بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان


بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25298
کاربر

بررسی صنعت ماشین سازی در ایران و تحقیقی بر چند ماشین صنعتی

بخشهایی از متن:

 

مقدمه:

راندن در جاده ها حرکت در مسیر خطر،«کم نیاوردن» در رانندگی

راننده تریلر وقتی تابلوی جاده کم عرض می شود را می بیند، می آید وسط جاده را می گیرد. او اتومبیل زانتیا را از آینه بغل سمت چپ دیده است که با چه سرعت بالایی نزدیک می شود. بوق های ممتد و چراغ زدن های پی در پی سواری تیز رو اثری در رفتار راننده تریلر ندارد. سواری می خواهد از چپ یا راست سبقت بگیرد اما این امکان وجود ندارد چرا که یک طرف جاده کوه است و سوی دیگر دره. پس از مسافتی حدود 500 متر، تریلر که یک پیچ خطرناک را پشت سر گذاشته کنار می رود و راننده سواری تیزرو ناسزاگویان و بوق زنان سبقت می گیرد جلوی تریلر کمی ویراژ می دهد و ترمز می زند و راننده تریلر را به زحمت می اندازد سپس پا روی پدال گاز می فشارد و نقطه می شود...

دقایقی بعد تریلر به قهوه خانه بین راهی می رسد و راننده به قصد سبک کردن استخوان و تجدید قوا توقف می کند. ناگهان راننده زانتیا را می بیند که دوان دوان و معترض به سوی او می آید. می خواهد با راننده تریلر گلاویز شود که چند نفر واسطه می شوند و آنها را از هم جدا می کنند. وقتی عصبانیت راننده سواری فروکش می کند تریلرران میانسال می گوید: 20 سال است که این جاده را می روم و می آیم. آنجا که راه را بستم جاده کم عرض است به شکلی که دو خودرو خیلی سخت از کنار هم عبور می کنند. یک طرف کوه است و سوی دیگر دره و یک پیچ هم چند متر جلوتر قرار دارد که دید را کور می کند. دیدم داری با سرعت بالایی می آیی که سبقت بگیری. جاده را بستم چون می دانستم نمی توانی رد بشوی بنابراین یا می رفتی زیر ماشین من و یا پرت می شدی ته دره و اگر ماشینی از روبرو می آمد شاخ به شاخ می زدی به آن.

چند راننده دیگر و صاحب قهوه خانه هم با شنیدن نام دره و آن پیچ، حرف راننده تریلر را تایید می کنند.

راننده زانتیا فهمید که اشتباه کرده اما گویی نمی خواست به آن اعتراف کند. بی هیچ حرفی سوار ماشینش شد، در را به هم کوفت، پا روی پدال گاز فشرد و باز نقطه شد.
این نمونه ای است از رفتار حرفه ای یک راننده باتجربه در جاده های ما که گاه از سوی رانندگان کم تجربه فهمیده نمی شود. هر چند که این رفتار از نظر قانون خلاف است و پلیس توصیه می کند که رانندگان قانون را اجرا کنند. راننده ای که در شهر قدرت ویراژ دادن و تند رفتن ندارد، وقتی به جاده می رسد هوس سرعت به سرش می زند و پا روی پدال گاز می فشارد این در حالی است که به دلیل کم تجربگی و ناآشنایی با رانندگی در خارج شهر، خطرات بسیاری را برای خود و دیگران می آفریند. مشکلاتی که رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین برای هم به وجود می آورند، ناشی از کم تجربگی یا نبود فرهنگ صحیح رانندگی و گاه خرابی و استاندارد نبودن جاده هاست. اشکالات فنی خودروها و فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر مشکلات رانندگی در جاده ها و اتوبان های خارج شهر است.

...

مشخصات راننده حرفه ای

بعضی ها ویراژدادن، کورس گذاشتن و رانندگی با سرعت بالا را حرفه ای بودن تلقی می کنند درحالیکه راننده حرفه ای آن است که در مواجهه با خطر، بهترین راه را انتخاب کند و خود و خودروهای دیگر را از خطر برهاند. نیز با شعور و تجربه بالای خود، به ترافیک جاده و اتوبان نظم ببخشد و حق دیگران را ضایع نکند. راننده حرفه ای وسیله سنگین نباید بار اضافه بزند و به یکباره وارد جاده شود. حتماً راهنما بزند، وقتی جاده شلوغ است کنار بکشد تا سواری ها بروند و ترافیک جاده روان شود. این ها حرف های احمد رضاپور راننده تریلر است. او می افزاید: «ماشین های دیزل، دیر دور می گیرند بنابراین وقتی پشت سر خودروی دیگری قرار می گیرند سرعت خود را کم نمی کنند و با همان وضعیت سبقت می گیرند که بسیار خطرآفرین است». حالا معلوم می شود که چرا در تصادفات شاخ به شاخ، سنگین ها بیشترین تقصیر را دارند. این راننده جوان با گلایه از ده چرخ ها می افزاید: «بدون چراغ راهنما و کاملا بی احتیاط از شانه خاکی وارد جاده می شوند».

مجید بهارلویی با ذکر مثالی از رانندگی حرفه ای می گوید: «در گردنه های با زاویه کم و شیب زیاد، ماشینی که به سرازیری می رود در موقعیت بهتری نسبت به خودرویی که سربالایی را می آید، قرار دارد. من به شخصه وقتی با کامیون یا تریلری که با بار، سینه کش گردنه را بالا می آید، روبرو می شوم چند متری مانده به پیچ، کاملا به طرف راست خود می روم و توقف می کنم تا خودروی روبرو، بدون ترمز زدن دور بگیرد و بالا بیاید. چون اگر ترمز بزند ممکن است نتواند ماشین را کنترل کند و یا فشار زیادی به ماشین وارد شود تا دوباره به راه بیفتد و راننده را دچارمشکل نماید».
این عمل در مواقع شلوغی جاده، باعث ایجاد ترافیک شدید می شود و از نظر پلیس خلاف است بنابراین مسئولان راه و ترابری کشور باید برای تعریض جاده ها چاره ای بیندیشند.

درک متقابل عامل جلوگیری از حادثه

رعایت حقوق یکدیگر در رانندگی جلوی بسیاری از حوادث را می گیرد. گذشت نسبت به یکدیگر و پرهیز از اعمال خطرناک و لج و لجبازی در هنگام رانندگی، مسئله مهمی است که در صورت توجه به آن، بخش اعظم تصادفات رخ نخواهد داد.
جاده های ما درهر ساعت 3 کشته می گیرد حال آن که 90 درصد سفرها در کشور ما، جاده ای است. عامل 50 درصد از تصادفات منجر به مرگ شامل شتاب و سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، خستگی و بی حوصلگی و نداشتن دید کافی عنوان می شود.

...

ترانزیت ریلی؛ افقی دست یافتنی

بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد هر کشوری می باشد. این بخش یکی از شاخص های مهم سطح توسعه یافتگی به حساب می آید. بعبارت دیگر حمل و نقل ریلی است که انقلاب صنعتی بر روی آن حرکت می نماید و در یک جمله صنعت حمل و نقل نیروی محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری می باشد.
به زعم نگارنده در حالیکه کریدور شرق به غرب امکان مناسبی را برای ترانزیت کالا مهیا کرده اما هنوز زیرساخت های مورد نیاز برای ترانزیت کالا از طریق کشور فراهم نشده است. (مانند حمل بار ترانزیت بوسیله کانتینر، تعویض بوژی، تکنولوژی و...)
یکی از فرصت های مهم درآمدزائی برای کشور، ترانزیت کالا از طریق خاک ایران می باشد که این مهم باید با برنامه ریزی های کارشناسانه و سرمایه گذاری های هدفمند که در راستای سند چشم انداز بیست ساله کشور و برنامه توسعه چهارم می باشد بتواند سهم صنعت حمل و نقل ریلی و بویژه ترانزیت را بالا ببرد که در پایان برنامه چهارم توسعه باید به رشد 8 درصدی نائل شویم.

ترانزیت در لغت به معنی عبور، گذر و راه است. ترانزیت کالا به معنی ورود کالا به یک کشور و خروج از مرز دیگر می باشد که ممکن است با استفاده از امکانات حمل و نقل کشور نیز همراه باشد.

در جهت گسترش هرچه بیشتر ترانزیت کالا می بایست به نکاتی از جمله: بین المللی بودن ترانزیت، مقرون به صرفه بودن وجود تسهیلات و امکانات لازم و مناسب بودن وضعیت حمل و نقل توجه داشت تا جریان ترانزیت کالا با موفقیت همراه باشد. ایران به لحاظ شکل خاص شبکه راه آهن خود و اتصال آن در مرز رازی و از طریق راه آهن ترکیه به شبکه راه آهن های خاورمیانه و اروپا اتصال می یابد.
شبکه ریلی ایران در مرز جلفا از طریق راه آهن جمهوری های آذربایجان به شبکه سراسری راه آهن های قفقاز و ماوراء قفقاز و نهایتاً به راه آهن روسیه متصل است و در مرز سرخس از طریق راه آهن پاکستان، پل ارتباطی غرب به شرق و شمال به جنوب ایران کامل می شود. طول شبکه راه آهن کشور حدود 8500 کیلومتر می باشد و تعداد 320 ایستگاه تشکیلاتی و غیر تشکیلاتی جهت ارائه خدمات در شبکه موجود است.

بررسی بین المللی کانتینر:

کانتینر از نظر سازمان بین المللی استاندارد (Iso) دارای تعریف زیر است:
کانتینر محفظه ای است با دوام و مستحکم و مناسب برای استفاده مکرر، که امکان جابجا کردن کالا توسط آن با یک یا چند روش حمل (دریا، ریل، جاده) و بدون نیاز به تخیله کردن امکان پذیر است. به طور کلی کانتینرها وسایلی هستند که جهت ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر در حمل و نقل به کار می روند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۹
علیرضا نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی