جزوه تکنولوژی آموزشی :: دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

دانلود پروژ,مقالات,نمونه سوال,گزارش کار,پایان نامه جدید

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.نمونه سوالات

فایلهای آموزشی,گزارش کار.آزمون ارشد.پرسشنامه.اقتصاد.کارشناسی ارشد.نمونه سوالات استخدامی,علوم انسانی.علوم پایه.علوم پزشکی.عمومی.مدیریت.مهندسی.مهندسی عمران.نرم افزار.کارآفرینش.کارآموزی.کتاب

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

جزوه تکنولوژی آموزشی

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ


این جزوه درمورد جزوه تکنولوژی آموزشی است که با فرمت پی دی اف در 111صفحه آماده شده است جزوات آمادگی آزمون دکتری سراسری رشته آموزش بهداشت مطالبق با آخرین تغییرات آزمون دکتری 95 به همراه تست ها و پاسخ تشریحی
دسته بندی بهداشت عمومی
بازدید ها 1
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1878 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 309
جزوه تکنولوژی آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 1297
کاربر

جزوه تکنولوژی آموزشی

 

جزوات آمادگی آزمون دکتری سراسری رشته آموزش بهداشت - مطالبق با آخرین تغییرات آزمون دکتری 95 به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

فصل اول : تعریف تکنولوژی آموزشی

 

تعریف تکنولوژی : تکنولوژی به معنی هر گونه مهارت عملی است که در آن از نتایج دانش و یافته های علمی اسـتفاده

میشود . به عبارت دیگر ، تکنولوژی به معنی دانش کاربردی در مقابل علوم محض است . در اصل از دو کلمه ( تکنیک )

و ( لوژی ) تشکیل شده است . تکنیک به معنای انجام دادن ماهرانه هر کار و ( لوژی ) به معنای ( علم و دانش ) اسـت .

بنابراین تکنولوژی را میتوان روش شناسی یا دانش و علم به روش های ماهرانه انجام دادن امور دانست .

تعریف آموزش از دیدگاههای متفاوت

دوبوا آموزش را (مرتب و منظم کردن دقیق محیط فراگیر به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر در وضعیتهای مشخص )

، تعریف کرده است .

برونر دست اندرکاران امور آموزش را در مسائلی مانند پیش دانسته های فراگیر ، ساختار موضوع تدریس ترتیـب و تـوالی

موضوع و زمان و شرایط به تفکر واداشت و به کارگیری عواملی مانند تشویق ، تنبیـه ، ارائـه بـاز خـورد و طـرح سـؤال را

مطرح کرد .

دو دیدگاه متمایز نسبت به مسائل عمده تعلیم و تربیت از جمله آموزش وجود دارد که در اصطلاح آنها را دیدگاه رفتـاری

و دیدگاه شناختی مینامند .

آندرسون عوامل مؤثر در آموزش را به دو دسته تقسیم کرده است :

الف – عوامل آموزش ب – عامل تفاوتهای فردی

گانیه : آموزش را روند حل مسئله مینامد که هدف آن تسهیل یادگیری فراگیر است .

اهم تدابیر آموزشی از نظر گانیه عبارتند از :

1 – وضوح 2 – بازخورد 3 – مرور پیش دانسته های فراگیران 4 – برنامه ریزی 5 – ارزیابی از بررسی نظریههـای

مطرح شده میتوان چنین نتیجه گرفت که آموزش عبارت است از :

( مجموعه تصمیمات و اقداماتی که یکی پس از دیگری اتخاذ میشود یا انجام میگیـرد و هـدف از آن دسـتیابی بیشـتر

فراگیر به اهداف آموزشی است.)

( تکنولوژی آموزشی عبارتست از مجموعه روش ها و دستورعمل هایی که با اسـتفاده از یافتـه هـای علمـی بـرای حـل

مسائل آموزشی اعم از طرح ، اجرا و ارزشیابی در برنامه های آموزش به کارگرفته میشود .)

مجموعه تست(1)

1- "پی بردن به مفروضات بیان نشده یک متن" جزو کدام دسته از اهـداف آموزشـی در حیطـه شـناختی

است؟

1) فهمیدن 2) دانستن 3) تحلیل 4) ارزشیابی

2- "با در اختیار گزاردن یک سرنگ زیرپوستی، دانشجوی پرستاری یک تزریق داخل وریدی را اجرا کنـد و

درهر بیست تزریق بیش از یک بار رگ را از دست ندهد." در هدف فوق، عبارت "تزریـق داخـل وریـدی"،

........................ است.

1) عمل 2) موضوع 3) محدودیت 4) موقعیت

3- هدف آموزشی "مکعب هایی با رنگ های مختلف در اختیار کودک قرار می دهیم و کودک با جـدا کـردن

مکعب های زردرنگ، رنگ زرد را شناسایی کند". در کدام طبقه از بازده های یادگیری قرار می گیرد؟

1) تمیزدادن 2) مفاهیم محسوس 3) استفاده از قواعد 4) مفاهیم تعریف شده

4- فردی که در مقابل سوال "مفهوم تکنولوژی آموزشی چیست"؟، می گوید "فلسفه حاکم بر کل آمـوزش

یک کشور برای رسیدن به هدف های رشد و توسعه است"، در کدام یک از مراحل تکامل مفهـوم تکنولـوژی

آموزشی قراردارد؟

1) نظام های درسی 2) مواد و ابزار آموزشی

3) نظام های آموزشی 4) نظام های اجتماعی

5- طراحی موردنظر در تکنولوژی آموزشی:

1) آموزش را سیستم یا نظام تلقی می کند.

2) سیستم یا نظام را آموزش می داند.

3) آموزش را نهاد محسوب می کند.

4) آموزش را سازمان به حساب می آورد.

پاسخنامه

3 گزینه -1

2 گزینه -2

2 گزینه -3

4 گزینه -4

1 گزینه -5

نوع فایل:Pdf

سایز :1.83 MB

تعداد صفحه:111

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۰
علیرضا نعمتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی