پایان نامه بررسی عملکرد مدیران تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده درآموزش وپرورش :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


چکیده بررسی مسائل مدیریت دولتی چه به عنوان موضوعی در دستور کار مدیران و چه به عنوان بحثی آموزشی، از دیدگاههای متفاوتی مورد بحث قرار گرفته است بعضی آن را در سطح خرد و در حدود سازمان آموزش و پرورش مطرح و سعی کرده اند با آن به شیوه ای موردی و خاص رفتار نمایند عده ای نیز مسائل مدیریت دولتی را نسبت به موسسات آموزشی ، موضوعی خارجی در نظر گرفته اند و
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 604 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135
پایان نامه بررسی عملکرد مدیران تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده درآموزش وپرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 24135
کاربر

 پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت دولتی

 بررسی  عملکرد مدیران تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده درآموزش وپرورش

چکیده

بررسی مسائل مدیریت دولتی چه به عنوان موضوعی در دستور کار مدیران و چه به عنوان بحثی آموزشی، از دیدگاههای متفاوتی مورد بحث قرار گرفته است. بعضی آن را در سطح خرد و در حدود سازمان آموزش و پرورش مطرح و سعی کرده اند با آن به شیوه ای موردی و خاص رفتار نمایند. عده ای نیز مسائل مدیریت دولتی را نسبت به موسسات آموزشی ، موضوعی خارجی در نظر گرفته اند و تلاش می کنند با ارائه پیشنهادها و توصیه ها به مدیران، اعم از خصوصی یا دولتی، آنان را در مواجهه با رویدادهای محیط اجتماعی توانمندتر سازند. در کنار این دو دیدگاه می توان به دیدگاه سومی توجه کرد که در آن بررسی مسائل مدیریت دولتی تا سطح بررسی مسائل اداره امور عمومی ارتقا یابد و مرزهای موسسات را با توجه به آمیختگی محیطهای داخلی و خارجی تجزیه و تحلیل کند. از این دیدگاه کنکاش در مسائل عمومی و رابطه آن با مدیریت و اداره امور، ویژگیهای خاصی پیدا می کند، از جمله اینکه یک مشکل یا نیاز عمومی چه فرایندی را از شکل گیری تا تبدیل شدن به مسئله ، موضوع روز (Issue) و حتی بحران طی می کند، این موردها یا مسائل چه ارتباطی با ساختارها و مراحل تحول نظام اداره امور عمومی پیدا می کنند و سرانجام اینکه جنبه های مختلف سیاسی، مدیریتی، و حقوقی آنها چه راه حلهایی برای مدیران آموزش و پرورش پیشنهاد می کنند. مقاله حاضر مروری در معرفی دیدگاه سوم است که با استفاده از نظریه ها و تعریف و زمینه های مرتبط با فعالیت مدیران در بخشهای خصوصی و عمومی سعی دارد این نکته را روشن کند که طرح و بررسی مسائل مدیریت دولتی تا چه حد متأثر از ساختارها و ارزشهای جامعه و اداره امور عمومی است .

 

فهرست


عنوان                                           صفحه

فصل اول........................................ 1

مقدمه.......................................... 2

تعریف موضوع.................................... 4

اهمیت موضوع.................................... 7

اهداف تحقیق................................... 10

فرضیات تحقیق.................................. 11

قلمرو تحقیق................................... 12

تعاریف اصطلات.................................. 13

فصل دوم....................................... 15

پیشینه و ادبیات تحقیق مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقیق 16

فصل سوم....................................... 24

سیر تحول مدیریت............................... 25

نظریه کلاسیک مدیریت............................ 25

نظریه مدیریت علمی............................. 26

نظریه مدیریت اداری............................ 27

نظریه بوروکراسی............................... 27

مزایا و محدودیتهای عمده تئوری کلاسیک مدیریت ... 28

مکتب روابط انسانی............................. 28

تئوری علم مدیریت ............................. 29

نگرش سیستمی .................................. 29

مدیریت اقتضائی................................ 30

تاثیر تئوریهای مدیریت بر مدیریت آموزشی........ 31

تعاریف مدیریت................................. 35

ویژگیهای منحصر به فرد مدیریت.................. 37

مهارت مورد نیاز مدیران........................ 39

عوامل موثر در موفقیت مدیران................... 44

ارزشیابی اثر بخشی و کارآمدی مدیران............ 45

عوامل موثر در اثر بخشی سازمان ................ 49

وظایف مدیران.................................. 51

برنامه ریزی .................................. 53

انواع برنامه ریزی............................. 54

مراحل عمده برنامه ریزی........................ 55

برنامه ریزی موثر.............................. 56

سازماندهی-تامین بکارگیری نیروی انسانی........ 59-57

نظارت و کنترل................................. 60

هدایت و رهبری................................. 61

سلسله مراتب نیازها............................ 63

انگیزش و رفتار................................ 64

بهداشت روانی.................................. 65

تئوری x و y ................................... 66

نظریه گروهای انسانی........................... 67

مطالعات در مورد نظریه رهبری................... 68

سیستم مدیریت لیکرت............................ 71

رهبری اقتضایی................................. 72

رهبری موفق.................................... 73

همگانی و رهبری................................ 74

رهبری مبتنی بر عشق و محبت..................... 76

مدیریت مشارکتی ............................... 79

شرایط لازم برای اثر بخش بودن مشارکت............ 81

مزایای مشارکت................................. 82

برنامه ریزی و اجرای تغییر..................... 84

فرآیند ایجاد تغییر............................ 86

خلاقیت و نوآوری................................ 87

فرآیند خلاقیت.................................. 88

ویژگی افراد خلاق............................... 89

موانع خلاقیت................................... 90

استراتژی نوآوری............................... 91

روابط انسانی.................................. 92

روابط انسانی در مدرسه......................... 93

شاخص روابط انسانی مطلوب....................... 95

عوامل موثر در ایجاد رضایت خاطر معلمان......... 96

فصل چهارم

روش تحقیق..................................... 101

جامعه آماری................................... 102

ابزار جمع آوری اطلاعات......................... 103

نحوه جمع آوری اطلاعات.......................... 104

روشهای آماری تحقیق............................ 105

فصل پنجم ..................................... 106

جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه یک.......... 107

نمودار فرضیه 1................................ 108

جدول شماره 2 فرضیه 1.......................... 109

جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه دو.......... 111

نمودار فرضیه 2................................ 112

جدول شماره 2 فرضیه 2.......................... 113

جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه سه.......... 115

نمودار فرضیه 3................................ 116

جدول شماره 2 فرضیه 3.......................... 117

جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه چهار........ 119

نمودار فرضیه 4................................ 120

جدول شماره 2 فرضیه 4.......................... 121

جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه پنج......... 123

نمودار فرضیه 5................................ 124

جدول شماره 2 فرضیه 5.......................... 125

خلاصه تحقیق و نتیجه ........................... 128

پیشنهادات .................................... 131

محدودیتها و تنگناهای تحقیق.................... 133

پیوستها

منابع و ماخذ

پرسشنامه

حدود انتظارات مدیران

شیوه نامه انتصاب مدیران

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۲
علیرضا نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی