بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


چکیده مقاله حاضر پژوهشی است که به بررسی و مقایسه عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی پیام نور مرکز شهر اردبیل در نوبت اول سال تحصیلی 92 – 91 پرداخته است برای انجام این تحقیق با توجه به فرضیه ها ی مطرح شده از روش علی – مقایسه ای استفاده شده است از روش های آماری رگرسیون ،آزمون t و آزمون آنوا برای تجزیه وتحلیل داده ها استفا
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 298 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

فروشنده فایل

کد کاربری 21089
کاربر

تحقیق و پژوهش کارشناسی رشته ی علوم تربیتی

 (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی)

بررسی تاثیر عزّت نفس در میزان پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور 


*ضمیمه آمار توصیفی

چکیده :

 

مقاله حاضر پژوهشی است که به بررسی و مقایسه عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی پیام نور مرکز شهر اردبیل در نوبت اول سال تحصیلی 92 – 91 پرداخته است . برای انجام این تحقیق با توجه به فرضیه ها ی مطرح شده از روش علی – مقایسه ای استفاده شده است از روش های آماری رگرسیون ،آزمون t  و آزمون آنوا برای تجزیه وتحلیل داده ها استفاده و محاسبهت آماری با نرم افزار SPSS انجام شده است . حجم نمونه مورد مطالعه 30 دختر و 32 پسر از رشته ی علوم تربیتی اند که با روش های نمونه گیری تصادفی ساده و تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند . جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه اطلاعات فردی و تحصیلی و خانوادگی و فرم عزّت نفس کوپر اسمیت که شامل 58 سوال است صورت گرفت . نتایج بدست آمده ، نشان می دهد :

 بین عزّت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان پیام نور مرکز اردبیل رابطه معنی داری وجود ندارد .

میان میان  عزّت نفس دانشجویان دختر وپسر رشته علوم تربیتی پیام نور مرکز اردبیل تفاوت معنی داری وجود ندارد .

بین میزان پیشرفت تحصیلی و عزّت نفس دانشجویان با میزان تحصیلات پدر ومادر تفاوت معنی داری وجود ندارد .

بین میزان پیشرفت تحصیلی و عزّت نفس دانشجویان دختر و پسر با شغل پدر تفاوت معنی داری وجود ندارد .

 

فهرست مطالب

عنوان                                                           صفحه

 

فصل اول : کلیات پژوهش

 

-         مقدمه  ..............................................................................2

-         بیان مسأله..........................................................................3

-         اهمّیت و ضرورت مسأله.......................................................6

-         اهداف پژوهش....................................................................8

-         فرضیه های پژوهش.............................................................9

-         تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها..........................................9

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه های پژوهش

-         مقدمه..............................................................................12

-         عزّت نفس........................................................................12

-         منابع احساس ارزشمندی یا عزّت نفس.....................................13

-         پیشرفت تحصیلی................................................................14

-         عزّت نفس پلی برای رسیدن به اعتماد به نفس............................15

-         رویکرد اسلام نسبت به عزّت نفس..........................................16

-         عزّت نفس ؛ نظام ایمنی آگاهی.............................................. 16

-         تعریف اعتماد به نفس........................................................16

-         عوامل ایجاد عزّت نفس در دانش آموزان.................................17

-         عوامل تأثیر گذار بر عزّت نفس دانش آموزان...........................18

-         ویژگی های دانش آموز با اعتماد به نفس با لا............................19

-         پرورش اعتماد به نفس........................................................19

-         چهارده عامل مؤثر در ایجاد اعتماد به نفس..............................20

-         افزایش اعتماد به نفس.........................................................24

-         شش روش کسب اعتماد به نفس.............................................25

-         تأثیر اعتماد به نفس در زندگی .............................................26

-         ریشه های عزّت نفس.........................................................27

-         مفهوم عزّت نفس تحصیلی...................................................30

-         نظریات برخی از دانشمندان در باره ی عزّت نفس.....................33

-   پیشینه مطالعاتی

الف - یافته های داخلی...........................................................42

ب - یافته های خارجی...........................................................43

فصل سوم : روش اجرا

-         مقدمه...........................................................................46

-         جامعه مورد پژوهش .......................................................46

-         حجم نمونه ....................................................................46

-         شیوه نمونه گیری............................................................46

-         ابزار پژوهش..................................................................46

-         روش تحقیق....................................................................50

-         روش های آماری.............................................................50

فصل چهارم :  تجزیه و تحلیل                              

-    مقدمه.............................................................................52

-    تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها.............................................52

-   تجزیه و تحلیل استنباطی  داده ها............................................57

فصل پنجم :  نتیجه گیری

-    مقدمه............................................................................61

-   بحث و نتیجه گیری............................................................61

-    پیشنهادات......................................................................62

-    محدودیت های پژوهش......................................................63

-    لیست منابع.....................................................................64

-    پیوست ها.......................................................................67

فهرست جداول : 

 

جدول 1 – 4  :  فراوانی جنسیت

جدول 2 – 4  :  فراوانی تحصیلات مادر

جدول 3 – 4  :  فراوانی تحصیلات پدر

جدول 4 – 4  :  فراوانی شغل پدر

جدول 5 – 4  :  فراوانی آماره مربوط به عزّت نفس

جدول 6 – 4  :  فراوانی آماره مربوط به معدل

جدول 7 – 4  :  رگرسیون

جدول 8 – 4  :  آزمون آنوا (میزان تحصیلات )

جدول 9 – 4  :  آزمون آنوا (شغل پدر )

 

فهرست نمودارها : 

 

نمودار 1 – 4 : جنسیت

نمودار 2 – 4 : تحصیلات مادر

نمودار 3 – 4 : تحصیلات پدر

نمودار 4 – 4 : شغل پدر

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۱
علیرضا نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی