 با زمان در سطح بالا صورت می گیرد و در عوض در زبان مشابه کار می کند، که این تنها روش برای کنترل توانائی های پردازنده است. این یکی از فواید پردازندة DSP است، همانطور که در پردازنده های همه کاره مترجم، رقابت رشد کرده است. یک جایگزین برای فشرده سازی عملیاتهای در یک دستورالعمل ساده، بوسیله استفاده از روش معمول در میان پردازنده های همه کاره است: مثل، یک عملیات برای هر دستور العمل، استفاده یک گروه از دستورالعملها در همانند سازی است که روش چند موضوعی نامیده میشود. بنابراین برای مثال، دستورالعمل چند کاره میتوان به پنج دسته تقسیم شود. یک MAC، در حرکت، در اشاره گر نشانی هر کدام از دستورالعملها، خیلی ساده هستند. اما با اجرای آنها بطور همزمان، پردازنده همانندی مشابه ای را منجر می شود. دو مزیت این روش، افزایش سرعت و ترجمه که مربوط به هزینه پیچیدگی معماری میشود. بخاطر استفاده از دستورالعملهای ساده برای ساده کردن مراحل رمز گشائی، اجرائی، سرعت، افزایش می یابد و این افزایش سرعت زمانیکه سطح مشابه یا سطوح بالاتر از عملیات هماند سازی خط شود سرعت اجرائی پردازنده چند منظوره چند برابر ( 2 یا 3 برابر) پردازندة ساده میشود. این روش پردازندة هممه کاره بعنوان پنیتوم و سرعت ساعت PowerPC از آنچه در پردازنده های امروز دیده می شود، در سطح بالاتری است. این روش منجر به پیشرفته دستگاههای کامپلایر میشود، زمانیکه این کامپلایر، توانائی درک بهتر دارند و در دستورالعملهای ساده استفاده میشود. بهر حال، اجرای یک معماری چند گانه، ممکن است مورد توجه باشد زیرا این بعنوان روشی باری ترفیع در اجرای یک معماری مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال پنیتوم نرم افزار نوشته شده برای معمالی 486 اخیر را اجرا می کند، اما در هر دوره ( در حد ممکن) دو دستورالعمل را بیشتر از یک دستورالعمل اجرا می کند. بر همین اساس، مصرف کننده می تواند اجرای سیستم را بدون کامپایل مجدد کردن، توسعه دهد.( موضوعی مهم برای کاربران PC که به منبع کد کاربری نرم افزار دسترسی ندارند) پردازنده های چند کاره، برای اجرای یک بخش داده شده از نرم افزار به دستورالعملهای بیشتری نیاز دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۴
علیرضا نعمتی


تحقیق پایداری سدهای خاکی در حالت تخلیه سریع آب
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 18980 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 300
تحقیق پایداری سدهای خاکی در حالت  تخلیه  سریع آب

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

تحقیق پایداری سدهای خاکی درحالت تخلیه سریع  آب

کارشناسی ارشد M.S.C مهندسی عمران سازه های هیدرولیکی

جامع و کامل با 300 صفحه

فایل ورد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۳
علیرضا نعمتی


مقاله آموزش مونتاژ سخت افزار کامپیوتر ونصب ویندوز
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مقاله آموزش مونتاژ سخت افزار کامپیوتر ونصب ویندوز

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

مقاله آموزش مونتاژ سخت افزار کامپیوتر ونصب ویندوز

بخشهایی از متن:

مقدمه

امروزه استفاده از رایانه در تمامی زمینه های زندگی متداول شده است.

رایانه از دو بخش کلی تشکیل شده است:

1- نرم افزار

2- سخت افزار

- نرم افزار به برنامه هایی گفته می شود که رایانه به وسیله‌ی آنها کار می کند و قابل فهم است گفته می شود.

- سخت افزار به تمام وسایل که در کامپیوتر با چشم دیده می شوند و قابل لمس است و به صورت کلی به تجهیزات فیزیکی رایانه سخت افزار گویند.

در ابتدا در این گزارش ابتدا نصب ویندوز را شرح می دهم و بعد سخت افزار و مونتاژ و نصب سیستم را گزارش می دهم و در آخر هم نکاتی جهت عیب یابی سیستم را نیز شرح می دهم.

ویندوز XP 

ابتدا لوح فشرده را داخل درایو مربوطه می گذاریم که بلافاصله بعد از روشن شدن کامپیوتر وارد برنامه Setup بایوس شده و باید مطمئن شویم که لوح فشرده به عنوان اولین رسانه‌ی راه انداز کامپیوتر شما انتخاب شده باشد. این تنظیمات معمولاً در بخش Boot Device انجام می شود. در غیر این صورت سیستم را دوباره راه اندازی می کنیم. با راه اندازی سیستم برنامهSetup ضمن شناسایی اجزای سخت افزاری، فایل های موقت خود را بر روی دیسک سخت کپی می کنیم. سپس با نمایش پارتیشن های موجود بر دیسک سخت، امکان انتخاب پارتیشن نصب یا تغییر سیستم فایل فراهم می آید و در صورتی که دیسک سخت کامپیوتر برای اولین بار مورد استفاده قرا گیرد و یا پارتیشنی بر روی آن وجود نداشته باشد با فشار کلیدC آن را به وجود آورید. دیسک های سخت از ظرفیت بالایی برخوردار هستند برای استفاده بهینه از فضای دیسک سخت و مدیریت صحیح فایل ها آنها را به بخش هایی مستقل با فضای دلخواه تقسیم می کنند که هر یک از این بخش ها را قطعه یا پارتیشن می گویند که بر دو نوع است:

الف- پارتیشن اولیه یا اصلی (Primary Partition)

ب- پارتیشن توسعه یافته (Extended Partition)

در پارتیشن اولیه بخشی از فضای دیسک است که می توان آن را مانند یک دیسک فیزیکی مستقل در نظر گرفت مهمترین مشخصه این پارتیشن این است که برای راه اندازی کامپیوتر استفاده می شود، بر روی دیسک های معمولی حداکثر چهار پارتیشن اولیه ایجاد کرد و روی دیسک سخت سیستم خود سه پارتیشن اولیه و یک پارتیشن توسعه یافته ایجاد کنید.

...

اجزای Case

1- منبع تغذیه:

به منظور فراهم کردن ولتاژ لازم برای قطعات مختلف سیستم از منبع تغذیه در داخل کیس استفاده می شود.

منبع تغذیه شامل یک بدنه و اتصالات خارجی برای دریافت برق شهر و چند اتصال برای ارسال جریان و ولتاژ تولید شده توسط منبع تغذیه جهت ارسال به بخش های مختلف کامپیوتر برای شارژ آنها می باشد، این بخش ها به عنوان بخش های خارجی منبع تغذیه می باشند. منبع تغذیه دارای یک مدار داخلی برای تبدیل ولتاژ متناوب AC به ولتاژ مستقیم DC می باشد.

اجزای خارجی Case

منبع تغذیه

1- بدنه:

به عنوان یک پوشش برای مدارات داخلی استفاده می شود که به صورت یک جعبه فلزی با یک درپوش فلزی است که به هم پیچ می شوند.

2- اتصال کابل برق ورودی:

برای ایجاد ارتباط میان منبع تغذیه و برق شهر از یک کابل ویژه استفاده می شود این کابل وارد یک نگه دارنده می شود که روی بدنه منبع تغذیه قرار دارد.

3- محل اتصال منبع تغذیه و برد اصلی:

منبع تغذیه روی بردار اصلی تعبیه شده است، نگهدارنده هایی برای ایجاد این اتصالات روی بدنه منبع تغذیه وجود دارد. اندازه، شکل و تعداد نگهدارنده ها برای ارتباط با برد اصلی در انواع منبع تغذیه متفاوت است.

4- محل اتصال منبع تغذیه در درایوها:

یکی دیگر از اتصالات در منبع تغذیه خروجی‌هایی برای ارسال ولتاژ لازم برای دیسک سخت، CD/DVD و دیگر درایوها می‌باشد. دو نوع نگهدارنده برای این اتصالات وجود دارد. 1- نگهدارنده ای به نام berg برای ایجاد ارتباط بین منبع تغذیه و فلاپی دیسک، نگهدارنده Molex برای ایجاد ارتباط بین منبع تغذیه و دیسک سخت و CD/DVD استفاده می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۲
علیرضا نعمتی


ترجمه لغات مربوط به بخشهایی از کتاب مفاهیم سیستم عامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
ترجمه لغات مربوط به بخشهایی از کتاب مفاهیم سیستم عامل

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

ترجمه لغات مربوط به بخشهایی از کتاب مفاهیم سیستم عامل


Abort

دستور

4 – 13

Absolue memory image

تصویر حافظه مطلق

 8 – 7

Absoule loader

بار کننده مطلق

 3 –22

Abstraction

لایه –مجرد

23 – 4

Access token

نشان دستیابی

 23-13

Active

فعال

 3-2

Adminstratetors and power vsels

مدیران و کاربران قدرتی

 23-45

Aging

سالخوردگی

5-12

A job pool

یک انبار کار

1-5

Aler table

گوش به زنگ

23-10

Alias

منسوب –نامهای اکتسابی

23-12

Alloocate

تخصیص

3-4

Analytic evaluation

ارزیابی تحلیلی

5-22

Ask

درخواست

2-24

Assingment edge

یال تخصیص

7-4

Associative registers

ریجسترهای انجمنی

8-22

Asynchronous

غیر همزمان

2-4

Asynchronous procedure calls (APC)

فراخوانی سیستم غیر همزمان

23-6

Asymmetric

غیر متقارن

5-19

Asymmetric multi processing

چند پردانزده های غیر متقارن

1-4

 

...

 

Cache memory

حافظه پنهانی

2 – 9

Caching

ذخیره  پنهانی

23- 20

Cach – writer

بند نویسنده کش

23 – 22

Call back

مکانیزم جواب

4 – 38

Cascading termination

خاتمه موجی

4 – 14

Central processing unit

واحد پردازشگر مرکزی

4 – 2

Characters based

مبنای کاراکتری

23 – 23

Check point

نقطه کنترل

23 – 30

Cheek sume

جمع کنترل

4 – 34

Claim edge

 

7 – 16

Client

مشتری

3 – 20

Client server

سرویس دهنده مشتری

23 – 1

Clip board

ماشین مجاری

23 – 24

Close

بستن

3 –19

Clusters

دسته ها

23 – 27

Cluster remapping

یک تکنیک نرم افزاری است

23 – 34

Crash

در هم ریختگی

23 – 3

Creat file

ایجاد فایل

23 – 22

Creat process

ایجاد پردازنده

4 – 11

Creat thread

ایجاد بند

23 – 44

CPU bound

Cpu غالب

4 – 9

CPU scheduling

اطلاعات زمانبدنی

4 – 5

CPU utilization

اطلاعات زمانبندی cpu

5 – 5

Coherncy

انسجام

2 – 16

Core

چنبره

2 – 14

Concurrently

اجرای همروند

3 – 2

Condition code

قطعه بندی

4 – 5

Conflict phase

فاز احتلاف

5 – 22

Connection – port

شی اتصال درگاه

23 – 19

Console

دسته بندی

1- 4

Context switch

برگرداندن متن

2 – 23

Controllers

کنترل کننده ها

2 – 13

Control data corporation

نوعی روش درسخت افزار

5 – 14

Convoy

پیامد

5 – 7

Compaction

فشرده سازی

8 – 16

Committed

فضا دهی

 

Common block

بلوک  مشتری

8 – 32

Communication

شبکه ارتباطی

3 – 6

Communication line

خط ارتباطی

4 – 25

Cylinder

سیلندر

2 – 18

Cycle – detection algorithm

الگوریتم سیکل یاب

7 – 16

Cycle Redundang cheek

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۱
علیرضا نعمتی


تحقیق طراحی مدل تقاضای کالای ترانزیت برای کریدور شمال – جنوب
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 38223 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
تحقیق طراحی مدل تقاضای کالای ترانزیت برای کریدور شمال – جنوب

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

تحقیق طراحی مدل تقاضای کالای ترانزیت برای کریدور شمال – جنوب

فایل ورد + فایل پی دی اف

با منابع کامل

کارشناسی ارشد"M.SC " مهندسی عمران-مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل

200 صفحه ورد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۱
علیرضا نعمتی


ترجمه مقاله سهم حسابداری قانونی در اداره امور شرکت هامطالعه اکتشافی در کشورهای آسیایی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 472 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
ترجمه مقاله سهم حسابداری قانونی در اداره امور شرکت ها:مطالعه اکتشافی در کشورهای آسیایی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله سهم حسابداری قانونی در اداره امور شرکت ها:مطالعه اکتشافی در کشورهای آسیایی

چکیده

رسوایی حسابداری اخیرا بحران هایی را در اعتماد به عملکرد گزارش های مالی و اثربخشی مکانیزم حاکمیت شرکتی CG را از جمله در کشورهای انرون،مادوف،سایتام و ... داشته است. در واقع حسابداری قانونی FA ادغام حسابداری و حسابرسی و مهارت های تحقیقی برای انجام تحقیقات در انواع تقلب ها می باشد. بنابراین،تعداد فزانده ای از محققان در حال پیدا کردن عوامل مهم در CG و دستکاری گزارش های مالی و نارضایتی سهامداران هستند. برخی از شرکت های پیش رو و نهادهای نظاتی با این حال در تلاش هستند بیشترین تلاش خود را در تجزیه و تحلیل و اصلاح نقاط ضعف موجود در سیستم گزارش دهی را داشته باشند. در قرن 21 حسابداران خیر قانونی FCA یک تجمع بزرگ داشته و FA در میان 20 فرصت شغلی آینده در نظر گرفته شده است. در طول سالهای 2011 تا 2012 یک نظرسنجی مبتنی بر پرسشنامه در منطقه سرمایه گذاری ملی با استفاده از یک حجم نمونه 120 نفری از حسابداران خبره و حسابداران دانشگاهی و کاربران بالقوه از خدمات FA انجام شد. در واقع،این مطالعه یک بررسی مقدماتی از مهارت لازم و آموزش مورد نیاز برای جامعه حسابداری حرفه ای بوده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که محققین بالقوه و دانشگاهیان و کاربران موافق تفکر انتقادی و ارتباطات  شفاهی و دانش حقوقی و مهارت های حسابرسی و تجزیه و تحلیل قیاسی و انعطاف پذیری تطبیقی  ومهارت های تحلیلی بوده  ومسائل بدون ساختار جهت حل مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای FCA است. علاوه براین،متوجه شدیم که همه مهارت های بررسی شده در این مطالعه به طور بالقوه مهم برای FCA درمیان مربیان و دانشگاهیان است که می تواند به عنوان یک راهنمای کلی در طراحی برنامه درسی  باشد.

کلیدواژه ها:حسابداری قانونی،حسابداران خبره قانونی،اداره امور شرکت های کشورهای آسیایی،گزارشگری مالی،نهادهای نظارتی

مقدمه

به تازگی حسابداری قانونی FA موردتوجه عموم به علت افزایش سریع تقلب های مالی بوجود آمده است. به بیان ساده،FA با علم حسابداری قانونی ادغام شده است. با توجه به تعریف کروندلی می توان گفت که معنای قانونی مناسب برای استفاده در یک دادگاه قانونی است که آن یک نتیجه استاندارد و بالقوه را از حسابداران خبره قانونیFCA به کار می بندد. بنابراین FA شامل حمایت از دادخواهی و بررسی و حل اختلاف ودر نتیجه ارتباط بین حسابداری و تحقیق وقانون را دارد. این کار از FCA به دنبال برخورد با عاملان کلاهبرداری و دزدی به مقدار 600میلیارد دلار در شرکت ما است که هرساله رخ می دهد. این شامل ردیابی پولشویی و فعالیت های دزدی و همچنین طفره مالیاتی می باشد. افزایش ناگهانی در سال 1990 از جرم و جنایت،پیچیدگی تکنلوژیکی و حملات 11 سپتامبر بسیاری از کسب و کارها را با ورشکستگی مالی مواجه کرده است که منجر به از دست دادن تقریبا تمام سوابق حسابداری خود جهت تقاضا برای خدمات FA بوده است. بدون شک،FCA ارائه یک کسب و کار براساس تجارت شهر نیویورک بوده که پس از 11 سپتامبر با گردآوری سوابق عمومی می باشد. به طوری که شرایط بیمه نیز در آن درگیر شد. آنها همچنین در ردیابی منابع مالی برای اینکه بفهمند تروریست ها هزینه حملات را چگونه تامین کرده اند اقدام نموند. در سراسر جهان ،اولین بار حسابداری قانونی توسط شرلوک هولمز ارائه شد. او میان بیشترین تقلب های قرن قرار گرفته بود. براساس اخبار آمریکا و گزارش جهانی،این ناظران مالی به عنوان یکی از 8 فرصت شغلی در نظر گرفته شده اند. در نتیجه ،FCA مورد توجه بود. براساس مشاهدات کریستنسن و همکارانش در سال 2005 می توان گفت که در ایالات متحده،قانون SOA در سال 2002 مدیران ارشد را وادار به ارائه گواهی های صورت های مالی عاری از تقلب نمود. مشاهده وضعیت در هند مربوط به بند 49 از BSE بوده است. این بدان معنی است که استفاده حسابرس به اندازه کافی نخواهد بود. و گنجاندن یک FCA در تیم ممیزی نیز موردنیاز است. افزایش تقلب و فعالیت های غیرقانونی با تمام شرکت های SEC ذکر شده در شرکت به معنای افزایش فشار در حسابرسی براساس الزامات SOA میباشد. بسیاری از شرکت های حسابداری به تازگی خدمات مشاوره ای حرفه ای خود را گسترش داده اند که شامل حسابرسی قانونی و جلوگیری از تقلب می باشد. بنابراین رسوایی حسابداری شرکت ها و اعتراض برای شفافیت و صداقت در گزارش،منجر به دو تبعیض منطقی شده است. نخست،مهارت FA در شفاف نمودن حسابداری پیچیده که در صورت های مالیمهم است،به یک عامل بسیار مهم تبدیل شده است. دوم اینکه تقاضای عمومی برای تغییر و اقدام قانونی برای حاکمیت شرکتی (CG) به یک سناریو تبدیل شده است. بنابراین بسیاری از مدیران در سطح ارشد شرکت تحت بررسی دقیق اخلاقی و حقوقی قرار گرفتند. در واقع،هردوی این روند دارای هدف مشترک در پرداختن به نگرانی های سرمایه گذاران در مورد سیستم گزارشگری مالی شفاف را داشته اند. شکست ساختار ارتباطی شرکت هایبزرگ نیز براساس جامعه مالی ساخته شده مورد توجه قرار گرفت که یک نیاز بزرگ برای FCA ماهر و حرفه ای بوده است که می توانست شناسایی شده و در معرض و جلوگیری از ضعف های ساختاری در سه ناحیه کلیدی شامل CG ضعیف،کنترل های داخلی ناقص و اظهارات مالی جعلی باشد. بنابراین،مهارت FA به طور فزاینده ای در درک یک سیستم گزارش دهی شرکت های بزرگ جهت پاسخگویی و مسئولیت پذیری به سهامداران لازم است. در طول چند سال گذشته این مسائل در کانون توجه بوده است و از FCA خواسته شده است که به این سوال پاسخ دهد که در دیدگاه سنتی ،حسابداری در مورد ارزیابی صورت های مالی به طور کلی از چه روشی استفاده می کند. ایندر برخی موارد از جمله در انرون و سایتام  منجر به صورت های مالی شدکه افزایش یافته بودند که برای نشان دادن یک تصویر مناسب از سرمایه گذاران بوده است. حسابداران،بنابراین مطمئن شدند که تفسیر خود را از GAAP تضمین کنند. و یک نمایش صادقانه از داده های حسابداری را بدست خواهند اورد. بحث در سراسر جهان در مورد انصاف و درست کار کردن با توجه به GGAP ادامه داشته و بسیاری از سازمان های حرفه ای اتخاذ یک رویکرد منظم تر راداشته اند. در این مورد رضایی در سال 2005 اظار می کند که بسیاری از گروه ها در جامعه انتظار دارند که FCA به اتخاذ یک نقش فعالتر در ارائه تضمین در مورد گزارش مالی قابل اعتماد و مسئولیت CG و تشخیص و پیگیری تقلب را داشته باشند. شاید FCA ممکن است قادر به ردیابی به این پازل پیچیده باشد که ممکن است از عواقب این کار آگاه نباشد. بنابراین FCA ممکن است قادر به پاسخ به سوالاتی از جمله اینکه آیا می تواند قابلیت اطمینان حسابرسان و کیفیت حسابرسی را باور کند داشته باشد. FA در حال رشد قبل از انرون و سایتام و قانون SO بوده است. در حال حاضر آن واقعا بازار گرمی دارد. رسوایی های حسابداری های اخیر در سراسر جهان منجر به بحران اعتماد در گزارش های مالی شده و اثربخشی مکانیزم CG را به دنبال دارد. بدون شک گزارشگری مالی متقلبانه می تواند عواقب مهمی برای سازمان و سهامداران آن و همچنین برای اعتماد به نفس در بازارهای سرمایه را داشته باشد. به عنوان مثال با توجه به تحقیقات کوزو در سال 2010،موارد بالا مشخصات دوره ای جعلی ناشی از نگرانی افزایش گزارش های مالی را در مورد اعتبار فرایند گزارشگری مالی و پاسخ به سوال نقش مدیریت و حسابرسی و تنظیم گرها و تحلیل گرها  را داشته است. با توجه به مطالعه گسترده سازانی در جهان،30%از شرکت های قربانی با یک جرم اقتصادی یا تقلب در سال گذشته معرفی شده اند. در ورلدکام ،مدوف و سایتام به نظر می رسد که تقلب حسابداری شرکت ها یک مشکل عمده است که در حال افزایش بوده و هردو دامنه و شدت آن مورد توجه است. با توجه به انجمن بازرسان تقلب گواهی شده، براساس گزارش سازمان ملل ،هزینه تقلب در سازمان های ایالات متحده آمریکا به مقدار 5%از درامد سالانه می باشد که با وجود تاکید برروی افزایش کنترل های ضد تقلب و قوانین اخیر مبارزه با تقلب بوده است. در این بررسی نشان داده شد که ACFE افشاگری هایی را تنها بارایج ترین روش تشخیص تقلب انجام داده بود. اگرچه آن به طور کلی بهبود SOA را در سناریوی CG پذیرفت و کاهش بروز تقلب را ارائه نمود،مطالعات و بررسی های اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاران و مدیران همچنین نگرانی در مورد تقلب در صورت های مالی را دارند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۰
علیرضا نعمتی


ترجمه مقاله استراتژی مدیریت انرژی مبتنی بر بهینه سازی برای سیستم تولید برق هیبریدی باتری یا پیل سوختی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 2412 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
ترجمه مقاله استراتژی مدیریت انرژی مبتنی بر بهینه سازی برای سیستم  تولید برق هیبریدی باتری یا پیل سوختی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله استراتژی مدیریت انرژی مبتنی بر بهینه سازی برای سیستم  تولید برق هیبریدی باتری یا پیل سوختی

چکیده

در این مقاله استراتژی مدیریت انرژی EMS برای یک سلول سوختی هیبریدی در وسیله نقلیه الکتریکی (FC-HEV) مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این مقاله ایجاد اطمینان از تقسیم قدرت مطلوب بین سیستم پیل سوختی وباتری است که با توجه به شرایط عملیاتی FCS می اشد. FCS یک سیستم چند فازی است که اجرای پرانرژی را در شرایط عملیاتی به وجود می اورد. به عنوان مثال،دما،رطوبت نسبی گاز،استوکیومتری گاز،فشار. تکنیک های خاص باید رسیدن به بهترین عملکرد از FCS استفاده شود. در این کار،مدل آنلاین با استفاده از شناسایی روش تطبیقی بازگشتی حداقل مربعات ARLS به دنبال یک تغییر در اجرای FCS می باشد. سپس یک الگوریتم بهینه سازی براساسمدل به روز شده استفاده می شود که جهت پیدا کردن بهترین کارایی و قدرت است. این فرایند در EMS مطلوب جهت حداقل برگشت استفاده می شود. که برای یک FC-HEV می باشد. اثربخشی EMS ارائه شده توسط مطالعات انجام شده در دو FSC با سطح تخریب مختلف نشان داده می شود.

کلمات کلیدی:پیل سوختی،کنترل تطبیقی، اصل حداقل برگشت،شناسایی آنلاین،وسیله نقلیه

1-مقدمه

راه حل امیدوارکننده در تولید برق در خودروهای هیبریدی یا سیستم ثابت سلول های سوختی است. FCS برای برنامه های کاربردی با پیل های سوختی با غشای پروتونی تبادل سوخت کننده می باشد که این نوع پیل از نوع پلیمری بوده ودر دمای پایین کار کرده  وفشار را تحمل می کند. علاوه براین مصرف هیدورژن را می توان با انرژی های تجدید پذیر مانند الکترولیز کردن  وفرایندهای زیست توده می توان برق منتشر شده در جهان را افزایش داد. در عمل دوام خوبی برای PM-FC تضمین شده است. زمانی که پویایی بار آهسته می باشد. به تبع آن یک بافر پر انرژی مانند باتری،ابرخازن،باید بین PEM-FC قرار می گیرد. و منجر به برآورد سریع بار دینامیک جهت ارائه یک قدرت کششی در یک خودروی DC می شود. به منزله انرژی بین دو منبع توزیع شده ،استراتژی مدیریت انرژی EMS مورد نیاز است در تحقیقات دو کلاس از FC-HEV ها برای EMS تعریف شده است که مبتنی بر شرایط و کنترل های بهینه سازی می باشد. در حالت مبتنی بر شرایط و قوانین استفاده از تخصص قطعی به نظر می رسد و یا به صورت تطبیقی و یا پیش بینی اشکال بوده و می تواند در سیستم های سازگار باشد. روش دوم براساس بهینه سازی یک تابع هزینه است که اغلب معیار تعریف مصرف سوخت،بازده سیستم یا قدرت سیستم است. فرودی و همکارانش توسعهاستراتژی های اتشافی و بهینه را براساس نقشه کارایی ایستا و اعتبار آنها در زمان واقعی دارند. نتایج نشان می دهد که کاهش تقسیم قدرت،مصرف هیدروژن افزایش یافته است. برنارد و همکارانش طراحی یک EMS را به منظور حداقل برگشت به منظور کاهش مصرف هیدروژن و انجام تحقیقات تجربی ارائه نموده اند که می تواند PNP براساس منطق فازی تقسیم قدرت را انجام دهد. در اغلب موارد اشکال این استراتژی این است که آنها در مدل های ثابت یه یک عامل بستگی دارند که با توجه به اعتبار انها می باشند. در واقع PEM-FC یک سیستم چندبعدی است  و اجرای پرانرژی را در شرایط عملیاتی ارائه می کند که بستگی به درجه حرارت،رطوبت نسبی گاز،استوکیومتریگاز و فشار دارد. بنابراین لازم است که این تغییرات در شرایط عملیاتی در یک EMS کلی از سیستم ترکیبی باشد. دوراه برای شناسایی عملکرد یک FCS وجود دارد که در زمان واقعی می باشد. اولین استفاده از حداکثر استراتژی مانند حداکثر ردیابی نقطه توان MPPT می باشد. علاوه بر تحقیقات انجام شده،نتایج در این موضوع در مورد PEM-FC وجود دارد. بنزونگ و همکارانش یک الگوریتم MPPT را براساس افزایش آشفتگی طراحی نموده اند. بیزون تعریف MPPT را با یک الگوریتم اافی به منظور بهبود سرعت ردیابی ارائه کرده و آن را با یک نمایش شبیه سازی عددی ارائه می کند. گوا و-رونگ و همکارانش یک الگوریتم MPPT را براساس تطبیق مقاومت و پیاده سازی آن برروی یک سیستم انرژی هیبریدی طراحی نمودهاند. روش دوم استفاده از شناسایی آنلاین پارامتریک در الگوریتم های بهینه سازی همراه است. با این حال این روش نیاز به یک مدل PEM-FC دارد. یک بار دیگر می گوییم که این دو راه حل امکان پذیر ایت . یک راه حل مستقیم که براساس رفتار PEM-FC در مدل های پیچیده نیز وجود دارد. با این حال،طراحی می تواند فرایندهای دشوار وقت گیر را داشته باشد. راه دیگر، استفاده از پارامترهای سازگاری آنلاین در مدل ها می بشد. پارامترها بدون در نظر گرفتن برآورد نوسانات فیزیکی می باشد. میلر و همکارانش مدل های ممکن برای شناسایی رفتار آنلاین یک FCS را بدست آوردند و نتیجه گرفتند که بهترین نتایج با داده های مدل اورسیوم بود است. یانگ و همکارانش استفاده زا یک مدل جهت تقلید از رفتار FCS را داشته اند و کنترل را با آن انجام داده اند. در مطالعه ما،از روش دو مرحله ای استفاده می شود. شناسایی الگوریتم با یک مدل نیمه تجربی از PEM-FC اعمال می شود. سپس در این مدل برای بهینه سازی عملکرد از PEM-FC استفاده می شود. یک مدل نیمه تجربی استفاده شده است. چرا که ارائه دهنده یک ارتباط بین معنای فیزیکی و هزینه محاسبه است. روش دومرحله ای انتخاب شده است تا فعال کردن  وآثار آینده وشناسایی در مقابل چنین پارامترهای ورودی را داشته باشد. در این مطالعه تنها یک پارامتر بهینه سازی شده است. مطالعات مختلفی پیشنهاد کمک در مورد موضوع شناسایی آنلاین را با بهینه سازی FCS جهت پیدا کردن بهترین عملکرد ارائه نموده اند. متکار و همکاراش توسعه کنترل تطبیقی FCS را با یک مدل وینر و اعتبارسنجی عددی پیشنهاد نموده اند. دازی و همکارانش شبیه سازی پیش بینی کنترل را برای تعیین حداکثر عملیات FCS ارائه نموده است. راموس و همکارانش تعیین کنترل MPPT  را در یک حلقه سخت افزاری بدست آورده است. ژن و همکارانش انجام یک آزمایش را جهت اعتبار زمانی واقعی بهینه سازی یک FCS اکسیدجامد ارائه نموده اند. پرووانی وهمکارانش یک آزمایش را برای دستیابی به حداکثر بهره وری از PEM-FC ارائه نموده اند. در این مطالعه از کرووانی وهمکارانش در روی یک مدل چند جمله ای بهره وری از PEM-FC کار نموده اند که به دنبال بهترین بهره وری با تنظیم متغیرهای کنترل بوده است. به طور خلاصه،روش تقسیم قدرت بین این دو منبع در یک سیستم ترکیبی وجود دارد و روش تحقیق به منظور تعیین بهترین عملکرد PEM می باشد. با این حال باید توجه داشت که چند EMS وجود دارد که تقسیم قدرت در یک سیستم ترکیبی را داشته و روش PEM-FC به دنبال آن است. این کار برروی یک مطالعه تجربی قبلی انجام شده است که در ان نشان داده شده است که یک الگوریتم تعیین عملکرد می تواند  یک مدل نیمه تجربی از PEM-FC را سازگار در زمان واقعی ارائه دهد. در مطالعه دیگری،یک EMS تطبیقی براساس رفتار هیسترزیس اجرا شده است. در حال حاضر هدف این مقاله ارائه یک EMS تطبیقی براساس حداقل برگشت (A-PNP) می باشد. هدف ازاین استراتژی (A-PNP) رسیدن به تقسیم مطلوب قدرت بین دو منبع  می باشد. اما علاوه براین،ایناستراتژیA-PNP رسیدن به تقسیم قدرت مطلوب بین دو منبع PEM-FC را دارد. اما علاوه برآن ،این استراتژی تغییر در حداکثر قدرت و بهره وری را دارد که با توجه به تخریب PEM-FC است. تاکید خاصی در عامل رانش پارامتر با استفاده از دو ر مختلف با سطح تخریب متفاوت ارائه شده است. از طریق این آزمون،نقشه دو PEM-FC در آزمایش بدست می آید. یکی از PEM-FC تا حدود 20 ساعت عملیاتی سالم می باشد. در حالی که دومی تا 300ساعت کار عملیاتی تخریب می شودکه در شکل های 1 و2 دیده می شود. همچنین این نقشه ها اعتبار الگوریتم توسعه یافته را نشان می دهد. بقیه مقاله به شرح زیر می باشد. در بخش دوم معماری از سیستم هیبریدی ارائه می شود. در حالی که در بخش سوم EMS سه مرحله ای ارائه می شود. توصیف نتایج تجربی به دنبال بهینه سازی در بخش 4 است و ارائه مطالعات اعتبار سنجی در بخش 5 انجام می شود. نتیجه گیری و چشم اندازها نیز در بخش 6 انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۹
علیرضا نعمتی


ترجمه مقاله حاکمیت شرکتی و عملکرد موسسات مالی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 959 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
ترجمه مقاله حاکمیت شرکتی و عملکرد موسسات مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله حاکمیت شرکتی و عملکرد موسسات مالی

چکیده:

ما به بررسی چگونگی اداره امور شرکت ها بین سال های 2000 و 2009 می پردازیم. موسسات مالی برای اولین بار در ایالات متحده مورد بررسی از نظر تاثیرگذاری قرار گرفتند و ما حاکمیت بهتری با ریسک پذیری بیش از حد منفی و عملکرد مثبت نسبت به موسسات مالی را پیدا نمودیم. به طور خاص روش  وشیوه حاکمیت کل خاص با مجموعه دارایی کمتر عملکرد کمتری داشته واملاک و مستغلات غیر مرتبط کمتر  ودارایی های کمتر عملکرد بالایی را نشان داده است. دوم اینکه ما نشان دادیم که حاکمیت بهتر با قوانین زیاد و ذخایری برای وام و دارایی های موسسات مالی حمایت از فرضیه هموار سازی سود را به دنبال دارد. علاوه براین در نتیجه بدون دوره بحران مالی مشابه بوده وتجزیه و تحلیل های مختلفی برای این منظور انجام شده است.

کلمات کلیدی:حاکمیت شرکتی، موسسات مالی،عملکرد، هموارسازی سود،بحران مالی

1-مقدمه:

هدف این مطالعه تعیین نقش حاکمیت شرکتی در درجه بیش از حد ریسک پذیری و عملکرد نهادهای مالی ایالات متحده از سال 2002 تا سال 2009 بوده است. معادلات حاکمیت شرکتی با مشکلاتی ناشی از جدایی مالکیت و کنترل بوده و نشان دهنده مجموعه ای از مکانیزم ها برای جهت دهی و کنترل شرکت است. تجزیه و تحلیل حاکمیت ما براساس این است که چگونه شرکت های بزرگ با منافع شخصی مدیریت محدود می تواند انتخاب ریسک سرمایه گذاری شرکت های بزرگ را داشته و پیامدهای ناشی از آن چگونه موسسات مالی ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجا که بسیاری از موسسات مالی در درجه اول نرخ بالاتر بازگشت را دارد،آنها ممکن است ابزارهای مالی مبهم و پیچیده ای را به کار بگیرند و شرکت در اعطای وام های مخاطره آمیز را بدون ارزیابی ریسک مناسب داشته باشند و در نتیجه عدم تقارن در اطلاعات بیشتر وسیستم های مالی بی ثبات تر به وجود می آید. سقوط موسسات مالی و تخلفات در بخش مالی نشان می دهد که سیستم های مالی بسیار توسعه یافته در خطرات سیستماتیک  بوده و در معرض ضعف و نادرستی قرار می گیرند. برخی از موارد شکست یا سوء رفتار در صنعت مالی ایالت متحده شامل بانک ایندیمک و بانک واشنگتن و واکوبیا و جی پی مورگان و بسیاری موارد دیگر است. بسیاری از شرکت های بزرگ اخیرا پژوهش هایی را در رابطه با سیستم های حاکمیتی شروع کرده اند و شرکت های مالی سیستماتیک مهم در سراسر جهان بر این موضوع متمرکز شده اند. این مطالعه گسترش دامنه تجزیه و تحلیل را توسط انواع شرکت های مالی در ایالت متحده با طیف وسیعتری از سرمایه گذاری در بازار شروع نموده است. با استفاده از یک شاخص حاکمیتی با تعدادی از ویژگی ها و همچنین اجزای حاکمیت خاص در موسسات مالی ایالات متحده،این تحقیق برای شکاف موجود در تحقیقات گذشته بوده است.اخیرا ناظران بانک ها و بانک های مرکزی نیاز به تاکید بر شیوه های حاکمیت شرکتی موثر در سیستم های بانکی را پیدا کرده اند. که به دلیل شکست و ضعف در سیستم حاکمیت بانکی بوده که کمک به توسعه بحران مالی را داشته است. چگونه حاکمیت شرکتی می تواند مدیریت نظارتی قوی تر و شیوه های بهتری را توسط هیئت مدیره می ارائه کند که بیش از حد ریسک پذیری و عملکرد موسسات مالی را تحت تاثیر قرار دهد. این یک سوال تحقیقات اساسی از اداره امور شرکت های بانک ها بوده و پیشرفت اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده که دارای پیامدهای مهمی برای جامعه بوده و از طرف دیگر مطالعات قبلی در مورد حاکمیت شرکتی نشان می دهد که صنعت مالی در سیستم حاکمیت ضعیف اثرات مضری برروی عملکرد و ارزیابی و فرصت طلبی برای دستکاری درآمد شرکت های مالی را به دنبال دارد. شرکت های با کیفیت حاکمیت شرکتی ضعیف ممکن است انگیزه کافی و کنترل را نداشته باشد تا بتواند ارزش سهام را افزایش دهد. به ویژه این در سیستم حاکمیت شرکتی به عنوان یک نتیجه در سال 2002 با ارزش بیشتری در ارتباط با شرکت های مالی بوده و کاهش اقدامات خطرناک را به دنبال داشته است. روش دیگر،نیز قابل تصور است که در آن شیوه های حاکمیت شرکتی،بهتر موفق به بهبهود عملکرد شرکت های مالی به دلیل افزایش ریسک پروژه یا هزینه های اجرای حاکمیتی بوده اند که بیش از مزایای ارزش بازار است. به عنوان یک نتیجه،شرکت های مالی ان را به نفع بهبود حاکمیت در نظر می گیرند. اگر آن برای کمک به ریسک پروژه باشد و احتمال بازگشت بهتر را تشخیص می دهد.یک مطالعه توسط برکنز و همکارانش در طول سالهای 2007 تا 2008 انجام شده است که استقلال بیشتر و مالکیت نهادی بزرگتری از شرکت های مالی را با بازده سهام رابطه مند می کند. بررسی رابطه بین مدیر ارشد اجرایی(CEO)  و سودآوری بانک های امریکایی نشان می دهد که مخاطرات مالکیت با سهام بزرگتر توسط مدیران بانک با همبستگی سودآوری بالاتری بوده است. به عبارت دیگر مدیران اجرایی توسط یک سری اصول ثروت سهام داران را افزایش داده اند و در نتیجه می توانند جبران خسارت را داشته باشند. به عنوان یک نتیجه می توان گفت که شرکت خود تجربه بازده سهام کمتر را داشته است. در این مقاله فرض ما این است که شیوه های حاکمیت شرکتی برای به حداقل رساندن ریسک پذیری بیشتر بوده وافزایش سوداوری شرکت های مالی در طول دوره از جمله در بحران مالی سال 2008 را داشته است. ریسک پذیری بیش از حد می توند هنگامی رخ دهد که یک شرکت متعهد بدون شرایط کافی با توجه به معاوضه بین ریسک و بازده اقدام کند و احتمال از دست دادن امتیازات خود را دارد. موسسات مالی ضعیف می تواند زیان های بزرگی را در طول یک دوره بحران داشته باشد، اگر آنها قبلا پروژه هایی را با خطرات بیش از حد قبول کرده باشند. در مقابل اداره موسسات مالی  که با تعداد بیشتری از مکانیزم های ها برای شناسایی خطرات اقدام می کند،می تواند منجر به صدمه دیدن بازده آتی شده و سرمایه گذاری را مطابق با اهداف خود دنبال کند. بنابراین یک موسسه مالی می تواند برخی از پروژه های خطرناک را حذف نموده و تمرکز بر ایجاد پروژه های با خطرات قابل کنترل را داشته باشد. هدف این مقاله این است که آیا به لحاظتجربی بررسی دقیق تر مکانیزم حاکمیت شرکتی پوشش طیف گسترده ای از عوامل مهم را دارد و ریسک پذیری بیش از حد کم بوده است .و عملکرد بهتر و هموارسازیسود برای موسسات مالی مناسب است. به طور خاص ما با استفاده از 41 عامل حاکمیت شرکت های بزرگ اندازه گیری خود را انجام دادیم که برای عمومی معامله های نهادهای امریکا جهت کشف سوالات تحقیقات ما اجرا شده است. علاوه براین ما با تفکیک حاکمیت با تجزیه و تحلیل اثر اجزای خاص آن در این تحقیقات اقدام نموده ایم. برای این منظور ما به بررسی اجزای حاکمیت خاص مانند حقوق صاحبان سهام مدیران اجرایی،استقلال هیئت مدیره،کمیته هیئت مدیره و هیئت مدیره طبقه بندی را پرداختیم. این اجازه می دهد تا ما به ارزیابی چگونگی مالکیت سهام توسط مدیران و ترکیب هیئت مدیره با خطر ابتلا مصرف بیش از حد در ارتباطات و عملکردهای شرکت های مالی می پردازیم. یافته هایاصلی نشان می دهد که حاکمیت شرکت های بزرگ  مرتبط با دارایی کمتر و املاک کمتر با مقدار Q کمتری همراه خواهد بود. علاوه براین کیفیت بالاتر در شیوه های حاکمیت شرکتی اثر مثبتی در همان زمان در موسسات مالی دارد که مصادف با حذف بحران مالی سال 2008 بوده است. نتایج حاکی از این است که اگر آمریکا بیشتر موسسات مالی خود را با ساختار حاکمیتی قوی تری داشته باشد،کسب و کار و اقتصاد با اثرات مخرب کمتری در قبل و در طول بحران مالی خواهد بود. این یافته دوم است که برای اداره بهتر امور شرکت ها از موسسات مالی مثبت مربوط به مقررات بوده وذخایر خود برای ضررو و زیان دارایی را حفظ می کند. شواهد سازگار بیش از حد نیز وجود دارد. یانگ و همکارانش در سال 2012 پشتیبانی از ارزش اطلاعات مربوط به فرضیه هموار سازی سود را برای موسسات مالی ارائه نموده اند. علاوه براین نتایج بدست امده تقویت می شوداگر ما بحران سال 2008 را حذقف کنیم. در نهایت تمام این نتایج زمانی تایید می شوند که یک فرایند نیرومند با استفاده از مشخصات GMM پویا و مدلی با متغیرهای توضیحی و متغیر ابزاری وجود داشته باشد. در این مقاله با کمک تحقیقات قبلی اقدام می شود. ابتدا با استفاده از مجموعه داده گسترده حاکمیت شرکتی توسط 41 شرکت و تمایز میان اجزای حاکمیتی مختلف اقدام می شود. شاخص حاکمیتی 41 شرکت به ما اجازه می دهد تا کشف اثر کلی شرکت در شرکت های مالی را از سال 2002 تا 2009 داشته باشیم. پس از تجزیه و تحلیل داده ها،اثرات حاکمیتی ا در شرکت های مالی بررسی شده است. از انجا که مجموعه داده شامل اقدامات مختلف برای ریسک پذیری بیش از حد می باشد و عملکرد پوششی بزرگتری ممکن استطیفی از بانک های تجاری را داشته باشد و صرفه جویی در موسسات آمریکا لحاظ شود،این مطالعه فراهم کننده یافته های مربوط به کل صنعت بوده و در نتیجه کمک به تحقیقات موجود را می کند. با استفاده از مشخصات مختلف روش شناختی برای طیف گسترده ای از موسسات مالی امریکا،مقاله تلاش برای ارائه نتایج قوی و گسترش جریان فعلی حاکمیت شرکتی را محقق می کند. علاوه براین ما با ریسک پذیری بیش از حد و بررسی عملکرد مالی به حذف دوره بحران مالی سال 2008 اقدام نموده ایم. این مورد اهمیت برای موسسات مالی بوده و ما اقدامات مهمی مانند مطالبات معوق را در تجزیه و تحلیل داده ها و Q  و زیان وام ها و ذخایر خواهیم داشت. در ادامه این مقاله به شرح زیر حرکت می کنیم.  در بخش دوم بحث در مورد ویزگی و حاکمیت موسسات مالی بوده وفرضیه ها ارائه می شود. بخش سوم توصیف مجموعه داده ها برای پوشش نهادهای مالی ایالات متحده و روش می پردازد. بخش چهارم گزارش نتایج تجربی بحث را ارئه می کند و ارائه انالیزهای نیرومندی ار خواهد داشت. آخرین بخش مقاله نتیجه گیری می باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۸
علیرضا نعمتی


ترجمه مقاله انگیزه وشناسایی ارتباط شرایط اجتماعی و اقتصادی شرکت کنندگان در ورزش های همگانی در شهر تبریز
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 221 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
ترجمه مقاله انگیزه وشناسایی ارتباط شرایط اجتماعی و اقتصادی شرکت کنندگان در ورزش های همگانی در شهر تبریز

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله انگیزه وشناسایی ارتباط شرایط اجتماعی و اقتصادی شرکت کنندگان در ورزش های همگانی در شهر تبریز

چکیده

این مطالعه به منظور تعیین انگیزه و شناسایی رابطه آن با شرایط اجتماعی و اقتصادی شرکت کنندگان زن و مرد در ورزش های همگانی در شهرستان تبریز انجام شده است. برای ان کار،یک جامعه اماری حاوی 200نفربه صورت تصادفی انتخاب شده است. برای جمع آوری اطلاعات ما از پرسشنامه های مالیت کیلی فورد –SMS 6 به دست اورده ایم که برای به رسمیت شناختن عوامل انگیزشی استفاده می شود. ما همچنین پرسشنامه هایی که شامل ویژگی های جمعیت شناختی است جهت آزمون استفاده نمودیم. بسیاری از شرکت کنندگان در ورزش های همگانی در صبح در محدوده 20 تا 40 سال بوده اند. میزان خطا به مقدار آلفای کوچکتر مساوی 0.05 بوده که منجر به یافته های زیر شده است که در ان روش های اماری ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون T  و U استفاده شده است و مقدار آنها 60 تا 80 بوده است. اموزش در بیشتر شرکت کنندگان به مقدار 33.5% بوده وافراد حداقل دارای دیپلم بوده اند. زنان خانه دار نیز مشارکت مناسبی داشته اند و که به مقدار 30.5 %بوده است. انگیزه مهم ترین عامل در ورزشکاران  بوده که شامل شادابی درونی و عدم احساس ناخوشایند در طول روز در انها می شود. رابطه معنی داری بین سن و انگیزه مردم وجود دارد. اما این در ارتباط با درامد و انگیزه های آنها معنی دار نمی باشد. همچنین ارتباط معنی داری بین میزان تحصیلات و انگیزه مردم دیده می شود. مشاهده شد که رابطه معنی داری بین انگیزه های مردان و زنان وجود داشته و همچنین در بین مردان و زنان متاهل نیز این رابطه به طور معنی دار نیز دیده می شود. بنابراین،می توان به این نکته اشاره کرد که در نهایت انجام ورزش رابطه معنی داری با ویژگی های جمعیت شناسی مردم داشته که باید در برنامه ریزی ها در نظر گرفته شود.

کلمات کلیدی،انگیزه ،ورزش صبحگاهی ،ویژگی های جمعیت شناختی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۷
علیرضا نعمتی


بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 3602 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری

فروشنده فایل

کد کاربری 25341
کاربر

فایل ورد + فایل پی دی اف

بررسی و مقایسه اقتصادی – اجتماعی منافع قطارهای مسافربری درون شهری با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهرهای اقماری

200 صفحه

با منابع کامل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۶
علیرضا نعمتی