پایان نامه پی سازی – عملیات بنایی – اجرای سقف – کارهای فلزی در ساخت یک ساختمان :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


پایان نامه پی سازی – عملیات بنایی – اجرای سقف – کارهای فلزی در ساخت یک ساختمان
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 161 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 120
پایان نامه پی سازی – عملیات بنایی – اجرای سقف – کارهای فلزی در ساخت یک ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 25237
کاربر

پایان نامه پی سازی – عملیات بنایی – اجرای سقف – کارهای فلزی در ساخت یک ساختمان


قسمتی از متن:

پی سازی:

کلیات:

قبل از اقدام به پی سازی ساختمان، باید اطمینان حاصل گردد که در طرح و محاسبات نکات زیر رعایت شده باشد:

الف- نشست زمین بر اثر تغییر سطح ایستایی

ب- نشست زمین ناشی از حرکت و لغزش کلی در زمینهای ناپایدار

پ- نشست ناشی از ناپایداری زمین براثر گودبرداری خاکهای مجاور و حفر چاه

ت- نشست ناشی از ارتعاشات احتمالی که از تاسیسات خود ساختمان یا ابنیه مجاور آن ممکنست ایجاد شود.

تعیین تاب فشاری زمین

برای روشن کردن وضع زمین در عمق، باید چاه های آزمایشی ایجاد گردد. این چاه ها باید بعمق لازم و بتعداد کافی احداث گردد و تغییرات نوع خاک طبقات مختلف زمین بلافاصله مورد مطالعه قرار گیرد و نمونه های کافی جهت بررسی دقیق به آزمایشگاه فرستاده شود. برای بررسی و تعیین تاب فشاری زمین در مورد خاکهای چسبنده نمونه های دست نخورده جهت آزمایشهای لازم تهیه می گردد و برای خاکهای غیرچسبنده آزمایشهای تعیین دانه بندی و تعیین وزن مخصوص خاک و یا آزمایش بوسیله دستگاه ضربه ای در محل انجام می‎گیرد. در حین گمانه زنی باید تعیین کرد که آیا زمین محل ساختمان خاک دستی است یا طبیعی و تشخیص این امر حین عملیات خاکبرداری با مشاهده مواد متشکله جدار محل خاکبرداری و وجود سوراخها و مواد خارجی (نظیر آجر چوب و زباله و غیره) مشخص می‎شود.

چنانچه تشخیص داده شود زمین محل ساختمان خاک دستی است، باید عملیات احداث چاه از قشر خاک دستی عبور کرده و بزمین طبیعی برسد.

چنانچه زمین طبیعی قابل بارگذاری در عمقی بیش از آنچه که در نقشه پیش بینی شده است قرار گرفته باشد ، باید در محاسبات پی سازی تجدیدنظر شده و مشخصاتی متناسب با عمق و نوع و تاب زمین در نظر گرفته شود و هر گاه زمین طبیعی قابل بارگذاری عمق کم قرار گرفته باشد باید با رعایت حداقل عمق لازم بمنظور حفاظت پی از یخبندان و آبهای سطحی ، پی سازی ساختمان انجام گیرد.

در نقاطیکه دارای فصل یخبندان طولانی و شدید بوده و سطح آب زیر زمینی بالا باشد باید کف پی در عمق پائین تر از عمق یخبندان قرار گیرد و همچنین در ساختمان هائیکه دارای سردخانه بوده و سطح ایستابی بالا می‎باشد باید ترتیبی اده شود که زمین زیرپی از یخبندان مصنوعی نیز مصون باشد.

بمنظور تعیین تاب مجاز زمین می‎توان از تجربیات محلی مشروط بر آنکه کافی بوده باشد استفاده کرد. ابعاد پی ساختمانهای ساخته شده قرینه ای برای تعیین تاب مجاز زمین خواهد بود.

هنگامیکه نتایج تجربی در دسترس نباشد و از طرفی تعیین دقیق تاب مجاز زمین با توجه به اهمیت ساختمان، مورد نیاز نباشد میتوان تاب مجاز را با تعیین نوع خاک توسط متخصص با استفاده از جداول شماره یک مندرج در بخش دوم آئین کاربرد مکانیک خاک شماره 2-19 ایران تعیین نمود.


کارهای فلزی

کلیات

مشخصات فولاد: محاسبات فولادی در ساختمان در صورتیکه در نقشه ها و مشخصات مشخص نشده باشد، براساس مقاطع تیرهای آهن ساخت کارخانه ذوب اهن ایران NP و یا تیرهای آهنی آلمانی- بلژیکی یا مشابه و از نوع فولاد ST. 37 که ضریب ارتجاعی آن 2100000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و مقاومت ارتجاعی آن 2400 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و ازدیاد طول نسبی آن در حد گسیختگی بیست درصد می باشد، انجام میگیرد ولی در حال اجرا کننده کار موظف است بمنظور حصول اطمینان کامل، نوع و مقطع و مقاومت تیرهای اهنی مصرفی را قبلا بتائید دستگاه نظارت برساند و نتیجه آزمایشات انجام شده را ادامه نماید.

قطعات فولادی باید از معایبی که بمقاومت و یا شکل ظاهری آن لطمه میزند عاری باشد. بکار بردن آهنهای مصرف شده بطور کلی ممنوع است مگر در موارد خاصی که درنقشه و مشخصات اولیه پیش بینی و بررسی گردیده باشد. تیرها و ستونها باید حتی الامکان یک پارچه بوده و از وصله کردن قطعات کوتاه خودداری شود.

در صورتیکه نوع و محل کاربرد آهن آلات در ساختمان ایجاب کند که فولاد با ویژگیهای فیزیکی و شیمیائی مخصوص مصرف گردد باید آهن مصرفی دارای گواهی آزمایشهای مختلف ازآزمایشگاههای ذیصلاح واجد شرایط بوده و مشخصات آن قبلا بتصویب دستگاه نظارت رسیده باشد.

هر گاه دستگاه نظارت بمنظور حصول اطمینان از خواص آهنهای وارد شده بکارگاه و آهنهائیکه در ساختمان مصرف شده ولی بعلت مرور زمان و تاثیر عوامل جوی ممکن است خواص خود را از دست داده باشد و همچنین مصالح فولادی پای کار که بعلل مختلف مدتی درفضای باز باقیمانده است و نظائر آن کنترل مشخصات آهنهای مورد مصرف را ضروری تشخیص دهد میتواند از هر 10 تن آهن بتعداد کافی نمونه انتخاب و انجام و آزمایشهای زیر ار در مورد آنها تقاضا نماید.

1-    آزمایش مقاومت کششی و ازدیاد طول

2-    آزمایش خمشی سرد

3-    آزمایش خمشی براثر ضربه

4-    آزمایش ترکیبات شیمیائی

مصرف قطعات فولادی مرمت شده در قسمتهای اصلی ساختمان که تحت فشار و در نتیجه در معرض خطر کمانش قرار می گیرند فقط در صورت حصولا اطمینان مبنی بر وجود مقاومت کافی در منطقه ترمیم شده، مجاز می‎باشد و چنانه این اطمینان حاصل نشده باشد در آنصورت باید قطعات مورد نظر کاملاً تعویض گردند و یا آنکه در صورت امکان با تقویت کافی  فولاد در قمست مرمت شده طبق نظر دستگاه نظارت آنرا مصرف نمود.

پیچ و مهره: پیچ و مهره های معمولی باید شش گوش و فولادی طبق مشخصات یکی از استانداردهای بین المللی باشد.

بین مهره و صفحه اتصالباید واشر فولادی قرار گیرد مگر درنقشه جنس و یا نوع دیگری پیش بینی شده باشد.

درصورت احتمال شل شدن پیچ براثر ارتعاش باید بجای واشر معمولی واشر فنری بکار برد و یا از پیچ و مهره های اشپیل دار استفاده نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۷
علیرضا نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی